Se indlæg
 Udskriv debat
Thai Overklasse-kvinde om bar-miljøet
Pescator
Ved ikke om denne artikel har nogen interesse, men jeg synes den var interessant og så kan man jo tilslutte sig det generelle synspunkt udtrykt heri eller lade være.
Jeg synes specielt den er interessant fordi den er fra en thailandsk kvindes perspektiv. Dem ser man ikke så mange af og da slet ikke så velformuleret.

Generelt mener jeg nu at det må være rart at kunne sidde på sin privilligerede piedestal og se ned på så at sige alt under sit eget ophøjede niveau.
Men det er måske bare mig.

mvh
Michael

http://www.stickm...er1531.htm

I read 7-8 stories from “Reader Submissions” and all of them are from male “farang”. Is there any woman farang in Thailand? I am a Thai woman and I ’m very offended by those articles. In my opinion, those people are bunch of losers falling for low-life bar girls. All they want is cheap sex and cheap alcohol. What do they know about the rest of the country? About the real Thai people and life outside Patpong or soi Cowboy? I was born and raised in Bangkok suburb, yet the world these westerners described was foreign to me. That’s not the Bangkok I know. I don’t deny it existence. But that was just a tiny part of Bangkok. It has nothing to do with many “normal” Thai people. Those stories give an impression as though large majority of Thai girls are willing to sleep with any “farang” and ready to rip them off. I despise those “farangs”, they usually are old and ugly, and probably can’t find any decent women in their own country. And those call girls are just plain ugly and disgusting anyway. We, highly educated women, look down on those “farangs”. We think they are so pathetic. Would you really surround yourself with bunch of low-class, un-educated, rude and bad people in your own country? Don’t get me wrong. I don’t have anything against poor people. There are plenty of nice, hard working poor Thai people. And I respect them as much as I respect any body.

I’ve lived in United States for more than 13 years (before that I traveled back and forth many times). I first came to the States in 1985, as a graduate student at the University of Michigan. That’s where I met my husband (he’s American, the nice one.) All my families are still in Bangkok. I visited home often and plan to retire in Thailand. I have 3 sisters, 2 of them and myself graduated from Chula and one graduated from Kasetsart. They’re all married, had great job, nice homes and comfortable life. Yes, we’re aware of the nasty red-light district in Bangkok. And frankly, I’m quite ashamed of it. But as we all know, where there’s a demand, there’s a supply.

You guy talk about how Thai people judge people from appearance rather than who they really are. Well, there’s a reason for that. Our language has different words refer to same thing. Depend on your background, level of education and up-bringing, one can tell just by the way one talks what background one comes from. The way the bar girls talk show how crude and low-class they are. Proper manner is important. You can have proper manner even if you’re poor.

When my husband and his parents were in Thailand, I took them around the country and most people thought I was a tour guide. I tried hard to distinguish myself from those women. When I went to Phuket with my husband for our honeymoon, people thought I was a Singaporean. Well, I don’t look like a hooker and speak fluent English therefore I must be a foreigner. I definitely can’t be Thai since only bar-girl are with farang, right?

Since most of you guys are British. I have to brag a little bit that I applied for a master program at both Oxford and U of London, and was accepted to both places. I turned them down and went to U of M instead. It ’s my destiny. The school of public health at U of M was top 10 in the country at the time. There’s also one minor reason why I didn’t want to go to England. See, I was quite naive and lived a sheltered life in Bangkok. I’ve never seen any drunken person up close and personal before. I went to Europe in 1983 with 3 Thai office co-workers (all girls), and during our visit to London, I encountered a drunken old homeless man. We were in the park, somewhere in London, about to have “fish and chip” for lunch. That’s when I saw this old homeless man. He was very drunk and very filthy. He fell off the bench and wet his own pants. Needless to say I was shock. I lost my appetite and couldn’t sleep that night. The image kept haunted me. It was ironic there are at least as many homeless here in Dallas, if not more. (Yes, I live in Dallas right now.) Well, I don’t lose sleep over them any more. Neither am I still naive!

Many of you mentioned how bad our education system was (is) in Thailand. Let me tell you something. I went to a Thai private girl school. My English teachers were all Thai, except one in my last year of high school. Yet my English was more than good enough when I arrived in the States. Actually, I spoke English so well my American housemate didn’t believe I just arrived (I lived in the Co-op). They said either I had been here for a while or I went to international school in Thailand. Gee, is it that hard to believe there are some smart Thai girls after all!!!!

I have worked in many large corporations in The States and my work ethic is no less than anybody, American and other westerners alike. Actually, I had to work harder than others to prove myself since I’m a woman and a minority. I had to start from the bottom, even with my master degree from the university better any in the whole state of Texas. The hard work paid off, I was a Sr. Business Analyst in a large retail corporation when I decided to quit 4 years ago. I’m now a volunteer docent at three different art museums in Dallas. I also do volunteer work for the largest non-profit environmental organization in the US. My husband earns enough money I don't have to work anymore. I do what I enjoy and try to give back to the society (learning art history, teach art to children and help preserve our precious world). I love to travel and have been to many countries in Europe more than once (can’t get enough of those great museums in various cities). I also enjoy outdoor activities: hiking, bicycling, swimming, etc. I plan to retire in Chiang Mai 5-6 years from now. Although my family live in Bangkok, and I myself never lived anywhere in Thailand except Bangkok, I find it not to my taste anymore.

If you think I’m the only smart one in the family then you are wrong. My older sister who went to the same school as I did and graduated from Kasetsart University also speak fluent English. She’s an expert in hazarded material and translated many articles regarding this subject. She can give a lecture in both Thai and English. She’s been to several career trainings in Europe. Many of my school classmates have master degrees from the States (few from England) and many speak English real well. 75% of my classmate have master degree, the rest either have PhD. or bachelor degree. Yes, all of my classmates have at least bachelor degree, 100%!!! My brother-in-law who also went to Kasetsart speaks good English. He’s worked for many multinational companies and currently earn more than 1.5 million bath a year. Other 2 sisters and in-laws are all doing real well. So there you go. Not all Thais are lazy and stupid and ignorance. And yes, I am Thai, not Thai Chinese. My grandfather is a 4-star general and once a ministry of Defense (although for very short time). My father is a 4-star general, ex-chief of the Central Intelligence Department, ex-director of joint military intelligence department and ex-senator of Thailand. My parents are not rich, just average middle class Thai. My father and grandfather never corrupted or took any suspicious money. You all know the government job never pay that well. Yes, there are many corrupted officials, but there are also many honest ones. I’m telling you my story so you can see other side of Bangkok life many westerners never experience, the Thais who are honest with high work ethic and intelligent. Regardless of our education system, there are many bright ones after all!!

Stickman's thoughts:

Always good to hear from Thai readers.

ถามเมียไปทำไมอยากรู้อยากเห็นหรือ

OnkelJoakim
Hejsa!!!

Gad vide om hun var PMS da hun skrev artiklen. Hun sætter sig selv højere og gør sig bedre end andre. Hun er sikkert bare en forskruet kælling som var lidt for stiv eftersom hendes mand sikkert har forladt hende. Hun har sikkert en fremtid i Chiang Mai som navlepiller Grin

Det er desværre en skam at hun sådan langer ud efter alle. Det siger noget om hende selv. Godt man ikke trives med sådan en so til dagligt.
Redigeret af OnkelJoakim d. 23/07-2005 11:07

MisterM
OnkelJoakim skrev:
Hejsa!!!

Gad vide om hun var PMS da hun skrev artiklen. Hun sætter sig selv højere og gør sig bedre end andre. Hun er sikkert bare en forskruet kælling som var lidt for stiv eftersom hendes mand sikkert har forladt hende. Hun har sikkert en fremtid i Chiang Mai som navlepiller Grin

Det er desværre en skam at hun sådan langer ud efter alle. Det siger noget om hende selv. Godt man ikke trives med sådan en so til dagligt.

Kaere Onkel JoakimSmile (Jeg ved ikke hvorfor du har valgt det navn?Frown )

Jeg kender flere kvinder og maend med samme uddannelse og indstillingSmile Men det er nok et Thailand du aldrig vil moede hvor du kommerSad Jeg respekterer dem og de har tilsynelaende accepteret migSmile Her er det ikke et spoergsmaal om penge Smile Den Thailandske tradition er at de er gaestfrie og betaler regningerneSmile Det er meget svaert at faa lov til at betale en middag naar vi moedesFrown

Du har sat Joakim And ind som billed men jeg tror at du er en fattigroev uden forstaaelse for det virkelige ThailandSad Jeg tror at du er en rigtig god dansk social navlepiller Grin

Jeg er sikker paa at Clyde vil give mig retSmile
Redigeret af MisterM d. 23/07-2005 17:46

clydehaumann
Nu ved jeg ikke hvad det er du vil have mig til at give dig ret i? Er det dine meninger om Joakim da maa de staa dor sig selv, men er er det om at Thaier gestfrie og meget opsatte paa at faa lov at betale saa vil jeg til dels give dig ret. Det er dog ofte et spil for at give udtryk for at man ikke er fattig og uden midler. At vaere noget her er vigtigt og det er vigtigt at give folk lov til at vaere noget. Bliver jeg inviteret paa restaurant at folk jeg ved ikke har raad lader jeg dem betale for at de ikke skal miste ansigt mern giver saa deres boern et parr hundrede Baht at koebe slik for.
Historien om damen fra America er meget gammel og er efter hvad jeg ved skrevet af Gary McGee. Gary har boet her siden Vietnam krigen og en af de ting ham morer sig med er at skrive den slags historier og sende dem til forskellige sites Men maaske er den autentisk og hvad end man synes saa er der mange sandheder i den, selv om kellingen er lidt langt ude.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.
http://thaidanishservice.com

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/

MisterM
Hej Clyde.
Det er ligemeget med historien men jeg kender virkelig folk som har samme indstillingSmile De har virkelig store forretninger og varehuse og mangler ikke 100 THB. Smile

Min bedste nabo og ven arbejder fot TT&T og har ansvaret for udlaegning af Lysleder kabler fra Ubon til Korat og til YasothonSmile
Redigeret af MisterM d. 23/07-2005 19:26

Webmaster
Lidt a la det Clyde skriver omkring at ikke miste ansigt, så har jeg flere gange stødt på at mine danske venner brokker sig til mig og er vildt fortørnet over at se at diverse ikke-danskere (ikke specielt thaier) herhjemme lader en sjat cola blive tilbage i flasken og ikke spise maden helt op.

Min forklaring er at det er et statussymbol for dem at levne noget, fordi det viser at de har råd til at levne. Lidt ligesom høvdingen er stolt over at have den kone med den største røv, hvilket viser at høvdingen's kone ikke går sulten i seng.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
MisterM
Kaere webmasterSmile

Jeg tror at du har misforstaaet nogetSmile

Dem jeg kender er ikke bange for at miste ansigtGrin

Men jeg kender godt problemet fra andreGrin

Webmaster
Hejsa MisterM,

Tja, hellere ikke det store problem hos de udlændinge herhjemme jeg kender - der er det nok nærmere kendetegnet at man spiser op af høflighed og tager mere hvis maden smager en og selvfølgelig kun hvis man kan spise mere.

Men der er åbenbart nogle som har behovet...
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
MisterM
Hej KimSmile
Du har sikkert ret selvom jeg ikke helt forstaar digSmile

F.eks. mine thai venner i Bangkok moedte jeg for 5 aar siden da de lige var faerdig med deres universitets uddannelse. Manden arbejde for et tysk firma og de var kun venner. Efter mit besoeg blev de giftSmile Men efter 11 sep. fyrede det tyske firma mange i Thailand bl.a. mandenSad Andet besoeg i Thailand var konen blevet syg og manden havde solgt sin bil og koerte en af de roede/blaa taxier for at tjene lidtSmile Ja, jeg betalt middagene med glaede da det var dejlige menneskerSmile Ved juletid blev jeg ringet op fra Thailand og de ville gerne snakke med mig og sende julegaver til hele min familie da det gik dem godtSmile
Jeg havde lige bestilt en rejse til Thailand og troede at det var Thai Airvays som ville bekraefte min rejseSmile Jeg fortalte dem at jeg ville ankomme Bangkok 5 dec. (Kongens foedselsdag) Og selvfoelgelig hentede de mig i lufthavnen.Grin
De har nu en fabrik i Nonthaburi der beskaeftiger ca 40 personer plus en fabrik i Chonburi med 120 ansatte og exporterer til det meste af verden incl. DanmarkGrin De har faaet ny bil og er ved at koebe et nyt stort hus med gaeste vaerelse. Foer naar jeg besogte dem maate jeg sove sammen med andre familie medlemmer da de ikke havde saa megen pladsSmileGrin De er stolte og ved hvad de er vaerd. De lefler ikke for nogenSmile

Hey MisterM

ØV...Hvor er du heldig, at du kender alle de riger thaier, bare det var migWinkGrin

Hippie lao

clydehaumann
Godt at se dig tilbage igen Michael.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS

clydehaumann
Mr. M
Jeg tror desverre ikka at du helt har daaet opfattelsen af det Thailandske samfund endnu.
I Danmark er det nok at vaere og man skal helst ikke vaere for meget. Her er det naesten det modsatte. Det er ikke nok at vaere du skal ogsaa vaere noget, have noget for at blive anderkendt i din omgangskreds. Der er selvfoelgeligt mange Thaier der ikke har midlerne til at deltage i dette spil, men giv dem bare den mindste mulighed og de vil invistere i synlige beviser paa deres vaerd, ogsaa selv om de egentlig ikke har raad. Du siger du for tiden underviser paa en skole. Prov at sporge eleverne hvad de vil vaere og du vil opleve at alle regner med at skulle have en universitets uddannelse. At moede nogen der vil have en almindelig haandvaerker uddannelse er nesten umuligt. De vil alle vaere noget, og helst lidt mere end det de er. Saadant er det de fleste steder her i Asien.
Visum Hjælp. GRATIS

OnkelJoakim
Hej MisterM! (Gad vide hvorfor du hedder det!) Grin

Lad os tage den fra toppen. Mit nick er simpelthen en tegneseriefigur jeg godt kan lide. Din association af ham er sikert rigdom, men når du ser lidt bedre efter så er han også en gnier med hans lykkemønt. Fordi jeg bruger det nick betyder det ikke at jeg er rig eller fattig. Jeg kan sagtens finde på et nick som ikke har noget med min person eller mit navn at gøre. Sådan er det nu en gang i de forskellige fora. Så er den del af diskutionen vidst overstået.

and all of them are from male “farang”. Is there any woman farang in Thailand? I am a Thai woman and I ’m very offended by those articles. In my opinion, those people are bunch of losers falling for low-life bar girls. All they want is cheap sex and cheap alcohol. What do they know about the rest of the country?

Hvor er hun dog latterlig at høre på. Er det tabere som forelsker sig i barpiger? Jeg tager ikke til thailand fordi det er billigt. Jeg har vidst lagt min andel i landet de 6 gange jeg har været der! Jeg tager der ned SAMMEN med min THAIKONE, som jeg nu har været gift med i 8 år! (så fik vi vidst også det på plads). Desuden er billig sex og billig sprut heller ikke af vejen Grin

I despise those “farangs”, they usually are old and ugly, and probably can’t find any decent women in their own country. And those call girls are just plain ugly and disgusting anyway

Bor du i thailand med en thaikone. Kan du så nikke genkendende til ovenstående? Jeg bliver bare harm over at soen (skriveren) tager alle over samme kam. Sådan er jeg! Her tror jeg selv hun har været på piller. Noget er der da gået galt oven i hovedet på hende.

Well, I don’t look like a hooker and speak fluent English therefore I must be a foreigner.

Yeah, right. Hun skammer sig over hendes egen landsmænd/kvinder. Nu er det bare sådan at der er prostituerede i alle lande. Også i danmark.

Since most of you guys are British. I have to brag a little bit that I applied for a master program at both Oxford and U of London, and was accepted to both places. I turned them down and went to U of M instead.

Jammen. Tillykke til hende. Hun er sikkert også verdensmester i noget andet. Det er ikke os alle som har einstein som far, men vi kan leve med det og ikke mindst med os selv.

Hvis du ikke selv har forstået hele artiklen så prøv lige at læse den i gennem endnu en gang. Hun langer ud efter barpiger og de "faranger" som sidder i barene. Ydermere er britterne heller ikke anset i hendes øjne. Hvis hun virkelig vil starte en debat om det enme så syntes jeg da virkelig at hun skulle sætte en mailadresse på så hun selv kan få svar på tiltale. Hun skal kun være glad for at der er så mange der besøger hendes land. Det er jo turismen de lever af i det store hele!

Jeg kender flere kvinder og maend med samme uddannelse og indstilling Men det er nok et Thailand du aldrig vil moede hvor du kommer Jeg respekterer dem og de har tilsynelaende accepteret mig Her er det ikke et spoergsmaal om penge Den Thailandske tradition er at de er gaestfrie og betaler regningerne Det er meget svaert at faa lov til at betale en middag naar vi moedes

Mig behøver du ikke at forklare hvordan thailændinge er. Jeg er ikke helt uvidende på det område. Desuden er respekt ikke noget du køber, men noget man gør sig fortjent til Shock

Jeg ser frem til et lidt mere positivt fra fra dig næste gang!!!
Redigeret af OnkelJoakim d. 24/07-2005 18:41

MisterM
[code]Mig behøver du ikke at forklare hvordan thailændinge er. Jeg er ikke helt uvidende på det område. Desuden er respekt ikke noget du køber, men noget man gør sig fortjent til

Jeg ser frem til et lidt mere positivt fra fra dig næste gang!!![/code]

Du er helt korrekt:D

MisterM
clydehaumann skrev:
Mr. M
Jeg tror desverre ikka at du helt har daaet opfattelsen af det Thailandske samfund endnu.
I Danmark er det nok at vaere og man skal helst ikke vaere for meget. Her er det naesten det modsatte. Det er ikke nok at vaere du skal ogsaa vaere noget, have noget for at blive anderkendt i din omgangskreds. Der er selvfoelgeligt mange Thaier der ikke har midlerne til at deltage i dette spil, men giv dem bare den mindste mulighed og de vil invistere i synlige beviser paa deres vaerd, ogsaa selv om de egentlig ikke har raad. Du siger du for tiden underviser paa en skole. Prov at sporge eleverne hvad de vil vaere og du vil opleve at alle regner med at skulle have en universitets uddannelse. At moede nogen der vil have en almindelig haandvaerker uddannelse er nesten umuligt. De vil alle vaere noget, og helst lidt mere end det de er. Saadant er det de fleste steder her i Asien.

Ja Clyde du har ret og jeg giver opFrown Men jeg har det godt i ThailandGrin

clydehaumann skrev:
Godt at se dig tilbage igen Michael.

Hej Clyde

Tak for din fine modtagelseGrin
Jeg viste ikke engang, at jeg har været væk!!!Shock
men der er lige en ting som undre mig en hel del, hvor kender du mig fra? jeg kender ik dig!. tror aldrig jeg sågar har mødt dig, hvis det nu skulle være tilfældet alligevel, må du undskylde min frækheder.
Men tanken slog mig straks, at der er nogle i dette forum som udvekseler private oplysninger eller slader som en flok thai kællinger

Hippie lao

mugge
Ja jeg siger ligesom deepseadivers...Øvvvv hvor ER du altså bare heldig hva!!!WinkGrin

clydehaumann
Hi Deepseediver.
Det var nu Pescator jeg sagde velkommen igen til da han har vaeret borte en tid.

Visum Hjælp. GRATIS

MisterM
OnkelJoakim skrev:
[quoOnkelJoakimte]Mig behøver du ikke at forklare hvordan thailændinge er. Jeg er ikke helt uvidende på det område. Desuden er respekt ikke noget du køber, men noget man gør sig fortjent til

Jeg ser frem til et lidt mere positivt fra fra dig næste gang!!![/quote]

No hard feelingsGrin Du har da ogsaa ret i dine synspunkterGrin

Jeg har vaeret meget heldig og moedt nogle dejlige mennesker i ThailandSmile Jeg har fulgt dem og ogsaa besoegt dem og givet en middag naar de var lidt nede og det er de taknemmelige forSmile
Selv bor jeg i et lille 'paradis' med meget venlige menneskerSmile Meget stille og roligt, folk gaar rundt som for 100 aar siden, kokus palmer og alle andre traer hvor vi kan hente de forskellige frugter og kryderierSmile Og alligevel kun 5 min. til BigC og Tesko Lotus hvor jeg kan handleSmile Naar man bor saa taet paa thaierne og lever som dem ved man ogsaa hvad der sker i familierneSad
Jeg har et meget positivt indtryk af Thailand men kender selvfoelgelig ogsaa mange uheldige tilfaeldeSad
Jeg har fundet en indre ro og harmoni paa mine gamle dage her i ThailandSmile Naar jeg laeser aviserne fra danmark oensker jeg slet ikke at tage tilbageSad

OnkelJoakim
Halløj MisterM!

Jeg læste bare dit første svar meget negativt overfor mig. Det var derfor jeg skrev som jeg gjorde. Men lad det nu ligge. No hard feelings Grin

Naar jeg laeser aviserne fra danmark oensker jeg slet ikke at tage tilbage

Jeg ville også ønske jeg var i thailand, men det er jeg desværre ikke (så tit)

Cheers!
Redigeret af OnkelJoakim d. 26/07-2005 15:10

Spring til debat: