Se indlæg|
Og så ramte den 19
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 07/06-2010 17:03
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
Så ramte kursen DKK-THB 19, hvilket vil sige at 1kr nu køber 5.24 baht. Aldrig har jeg set en så dårlig kurs og personligt gør det ondt i tegnedrengen. Man kunne håbe på at Europa snart får styr på den Euro for lige nu går det den helt forkerte vej
|
|
|
|
| Jay |
Lagt på d. 07/06-2010 17:11
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 261 |
den er i frit fald.... jeg har observeret i et stykke tid nu: dato DKK TBH 10/03 1 = 5,79 12/03 1 = 6,02 + 16/03 1 = 5,96 - 19/03 1 = 5,90 - 22/03 1 = 5,87 - 25/03 1 = 5,78 - 29/03 1 = 5,85 + 05/04 1 = 5,85 07/04 1 = 5,79 - 08/04 1 = 5,83 + (blodbad) 11/04 1 = 5,89 + 12/04 1 = 5,91 + 17/04 1 = 5,84 - 25/04 1 = 5,78 - 29/04 1 = 5,73 - 04/05 1 = 5,64 - 06/05 1 = 5,55 - 07/05 1 = 5,48 - 10/05 1 = 5,64 + 12/05 1 = 5,47 - 13/05 1 = 5,44 - 14/05 1 = 5,37 - 19/05 1 = 5,28 - 21/05 1 = 5,47 + 28/05 1 = 5,41 - 02/06 1 = 5,35 - 04/06 1 = 5,27 - 07/06 1 = 5,22 - rigtig surt hvis man hedder kurt, men sgu også for os andre... jeg sender til tider ca. 10.000 baht til svigerfamilien...da jeg startede med det...kostede det omkring 1000-1500 kr. nu koster det næsten 2000 jern... hvem har egentlig bestemt at kronen skal bindes til €?? og er det ikke muligt at stoppe det igen? hvilke fordele er der ved det i første omgang?? piv piv ![]() håber på bedre tider... Redigeret af Jay d. 07/06-2010 17:14 |
|
|
|
| kvindemin |
Lagt på d. 07/06-2010 17:15
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 555 |
i piver, find lige kursen fra 96-97 der var den omkring 27
jeg er ikke perfekt, men faktisk så tæt på, at det skræmmer mig!!
------------------------------------------------------------ you dont pay to fuck them, you pay them to leave |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 07/06-2010 17:25
|
|
Ja, vi piver - Jeg får min indtægt fra Danmark, så tro på at det kan mærkes hver måned at kursen er så latterlig som den er... At få 25% mindre udbetalt kan mærkes RET så meget! (i forhold til før jul). Jeg har ingen idé om hvornår kurven vender, men euroen kollapser snart... |
|
|
|
| Suk |
Lagt på d. 07/06-2010 17:31
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 712 |
Hva' piver i for >
|
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 07/06-2010 17:33
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1424 |
Det bliver værre, bare vent: http://epn.dk/inv...090479.ece Lad Kronen stå alene, alle de andre EU lande er tæt på fallit, så galt er det jo ikke i DK, endnu.. ![]() PL Redigeret af PL d. 07/06-2010 17:33 |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 07/06-2010 17:36
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Selvfølgelig piver vi det er svært at være glad når man mister penge. |
|
|
|
| Suk |
Lagt på d. 07/06-2010 17:40
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 712 |
I oensker at leve i et slarafennland, kaere venner, de tider er forbi.
Redigeret af Suk d. 07/06-2010 17:42 |
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 07/06-2010 17:49
|
Ja, det ender vel med at alle slaraffen-pensionister i udlandet bliver kaldt hjem og sat i job et par timer om dagen, eller hvad de nu kan klare!![]() Det er barske tider i DK, fronterne er trukket knivskarpt op mellem ydere og nydere. PL |
|
|
|
| Peder1968 |
Lagt på d. 07/06-2010 17:54
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 852 |
Det ender nok med man bliver nødt til, til at rejse til Thailand for at tjene penge nok til man kan bo i Danmark når man engang bliver pensionist. ![]() |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 07/06-2010 18:02
|
|
Når først Tyskland trækker sig, så dør Euroen... Danmark har desværre ikke så meget at læne sig mod som modtræk til Euroen - Før var det den tyske mark, så Euroen. Jeg så også hellere at det lort til Euro blev slukket og lukket. Hvad gavn gør det at vi skal føde på alle de imkompetente og korrupte lande? Grækenland er næsten konkurs, og med Europas største andel af korruption bliver det nok ikke bedre. Portugal, Spanien, Italien, Romænien - De lider alle sammen - Og de vil alle sammen have penge af den kæmpe garanti-fond på 750 millarder Euro der blev stillet i samarbejde med den internationale valuta-fond. Når den kasse er tom, hvad så? Ja, gu er jeg irriteret - Det er ikke sjovt at miste en stor portion af sin indtægt
|
|
|
|
| Jay |
Lagt på d. 07/06-2010 18:24
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 261 |
for ikke at nævne Irland, som efter sigende skulle stå endnu ringere end Grækenland... Ungarn er også helt galt på den... Men Suk, jeg er glad for at du ikke piver..så har os med arbejde slet ikke noget at frygte...dømt ud fra din salgsvideo må førtidspensionen være hævet noget siden sidst jeg tjekkede...den rækker den da til et eller andet derude...en ok bil, et ok hus og en kone som har tid nok til at lægge gigantiske puslespil...så kradser krisen sgu ingen steder eftersom jeg går ud fra der også kommer mad og en enkelt Leo på bordet... ![]() |
|
|
|
| ThomasHOL |
Lagt på d. 07/06-2010 18:42
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 264 |
Jay skrev: rigtig surt hvis man hedder kurt, men sgu også for os andre... jeg sender til tider ca. 10.000 baht til svigerfamilien...da jeg startede med det...kostede det omkring 1000-1500 kr. nu koster det næsten 2000 jern... hvem har egentlig bestemt at kronen skal bindes til €?? og er det ikke muligt at stoppe det igen? hvilke fordele er der ved det i første omgang?? Ja jeg har lige været i Thailand og Taiwan og det er ikke kun i Thailand det er blevet dyrere. Taiwan har stortset fulgt kursen og det betød feks at mit hotel (som i forvejen var dyrt) blev 300 kr dyrere pr nat end da jeg bestilte det. Lige som opholdet i Thailand blev noget dyrere da jeg havde besluttet mig for at købe nyt tøj og briller. Men det kan på inden måde få mig til at ønske at kronen ikke er bundet til Euroen, for det er det absolut mest fornuftige den kan være. Vores største eksportmarkeder ligger i euro zonen og var vores valuta ikke bundet op på euroen så ville det kunne betyde kæmpe eksport tab, lige som vores betalingsbalance ville komme i uligevægt da det pludseligt ville blive meget billigere at importere biler og ligende. Faktisk er det også rigtigt godt for vores eksport til lande uden for EU, vores varer er nu blevet meget billigere. Så den ulempe det er for os når vi rejser uden for Euro zonen er jeg sikker på opvejes 100 fold af at være bundet på på vores største eksportmarkeders valuta. |
|
|
|
| birkedhoj |
Lagt på d. 07/06-2010 18:55
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 738 |
Sikke da en gang lorte logik der bliver lagt for dagen her. Alle jer små privat økonomer, hvorfor er i ikke rige (det ved jeg jo heller ikke om i er, men jeg tror det næppe) når i er så kloge. Med den viden om valuta som flere har her på siden må der være nogle der har lidt guldkorn at dele ud. Men hvis i var rige, ville i vel næppe bruge tiden på skriveri på DTW. Den skulle vel gå med valuta-spekulation. Eller er i så dygtige at i magter begge dele, kunne jeg godt tænke et lille fif. Jeg har prøvet, at spørge ind til hvordan, jeg skulle gebærde mig med hensyn til veksling, kort, kontanter o.l. Men har ALDRIG fået en entydigt svar. Og PL friske fyr, du kan ikke tale Danmarks økonomi på røven. Trods alt har jeg alligevel fundet ud aft få en god ferie i Thailand selvom det for mit vedkommende bare bliver til de ca. 4 ugers ferie om året. Flyver PE med THAI altid
|
|
|
|
| birkedhoj |
Lagt på d. 07/06-2010 19:06
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 738 |
Ups jeg glemte, at spørge Loc. om ikke du bare kunne bede om at få din løn/kommision.. udbetalt i THB, så ville dine problemer med Euro , D-mark og Dkr være ovre.
