Se indlæg
 Udskriv debat
Ao Nang Krabi
zac
Er der nogle der kender et godt sted at overnatte her? Vi søger noget i gang afstand fra stranden. Vi rejser til februar og jeg kan se at priserne er skruet op på denne årstid, men her mangler vi jo også varmen i DK Grin Vi søger noget i prisklassen 200-350kr. ca. Der er mange forslag på nettet, men hvis man læser de forskellige anmeldelser så bliver jeg forvirret, derfor prøver jeg, om der er nogle her der kan hjælpe med personlige oplevelser

bertram
jungle village drives af en dansker ved navn niels..
et pant sted.. men han er fuld af plat.. maden er ikke til at spise
og for ham drejer det sig kun om at hive saa mange penge ud af gasterne..
har faaet odelaget en planlagt ferie pa 40 dage..
toilettet virkede ikke en uge.. han behandler sit personale som hunde.. ogsv..

jeg skal komme tilbage med adresser paa udemarket hoteller inden en uge,

bertram

nej
xxxxxx
http://krabi.sawa... her er der masser af hoteller

lumbye
Hej jeg er i Krabi lige nu, og har vaeret her i 4 uger med kun faa regnbyger.
Jeg vil foreslaa Ao Nang Villa eller Golden Beach Resort, som ligger lige ud til stranden.
Er i Krabi igen 30. september til 30. marts

lumbye
Jeg er enig med Bertram. Har mange venner fra Danmark, der har oplevet det samme.

Med hensyn til at bestille hoteller hjemmefra kan ikke betale sig, du kan faa en bedre pris naar du ankommer.
De fleste i Krabi regner ikke med en stor saeson i aar, efter Tsunamien, selv om Ao nang kun havde faa skader.

I ojeblikket er der meget faa turister i Ao Nang, har naesten hele stranden for mig selv.
Redigeret af lumbye d. 20/07-2005 05:02

zac
Tusind tak for jeres svar, de nævnte hoteller har jeg alle kikket på blandt mange andre. Det er 1. gang vi rejser til Thailand, og jeg tror ikke vi har psykke til at vente med at bestille.Shock Sawadee.com har mange fine beskrivelser, men gennem diverse forum har jeg erfaret, at hotellerne ikke altid er det de giver sig ud for.

danoy
Hej, jeg har et link som I måske kan bruge, Jeg har selv brugt ASH, til at bestill diverse pakketure, men prøv at checke det ud, bare klik på den by I vil besøge, se hotel priser, og ja disse er billigere end hvis I henvender Jer ved skranken dernede, hilsen Torben ( danoy )
link :
http://ash-hotel....

Redigeret af John d. 20/07-2005 14:39

zac
Jeg har været inde og se på Ao Nang Villa og Golden Beach Resort. De står til 33-3600 pr. nat, kan du foreslå andet til omkring 2500??? så har vi flere lommepenge at brugeGrin

Der er et hotel i ao nang (kan desværre ikke huske navnet på det) til 500 bath og det var et udemærket standard. Ok vi overnattede der kun en enkel nat så jeg kan ikke udtale mig så meget om det. Men det var meget morsomt da vi kom sent hjem fra krabi klokken 3 om natten havde de lagt nøglen ude på bordet så alle bare kunne gå ind. Så hvis i ikke er ude til langt ud på natten er det et godt hotel.

lumbye
Der er Ao Nang inn, som er et udmaerket sted, ikke hotel men gode vaerelser. Desuden horer det til Irish rover, hvor de har god mad og mange forskellige fadol.

Our combination of extensive services, modern facilities and warm personality of a small establishment makes us the perfect alternative to a large hotel. Choose between 1 & 2 bedroom apartments or double hotel room, all air-conditioned. We have a restaurant, book shop, travel agency and we're close to the beach.

247/8 Moo 2 Ao Nang, Krabi 81000 Thailand
Phone & Fax: (66) 075.637.607
Email:
Contact Person: Khun Dutchanee

lumbye
information om ao nang inn paa denne side
http://www.krabir...state.com/

Redigeret af John d. 22/07-2005 14:21

zac
Hej Lumbye, det lyder rigtigt spændende det du foreslår, og ja fadøl, så ved jeg, hvor jeg kan finde min mandGrin ikke at jeg ikke har tænkt mig at hjælpe hamCool

rinpoche
Det er 1. gang vi rejser til Thailand, og jeg tror ikke vi har psykke til at vente med at bestille. Sawadee.com har mange fine beskrivelser, men gennem diverse forum har jeg erfaret, at hotellerne ikke altid er det de giver sig ud for.

Håber du er helt på det rene med hvad Ao Nang er, siden du siger du ikke har været her før. Det er uden tvivl den mest turistede flække syd for Phuket i hele thailand og du vil sandsynligvis ikke møde en eneste thailænder udenfor servicesektoren.
Og det er fx latterligt dyrt at spise her i forhold til Krabi by, hvor indkvarteringen også kun koster en brøkdel af Ao Nang.
Hvis jeg var jer, ville jeg booke en enkelt overnatning via nettet, for at få ro på og for at finde ud af om i overhovedet gider bo der. Og hvis i beslutter jer for at blive og så krydse lidt rundt og se om der er noget i kan lide og om det er i jeres prisniveau.
God tur.

Rinpoche

falang yao
rinpoche skrev:
Håber du er helt på det rene med hvad Ao Nang er, siden du siger du ikke har været her før. Det er uden tvivl den mest turistede flække syd for Phuket i hele thailand og du vil sandsynligvis ikke møde en eneste thailænder udenfor servicesektoren.Og det er fx latterligt dyrt at spise her i forhold til Krabi by, hvor indkvarteringen også kun koster en brøkdel af Ao Nang.
Rinpoche

Hej Rinpoche,

Det er delvis "usandt" , det du skriver om Ao Nang.
I forlængelsen af Ao Nang Beach, er der Nopparat Thara Beach og der er der at thailander holder til. I nærheden af Krabi National Park Resort er der flere gode restauranter (især Seafood) til rimelige priser (set med danske øjne), ikke 10 bath suppe.
Der er næsten intet at se i Krabi by, men den kan "måske" bruges som base hvis man vil til Phi phi, Phuket , Koh Lanta m.m. Skal man til gode strande skal man alligevel til Ao Nang og derfra kan man tage på udflugt med longtail boat til Rayley Beach, Koh Po Da , eller Chiken Island.

M.v.h., M. Rasmussen Cool
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk

lumbye
fuldstaendig rigtigt hvad du skriver

rinpoche
falang yao skrev:
rinpoche skrev:
Håber du er helt på det rene med hvad Ao Nang er, siden du siger du ikke har været her før. Det er uden tvivl den mest turistede flække syd for Phuket i hele thailand og du vil sandsynligvis ikke møde en eneste thailænder udenfor servicesektoren.Og det er fx latterligt dyrt at spise her i forhold til Krabi by, hvor indkvarteringen også kun koster en brøkdel af Ao Nang.
Rinpoche

Hej Rinpoche,

Det er delvis "usandt" , det du skriver om Ao Nang.
I forlængelsen af Ao Nang Beach, er der Nopparat Thara Beach og der er der at thailander holder til. I

Øhh, Nopporat Thara Beach er altså ikke Ao Nang, det ligger en 5-6 km nordligere. Ao Nang strandvejen er vel blot en 5-600 meter lang.

Krabi opfatter du måske ikke som interessant, men de har floden med med fiskerlandsbyerne beliggende i mangroven, som man kan besøge og bese deres fiskeopdræt, Khao Kanarb Narm hulerne der flankerer floden som monolitter, et af de bedste aftenmarkeder jeg har set nogetsteds med hammergod og billig mad nede ved floden.
Derudover er Krabi indgangsportalen til en lang række af seværdigheder inde i landet, blandt andet Smaragdsøen og de varme kilder i Klong Thom som jeg ved du også har besøgt.

Jeg tror ikke du vil bestride at Ao Nang har omtalte høje turistkoncentration? Og den er ihvertfald tæt nok til at jeg aldrig har boet der. Omtalte det blot så den oprindelige poster ved hvad han går ind til, siden han ikke havde været i thailand før.
Så kan han jo selv tage stilling til hvad han vil.

mvh
rinpoche

falang yao
Hej Rinpoche:

Jeg ved ikke hvorfra du måler de 5-6 km norligere for Ao Nang.
Ao Nang har udviget sig meget , da jeg var der, var De ved at bygge en nye "inkøbscenter" og et nyt Turist Politi station,lige overfor Krabi Resort.
Prøv lige at kigge på kortet i bunden af Srisuksant hjemmeside

http://www.sawade...t/pictures
/
og du vil opdage at det "grønne område er Krabi Resort , som du vil kunne se på billedet her :

http://www.sawade...t/pictures
/
rundt om "spidsen" er du på Nopparat Beach.
Jeg har skam også forklaret ZAC, at Ao Nang/Nopparat Beach var en de nye "turist områder", men ikke så overrendt og dyrt som du vil gøre det til. Jeg foreslå dette område fordi at jeg ved at som første gang turist vil man opleve de dejlige strande og det tyrkiseblåt hav, som Thailand har at byde på, MEDMINDRE han havde præciseret nogle helt andre ønsker og interesser.
Ellers kan vi altid spørge Lumbye, han bor ofte i KRABI.

falang-yao@dansk-thai.dk

zac
Tak for jeres svar, selvom i er uenige så giver de alligevel noget. Vores valg er faldet på Ao Nang fordi vi gerne vil opleve bounty strandene. Og ja så må vi tage nogle turister med i købet, men det er vi jo også selv Cool Det lyder spændende, som de er ved at udvide området. Vi har kikket nærmere på Ao Nang inn, men ingen af os har tænkt os at stå ved konfuret, som jeg læser det, så er det mest lejligheder. Vi har også kikket lidt på Wannas place, men igen det er svært at vurdere de forskellige hjemmesider. Hvordan Rasmussen jeg kan forstå af dit sidste indlæg, at vi kan kikke lidt længere væk - var ellers fortalt, at vi skulle holde os indefor 500 meter fra stranden ellers var alt dødt og vi ville føle os isoleret.

falang yao
zac skrev:
Hvordan Rasmussen jeg kan forstå af dit sidste indlæg, at vi kan kikke lidt længere væk - var ellers fortalt, at vi skulle holde os indefor 500 meter fra stranden ellers var alt dødt og vi ville føle os isoleret.

Hej Zac,

NETOP, fra alle de 3 hoteller som jeg har nænvte kan du "spytte" på stranden, bortset fra på Srisuksant Resort, skal du lige sikre dig at der ikke kører en tuk-tuk taxi forbi, inden du gører det Grin Grin
Der er ikke meget "underholdning" på Ao Nang Beach Road, der er butikker, restauranter. Få barer a la' Pattaya eller Phuket er gemt af vejen (heldigvis), i anden husrække.
M.h.t. hotel priserne er det godt at holde øje med tilbuderne "promotions", for I rejser lige netop i High/Peak season, hvor priserne bliver skruet en tand opad.

falang-yao@dansk-thai.dk

zac
Har haft lidt tid ved computeren igen. Jeg var inde på Sawadees kort over Krabi og Rasmussen jeg blev lidt bekymmeret for afstanden fra Srisuksant Resort og ind til longtailbådene, hvor lang tid vil du tro det vil tage at gå? Er bange for at booke noget for langt væk fra alt, men på den anden side, så er jeg faldet for beskrivelserne af dette hotel.
Endnu engang tak for jeres hjælp

Spring til debat: