Se indlæg
 Udskriv debat
Need some assistance !
Normalt er jeg ikke meget anonym vdr mit privat liv, Men jeg er nød til at høre andres erfaringer og råd på denne sag.

jeg har været sammen med min pige i 1 år. for 10 mdr siden altså efter 4 mdr spurgte hun om vi skulle blive forlovet, som en gensidig tilkendegivelse for at jeg ikke lavede en masse når jeg var i DK, og hun havde en ring at vise familien så hun kunne få fred :-} samt gå i fred på gaden...

da jeg aldrig har været forlovet eller gift, og kun mener det bør ske 1 gang var jeg forsigtig, specielt da jeg ikke havde kendt hende mere end 4 mdr. og ikke kender de forventninger der må være når man er sammen med en Thai.

Jeg beder hende forklare hvilke forventninger der vil blive stillet til mig, ud over at jeg er god ved hende ( det giver sig selv for de fleste ) og ud fra det blev jeg ikke skæmt væk.

Nu kommer der et kapitel som mange nok kender, og nogen vil benægte osv. MEN ! gennem tiden med May, har vi stødt ind i nogle Økonomiske skæve historier fra hendes familie, sygdom, ødelagte briller, defekt motorcykel. Ingen mad. ingen løn fra arbejdet. osv osv osv. sjovt nok er det May de ringer til, for hun har jo ATM automat der hjemme. Hendes søster siger bare hun ikke har nogle penge. men så let slipper May altså IKKE.

Når hendes mor skulle købe mad på markedet, så havde hun konsekvent ikke penge med, men handlede alligevel. jeg har flere gange betalt Mays mors købmandsregning fordi hun har fået på klods.

Hvis hun ikke betaler did og dat, så er hun en dårlig datter, og hun vil åbenbart have hendes mor skal sulte, og hun er et skarns barn respektere ikke de ældre OSV OSV.

Hendes mor nu om at få det dobbelte i "mor bistand" som mange andre betaler May lidt til hendes mor.... men nu hvor falangen er landet så kan hun godt doble op!!.

Det skal siges, Hendes mor bor sammen med en mand som ikke er Mays far eller far til hendes søster, de er ikke gift og han er et direkte røvhul over for mig, og May samt alle andre i familien. han tager sig ikke af dem,- men det er jo Normalt her.

Med disse ting i bagagen, føler jeg lidt at min gavmildhed begyndt at blive taget lige lovligt meget forgivet.
Og hvis jeg skal have en fremtid hvor jeg selv har til mad og drikke, kan vi jo ikke forsørge hele familien på godt og ondt.

Uanset hvor meget jeg ønsker at hendes familie skal være glad for mig, så vil jeg ikke smile mens der fiskes bath ud at lommen på mig.

Derfor tog jeg en snak med May om det og vi blev enige om at smække kassen i, HELT i ikke låne til nogen ikke betale 20 bath til nogen.

ca 1½ md senere, høre vi stort set ikke fra hendes mor og stedfar, bedstemor og andre, end dem vi selv tager kontakt til. de bor ca 2-3 km fra vores hus......

Når vi besøger hendes mor er der ingen problemer hun er sød som altid. Men stedfaderen han hilser ikke på os. Han går ud af bagdøren til vi er gået igen. Får han øje på os vender han ryggen til.

I går ringede May til hendes mor men fik fat i stedfaderen, og hun siger et eller andet med
"Undertegnede" hvorpå stedfaderen siger han IKKE VIL HØRE DET NAVN, og smækker på.

Jeg forstår ikke samtalen, det er kun fordi jeg kan se hun bliver mærkelig i ansigtet jeg spørger, men hun vil ikke sige noget. Hun ved jo ikke hvad hun skal fortælle mig... hun vil jo ikke sætte hendes familie i dårligt lys over for mig.

Hun fortæller det så senere, og jeg beder hende finde ud af hvad der forgår.

Hendes søster fortæller at hun har hørt stedfaderen omtale mig til Moderen som en "Kiniau" / "kiniyaw" ved ikke hvordan det staves.. men det skulle eftersigende ikke være godt. noget i retning af, jeg ikke er noget værd fordi jeg ikke tager mig af familien.

Men søsteren siger ligeledes jeg bare skal være ligeglad, for han er kun ude efter penge.

Romanen er slut, der er mange flere detaljer, Men spørgsmålet er.

Skal jeg tigge om forladelse og spørge for mange penge han skal have for at blive glad ?
Skal jeg gå til politiet med en afpresnings sag :-} ( Betal eller jeg bliver sur )

I Danmark havde jeg taget en snak med vedkommende. Men vi er i Thailand, tingene fungere lidt anderledes.
May siger selv hun ikke til tage over til ham hun er bange for ham.

MadsEJ
Lyder godt nok træls.. Havde også smækket kassen i, det er helt sikkert.. Det er jo ikke specielt spændene når man nærmest bliver udnyttet..
Kiniau som du skriver (aner heller ikke hvordan det staves) Betyder nærig, så vidt jeg ved.. Er blevet kaldt det af flere gade sælgere.. Hehe.. Men så siger man bare you to Pfft
Savner Thailand og min kæreste utroligt meget!

Thongthai
Det er ærgelgt at det er sådan nogle gange når farlangen er involveret.Men hvis du elsker din kæreste så lad ikke disse ting overskygge det.
Ham gutten han er da bare for lav.
Har i ikke tænkt på at flytte, det går mange gange bedre når
der er lidt luft.
Jeg selv er heldig i mit forhold der er ikke sådanne ting.
Tak for at dele din historie med os.

MadsEJ,

Ja det er også det jeg får ud af ordet. May har lidt svært ved at forklare det HELT.

Men hvis der er noget jeg er, så er det dælme ikke Nærig. de skal fandme bare ligge på knæ for mig jeg har pillet deres datter op af rendestenen og givet hende et hjem som hun kun har set i TV.

- Nej de skal ikke ligge på knæ de skal bare ikke være flabede på den måde !

ThongThai

Det er Lidt noget møg, for jeg havde faktisk ret fremskredne planer om at frie til hende.. men sådan noget her, det udsætter tingene en del. det betyder ikke jeg elsker hende mindre, slet ikke ! Men, hvis jeg har bare lidt omløb i hovedet så tænker jeg også lidt på fremtiden, og jeg gider virkelig ikke slås med hendes famillie om penge. så bliver de ældre end mig !!!

Hun skal ikke til DK, men vi var i Chiang mai for 1½ md siden, det er flot der, jeg syne som det, der mangler bare lige stranden !!! men jeg har spurgt om hun ville bo der sammen med mig... problemet er bare hendes omgangskreds, den gode del af famillien, søster osv. det duer sku ikke.

Jeg synes bare det er synd for hende at hendes stedfader er så egoistisk.

Hendes søster er nogle gange blevet smidt ud af ham fordi hun ikke har haft penge til at ligge der hjemme, så har hun sovet hos os i et par uger til hun har fået løn igen.

thaikurt1
Du skal ikke give stedfaderen nogen penge for så bliver han
ved med at bede om flere penge..

Har aldrig selv haft det problemen da jeg for starte har sagt at det er mig der bestemme om jeg vil give fanmillen penge.
Redigeret af thaikurt1 d. 11/06-2010 18:22

http://nej
Thaikurt1

jeg havde samme overbevisning, at jeg havde kontrol over det, men når man pludselig står hos købmanden og skal købe en cola og får afvide det bliver 200 bath i stedet for 15 bath.. fordi vi lige skulle betale for moderens regning.

Skal man så nægte og sætte dem i dårligt lys.

Ja det bør man selvfølgelig. men jeg ønsker at de skal tabe ansigt osv.....

Hendes mor havde fundet nyt arbejde, men hun skulle have nye briller for at kunne arbejde der....... og så bliver der kigget på mig.... igen.

Jeg vil jo gerne hjælpe, men problemet er når det er hverdag.

Jeg husker de snakkede om at de manglede en parasol til hendes mors Bod, et eller andet sted, og den kostede 500 bath.. om jeg ville give hende sådan en så hun ikke blev grillet i solen og våd i regnen.... jeg så billedet i hovedet og sagde Ja det vil jeg gerne..... det der gav den dårlige smag var. at de allrede havde købt den... og på prismærket stod der 400bath.

Jeg ved ikke om jeg bare er lidt NÆRIG eller hvad.

sony
Du bliver nød til at sige stop et sted, og det kan ligeså godt være hos købmanden, ellers bliver det bare meget værre henad vejen.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

Sony

man kan sige, jeg har sagt stop nu, hehe

SUK viste den anden dag en sjov en, med måden at få Thaier til at fordufte på, illustreret med en tom pengepung.

Det er vel lidt det samme her, Nu er jeg ikke spændende, fordi jeg ikke gider være Joakim Von And mere.

dutling68
det bedste råd for mig er i flytter væk og gerne et godt stykke...såen siger jeg til alle som bor tæt på svigermor i for fred og de for fred,,såen er det vel også i danmark hvem gider at bo 2 minutter fra svigermor såen har jeg det hvertilfald..så tag lidt rundt i thailand og lure lidt..og i for også fred til at finde hinanden Friends again i stedet for at bruge en masse energi på alt det bøvl med svigerfamilien Til hest tag evt en tur hertil cha am eller hua hin ja hvad ved jeg men kom væk......
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

thaikurt1
Så længe at du betale for vare som moderen hente hos købmanden så bliver moderen ved med det du skal få købmanden til at nægtet at give moderen hvis der ikke bliver betale for det.

Lige nu er det kun små beløb men hvad med den dag du stå med en regning på 1000 eller mere vil så stadig betale den Hmmmmmm

http://nej
hsn
Jeg synes du har gjort det rigtige, med at smække kassen i. Og selv om de kalder dig nærig, så har de selv taget hånden, i stedet for fingeren.

Det er rigtigt de kan tabe ansigt, men så længe May er indforstået med "ingen penge" konceptet, så har du jo i hvert fald hendes godkendelse.

Og så til sidst... Flyt for pokker... Kan kun give dutling68 ret.

Payanak
Samme herfra FLYT!

Amagerdreng
Tag det lige roligt med det "FLYT" det er da ikke bare sådan lige til.
I har gjort det rigtige at smække kassen i men DET ER OG VIL ALTID VIL SÅLEDES "Thaidame gift med farang så er der penge at hente" mener familien om det er i Thailand eller andet stedes i verden ligger landet således.
Det hele starter i det små (som du selv beskriver) men hurtigt vil mere have mere. Citronen presses og saften nydes. Den kære stedfar kan du vist ikke gøre noget ved men May har trods alt kun EN mor så hold endelig kontakten vedlige om ikke andet for May skyld.
Anmelde til politiet HA HA de vil da bare grine af dig og ryste på hoved og tænke "DING DONG FARANG" (tossede udlændning)
Keep up the good mood og nyd så May. Held og lykke.

dutling68

Jamen der er altid rart når vi er væk, hehe

Men jeg mener ikke vi skal flygte fra problemerne. det er ike en langtids holdbar løsning.

en gut sagde engang til mig. HVIS du vil have bedst chance for at få færest problemer tager du hende til DK. så er det din kultur der bestemmer. og den er klogere indrettet end deres. - både og...

Thaikurt1

Jeg har kun oplevet det 1 gang, men jeg blev sku sur og skuffet, for jeg var landet med flyveren 2 timer tidligere.. og jeg skulle KUN ha en COLA !!!! hehe

HSN

Med tiden vil jeg flytte til en by ca 15 km herfra Bang saen. men jeg flytter ikke nu hvor vi har fået alt på plads. det er simpelthen for skørt.

Man kan jo sige. lige nu genere de os jo ikke. vi høre jo stortset ikke fra dem. hehe

payanak

Noteret .-}

sony
Hejsa donis

Næste gang du får en regning der er større end den du regner med lader du bare være med at betale det du ikke har købt. Hellere den klovn taber ansigt end du gør det, for du kan roligt regne med han griner af dig hvergang du betaler for ham. Men ellers så flyt derfra, ved ikke hvordan din dame ser på det men det er den eneste mulighed at gøre.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

Sony
Helt korrekt.

Jeg har afvist nogle "regninger" hvis man kan sige det sådan, hehe og det er jo nok med til han opføre sig som han gør nu.

Det var ikke lige hos købmanden. men andre situationer.

historien kunne være sådan her.

May. Vejlin (stedfaderen) har ringet, motorcyklen er gået i stykker og han skal bruge den for at komme på arbejde. men han har ingen penge.

Mig. ej det er dælme surt. skal vi smutte på stranden ?

Det er så KUN pga. fortiden jeg er så flabet...

May har sag til hendes mor, Jesper har ingen penge, så det kan vi ikke hjælpe med....... men jeg synes det er forkert at lyve når vi så køber et nyt køleskab dagen efter...

Flytteløsningen har været på bordet. Men vi er lige belvet færdige med at indrette os, har fået ADSL (SOM VIRKER) og naboerne er søde osv.
Redigeret af d. 11/06-2010 19:53

Jake
Du skal sige stop. Kan konen ikke acceptere det, har hun valgt dig af forkerte årsager.

Det er tydeligt at du ikke har lyst til at forsørge familien. Det skal du heller ikke. Det er ikke dit problem. Dit problem er din kæreste. Hun skal også forstå at hun heller ikke kan bruge alle sine penge på familien. Evt. kan I bidrage med et lille beløb til moderen, hvis i synes og har råd. Men det skal være symbolsk. Hvis det ikke er en løsning for din kæreste på langt sigt, så var det dine penge og ikke dig, hun ville have. Det er vigtigt at du sætter din vilje igennem nu! Det er trods alt dine penge.

TG950
tag en god borgerlig snak med din pige om hvad vil hun, bygge en ny fremtid op sammen med dig og evt, den lidt bedre del af famillien, eller ende i "rendestennen" igen som du selv udtrykker det.

og glem så den platugle af en stedfar, modern er ikke ret meget bedre, at platte for 100 Bht. det er sgu for sølle.

næh du sats du på dig selv & evt. din pige, kan godt være at hun føler sig som en dårlig datter, men hvad fanden sådan er livet jo engang imellem " hårdt & ubarmhjertig"

Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

jake

May er berørt at situationen, netop fordi jeg fra start af har sagt at jeg selv har en familie. og jeg har sagt til hende. hvis vi giver din mor et rumskib, skal min mor også have et rumskib.. og hvis jeg har betalt et til din mor, betaler du et til min mor.

Jeg vil sige det sådan, May tænker selvfølgelig på hendes familie, Men hun beskytter også os, og siger fra over for familien.

I starten var det meget svært for hende at forstå hvornår ting var dyre for mig. Husk på de lære jo næsten i skolen at Falanger har penge fra en automat i Banken som aldrig løber tør.

Det er selvfølgelig heller ikke hendes job at vurderer. men det er jo svært hvis man i det ene øjeblik flyver til Kina og bor på luksus hotel, og ugen efter vil jeg ikke betale 200 bath til hendes mor.... but it is still my $

Engang hvor jeg hævede i en ATM var der en der spurgte om der var JACKPOT ? hehe fedt koncept..... det er en spilleautomat og med den rette kode vinder man hver gang......................................

TG950

Good idea. !

well vi har været på den før, men det er heller ikke så meget et problem med May, hun skaber sådan set ikke problemer. det er bare synd de bliver formidlet via hende.

Dont kill the messenger...

og hun er jo enormt ked af at hun skal komme med dårlige nyheder til mig, når hun ikke ønsker jeg skal bekymre mig om hende eller familien.

Hun kommer fra en fattig familie, og kan ikke tilbyde ret meget andet end hendes person. og derfor er det nok svært nogle gange når, dem i baggrunden skaber problemer og gør det der er hendes fremtid usikker...

Der er ingen tvivl om hun får et liv med noget mere indhold sammen med mig end hvis hun fandt en wiskey drikkende motocrosskørende, kone tæskende, tobaks rygende langskæget halv tosset, Draculatatoveret Thaimand som i øvrigt igen $ har og ikke har nogen fremtidsplaner andet end at køre motocross......
- og det vil hun nok for alt i verdenen undgå, og derfor er det lidt bøvlet når stedfaderen skaber sig. Nærrigrøv

kan man sige "narrefalang" eller hva ? er det ugens ord ?

dutling68
det er vel bare at sige velkommen til amazing thailand Surprise
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

Spring til debat: