Se indlæg
 Udskriv debat
Job i thailand
ronnining
Hej allle, ville hører om der er nogen der har kendskab til hvor let det er at få job i thailand som udlænding og eks som dansker. ?? er godt klar over det kræver arbejds tilladelse og alt det der, og selvfølgelig en fordel hvis man kan sproget. men tænkte det kunne være at der kørte noget internt et eller andet sted hvor dansker der driver forretnig skulle bruge arb kraft. og det skal jo også være til noget løn man kan leve af. håber nogen har gode ideer. mange tak for en go side.

MVH Ron

thaipitstop
Heisann.

Jeg kjenner en god del som enten har jobbet i Thailand eller som fremdeles jobber i Thailand. Måten man enklest går frem på er å finne firma som passer til din utdanning eller yrkeserfaring, og søker da jobb direkte til avdelingen i Thailand. Om du søker via hovedfirmaet som er plassert i Danmark (eller et annet land) vil du komme laaaaangt bak i køen som søker.

Lykke til med jobbsøk i Thailand Smile

http://thaipitstop.com
Fido
ronnining skrev:
Hej allle, ville hører om der er nogen der har kendskab til hvor let det er at få job i thailand som udlænding og eks som dansker. ?? er godt klar over det kræver arbejds tilladelse og alt det der, og selvfølgelig en fordel hvis man kan sproget. men tænkte det kunne være at der kørte noget internt et eller andet sted hvor dansker der driver forretnig skulle bruge arb kraft. og det skal jo også være til noget løn man kan leve af. håber nogen har gode ideer. mange tak for en go side.

MVH Ron

Der er MANGE der gerne vil have et job i Thailand så generelt kan man sige at jo bedre dine kvalifikationer er desto bedre er mulighederne. Det at være dansker er i sig selv næppe en kvalifikation der kan bruges til meget - medmindre man skal være turistguide eller lign. Ideen med at starte en virksomhed i Thailand er vel bl.a. at man kan få arbejdskraft til en rimelig pris.
Måske skulle du starte med at fortælle lidt om hvad du kan og har af erfaring.
One man's ceiling is another man's floor

ER DER NOGEN DER KAN HJÆLPE DETTE PAR.

http://www.udvand...ent&Nav=BS

LINDY

den side du henviser til lindyras, kunne svaret værre sådan, konen kan få et lærerjobs og manden kan prøve sig af som selvstændig 3D tegner til det danske marked

nergaard
hej jeg er slagter er der nogen der kan hjælpe med job i thailand

dutling68
mon ikke en ide kunne være at kontakte nogle at de store hoteller i bla bangkok...
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

jesperfrb
Ikke for at tage modet fra nogen!

Men at få arbejde i Thailand kræver at man enten er ansat af et udenlansk selskab, og er udstationeret i Thailand, eller man bestrider nogen evner/uddannelser til et arbejde som ikke kan bestrides af en Thai! Ellers får man aldrig arbejdstilladelse.

3 mulighed er at oprette firma og være selvstændig! Der skal så ansættes 4 Thaier i firmaet, og man har så en arbejdstilladelse!

Har selv søgt i Thailand gennem 2 1/2 år nu, og det er ikke nemt!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Humi
jesperfrb skrev:

Har selv søgt i Thailand gennem 2 1/2 år nu, og det er ikke nemt!

Hvad har du søgt som og har du fået arbejde?

jesperfrb
Jeg har ikke fået noget arbejde endnu, og søgt inden for stort set alle områder der har med teknik at gøre, dog specielt luftfart!

rinpoche
Krydser fingre for dig, Jesper. Smile

perv
hej min nye nabo (amerikaner) mangler 2 erfarne drillers til boring ca 50 km nord for udon thani..det starter om ca 4 uger....

Payanak
Den klassiske:
[url]www.ajarn.com[/url]

jesperfrb
Takker Rin!Wink

Ser lidt lysere ud nu, har lige fået opringning fra Bkk. Jobsamtale i næste uge, så nu pakkes kludene og afgang mandag morgen.

Pt i Sydney, for jobsøgning, intet at få, pånær 6 timers kørsel vest for Sydney, for et flymuseumWink

Spring til debat: