Se indlæg|
Skattefolkene slår til i usædvanlig aktion i Kastrup Lufthavn
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 03/07-2010 09:33
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Der var 180 passagerer om bord på et fly, der for et par dage siden skulle lette fra Kastrup mod Kayseri i Tyrkiet. Og mange af dem havde ganske store kontantbeløb på sig, afslørede en kontrolaktion, som Skat gennemførte sammen med politiet og lufthavnens sikkerhedspersonale. De endevendte alle kufferter og al håndbagage og undersøgte alle passagerernes økonomiske forhold. Det viste, at 39 af de rejsende havde flere penge på sig end deres indtægter kunne forklare. Fire af passagererne havde mere end 10.000 euro - ca. 75.000 kroner - med sig. Så mange penge skal anmeldes ved ind- og udrejse fra Danmark som led i bekæmpelsen af terror og hvidvask, understreger Skat, der nu har anmeldt pengesmuglerierne til politiet. Samtidig konstaterede Skat, at tre af de rejsende havde gæld til det offentlige og bugnende lommer med kontanter. Her er resultatet af aktionen: - 79 af passagererne havde hver over 8.000 kroner med i kontanter. - Sammenlagt medbragte feriegæsterne 2,7 mio. kroner. - Fire af passagererne havde mere end 10.000 euro på sig - uden at have angivet udførslen. - Ud af de 79 passagerer med de mange kontanter var der seks kontanthjælpsmodtagere, to på dagpenge, seks på S.U., ni på sygedagpenge, 17 på pension, mens de øvrige var lønmodtagere eller selvstændige. - I alt var der 39 personer, hvor der ikke var sammenhæng mellem deres indtægt og kontanter, som de havde på sig. Mens flyet til Tyrkiet blev gennemgået fuldstændigt, så var der også kontrol af rejsende med fire andre fly, der skulle lette samtidig. Alene i juni måned indbragte det en halv million kroner til det offentlige. Sidste år nåede beløbet op på 2,9 millioner kroner, som blev inddraget fra rejselystne skyldnere. Link: - http://www.skat.d...indow=true - http://epn.dk/pri...116302.ece - http://politiken....009771.ece Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
|
Lagt på d. 03/07-2010 09:55
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
1, Det er uhyggeligt så mange de fanger på sådan en tur. 2, det må være en virkelig ubehagelig oplevelse for dem som har rent mel i posen. 3, jeg håber ikke det bliver fremtiden når man skal nogen steder at man skal have en tur med gummihansker på. Redigeret af d. 03/07-2010 10:03 |
|
|
|
| hsn |
Lagt på d. 03/07-2010 10:08
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 307 |
donis5 skrev: 1, Det er uhyggeligt så mange de fanger på sådan en tur. 2, det må være en virkelig ubehagelig oplevelse for dem som har rent mel i posen. 3, jeg håber ikke det bliver fremtiden når man skal nogen steder at man skal have en tur med gummihansker på. Nummer 3. ville da ellers være alle tiders spøg ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 03/07-2010 10:18
|
|
hehe Ja god aften i kabinen, vi har lige en meddelelse til alle passager, hvis i vil rejse jer og sende jeres sidekammerat af sted mod toilet området så vil en flink mand fra stak tage en lille STIKPRØVE, Huske glidecreme |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 03/07-2010 10:21
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
nu er jeg jo en meget lovlydig borger
så jeg har rent mel i posen, men selvfølgelig vil jeg blive pisse harm over at blive taget ind til en kontrol, og jeg vil ikke love at jeg vil tale pænt til disse kontrolanter, men hvad fanden de gør jo bare deres arbejde, ligesom P - vagter det gør de jo osse.Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| hsn |
Lagt på d. 03/07-2010 10:39
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 307 |
