Se indlæg|
Mette Frederiksen og Socialdemokraterne
|
|
| Jake |
Lagt på d. 05/05-2010 21:18
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 380 |
Mette har tidligere udtalt: En stor del af ansvaret for at folkeskolen fungerer ligger hos os forældre. Det nytter simpelthen ikke, at forældre med overskudsbørn sender deres børn i privatskole så snart der er problemer i folkeskolen. http://s-dialog.d...w&id=68649 Nu har hun sendt sin egen unge i Privatskole. Det bekræfter tesen om at vi alle SKAL være lige, bare ikke Socialdemokratiets Top. Det var ligesom i det gamle Sovjet. Kun partitoppen skulle have privilegier. Føj! http://nyhederne....6/?forside |
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 05/05-2010 22:48
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1424 |
Ja, det er ligesom i Thailand!![]() PL |
|
|
|
|
Lagt på d. 05/05-2010 23:01
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
hun er vel blevet klogere igennem de år der er gået, |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 05/05-2010 23:50
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
"Nu har hun sendt sin egen unge i Privatskole. Det bekræfter tesen om at vi alle SKAL være lige, bare ikke Socialdemokratiets Top. Det var ligesom i det gamle Sovjet. Kun partitoppen skulle have privilegier. Føj!" Jeg kan da godt se at det virker lidt hyklerisk, men det var i 2005 hun udtalte det for 5 år siden, men jeg kan ved gud ikke se at hun har specielle privilegier. Min nevø gik på en privatskole, fordi han havde specielle problemer, selvom moren arbejdede som folkeskolelære. Der var afregning ved kasse et, og det betaler Mette Frederiksens familie jo også. Hvis det skulle være et priviligie skulle det være gratis specielt for partitoppen. Det kan jeg da ikke forestille mig. Den er lidt for nem. Ingen aner hvad der ligger bag hendes beslutning. |
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 06/05-2010 00:33
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 789 |
natty skrev: "Nu har hun sendt sin egen unge i Privatskole. Det bekræfter tesen om at vi alle SKAL være lige, bare ikke Socialdemokratiets Top. Det var ligesom i det gamle Sovjet. Kun partitoppen skulle have privilegier. Føj!" Jeg kan da godt se at det virker lidt hyklerisk, men det var i 2005 hun udtalte det for 5 år siden, men jeg kan ved gud ikke se at hun har specielle privilegier. Min nevø gik på en privatskole, fordi han havde specielle problemer, selvom moren arbejdede som folkeskolelære. Der var afregning ved kasse et, og det betaler Mette Frederiksens familie jo også. Hvis det skulle være et priviligie skulle det være gratis specielt for partitoppen. Det kan jeg da ikke forestille mig. Den er lidt for nem. Ingen aner hvad der ligger bag hendes beslutning. Er der ikke også statstilskud til privatskoler???? |
|
|
|
| Fido |
Lagt på d. 06/05-2010 00:39
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 994 |
Er der efterhånden noget der ikke er statstilskud til i Danmark ?
One man's ceiling is another man's floor |
|
|
|
| sabai sabai |
Lagt på d. 06/05-2010 00:50
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1258 |
kylling skrev: natty skrev: "Nu har hun sendt sin egen unge i Privatskole. Det bekræfter tesen om at vi alle SKAL være lige, bare ikke Socialdemokratiets Top. Det var ligesom i det gamle Sovjet. Kun partitoppen skulle have privilegier. Føj!" Jeg kan da godt se at det virker lidt hyklerisk, men det var i 2005 hun udtalte det for 5 år siden, men jeg kan ved gud ikke se at hun har specielle privilegier. Min nevø gik på en privatskole, fordi han havde specielle problemer, selvom moren arbejdede som folkeskolelære. Der var afregning ved kasse et, og det betaler Mette Frederiksens familie jo også. Hvis det skulle være et priviligie skulle det være gratis specielt for partitoppen. Det kan jeg da ikke forestille mig. Den er lidt for nem. Ingen aner hvad der ligger bag hendes beslutning. Er der ikke også statstilskud til privatskoler???? Jo da .. En privat skole i Danmark får gennemsnitligt 70 procent af udgifterne dækket via statstilskud ! [img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung ! |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 06/05-2010 01:00
|
kylling skrev: natty skrev: "Nu har hun sendt sin egen unge i Privatskole. Det bekræfter tesen om at vi alle SKAL være lige, bare ikke Socialdemokratiets Top. Det var ligesom i det gamle Sovjet. Kun partitoppen skulle have privilegier. Føj!" Jeg kan da godt se at det virker lidt hyklerisk, men det var i 2005 hun udtalte det for 5 år siden, men jeg kan ved gud ikke se at hun har specielle privilegier. Min nevø gik på en privatskole, fordi han havde specielle problemer, selvom moren arbejdede som folkeskolelære. Der var afregning ved kasse et, og det betaler Mette Frederiksens familie jo også. Hvis det skulle være et priviligie skulle det være gratis specielt for partitoppen. Det kan jeg da ikke forestille mig. Den er lidt for nem. Ingen aner hvad der ligger bag hendes beslutning. Er der ikke også statstilskud til privatskoler???? Det er der da sikkert, selvom jeg ikke mener det ikke er gratis, men det gælder jo for alle, så jeg kan ikke se at Mette har specielle priviligier, som var postulatet i det første indlæg i tråden. Der er muslimske, kristne privatskole, og skoler efter pædagogiske principper. Hvad har det at gøre med politikernes priviligier. Der er masser af andre ting man kunne tage fat på. Gratis frikort til DSB osv. Det var sikkert bare et moralsk/politisk bøvs uden at sætte sig ind i tingene. Redigeret af natty d. 06/05-2010 01:07 |
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 06/05-2010 01:12
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 789 |
Natty: Er det din eller min BØVS du mener,jeg spurgte kun på grund af min uvidenhed lavet jeg?????? efter mit spørgsmål |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 06/05-2010 01:20
|
kylling skrev: Natty: Er det din eller min BØVS du mener,jeg spurgte kun på grund af min uvidenhed lavet jeg?????? efter mit spørgsmål Nej, nej det var slet ikke en kommentar til dig, men til Jake? som startede tråden. Undskyld det var ikke meningen. ![]() |
|
|
|
| Fido |
Lagt på d. 06/05-2010 01:47
|
|
natty skrev:
kylling skrev: natty skrev: "Nu har hun sendt sin egen unge i Privatskole. Det bekræfter tesen om at vi alle SKAL være lige, bare ikke Socialdemokratiets Top. Det var ligesom i det gamle Sovjet. Kun partitoppen skulle have privilegier. Føj!" Jeg kan da godt se at det virker lidt hyklerisk, men det var i 2005 hun udtalte det for 5 år siden, men jeg kan ved gud ikke se at hun har specielle privilegier. Min nevø gik på en privatskole, fordi han havde specielle problemer, selvom moren arbejdede som folkeskolelære. Der var afregning ved kasse et, og det betaler Mette Frederiksens familie jo også. Hvis det skulle være et priviligie skulle det være gratis specielt for partitoppen. Det kan jeg da ikke forestille mig. Den er lidt for nem. Ingen aner hvad der ligger bag hendes beslutning. Natty, det virker ikke som om du helt har forstået hvad sagen drejer sig om. Det handler ikke om at Mette Frederiksen har fået specielle privilegier, men om at hun i sin egenskab af politiker har kritiseret ressourcestærke forældre for at fravælge folkeskolen og sende sine børn i privatskole, og så selv gøre nøjagtigt det samme- Ak ja, stakkels Mette. Det er aldrig behageligt at blive konfronteret med den barske virkelighed. Er der ikke også statstilskud til privatskoler???? Det er der da sikkert, selvom jeg ikke mener det ikke er gratis, men det gælder jo for alle, så jeg kan ikke se at Mette har specielle priviligier, som var postulatet i det første indlæg i tråden. Der er muslimske, kristne privatskole, og skoler efter pædagogiske principper. Hvad har det at gøre med politikernes priviligier. Der er masser af andre ting man kunne tage fat på. Gratis frikort til DSB osv. Det var sikkert bare et moralsk/politisk bøvs uden at sætte sig ind i tingene. One man's ceiling is another man's floor |
|
|
|
| Fido |
Lagt på d. 06/05-2010 01:49
|
|
natty skrev: [quote]kylling skrev: [quote]natty skrev: "Nu har hun sendt sin egen unge i Privatskole. Det bekræfter tesen om at vi alle SKAL være lige, bare ikke Socialdemokratiets Top. Det var ligesom i det gamle Sovjet. Kun partitoppen skulle have privilegier. Føj!" Jeg kan da godt se at det virker lidt hyklerisk, men det var i 2005 hun udtalte det for 5 år siden, men jeg kan ved gud ikke se at hun har specielle privilegier. Min nevø gik på en privatskole, fordi han havde specielle problemer, selvom moren arbejdede som folkeskolelære. Der var afregning ved kasse et, og det betaler Mette Frederiksens familie jo også. Hvis det skulle være et priviligie skulle det være gratis specielt for partitoppen. Det kan jeg da ikke forestille mig. Den er lidt for nem. Ingen aner hvad der ligger bag hendes beslutning. Natty, det virker ikke som om du helt har forstået hvad sagen drejer sig om. Det handler ikke om at Mette Frederiksen har fået specielle privilegier, men om at hun i sin egenskab af politiker har kritiseret ressourcestærke forældre for at fravælge folkeskolen og sende sine børn i privatskole, og så selv gøre nøjagtigt det samme. Ak ja, stakkels Mette. Det er aldrig behageligt at blive konfronteret med den barske virkelighed.
One man's ceiling is another man's floor |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 06/05-2010 04:11
|
Fido det forstår jeg godt, men jeg ´reagerede på Jacks indlæg og jeg citerer gerne igen: "Det bekræfter tesen om at vi alle SKAL være lige, bare ikke Socialdemokratiets Top. Det var ligesom i det gamle Sovjet. Kun partitoppen skulle have privilegier. Føj!" Jeg kan ikke læse det anderledes end at Jack mener at Mette Frederiksen har fået nogle ikke kendte og ikke eksisterende priviligier og muligheder som andre ikke har. Og iøvrigt selv en politiker har vel lov til at ændre holdinger på 5 år. Hvis de ikke kan det, går det hele da i stå. Det kan jo være hun endelig er blevet mere voksen. Så lad os håbe hun ikke udbasunerer og råber bedrevidende så meget mere. Redigeret af natty d. 06/05-2010 04:21 |
|
|
|
| Asda |
Lagt på d. 06/05-2010 08:32
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 147 |
Jake skrev: Mette har tidligere udtalt: En stor del af ansvaret for at folkeskolen fungerer ligger hos os forældre. Det nytter simpelthen ikke, at forældre med overskudsbørn sender deres børn i privatskole så snart der er problemer i folkeskolen. http://s-dialog.d...w&id=68649 Nu har hun sendt sin egen unge i Privatskole. Det bekræfter tesen om at vi alle SKAL være lige, bare ikke Socialdemokratiets Top. Det var ligesom i det gamle Sovjet. Kun partitoppen skulle have privilegier. Føj! http://nyhederne....6/?forside Øhhh er der ikke lige et eller andet du har misset???? Ikke fordi jeg vil forsvare de røde i DK, men har man ikke lov til at skifte mening også når man er politikker? Har du 100% de samme meninger som du havde for 5 år siden? Måske hun bare er blevet klogere? ![]() |
|
|
|
| sank |
Lagt på d. 06/05-2010 09:08
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Nu er der jo bleven mange Sjosjal Demokratiske millionaire ? Politikkere og Fagforenings Bosser så naturligvis skifter de mening. Men at Mette Frederiksen er bleven klogere ? ho ho ho ![]() |
|
|
|
| Rasmus |
Lagt på d. 06/05-2010 10:15
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 772 |
En gl. socialdemokrat, forhenværende Statsminister Jens Otto Krag sagde engang disse kloge ord ”Man har et standpunkt til man tager et nyt” Man kan så sandelig sige at Mette Frederiksen har taget disse ord til sig, nu hvor man jo ikke kan holde kæft med tilbagevirkende kraft! Nu er socialdemokrater ikke ligefrem min livret, men jeg forstår så udmærket Mette Frederiksen når hun vælger en privatskole til sin unge. Citat MF: "Som forældre skal man træffe den beslutning, der er bedst for ens barn” Og det er lige nøjagtig det det hele handler om, ikke mindst når man bor i storbykommune. Folkeskolen i de 3 største byer i Danmark har i dage en total skævvridning af elevsammensætningen. Der er folkeskoler i Københavnsområdet hvor elever af anden etnisk baggrund udgør mellem 70-80% (læs: muslimer) Rådmansgade skole på Nørrebro er tallet helt oppe på ca. 87% Om dette skulle være grunden til Mette Frederiksens valg af privatskole til sit barn, skal jeg ikke kunne sige – men jeg har min formodning. Det var i hvert fald årsagen til vi valgte en katolsk privatskole til vores børn. Den mindste går nu på 5 år, den store går i gymnasium. Rasdmus |
|
|
|
| Fido |
Lagt på d. 06/05-2010 11:01
|
|
Jeg kan se på rygmarvsreaktionerne at der er en del socialdemokrater til stede ![]() Det der er interessant ved sagen er jo netop hvad der er sket i løbet af de 5 år hvor hun har ændret mening. Hendes eget yngel er tilfældigvis blevet så gammelt at det skal starte i skolen. One man's ceiling is another man's floor |
|
|
|
| ThomasHOL |
Lagt på d. 06/05-2010 12:05
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 264 |
Rasmus skrev: Nu er socialdemokrater ikke ligefrem min livret, men jeg forstår så udmærket Mette Frederiksen når hun vælger en privatskole til sin unge. Citat MF: "Som forældre skal man træffe den beslutning, der er bedst for ens barn” Og det er lige nøjagtig det det hele handler om, ikke mindst når man bor i storbykommune. Folkeskolen i de 3 største byer i Danmark har i dage en total skævvridning af elevsammensætningen. Der er folkeskoler i Københavnsområdet hvor elever af anden etnisk baggrund udgør mellem 70-80% (læs: muslimer) Rådmansgade skole på Nørrebro er tallet helt oppe på ca. 87% Mine børn går eller skal gå i en folkeskole og jeg synes at det er lidt noget pjat at sende dem i privatskole og ja jeg er socialdemokrat. Men jeg skal nok være ærlig og sige at boede jeg i københavn og de skoler jeg kunne vælge var med minimum 75% indvandre (selvom mine børn naturligvis vile tælle med i den 75% pga deres thai mor) så smed jeg dem nok også i privatskole. Lige som jeg er principiel modstander af privathospitaler, men at jeg ville benytte dem via min sundhedsforsikring hvis jeg blev syg. |
|
|
|
| PL |
Lagt på d. 06/05-2010 17:10
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1424 |
Asda skrev: Jake skrev: Mette har tidligere udtalt: En stor del af ansvaret for at folkeskolen fungerer ligger hos os forældre. Det nytter simpelthen ikke, at forældre med overskudsbørn sender deres børn i privatskole så snart der er problemer i folkeskolen. http://s-dialog.d...w&id=68649 Nu har hun sendt sin egen unge i Privatskole. Det bekræfter tesen om at vi alle SKAL være lige, bare ikke Socialdemokratiets Top. Det var ligesom i det gamle Sovjet. Kun partitoppen skulle have privilegier. Føj! http://nyhederne....6/?forside Øhhh er der ikke lige et eller andet du har misset???? Ikke fordi jeg vil forsvare de røde i DK, men har man ikke lov til at skifte mening også når man er politikker? Har du 100% de samme meninger som du havde for 5 år siden? Måske hun bare er blevet klogere? Mette Frederiksen klogere? Næppe... Men bare hun kan holde sin k*ft fremover, så er jeg tilfreds! ![]() PL |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 06/05-2010 18:01
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Tågehor.... øh, moralens utrættelige forkæmper med meninger om snart sagt alle emner, har ikke skiftet holdning. Hun er bare blevet grebet ud, og forsøger nu at redde de sidste rester af troværdigheden ved febrilsk at gribe efter halmstrå. Det burde jo også være indlysende, at hendes formaninger selvfølgelig kun gælder for den "jævne" borger og ikke for hende selv. Men den er nok for tyk at sluge, selv for den "jævne" borger. Man kan råbe og skrige og sk.... i skoven. Tilbage står en ting: Hykler. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Nu er der jo bleven mange Sjosjal Demokratiske millionaire ? Politikkere og Fagforenings Bosser så naturligvis skifter de mening. Men at Mette Frederiksen er bleven klogere ?
ho ho ho