Se indlæg|
Vi tar til Pattaya!
|
|
| vandango |
Lagt på d. 01/05-2009 08:13
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Min gode ven er i Pattaya om få timer, jeg selv er der på mandag. Vil være der en uge eller lidt mere, så skal der festes igennem, og spises på de fede restauranter. Så går det nordøst. og der sluttes så af igen i Pattaya. ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 01/05-2009 08:17
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Go tur vandango og hils ham den runde du ved hæ hæ |
|
|
|
|
Lagt på d. 01/05-2009 08:19
|
|
Har ikke selv været i pattaya, har lige været i Ang Khang hvor jeg besøgte den kongelige forsøgsstation som er under protektion af hans kongelige højhed kong Bhumibol Adulyadej, jeg boede på Angkhang nature resort. Meget lækkert resort. |
|
|
|
| FCKdk |
Lagt på d. 01/05-2009 09:44
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 927 |
Jeg har under mine over 50 ture til Thailand, aldrig undgået at besøge Pattaya. Jeg har set hele landet også som backpacker på motorcykel, men Pattaya har en masse for vesterlændinge: Gode billige overnatningsmuligheder Superbillig shopping Masser af seværdigheder: Templer, parker, museer, sport- og musik-events Et underfundigt natteliv (selvfølgelig) Masser af Danskere, både fastboende og turister, hvis man får hjemve Masser af gode spisesteder også danske ....det er i år det 25 år Jeg rejser i Thailand!!!! (2-4 ture pr. år)
__________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
|
|
Lagt på d. 01/05-2009 15:14
|
|
goldwing skrev: Vil du have fred og ro, så tag til Nordøst Vil du opleve naturen, så tag til Nord. Vil du have strand og vand og måske dykke, så tag til Syd Vil du have storby, så tag til Bangkok. Vil du på øtur så findes der mange skønne steder. Vil du have øl fisse og hornmusik, god mad og ellers bare slappe af, så tag til Pattaya Længere er den ikke, der er nemlig plads til alle, ... alle steder. Flot kogt ned, Goldwing. jeg vil tillade mig at tilføje: For at møde gode venner, osv. jeg kender intet sted på kloden, hvor jeg har mødt så mange vidt forskellige mennesker. Pattaya tiltrækker utroligt mange forskellige mennesketyper, og jeg har haft fornøjelsen at møde professorer, kriminalkommisærer på ferie :-D, hårdt arbejdende forretningsfolk som slapper af, samme med rejsemontører/ projektchefer, ja jeg har endna også mødt narkosmuglere, en enkelt morder, osv. I blandt de nævnte har jeg 10 til 15 mennesker, som jeg sætter meget stor pris på at møde en gang i mellem. Redigeret af d. 01/05-2009 15:15 |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 01/05-2009 15:41
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
jsh71 skrev: Go tur vandango og hils ham den runde du ved hæ hæ Der er sgu flere af dem men det skal jeg nok. ![]() Kigger forbi på tirsdag. Redigeret af vandango d. 01/05-2009 15:41 |
|
|
|
|
Lagt på d. 01/05-2009 15:51
|
|
Goldwing, hvor har du set vand i Pattaya, det kan da kun være på flasker eller i vandhanen, det der flyder udenfor sandstranden er rent syrebad.![]() |
|
|
|
| goldwing |
Lagt på d. 01/05-2009 19:54
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
vandango skrev: jsh71 skrev: Go tur vandango og hils ham den runde du ved hæ hæ Der er sgu flere af dem men det skal jeg nok. ![]() Kigger forbi på tirsdag. Ja så skal du hilse ca. 90% af Danskerne dernede fra jsh71 ![]() ![]() |
|
|
|
| juj |
Lagt på d. 01/05-2009 21:31
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 352 |
Var i Pattaya foerste gang for ca 25 aar siden, ak ja tiden gaar sgu, De foerste aar var det altid Bangkok og Pattaya hvor jeg slog mine folder. Jeg kan stadig lide at komme der, tilbringer som regel et par dage der. Og i Bankok, naar jeg har vaeret en smut i DK. For lige at faa rettet kompasset ind inden turen gaar hjem til Phuket.Men at bo der fast kunne jeg nu ikke taenke mig, jeg savner en ordenlig strand. Og noget natur, ikke fordi jeg bruger det en masse, men sgu rart at vide det ligger lige om hjoernet, hvis jeg skulle faa den skoere ide, at rejse mig fra bar stolen og botanisere lidt. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 01/05-2009 22:06
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
juj skrev: Var i Pattaya foerste gang for ca 25 aar siden, ak ja tiden gaar sgu, De foerste aar var det altid Bangkok og Pattaya hvor jeg slog mine folder. Jeg kan stadig lide at komme der, tilbringer som regel et par dage der. Og i Bankok, naar jeg har vaeret en smut i DK. For lige at faa rettet kompasset ind inden turen gaar hjem til Phuket.. Hehe, læser du også Jørn Riel? |
|
|
|
| juj |
Lagt på d. 02/05-2009 08:44
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 352 |
rinpoche skrev: juj skrev: Var i Pattaya foerste gang for ca 25 aar siden, ak ja tiden gaar sgu, De foerste aar var det altid Bangkok og Pattaya hvor jeg slog mine folder. Jeg kan stadig lide at komme der, tilbringer som regel et par dage der. Og i Bankok, naar jeg har vaeret en smut i DK. For lige at faa rettet kompasset ind inden turen gaar hjem til Phuket.. Hehe, læser du også Jørn Riel? Jeps Tiden skal jo gaa med noget, mens man regenerer mellem udskejelserne, er jo ikke helt ung mere![]() |
|
|
|
| Django |
Lagt på d. 06/05-2009 12:36
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 229 |
Nu er Pattaya altså andet end sex industri. Her er et par gode tips til nogle seværdigheder omkring byen Hvad med at ta på et flydende marked, som man kender det fra Bangkok http://www.pattay...me=Gallery I nord Pattaya finder du et fanatstisk flot tempel http://www.sanctu...truth.com/ Buddha Hill som ligger på Pratamnak Hill mellem Jomtien og Pattaya er også et besøg værd. Øen Koh Lahn når du på under en times sejllads. Du kan også lave en endagstur til byen Rayong. På vejen til Rayong kan du lave et stop på Buddha Mountain. Dette er ikke en statue, men en siddende Buddha udskåret i klippen, hvorefter er udskæringerne fyldt ud med guld Den flotte Budda skulle eftersigende havde kostet 150 millioner baht, og er lavet i forbindelse med fejringen af kongens 50 års regentjubilæum. Også i nærheden af Rayong finder du en rigtig lille hyggelig fiskerby Ban Phe, herfra kan du også komme til øen Koh Samet. I Sattahip finder du militærområdet til Thai Royal Navy. Et virkelig skøn område at køre i og kun 15-20 minutter kørsel væk fra Pattaya.Og en fantastisk udsgigt ind mod Pattaya. |
|
|
|
| Sarah |
Lagt på d. 06/05-2009 12:50
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 219 |
Jeg har boet et par måneder i Pattaya, ikke en by for mig. foretrækker Bangkok, nordvest, nordøst, syd. øh...alt andet ;-) |
|
|
|
| JackH |
Lagt på d. 06/05-2009 12:54
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 436 |
juj skrev: rinpoche skrev: juj skrev: Var i Pattaya foerste gang for ca 25 aar siden, ak ja tiden gaar sgu, De foerste aar var det altid Bangkok og Pattaya hvor jeg slog mine folder. Jeg kan stadig lide at komme der, tilbringer som regel et par dage der. Og i Bankok, naar jeg har vaeret en smut i DK. For lige at faa rettet kompasset ind inden turen gaar hjem til Phuket.. Hehe, læser du også Jørn Riel? Jeps Tiden skal jo gaa med noget, mens man regenerer mellem udskejelserne, er jo ikke helt ung mere![]() Aldeles fremragende læsning! "En skrøne er en historie, som godt kunne være sand, men er løgn. Eller en historie, som godt kunne være løgn, men er sand" Pattaya? Jeg bliver i Bangkok, OK? JackH |
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 06/05-2009 14:09
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1067 |
Speedmaster skrev: jeg må indrømme at når jeg og min lille familie tar til Thailand midt i juni,ja så går turen igen-igen til Pattaya og hvorfor gør den så det? jo vi lander jo i Bangkok og efter et par dage med sky-fut fut og engleture ned af floder i longtales ja så er det vi har fået nok af Bangkok,ikke at man holder sig væk en hel måned næh man slår bare lejr i Pattaya for her kan vi bedst lide at være! vores to børn nyder at være i en by hvor der sker noget hele tiden(poolen er bare for fed) så Pattaya here we come! Det kunne være sjovt at vide hvor mange herinde der tar til Pattaya! personligt tror jeg vi lander på 75% men igen jeg kan jo ta fejl..... Ps. min kone som er fra Bangkok vil også til Pattaya! ![]() Pattaya er også min favorit og jeg har også en del danske venner i Pattaya så det kan jeg godt forstå i vælger at ta til. For der er simpelthen en by der har ALT og trænger man til lidt afslapning fra Bla. Walking street eller bare trænger til lidt ro fra det hektiske byliv i Pattaya så ligger der speedbåde på stranden på rad og række hver til evry time vil sejle dig ud til en af de små BOUNTY øer der ligger lige ud for Pattaya det tar ca 15min at sejle der ud og ofre du 3500Baht så har du chartret båden med kaptejn HELE dagen han bliver simpelthen og venter på at du vil sejles ind til Pattaya igen, eller du kan ta en tur til Koh Samet eller Koh Chang hvor deres livsstil er at slappe så meget af som de kan komme til. Så jeg kan kun sige i har gjort et godt valg jeg er selv lige kommet hjem fra Pattaya i fredags efter en brøl go tur selvom termometret flere dage steg til over 50Gr. Og næste år flytter jeg fast der ned i Halvårsperioder(selvfølgelig i dan danske vinter hvert år. PATTAYA er og bliver nr.1 for mig. så i må da have en rigtig go tur. ![]() MVH.BJ For mig vil det altid blive Pattaya ![]() |
|
|
|
| sank |
Lagt på d. 06/05-2009 14:53
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Ja vi foretrækker nu også Pattaya i det ½ år. Og sejler også iblandt ud til Kho larn og dypper kroppen ? 20 bat sejltur 20 bat kørsel over øen til gode strande. og så rejser vi da også rundt i landet ? man skal jo have ferie og byen og omegnen har meget at byde på ? og mærkværdig vis har de også et interessant Flaske museum ![]() |
|
|
|
| Django |
Lagt på d. 06/05-2009 16:13
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 229 |
JackH skrev: Pattaya? Jeg bliver i Bangkok, OK? JackH Nej - så kommer vi jo ikke til at nyde en JackD når turen senere på året går til lastens hule :-) For jeg har højdeskræk så 16 etage er for højt oppe for mig ![]() ps...WB BJ - håber du havde en god tur Redigeret af Django d. 06/05-2009 16:17 |
|
|
|
| BAKMAND |
Lagt på d. 06/05-2009 16:24
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 7 |
jeg tror nu det har meget at gøre med hvor man er de første par gange. Pludseligt har man et dansk "netværk" måske også lidt Thaier imellem (sådan gik det for mig) og pludseligt har jeg været på Phuket mange gange de sidste 10 år jeg var dernede for 3 uger siden med en afstikker i 6 dage til en kammerat i Chiang Rai. Jeg tager derop igen meget snart, men der skulle en kammerat til at "rive mig væk" fra de vante omgivelser. Så min pointe er at man skal prøve at komme "lidt rundt". |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 06/05-2009 16:59
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Jeg kunne godt tænke mig at høre mere om de øer ud for Pattaya! Billeder tak! Og nej jeg lægger ikke op til et bagholdsangreb, jeg ønsker blot mere information om de øer da jeg ikke har været der. |
|
|
|
| kanut |
Lagt på d. 06/05-2009 17:04
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 601 |
Pattaya ??? hvor er det ??? ![]() MAN ARBEJDER FOR AT LEVE
MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

og der sluttes så af igen i Pattaya. 

men det skal jeg nok.