TG950 skrev: nu er jeg jo en meget lovlydig borger så jeg har rent mel i posen, men selvfølgelig vil jeg blive pisse harm over at blive taget ind til en kontrol, og jeg vil ikke love at jeg vil tale pænt til disse kontrolanter, men hvad fanden de gør jo bare deres arbejde, ligesom P - vagter det gør de jo osse.Jeg tror de fleste med rent mel i posen, vil blive lidt harm over det. Men det er jo svært at skilne lovlydige borgere fra svindlerne. |
|
|
|
| bentmj |
Lagt på d. 03/07-2010 11:25
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 264 |
Jamen hvor mange penge må man tage med til udlandet? Er der forskel på folk? Hvad nu hvis man har visa, hvad må du så hæve på den dagligt eller på ferien i Thailand? Det kan vel også hurtigt løbe op. Hvad med de personer som igennem et par år sparer op til en fed ferie i Thailand, måske 20 kg, kan han/hun at miste pengene i tolden? Eks. en pensionist hvor 20 kg måske ikke lige svarer til en pension? |
|
|
|
|
Lagt på d. 03/07-2010 11:32
|
|
Bentmj Som der bla. står i artiklen 10.000 euro, ca 75.000kr må du have med før du skal lave en anmeldelse for udførsel af penge. men det betyder ikke du ikke må have mere med. det skal bare dokumenteres. 8000 er åbenbart bagatelgrænsen for hvornår man vil undersøge folks baggrund. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 03/07-2010 11:33
|
|
bentmj skrev: Jamen hvor mange penge må man tage med til udlandet? Er der forskel på folk? Hvad nu hvis man har visa, hvad må du så hæve på den dagligt eller på ferien i Thailand? Det kan vel også hurtigt løbe op. Hvad med de personer som igennem et par år sparer op til en fed ferie i Thailand, måske 20 kg, kan han/hun at miste pengene i tolden? Eks. en pensionist hvor 20 kg måske ikke lige svarer til en pension? Du må tage lige så mange penge med ind og ud af landet som du har lyst til. Dog skal du anmelde det hvis du tager over €10.000 (ca. dkr 75.000) med dig. VISA-kort og lignende tæller ikke med, da de kan spore de penge elektronisk. Hvis du har offentlig gæld, så kan de finde på at tage pengene fra dig uanset om du er over eller under €10.000-grænsen. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| bentmj |
Lagt på d. 03/07-2010 11:44
|
Jojo, men enhver dansker med lidt respekt i livet skylder jo i skat, ik? haha Det var ment som en spøg må jeg lige sige inden jeg bliver angrebet. Jeg rejser til Thailand sidst i november og på denne tur vil jeg lave en bankkonto i Siam eller Kasi og overføre pengene dertil istedet for at have dem med på rejsen, og næste forår var det så planen at flytte til HuaHin. Jeg har endnu aldrig været så "heldig" at de har undersøgt mig i lufthavnen. Tak for svar. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 03/07-2010 11:54
|
|
Jeg fik i øvrigt selv den tvivlsomme ære at blive udsat for sådan et check sidste år ude i gaten i Kastrup Lufthavn. Der var intet at komme efter, men fandt alligevel behandlingen yderst nedværdigende. Har skrevet om oplevelse i en tidligere TRÅD. Når man kommer hjem risikere man også at blive checket ekstraordinært, blandt andet for socialbedrageri. Det har jeg desværre også oplevet. Beskrivelse i denne TRÅD. Redigeret af Webmaster d. 03/07-2010 11:56 Med venlig hilsen
|
|
|
| bentmj |
Lagt på d. 03/07-2010 12:11
|
Læste din tidligere tråd. Så vil nogen jo sige at hvis man har rent mel i posen osv. men det har jo ikke noget med det at gøre overhovedet for det er måden det sker på som man kan føle sig krænket over. Ja du har ret, det ligner stasimetoder, og jeg bryder mig ikke om den retning DK er på vej mod. |
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 03/07-2010 12:17
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1424 |
Jeg synes faktisk det er fedt at de skrotter berøringsangsten og lige netop hapser et fly på vej til Tyrkiet, det er da flot! Den havde sgu´ aldrig gået i Sverige, der ville man blive anklaget for racisme... Nu mangler vi bare at de slår til på alle Mujaffa afgange til hele mellemøsten, hold k... de vil score kassen. ![]() Der er nok masser af sorte kiosk og grøntsagsbix-penge der skal fragtes ud af landet. Hvis de tjekkede en afgang til Somalia (hvis nogle tør flyve dertil) så vil de med garanti finde læssevis af kontanter, de har jo en hel undergrundsøkonomi med khat-salg og deres "Western Union" kiosker. PL PS: Flyv over Schweiz/Østrig så slipper i for det ydmygende p*s i Kastrup, da i ankommer til Schengen i de to nævnte lande og gennemgår paskontrol der. Redigeret af PL d. 03/07-2010 12:20 |
|
|
|
| bentmj |
Lagt på d. 03/07-2010 12:21
|
PL, det er svært at være uenig med dig i dit indlæg. |
|
|
|
|
Lagt på d. 03/07-2010 12:21
|
|
Som selvstændig er det idag med finanskrise osv. næsten umuligt ikke at have et eller andet kørende hos SKAT, Jeg er gennem lufthavnen 10-20 gange om året så det kan være lidt morsomt med deres dommer tjek. At få læst og påskrevet, er du klar over.... Jep, i know, Og der er ikke noget at diskutere de har lovmæssig ret til at tage hvad de vil, man kan få det tilbage senere når man har bevist alt er ok, hehe sødt. |
|
|
|
| bentmj |
Lagt på d. 03/07-2010 12:30
|
Donis5, jeg kan nikke genkendende til dit indlæg. Sidste år skrev Skat jeg skulle indbetale 37.000 kr i efterskat hvilket jeg ikke kunne forstå så jeg kontaktede min skatterådgiver som kontaktede Skat og bad om en forklaring på gælden, men Skat kunne ikke forklare hvorfor de forlangte de 37.000 kr så de måtte trække deres krav tilbage. Jeg er jo bare en lille fattig førtidspensionist med malerhjerne så de havde jo ikke regnet med jeg havde søgt hjælp i sagen. Men tilbage til tråden så er det metoderne i lufthavnen jeg ikke bryder mig om da det ligner østtyskland i sin tid, men kan sagtens følge PL i hans udmærkede indlæg. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 03/07-2010 12:37
|
|
"I alt var der 39 personer, hvor der ikke var sammenhæng mellem deres indtægt og kontanter, som de havde på sig" skriver Skat på deres hjemmeside. Hmm, er det nu indtægtsbestemt hvor mange kontanter man må have på sig ??? Og hvor finder man grænsen ??? Er grænsen usynlig og på de 8000 kr, som åbenbart har udløst en nærmere undersøgelse af 79 passager på flyet ??? Betyder det også at man ikke må hæve af de penge man har i banken og som man allerede én gang har betalt skat af og gå med pengene på sig hvis ens indtægt er for lille ??? Med venlig hilsen
|
|
|
|
Lagt på d. 03/07-2010 12:38
|
|
Jeg har netop prøvet det samme for 5 år siden efterskat på 175.000 pga. skønnet indtægt ved salg af egendom. jeg havde et mikro overkud på 40.000 og slet ikke noget der kunne udløse 175.000, jeg måtte betale, men fik pengene tilbage igen efter 4 år. da skat accepterede dokumentation. men det er fandme, uden at bande, et plat system |
|
|
|
| bentmj |
Lagt på d. 03/07-2010 12:55
|
Det er egentligt ret rystende hvad Skat må nu om dage. Er der grænser for hvor mange penge man må have på sig hvis man har en lille indtægt? Betyder det at jeg som førtidspensionist med en lille indtægt må gå med x antal kr på mig? Bliver man gjort til kriminel hvis man har for mange penge på sig? En ysynlig grænse på 8000 kr lyder uhyggeligt. Indtil videre har jeg 20 kg med til Thailand hver gang, men det tør jeg da ikke mere da jeg ikke ønsker at gjort kriminel og så senere skal slås for min ret. Hvad er det for et land DK er blevet til? |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 03/07-2010 13:25
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
Ja det er sgu rystende...hvad nu hvis man skylder SKAT 60000kr som man har en aftale med at afdrage hver måned - har de så også lov til at nappe ens lommepenge når man tager afsted>???
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

så jeg har rent mel i posen, men selvfølgelig vil jeg blive pisse harm over at blive taget ind til en kontrol, og jeg vil ikke love at jeg vil tale pænt til disse kontrolanter, men hvad fanden de gør jo bare deres arbejde, ligesom P - vagter det gør de jo osse.