Flyver PE med THAI altid
|
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 07/06-2010 19:07
|
|
Har du fået en øl for mange der birkedhoj? Må man ikke udtale sig som almindelig borgerlig middelklasse person? Nuvel, v er ikke rige, men det betyder vel ikke at vi ikke følger med i valutaen og verdensøkonomien. Når det rammer os personligt, har vi vel også lov til at lufte vores utilfredshed med at lande i Europa trækker vores økonomi ned? Europa står svagere overfor USA lige nu, der lever på lånte penge - Flere lande i Europa er på randen af fallit. Grækenland er allerede stort set færdig, flere spår at England er tæt på at kaste håndklædet i ringen, og Tyskland er på vej ud af Euroen - De stærke der står tilbage når alt dette er slut er lande som Japan og Kina. Det er tilladt at kigge udenfor Danmarks grænser når der tales økonomi - Det er muligt at vi har det største afsætter marked i Europa, men hvad når Europa ikke længere har købekraft til at købe danske produkter? Danmark burde trække sig ud af Euroen og lave en fælles front med Norge og Sverige - En fælles nordisk front. For her i nord-europa går det faktisk udemærket... Vi bliver bare trukket ned i sølet af store lande der har ønsket et KÆMPE Europa - fejlen ligger så i at tage alle de fattige uduelige lande med i samme økonomiske fiasko-lagkage. Mht. Thailand så ser det også skidt ud - Ihvertfald hvis de ønsker at bibeholde turismen. 5.24baht for 1kr? Det er skidt... |
|
|
|
|
Lagt på d. 07/06-2010 19:22
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
nu har vi jo snakket om den faldene EURO i løbet af de sidste par måneder, og der har da her på siden været en stor konsensus om at US kun bliver dyrere og dyrere, så der er vel ikke nogen der er særlig overrasket... men der er da naturligvis en grænse for hvor dybt euroen kan falde overfor US, men jeg ville ikke blive overrasket hvis vi når 1:1 engang i efteråret. I år 2002 kostede de også lige meget, i dag var kursen på et tidspunkt 1:1,18 samtidige stiger bahten også, overfor både US og EURO PÅ grund af det nye store indre marked i asean, sker der det at alle asean landenes eksporter stiger med store spring, thai eksporten er oppe med ca. 15 % bare i år, importen stiger ligeså meget, der er gang i den derude og så stiger valutaen tilsvarene. Så vi kan ligeså godt vende os til det thailand bliver dyrere og dyrere ligegyldigt hvad, globaliseringen gør at vores ferier aldrig bliver ligeså billige som de var for få år siden. |
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 07/06-2010 19:36
|
birkedhoj skrev: Sikke da en gang lorte logik der bliver lagt for dagen her. Alle jer små privat økonomer, hvorfor er i ikke rige (det ved jeg jo heller ikke om i er, men jeg tror det næppe) når i er så kloge. Med den viden om valuta som flere har her på siden må der være nogle der har lidt guldkorn at dele ud. Men hvis i var rige, ville i vel næppe bruge tiden på skriveri på DTW. Den skulle vel gå med valuta-spekulation. Eller er i så dygtige at i magter begge dele, kunne jeg godt tænke et lille fif. Jeg har prøvet, at spørge ind til hvordan, jeg skulle gebærde mig med hensyn til veksling, kort, kontanter o.l. Men har ALDRIG fået en entydigt svar. Og PL friske fyr, du kan ikke tale Danmarks økonomi på røven. Trods alt har jeg alligevel fundet ud aft få en god ferie i Thailand selvom det for mit vedkommende bare bliver til de ca. 4 ugers ferie om året. Sandelig også noget der er meget, meget svært at finde ud af! ![]() Nogle mennesker sku´ f..... forbydes at rejse udenlands. DU FÅR IKKE ET ENTYDIGT SVAR FORDI DER ER UTALLIGE MULIGHEDER, UP TO YOU - MESTER!!! Næh, jeg taler ikke DK's økonomi ned, det klarer "Lille Lars Fad" fra Græsted ganske udmærket! PL Redigeret af PL d. 07/06-2010 19:39 |
|
|
|
|
Lagt på d. 07/06-2010 19:40
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Det er jo den asiatiske økonomi, der er ved at overhale USA og Europa. Flere lande i Europa skal nu igang med nogle barske stramninger(besparelser), uanst hvad Willy og Helle forsøger at bilde os ind. Selv Tyskland skal nu igang med miæliardbesparelser. Det hjælper ikke at pive. Husker tydelig min første tur til Thailand og turen til banken for at veksle: 100 dkr. gav 325-330 baht- man følte sig helt rig i baht. |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 07/06-2010 19:52
|
|
Birkedhoj, mine lønforhold gør at jeg ikke kan betales i Baht, men bliver betalt i Euro. Anyways, ja, Euroen er på vej ned, hvis den når et forhold hvor den står lige med USD så kan de lige så godt erklære Euroen for død. Jeg er også ved at se mig om efter flere projekter der kan spæde til i egen kasse, for en ting er sikkert, jeg kommer helt sikkert til at få færre penge fra DK fremover, sammenholdt med Baht... Thailand kommer også til at se langt færre turister - Hvor mange har råd til en 25% stigning i rejseudgifter hvis man skal afsted en hel familie? Det er meget muligt at Thailands økonomi har det godt lige nu grundet høj-konjektur mv, men på lang sigt har de rigtig meget bundet op i turismen der lige nu lider gevaldigt - Jeg kan se det med mine egne øjne her i turist-Hua Hin. Byen ligger øde, hotellerne er tomme, den førhen største ejendomsmægler er lige lukket. Et gammelt ordsprog siger, at intet er så skidt at det ikke er godt for noget - Men lige nu kan jeg sq ikke rigtig se hvem det gavner og der er ikke rigtig lys for enden af tunellen... Eller, tager jeg fejl ? |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.