Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Ao Nang Krabi
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 01/08-2005 12:21
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1075 |
Hej Zac, Du skal ikke bekymret for afstanden, de er lige "ved døren" , 75m og bådførerne står lige overfor hotellet og venter på kunder. De longtails boats som sejler fra Ao Nang Beach, har også "anker plads" for natten lige ved hotellet. Husk lige at når I tager på udflugt til de omkringliggende øer,eller Railey Beach, så skal I aftale at blive hentet inden kl. 16.30 (så vidt jeg husker), p.g.a. tidevandet vil bådeførerne gerne tilbage til deres "base" inden ebbe, da der vil gå 6 timer til flod. Hotellet ligger i 10 min. afstand med Tuk Tuk, til venstre mod den "europæiske del" (turister/Hoteller/forretninger) af Ao Nang og til højre mod den "thai del" af Nopparat Thara (thai restauranter), God fornøjelse, I vil nyde det. M.v.h., M. Rasmussen
Redigeret af falang yao d. 01/08-2005 12:23 Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
|
| lumbye |
Lagt på d. 01/08-2005 22:31
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 115 |
Hej zac Ydermere ligger der lige over for hotellet en rigtig god seafood restaurant, samt et par barer hvor du har en flot solnedgang |
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 02/08-2005 01:07
|
|
Hej Lumbye, Så ved Fru Zac, hvor hun kan finde hendes mand .Det er rigtigt m.h.t. Sea Food restauranten , De har nogle små bassinger hvor nogle indholder fisk andre Tiger rejer eller hummer. Så du får "Prima" råvarer, da du selv udpeger hvilken fisk eller hummer du kunne tænke dig. VELBEKOMMEN. M.h.t. baren, De må ikke spille højt musik efter kl 01.00. Vel. Det kunne være en plage dengang,men nu skal de lukke kl 01.00 . M.v.h., M. Rasmussen
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
|
|
|
| lumbye |
Lagt på d. 02/08-2005 08:46
|
|
Hej zac her et link til Krabis månedlige magasin http://www.yourkr... mvh lumbye Redigeret af falang yao d. 02/08-2005 12:55 |
|
|
|
| zac |
Lagt på d. 02/08-2005 14:46
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 20 |
Det lyder altsammen kanon. Kunne tage afsted med det samme med det vejr vi har i DK. Vi skal mødes med en af vores venner i Bangkok, så her har vi privat guide, det er lige før jeg føler det samme her, og så har vi kun planlagt en uge i disse fantastiske omgivelser, men Thailand er stort og der skal vist rigtigt mange ture til,for at se bare lidt af det. Tak guys |
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 02/08-2005 18:15
|
|
zac skrev: Det lyder altsammen kanon. Kunne tage afsted med det samme med det vejr vi har i DK. Vi skal mødes med en af vores venner i Bangkok, så her har vi privat guide, det er lige før jeg føler det samme her, og så har vi kun planlagt en uge i disse fantastiske omgivelser, men Thailand er stort og der skal vist rigtigt mange ture til,for at se bare lidt af det. Tak guys Hej Zac, Det med at tage afsted med det samme vil jeg ikke råde dig til at gøre: Der blæser en "halv pelikan" i øjeblikket i området, med væltede træer hist og pist. http://www.dansk-...ead_id=984 M.h.t. det med tiden, pyt med det, I vil få en forsmag til jeres næste tur og danne jer jeres egen indtryk. Personligt startede jeg med at besøge Thailand i 1992, nogle af årene var det 2-3 rejser og jeg vil påstå at jeg har kun set en brøkdel af landet. P.t. har jeg den nord/nordvestlig del (Chiang Mai-Chiang Rai) til god. M.v.h., M. Rasmussen
Redigeret af falang yao d. 02/08-2005 18:20 Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 02/08-2005 18:17
|
|
Hej Lumbye, Kanon hjemmeside du har skaffet om Krabi og omegen. Tak skal du have. M.v.h., M. Rasmussen
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
|
|
|
| 7409 |
Lagt på d. 27/09-2005 14:19
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 37 |
Hej Har siddet og gennem læst alle de indlæg jeg kunne findeomkring hoteller i Ao Nang. Er der nogen som kan fortælle mig om der er meget trafikstøj eller barstøj omkring Srisuksant Resort. Vi skal afsted til jan o6. Og vil gerne have fred og ro, men alligevel også bo i gå afsted fra bylivet. Vh. Ina |
|
|
|
| jc |
Lagt på d. 27/09-2005 15:58
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 597 |
Hej Jeg har planlagt efter at bo på Krabi Resort i juli 2006. Når jeg så ser de gode omtaler af Ao Nang Villa og Golden Beach Resort virker de jo tillokkende, men hvor er egentlig centrum og hvor langt er der mellem Krabi Resort og de to andre? Og er der nogen der har erfaringer med Krabi Resort og standen udfor? mvh jc Boet i Bangkok 1980-1983.
