Se indlæg
 Udskriv debat
God tandlæge i Thailand
Carstone
Jeg har ikke umiddelbart kunne finde nogle erfaringsbeskrivelser her på DTW ang. tandlæger i Thailand.... Er der nogle der har nogle brugbare erfaringer med tandlæger i Thailand?

På for hånd tak Smile
------------------------------------------------------
Jeg tror på det bedste i folk - indtil andet er bevist....og selv derefter vil jeg tro at der også er noget godt i dem... Smile

Jeg har boet her i Bangkok-området i nogle år, og er meget prisbevidst, det er jeg nødt til.
Jeg går til tanslæge hvert halve år og får renset tænder, og jeg har i løbet af de sidste 8 år fået lavet to Jacketkroner.
Jeg bor langt fra turiststederne, men har hørt om priserne der, men samme priser har vi også i Bangkok, f.eks Kasemrat Hospital, hvor de fleste store internationale firmaer sender deres ansatte hen, og hvor de fleste landes ambasadefolk kommer.
Jeg har netop i sidste uge fået en tandrensning, den kostede 400 Bath, og Jacketkronerne har kostet henholdsvis 4000 og 5000 Bath.
De fleste tandlæger er absolut dygtige her, og på turiststederne er der ligeledes europæiske tandlæger.

VIP
Carstone skrev:
Jeg har ikke umiddelbart kunne finde nogle erfaringsbeskrivelser her på DTW ang. tandlæger i Thailand.... Er der nogle der har nogle brugbare erfaringer med tandlæger i Thailand?

På for hånd tak Smile

Warlock, ved en hel del om dette emne.

Se hans nye "bisser" i tråden:

Og pludselig, er jeg den dumme farang...
Redigeret af VIP d. 03/05-2009 15:02
>>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<

Henrik N B
I Chiang Mai kan jeg anbefale Chiang Mai Dental Clinic. Meget lækkert sted med det sidste nye udstyr lidt dyrere (men altså ikke dyrt) end de lokale tandlæger men absolut også luksus. De har pick up service uanset hvor lidt du skal have lavet. Taler engelsk. Perfekt service hvis man ønsker lidt ekstra service eller er i Thailand første gang og gerne vil have ordnede forhold og styr på det.

Også McCormick Hospital (kristent hospital) er gode. Forholdende er mere lokale og ikke så pæne som en dansk tandlægeklinik så for førstegangsturisten er det måske lidt skræmmende :-) men arbejdet er virkeligt og jeg mener virkeligt dygtigt udført uanset om det er genskabning af en beskadiget tand, implantater eller blot tandrensning. De tandlæger der taler engelsk er også gode til det, så der ikke sker misforståelser.
MVH
Henrik

*Lykken er hverken gods eller guld, men den ligner,
for den som er fattig græder og den som har røven fuld går og griner.
Lykken er ikke til salg, men umulig at få hvis du er flad,
så hvis lykken hverken er gods eller guld så følges de oftest ad*

buzzer
Hej alle sammen...

Er der mon nogen herinde, der kender en god og billig tandlæge på enten Phuket eller i Buri ram? Jeg skal have lavet nogle tænder, som simpelthen er flækket pga sølvplumperne. Jeg tror det bliver noget med en krone eller lign.
Jeg skal være på Phuket ca 3 uger, og derefter ca en uge i Buri ram, og vil være taknemmelig hvis nogen har et godt råd eller to.

På forhånd tak

Buzzer

Bjarne
Hej Buzzer

Phuket: Bangkok Hospital Phuket har en glimrende tandafdeling.
Buriram: Hvis du går ud fra banegården og til venstre i rundkørslen, har du 2 tandlæger med 200 m mellemrum på højre side. Efter sigende de bedste i byen. Nogle ting siger de dog fra over for. Jeg måtte til Bangkok for at få lavet en rodbehandling.
Bjarne

Rasmus
Hej Carstone og Buzzer
Emnet omkring tandlæger i Thailand har været oppe i tråde et par gange før – her er lidt hjælp at hente!

http://www.dansk-...post_57750

Rasmus skrev: 28-02-2008.
En gl. bekendt fik tilbage i 2005 renoveret hele ”stakittet” i Bangkok. Han havde først været hos en dansk tandlæge, som havde kikket på hans bisser. Skønsmæssig vurderede tandlægen i Danmark at det ville koste et sted mellem 100 til 115.000 kr. Noget chokket over denne pris henvendte han sig på Den Thailandske Tandlægehøjskole i Bangkok. Her vurderede de Thailandske tandlæger at de kunne gøre det for et beløb svarende til ca. 30.000 danske kr. - hvilket han indvilgede i at betale.
Selve behandlingen varede ca. 2 uger - resultatet må siges at være imponerende. Godt nok var han selvklart noget omtåget i de 2 uger behandlingen stod på, og havde besvær med føde indtagelse.
Men resultatet var ikke til at tage fejl af – det var flot!
Når jeg selv er i Thailand, får jeg en grundig tandrensning med ultralyd. Sidste gang fik jeg også lavet et lille hul, (fyldt ud med et plastik stof) dette betalte jeg ca. 2000 bht for.
Rasmus

Mr. Buzzer spørger til en tandlæge i BuriRam. Han ligger ikke langt fra Kentucky Fried Chicken´s hovedindgang, og er nabo til en eller anden bank. De er meget søde og venlige, om end deres engelskkundskaber ikke er de bedste. Men har man først har lagt sig i stolen og lukket gabet op, ser tandlægen straks hvad der skal laves. JA! - så er det ”bare” at vente på at det hele er overstået. På vej ud betaler du regningen til den kønne receptionist, og her kan vi alle deltage. Priserne kan under ingen omstændigheder sammenlignes med et tandlægebesøg i Danmark eller Sverige. Kvaliteten er efter mine erfaringer helt på højde med den vi forventer hjemme.
Men forvent nu ikke at du får et klistermærke eller en lille tøjbamse – det er kun børnene der får det!
God fornøjelse!

Hilsen Rasmus

buzzer
Til Rasmus og Bjarne.

Tak for jeres indlæg. Jeg vil prøve at få lavet et tilbud på Phuket international først, og derefter i Buriram. Så må vi se hvad de kan lave det for..

Buzzer

http://www.avmint...huket.aspx

Spring til debat: