Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Oprettelse af bankkonto i Thailand med netbank?
|
|
| Anders Grundvad |
Lagt på d. 30/06-2004 20:48
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 22 |
Hej alle sammen, er der nogen af jer der har gode eller dårlige erfaringer med hensyn til oprettelse af bankkonto med netbank i Thailand. Med venlig hilsen Anders Grundvad |
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 30/06-2004 20:56
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 938 |
alle de thailandske banker har net bank nu med det kræver at du tager der ned og får oprettet adgang til netbanken |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 30/06-2004 21:23
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Hej Min kone har en konto i Kasikorn bank. De har en fin hjemmeside hvorfra man kan hente en formular til at oprette netbank, smart men de kan bare ikke finde ud af det. Vi har været i banken hvor kontoen er oprettet men de kan ikke hjælpe os (service?????) Hvis der er nogen her der har netbank i en Thailandsk bank så fortæl lige hvilken bank og hvordan i har båret jer ad. John
john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| Anders Grundvad |
Lagt på d. 30/06-2004 21:28
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 22 |
Hej Surin, du er hurtig på tasterne. Det er dejligt med et hurtigt svar. Min kone og jeg tager til Thailand på lørdag i knap 4 uger og i den forbindelse ville jeg gerne oprette en bankkonto. Hvor lang tid tager det at få et visakort? Med venlig hilsen Anders Grundvad |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 01/07-2004 17:25
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Hej. Dersom du med net bank mener on line banking har alle de store banker her on line banking. Oprettelsen er ret smertefri og tager fra en dag til en uge. Visa kort udstedes normalt kun til her boende. Vaere det Thailendere eller fremmede. Reglerne er er at en Thailender skal have arebejde med en lon pa over 20000 om maneden. for fremmede er belobet ca 100000. Visa tager omkring 2 uger. Har man en speret konto i banken kan man fa visa kort med denne konto som garenti. Normalt kreves der 1000000 . Alle belob er Baht. Nationalbankens regl for oprettelse at konto i Thailand endres fra dag til dag. Det har i perioder ikke vaeret muligt for udlendinge uden arbejdstilladelse at oprette bank konto her. I ojeblikket er det dog muligt. Har en dansk mand eller kvinde gift med en Thai, en bank konto her vil egtefellen til en hver tid ret til at fa adgang til denne konto. Bangkok bank, eller Standard Chartered er de banker jeg benytter, og de er ok. Dog skal det siges at jeg bor og arbejder her, hvilket gor det lidt nemmere. |
|
|
|
| Boom-Boom |
Lagt på d. 02/07-2004 23:07
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 97 |
Hej, Nogen der vil indvige udenforstående i hvad fordelen er ved at have en konto samt visa i Thailand, udover måske at gemme lidt af vejen for nysgerrige? heh hemmm. ![]() Kan godt se ideen hvis man skal flytte derud, men ellers! ![]() /Bart [small]Up to me, he he!
[/small] |
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 03/07-2004 06:53
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 938 |
hej bart du får den højeste kurs ved at overfører penge fra danmark til en konto i thailand og så bliver det ikke oplyst her i danmark ![]() og med et visa kort kan du frit hæve pengene overalt i verden |
|
|
|
| Boom-Boom |
Lagt på d. 03/07-2004 17:18
|
|
Thx! Surin, Har bla. visa i forvejen hvilket de fleste nok også har. Det virker da også fint rundt omkring i de forskellige lande. Eneste problem er hvis man bruger mere end x kr. i løbet af en måned, så skal man huske at forhøje sit max beløb. (af hensyn til sikkerheden) Jeg plejer bare at tage kortene med og veksler som regel ikke til usd, rejsecheck mv. Er der nogen problemer hvis man vil have visa nr. 2 på en Thailandsk konto? Hvilken bank giver de bedste renter til en farang. ![]() Er farmer stadig den bedste? /Bart [small]Up to me, he he!
[/small] |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 04/07-2004 17:25
|
www.bangkokbank.com vil kunne give alle de oplysninger om oprettelse af konto og mulighed for at faa kreditkort man skal bruge. Reglerne er de samme for alle banker da de er bestemt af national banken her. Der er ikke helt sa nemt som mange giver udtryk for. Clyde. |
|
|
|
| isaan |
Lagt på d. 04/07-2004 18:17
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 289 |
hej jeg har nu godt nok ikke en bankkonto i thailand men har da tænkt på at få en lavet så man kan sætte sparepenge ind til når man kommer på ferie det ville være en kanon ide men hvilken en skal man have for at få bedst rente ? da de skal stå længe .mvh.isaan
|
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 04/07-2004 20:33
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Hejsa, Hvilken papirer havde i med til Thailand for at få oprettet en konto med VISA-kort ? Er det godt nok at give en adresse i Danmark ? Redigeret af Webmaster d. 04/07-2004 20:34 Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
|
Lagt på d. 04/07-2004 21:32
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hejsa Du behøver sådan set ikke at have nogle papir med dig, det eneste du skal måske er en adresse hov jov dit pas skal du have med. Jeg brugte adressen på det hotel jeg boede på, og det tog mig 10 minutter at lave bankbog og visa kort, det der tog længst tid var ventetiden for der var stopfuldt inde i banken. Du betaler et beløb når du åbner kontoen, jeg tror det var 300 bath jeg gav, men det er vel forskelligt fra bank til bank hvad det koster. Jeg lavede min bankbog i thai farmer bank, den hedder noget andet nu kan ikke lige huske navnet men den er udemærket synes jeg. |
|
|
|
|
Lagt på d. 04/07-2004 21:38
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
ps Glemte lige at sige du skal ikke opgive din adresse i dk. |
|
|
|
| isaan |
Lagt på d. 04/07-2004 22:29
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 289 |
hejsa bamsefarr ok det vil jeg undersøge nærmere , men tak for info ![]() er der mulighed for homebanking ?? eller vil man fraråde dette ?? mvh.isaan
Redigeret af isaan d. 04/07-2004 22:34 |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 04/07-2004 23:14
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Hej Thai Farmer Bank hedder nu Kasikorn bank http://www.kasiko...lobalHome/ Men som sagt tidligere har jeg prøvet at oprette homebanking flere gange nu, men det er ikke lykkedes endnu. Man skal downloade en applikations formular fra deres hjemmeside, som skal udfyldes og sendes til Thailand, og så er det meningen at de sender et bruger navn og password til din e-mail adresse. Det hjælper ikke at henvende sig personligt i banken, de kan ikke hjælpe - det skal foregå via e-mail. John
john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| Boom-Boom |
Lagt på d. 05/07-2004 00:15
|
|
Hej, Var også rundt omkring på nettet for at finde lidt. Thai Farmers Bank hedder ganske rigtigt nu Kasikornbank, og giver flotte "0"% i rente til folk der ikke bor i Thailand. ![]() /Bart [small]Up to me, he he!
[/small] |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 05/07-2004 16:20
|
|
Hjesa, Det koster vel også et fast årligt beløb at have et VISA-kort ligesom herhjemme ? Og dem trækker de vel forhåbentligt bare fra kontoen, så regningen ikke bliver sent til et hotel eller lignende hvor man kun har boet nogle dage ? Er det muligt med home-banking via internet på sådan en konto også ? Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 05/07-2004 17:49
|
Jeh har i dag veret inde pa Kasikorn's hjemmeside og har ringet og talt med banken. For at kunne faa E-Banking skal du som du siger udfylde en ansogning og indlevere den i banken med at kopi af dit pas og din arbejdstilladelse. Der efter tager det op til 5 arbejds dage. Er kontoen i din kones navn skal de have et kopi af hendes ID kort med et 13 cifferet registrerings nummer. et kopi af hendes husregistrerings papirer og et kopi af bankbogen. Alle papirer skal vaere underskrevne med samme underskrift ( skal skrives pa samme made ) som underskriften der er med usynlig skrift bag i bankbogen. Er i blevet gift efter at kontoen blev oprettet og hun har skiftet efternavn od dette ikke er registreret her kan dette give problener. Dersom der er meget faa bevaegelser paa kontoen vil der normalt ikke blivet tilladelse til E- Banking. Dersom du vil vide mere kan du sende et mail til banken. Du kan finde ardressen pa deres hjemmeside. Jeg har vaeret her sammenlagt i over 25 aar saa er der noget du har brug for at vide er duog alle andre velkommen til at sende et mail. Clyde |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 05/07-2004 17:55
|
Det koster 300 Baht aarligt og belober trekkes paa kontoen. Normalt den 20 December. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 07/07-2004 18:37
|
|
Hejsa Clyde, Ok, der fik jeg svar på en masse. Takker for dine gode svar
Med venlig hilsen
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.