|
|
|
|
| lumbye |
Lagt på d. 28/09-2005 22:46
|
|
hej Zac De ligger alle ca. 100 meter fra centrum. Mellem Krabi Resort og Ao Nang Villa - Golden Beach Resort er der ca. en lille kilometer langs strandpromenaden. |
|
|
|
| junglevillage |
Lagt på d. 21/07-2006 17:27
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 3 |
Lige hjemkommet fra Thailand, ser jeg på denne side, et indlæg angående "Jungle Village" i AO Nang.Det undrede mig meget at læse denne omtale af stedet.Jeg var tilfældigvis gæst i samme periode som Poul og hvordan denne mand kan få sig selv til at nedgøre Niels og hans kone Chom,efter alt den hjælp De ydede Poul og hans nyfundne Thai kone-kæreste? overgår min fatteevne. Jeg vil gerne nævne at jeg er kommet hos Niels gennem ca.4 år, og altid har jeg fået en meget fin behandling,både i hans restaurant samt priserne på overnatning.Niels kører faktisk et sted med en meget høj standard i forhold til de omkringliggende thai-ejede steder. At Poul skulle have boet i en bungalow uden toilet, passer simpelthen ikke, til forskel fra andre steder, ved jeg af egen erfaring, at det gode ved Jungle Village er faktisk, at fejl og mangler bliver udbedret omgående, eller senest næste dag. Jeg vil gerne understrege jeg er hverken "gift eller forlovet" med Niels, kun en ganske almindelig kunde, der tilfældigvis fandt stedet for ca. 4 år siden, og er kommet der lige siden. Med venlig hilsen Erik Jensen,Limgården 4 2300 København S. |
|
|
|
|
Lagt på d. 21/07-2006 17:45
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Davser Jungelvillage Ja det ser ud til at der er flere som har dårlige oplevelser på det jungelvillage Så poul har måske ikke uret når han siger han har haft en dårlig oplevelse der. vi ser jo forskelligt på det, Jeg har da også haft dårlige oplevelser steder hvor andre roser det Måske ham niels ikke kan li poul det ved du og jeg jo ikke, Men det er da rat at du har haft en god oplevelse der Og det er dejligt at folk fortæller om deres oplevelser Lige et spørgsmål Hvorfor skriver du pouls nyopfundne thai_kæreste kunne du heller ikke li hende,hvad var der galt med hende bamsen |
|
|
|
| Jesper_Hein |
Lagt på d. 23/07-2006 17:26
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 112 |
Hej med jer. Jeg har aldrig været i Ao Nang - jeg er ved at planlægge en lille romantisk getaway for et par nætter her i august. Det jeg søger, er måske noget ala en bungalow på stranden, det behøver ikke være luksus eller noget, bare et sted, hvor man er tæt på stranden, hvor man kan slappe lidt af sammen og nyde hinandens nærvær - er der nogen, som har et forslag til hotel/bungalow? Prisklassen må gerne holdes i nærheden af de max TBH 2500. Hvis nogen har et forslag, må de meget gerne PB mig. På forhånd tak ![]() MVH Jesper |
|
|
|
| jc |
Lagt på d. 25/07-2006 15:13
|
|
Jeg må give rinpoche ret, da jeg netop har været 8 dage i Ao Nang og vorherre bevares. Det er turisme af værste Mallorca standard. En strandpromenade med turistbutikker blandet med en thairestaurant, som ikke serverer auentisk thai mad, en schweizer restaurant og så tre italienske. - og alt til alt for høje priser.Derfor aldrig mere Ao Nang. - Men andre kan jo synes, at det er et dejligt sted. mvh John Boet i Bangkok 1980-1983.
|
|
|
|
| Ole Mosgaard |
Lagt på d. 26/07-2006 19:39
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 49 |
Jeg har med stor interesse læst Poul Bertram Pedersens indlæg om Jungle Village som han besøgte i dec/jan 2004/5 og igen i maj 2005. Jeg undre mig over at Poul Bertram Pedersen besøger stedet 2 gange, når det efter hans udsagn er så dårligt. Men vi har vist ikke fået hele Poul Bertram Pedersens historie om hvorfor han forlod Jungle Village og hvorfor han kom tilbage. Men det er sikker heller ikke interessant. Jeg kan kun på det varmeste anbefale Jungle Village, som jeg selv har besøgt mange gange og vil besøge igen. Et andet indlæg går på AoNang og også på maden. Ja - det er rigtigt at der er Mallorca ligne tilstande, men sammenlignet med Phuket et det som en fredelig landsby hvor man kan ta hen med børn og bedsteforældre uden moralen kommer i forfald. Desværre har den pågældende ret i at maden bliver ringere dag for dag, set med Thai øjne. Svinekød bliver også sværere at opdrive, da mange muslimer overtager restaurenterne. Men der findes da heldigvis steder, når man leder, hvor maden er rigtig Thailandsk, bl.a. i Jungle Village - men sig lige når du bestiller at det skal være Thai og ikke tilpasset mad du skal have. Hilsen Ole Mosgaard ![]() |
|
|
|
| ncmohr |
Lagt på d. 26/07-2006 19:48
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 127 |
Sidst jeg var i Ao-Nang var i 2002. Det var en fantastisk tur og jeg holder meget af stedet. I år skal jeg derned igen, denne gang i 4 uger og jeg glæder mig ustyligt meget. Man skal ikke særligt langt væk fra aonang før man rigtigt er på 'landet'. Kanon hyggeligt sted med masser af muligheder for at få en på opleveren ![]() Og dermed ikke sagt at der ikke også er masser af andre lignende steder som dette i thailand, dette er blot det sted jeg har set og forelsket mig i
Har rejst i afrika, europa og 6 gange i thailand. Alle gangene til aonang og krabi og Chiang mai. Skal til thailand igen i 2010 til Oktober. Der skal vi også vietnam for første gang.
|
|
|
|
| jc |
Lagt på d. 27/07-2006 08:58
|
|
Til Ole Mosgaard og andre vil jeg lige fortælle om en fantastisk restaurant vi fandt med lokales hjælp. Den hedder Five Fruits Resturant og ligger 80/1 Moo 5 Ao Nang Noppharat Beach. Det er standen nord for Ao Nang. Man følger vejen ca 3 km til den bøjer væk fra stranden og ender i et T-kryds. Her er nogle få butikker og længst til venstre 3 restauranter. Five Fruits er den mindste (og synsmæssigt den usleste - men det skal man ikke lade sig snyde af)længst mod nord og er beklædt med bambus på væggene. Ægte thaimad til til rigtige thaipriser. Den ene dag vi spiste der regnede det voldsomt og vi kunne ikke få en tuk-tuk hjem til hotellet. Så tilbød ejeren at køre os gratis hjem i sin bil. God mad of fin service, som vi bestemt kan anbefale. Især black tiger prawns med chili/garlic blev vor favourit, men deres kødretter var også rigtigt gode. mvh jc Boet i Bangkok 1980-1983.
|
|
|
|
| Ole Mosgaard |
Lagt på d. 27/07-2006 10:42
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 49 |
Tak til jc for et positivt indlæg om spisesteder i AoNang. Det er nemlig helt rigtigt, at hvis man skal have ægte thai mad, så skal man finde de steder hvor de lokale spiser, næsten alle andre steder bliver maden tilpasset. Men der er stor forskel også på ægte thai mad. Min kone kommer fra sydthailand og kan ikke lave den mad de spiser oppe nordpå - hun holder meget af den og spiser den hos veninder her i DK. Omvendt har hun veninder som kommer her og spiser den mad som hun har tradition for at lave. Ofte vil man også se lokale i Thailand som ikke ser på spisekortet, men bestiller det de gerne vil ha og der får de fleste dansker nok en lille udfordring både med sprog men også med at det er svært at bestille en ret man ikke ved eksisterer. Ole Mosgaard![]() |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

.

- og alt til alt for høje priser.