Se indlæg
 Udskriv debat
Så er det slut
paulsenp
Jeg har altid været naiv og godtroende. Som udgangspunkt tror jeg på det gode i mennesket, og det vil jeg fortsætte med. Det har gennem årene kostet mig en del, men det har jeg det såmænd helt fint med. Nu er det bare nået dertil, at jeg ikke længere vil være bidragsyder til "velgørende formål" af forskellig art, uden først at se beviser på, at der er realiteter bag de gode hensigter.
Peter

finbro2
det har du ret ijeg har haft det på samme måde,håber det bliver bedre,med tiden,ellers er alt slutShock
Finn Brodersen: o

nil
hvad fik bægeret til at flyde over ? alle de små ting, eller en større omgang ?

Jeg har selv med min korte erfaring været nød til at beslutte om jeg ville være den flinke ATM automat eller sætte lidt større krav til udbetalingerne.

Min kommende Kone har evter hun mødte mig også oplevet en stigende fattigdom i famillien og hos vennerne.

Hun har købt en smart Tshirt som en lille demonstration.

http://yfrog.com/...

Hanuman
Hoho.. Velgørenhed ville sgu være at dele de T-shirts gratis ud i lufthavnen, til ankommende faranger..
One night in Bangkok and the world's your oyster...

SteenJ
donis5 skrev:
hvad fik bægeret til at flyde over ? alle de små ting, eller en større omgang ?

Jeg har selv med min korte erfaring været nød til at beslutte om jeg ville være den flinke ATM automat eller sætte lidt større krav til udbetalingerne.

Min kommende Kone har evter hun mødte mig også oplevet en stigende fattigdom i famillien og hos vennerne.

Hun har købt en smart Tshirt som en lille demonstration.

http://yfrog.com/...

Hvordan kan din kone opleve en stigende fattigdom evter hun mødte dig, i familien?
Du har da vidst nok her på siden givet udtryk for, at penge ikke er noget problem. (Måske tager jeg fejl)

SteenJ
paulsenp skrev:
Jeg har altid været naiv og godtroende. Som udgangspunkt tror jeg på det gode i mennesket, og det vil jeg fortsætte med. Det har gennem årene kostet mig en del, men det har jeg det såmænd helt fint med. Nu er det bare nået dertil, at jeg ikke længere vil være bidragsyder til "velgørende formål" af forskellig art, uden først at se beviser på, at der er realiteter bag de gode hensigter.

Undskyld jeg ikke forstår, men tænker du på noget secielt?

thaikurt1
Godtroende og naiv er noget der koster hvis man finde en thai dame.

Du er ikke den første og du bliver hele ikke den sidste hvis det er en trøst
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
MM
@donis5, cool t-shirt :-D

http://mhhm.dk/sveg
skytte
Hej Peter De fleste herinde har sikkert haft det som dig engang og jeg forstå at du har stået i stampe i mange år..måske er det alderen der gnaver?HenrikGrin

SteenJ,

Hehe det skal forståes som, at efter hun har mødt mig, så er der pludselig mange flere der mangler penge til dit og dat, er syge og skal til begravelse,folk der ikke har fået løn til tiden osv end før hun mødte mig.

Robert Kronberg
donis5 skrev:
SteenJ,

Hehe det skal forståes som, at efter hun har mødt mig, så er der pludselig mange flere der mangler penge til dit og dat, er syge og skal til begravelse,folk der ikke har fået løn til tiden osv end før hun mødte mig.

Tja, det er "underligt", så mange problemer, der kan opstå en i Thai-familien efter en farang er trådt ind på manegen i cirkus.

Jeg fik en gang et godt råd, som jeg aldrig har været i stand til at føre ud i livet, og det var:

Hvis familien beder om hjælp, og der er flere søskende osv, så sagde jeg, at jeg dobler op, hvad de andre samler ind (men jeg vil se de andres donationer først), da jeg mener, at vi skal hjælpe socialt og efter evne, underforstået, at jeg gerne vil betale mere end de andre.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
mugge
Det råd er nok ikke helt ved siden af, Robert. Tror bare ikke at det kan bruges som sådan ,eftersom vi alle ved ,at Thai familien venter på at se hvor mange penge os FALANGER er klar til at ødsle på familjien først.
Jeg har en anden version : Start med at give en noget lavere lønstatus end du har, måske meget lavere....så kan man nogenlunde vurdere fremtiden med thaifamiljien.
Ja jeg ved det ikke, men tror helt sikkert at det har en vist påvirkning hvis man gør sig "fattigere"...jeg ved det ikke, kun et gæt..

PL
De skal ikke ha´ en sk*d hjælp de dovne slyngler!Angry

Enhver Thai kan bare finde et job eller måske to, men det gider de ikke, man importerer hellere nogle hundrede tusinde burmesere og laotere til at klare de jobs som slapsvansene ikke gider ta´!

Jeg ved fra egen erfaring, at de økonomiske problemer i "min" nærmeste Thai familie skyldes simpel dumhed, grådighed (spil), naivitet (lån) og slet og ret dovenskab.

De får ikke en satang af mig, aldrig, aldrig mere.Angry

PL

Jeg fik endelig for 2 mdr siden "TVUNGET" Mays mor i arbejde, hun har ikke arbejdet i 5-6 år. og da jeg kom til så var det nok heller ikke lige et job der trak allermest, jeg blev selvfølgelig lokket til at bidrage til hende, via May, som i forvejen bidrog med et beskedent beløb.

Som tiden gik blev jeg klogere, for ud over de faste beløb kom alle de andre små bidrag. og da jeg satte en stopper for udbetalingerne. var hun nød til at finde på noget andet.

Hun arbejder nu og har 2 vagter om dagen og tjener 10k om måneden, og faktisk er hun rigtig stolt over at tjene så mange penge helt selv, og rent faktisk have et arbejde.

Så nej, kassen skal være lukket, det er det ENESTE de forstår. Myth confirmed !!!!!!!

alle der har prøvet at lukke helt for penge strømmen har samme konklution, der sker nogle ting når folk omkring forstår budskabet

Selvfølgelig skal man være et menneske og handle på følelser, og selvfølgelig kan man købe en gave til svigermor, men det skal bare ikke være planlagt at Falangen skal købe en bestemt ting eller sådan noget.

Jeg gav en Sparegris formet som en stor hund, til svigermor i mandags til hendes fødselsdag.... hun blev rigtig glad for den.... hvad ingen ved er at der er 1000 bath inden i... det finder hun ud af om 1 uge når hun har kommet til at putte 20 bath i, som skal ud igen :-p

kvindemin
jeg havde det omvendt med min ex-svigermor som har en lille restaurant, hvor hun arbejder omkring 15 timer hverdag. ( osse nytårsaften) mellem 14.00-17.00 er der ikke så mange kunder, så der vasker og stryger hun tøj for en rig professor, der betaler hende den fyrstelig sum af 3000.bth om måneden. jeg tilbød hende i flere år de 3000.bth så hun kunne stoppe, men nix det ville hun ikke

så herfra respekt ex-svigermor
jeg er ikke perfekt, men faktisk så tæt på, at det skræmmer mig!!
------------------------------------------------------------
you dont pay to fuck them, you pay them to leave

rydski
PL skrev:
De skal ikke ha´ en sk*d hjælp de dovne slyngler!Angry

Enhver Thai kan bare finde et job eller måske to, men det gider de ikke, man importerer hellere nogle hundrede tusinde burmesere og laotere til at klare de jobs som slapsvansene ikke gider ta´!

Jeg ved fra egen erfaring, at de økonomiske problemer i "min" nærmeste Thai familie skyldes simpel dumhed, grådighed (spil), naivitet (lån) og slet og ret dovenskab.

De får ikke en satang af mig, aldrig, aldrig mere.Angry

PL

Hørt...der er finanskrise og sender de noget tilbage, ikke en skid!
Jeg har valgt at halvere drikkepengene fra næsten ingenting til det halve, jo mere de får jo mere pjatter de væk, så er det bedre vi selv får lidt ekstra f*ss* på års basis.

Hver gang de får en af deres utømmelige undskyldninger opfyldt starter der en ny lidt større, hvis der virkelig er noget der kniber løser de det nok, ellers dør problemet jo af sig selv....
Hvis de først skulle af med over 50 % i skat havde de nok en fornemmelse af hvad man kan tillade sig at kræve af andreShock

Fedterøven

rinpoche
paulsenp skrev:

Med den holdning tror jeg såmænd også man lever længere, Peter Smile

I det mindste har du indlagt dig god karma.
Jeg foretrækker også at tro det bedste om folk indtil eller hvis det modsatte bliver bevist.

Håber du har fået dine 1.000 kroner retur, ellers så er dette stedet at fortælle herom.

mvh
rinpoche

paulsenp
Jeg har været uden adgang til nettet de sidste dage, så derfor reagerer jeg færst nu på de kommentarer, der er kommet.

Faktisk har jeg ikke haft økonomiske problemer med thailændere, men trods den lidt kryptiske formulering i første indlæg, har den nået målet, og jeg er nu sikker på, at der kommer en løsning meget snart.
Peter

paulsenp
Så er der endelig kommet en afslutning på den lille sag, og min tro på i hvert tilfælde én bestemt person er heldigvis på plads igen.

Og det glæder mig virkelig.
Peter

MakMak
Du laver indlæg med gåder.
Hvad er dit formål med dine indlæg? Bla bla bla

Spring til debat: