Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Fuck den Danske regering
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 24/06-2005 09:26
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Hej til alle ! Skal ma være rig for at få en thai til Danmark 1 md. på et turist-visa, ja det skal man ! Jeg bor det meste af tiden i Thailand, er førtidspensionist så derfor kan jeg ikke invitere min TH-kæreste til DK 1 md. men en af mine kvindelige venner i DK der har job og intet skylder væk inviterede min kæreste, ville sørge for kost og logi til Ning ( min kæreste ), men nej nej, der skulle lige stilles en garanti på 51.000 og det har vi ikke, så jeg må tage til DK alene. Jeg kan kun være 6 md. i TH så må jeg 3 md. til DK for at oprette mijn fulde pension. Så kære regering , Tak for kaffe og rend mig i røven . Hilsen Suk ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| jager |
Lagt på d. 24/06-2005 18:27
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 329 |
du er da helt sikkert velkommen til at blive der nede. jager |
|
|
|
| h |
Lagt på d. 24/06-2005 19:27
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 368 |
hvis du gifter dig med hende så kan udls ikke kræve bankgarantien for hendes turistvisum men iøvrigt hvis du mener tak for kaffe og rend mig i røven til regeringen så betyder det vel selvfølgelig også at du frasiger dig pensionen ikke ?? |
|
|
|
| Hua-hin |
Lagt på d. 24/06-2005 20:16
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 31 |
hej ikke så negativ gå i banken og få lavet en bankgarati det koster kun 250 kr hver 3 måned det er i hvert fald det jeg betaller for bankgarenti for min kones opholdstilladelse så snak med baken held og lykke ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 25/06-2005 05:06
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hejsa Suk Det kan godt lade sig gøre at få dispentation til at få sin pension med til thailand Jeg har lige snakket med en som hedder erling som bor i jomtien,han får ca 70.000 baht hver måned i pension sendt derud. Og jeg fik at vide at der faktisk var flere derude som havde fået det dispentation derude bamsen |
|
|
|
| tastum |
Lagt på d. 25/06-2005 12:20
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 19 |
bamsen skrev: Hejsa Suk Det kan godt lade sig gøre at få dispentation til at få sin pension med til thailand Jeg har lige snakket med en som hedder erling som bor i jomtien,han får ca 70.000 baht hver måned i pension sendt derud. Og jeg fik at vide at der faktisk var flere derude som havde fået det dispentation derude bamsen Hej Bamse ! 70.000 baht hver måned = ca. 10.500 dkk i pension sendt til Thailand Købekraften er vej ca. 1 : 5 d.v.s. de 70.000 baht svarer til 50.000 dkk Hvad er det for en pension der bliver udbetalt med 10.500 dkk, jeg går ud fra at vedkommende også betaler bare lidt skat. Og når der tales pension, går jeg ud fra det er førtidspension, invalidepension eller folkepension. tas-Love Phuket-Kata Beach
|
|
|
|
|
Lagt på d. 25/06-2005 12:59
|
|
hejsa Ja men det er da ikke unormalt at folk får det udbetalt,min bror får da mere udbetalt,jeg mener han får ca 12 udbetalt i pension min pension er 6000 udbetalt,men det er for jeg er blevet thaigift så får jeg ca 3000 mindre hver måned bamsen |
|
|
|
| xxxxxx |
Lagt på d. 25/06-2005 20:18
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 281 |
hvad er det for en pension du får arbejder din kone |
|
|
|
|
Lagt på d. 26/06-2005 07:47
|
|
Hejsa yindee Ja jeg får førtidspension den mellemste hvis nok og ja min kone har et godt job og tjener godt Men de tog af min pension allerede før hun fik job og de tog også mit medicinkort,så jeg nu selv skal betale alt medicin,og det immervæk 1000 kr om måneden Men sådan er livet jo bamsen |
|
|
|
| xxxxxx |
Lagt på d. 26/06-2005 21:47
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 281 |
ja hun må tjene godt siden de tar 3000kr pr mdr jeg får 16000 om mdr i pension og min kone tjener 19000 om mdr så de trækker ikke fra mig det kan de først når hun tjener 20550 om mdr |
|
|
|
| surin999 |
Lagt på d. 27/06-2005 08:52
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 298 |
trukket bliver du vel ikke men du får heller ikke de tillæg der er for enlige
Surin er død længe leve Surin999 |
|
|
|
| Earthrush |
Lagt på d. 22/02-2007 00:47
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 257 |
der findes kun 2 slags førtidspension nu den midste og dne stor den midste giver næsten 10k og den stor giver vist nok 15k
ARRIVE
RAISE HELL LEAVE |
|
|
|
| ubon lynge |
Lagt på d. 22/02-2007 03:58
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 858 |
Efter hvad jeg har hørt så findes der kun en pension i dag, og den siger 14.700 kr pr mdr før skat, altså det samme som understøttelsen. Jeg går nemlig og venter på min førtidspension skal gå iorden,der kom jo nye regler i 2004 ang. ension..Jo 14.700 kr pr mdr og før skat og du må så lave ekstra op til 52000 tusin kr pr år uden de tager af de 14.700 kr. Det er rigtig hvad bamsen skriver, når man har en sambo, så trækker de et beløb hver måned alt efter hvad din kone får af penge,så det er ikke en guld gruppe at få pesion i dag, men hvad skal man gør når heller ikke man kan arbejde mere. Jeg har det problem at jeg skylder ikke noget væk, så jeg har heller ikke et stort fradrag og vil få udbetalt ca 7000 kr pr mdr og så kan jeg ikke få medicinekort eller boligsikring,medicin er jo en stor udgift på 2100kr pr mdr,så man har ikke råd til at bo alene på en pemsion i dag, jeg har da ikke. ![]() Jeg vil da til Thailand når pensionen går iorden, men er det kun 6 mdr man kan være der nede af gangen. Ubon.
![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 22/02-2007 04:15
|
|
det er ikke helt nemt at få pension, får du den er det ca. 10000 kr efter skat, alle som får tilkendt førtidspension efter 2003 får dagpengesats, ca. 14.700 før skat, -15 % hvis du er gift, og derefter en procentsats af hvad du evt tjener og hvad din kone tjener, som du siger må du dog tjene over 50000 før de trækker, og din kone endnu mere. og jo du kan få boligsikring, du kan også bare bosætte dig i thailand hvis du vil eller få din kone herop, 2 personer kan godt leve for 10,000 i dk, men du vil leve meget bedre i thailand, du kan leve hele året resten af dit liv der, da der ikke er nogle tillæg kan du flytte din adresse uden at miste en krone. ' dss.dk vil overføre din pension til din thailanske bankkonto, god fornøjelse, husk at lave en god forsikring.
Redigeret af d. 22/02-2007 04:25 |
|
|
|
| ubon lynge |
Lagt på d. 22/02-2007 05:00
|
|
Ja jeg har en god forsikring nu og den skal jeg beholde. min kone har været her i dk i 16 år nu og vi har levet sammen i 7 år. Nej det er ikke nemt at få pension i dag, jeg er 85% uarbejdes dygtig og aligevel skulle jeg igennem en arbejdes prøvning tros det jeg ikke kan lave andet ind at side og snakke, får daglig morfin medicin til smerter , jeg er igang med at finde ud af hvordan jeg skal gøre det,for her i dk bliver jeg ikke. mange tak for oplysningerne bkk jeg vil se hvad jeg kan finde ud af med det. Mange tak.
Ubon.
![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 22/02-2007 09:21
|
|
Førtidspension efter den nye ordning fra, vistnok år 2000, har kun een klasse, hvor der udbetales 14.700 kr. brutto og ca. 10.500 netto. Du kan blive boende hele året i Thailand hvis du opfylder visse betingelser med hensyn til ophold i Danmark i tiden inden førtidspensionen. Men du skal søge i Danmark, medens du bor der. Jeg er selv førtidspensionist med folkeregisteradresse "Frameldt Danmark". |
|
|
|
| Santhumpon |
Lagt på d. 22/02-2007 10:41
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 227 |
Hej Jeg er selv i revalideringsforløb med arbejdsprøvning for at finde ud af om jeg skal have førtidspension eller skal i fleksjob. Derfor har jeg undersøgt hvor meget en førtidspension giver. Efter den ny fra 1. juli 2006 er der det ned stående eksempel: Hentet fra: http://borger.dk/...nsion/info Generelt om førtidspension Hvis du ikke er i stand til at forsørge dig selv af fysiske, psykiske eller sociale grunde, kan du søge førtidspension. Alle muligheder for at forbedre din arbejdsevne skal dog først være afprøvet, fx gennem aktivering, revalidering eller behandling. Førtidspensions størrelse Førtidspensionen er på 14.803 kr. om måneden (2007), hvis du er enlig, og 12.582 hvis du er gift eller samlevende. Har du en indtægt, der er højere end 60.400 kr. om året, bliver der trukket en procentdel fra i din førtidspension. Betingelser for at få tilkendt førtidspension Du kan tilkendes førtidspension, hvis du er mellem 18 og 65 år. Er du fyldt 60 år før den 1. juli 1999, kan du dog få førtidspension, til du fylder 67 år. Du skal søge om førtidspension i din kommune. Kommunen sørger selv for at skaffe de lægelige, økonomiske og sociale undersøgelser, der skal ligge til grund for en afgørelse. Jeg vil selv fortrække et fleksjob, da det vil give mig en bedre indtjening. End en førtidspension vil gøre. mvh Torben. Redigeret af Santhumpon d. 22/02-2007 10:55 |
|
|
|
|
Lagt på d. 22/02-2007 15:04
|
|
jeg sidder sgu og bliver lidt harm når jeg læser disse indlæg , ok nogen er måske syge nok til at få en førtidspension , men at de skal have næsten 15000 om måneden det harmer mig en har selv arbejdet i 50 år og den pension der kan blive til mig for dette er 9000 om måneden minus skat som er 41 % så der er sgu ikke meget tilbage til at leve for , så syntes ikke der er nogen grund til at beklage sig hver over for samfundet eller siddende regering |
|
|
|
| ubon lynge |
Lagt på d. 22/02-2007 16:33
|
|
sådan vil det jo altid være, at nogle bliver lidt harm over andre, jeg vil da også gerne som Jeppe have arbejdet i 50 år og stadig være frisk og rask, men sådan er min krop ikke sat sammen, jeg mener jo jeg selv har gjodt det godt, har haft det samme job i 21 år ved samme vognmand med har fået en skade så jeg er sat 85%ud af spillet, jeg vil da have det som jeg kan få på førtidspension 14.800 kr da jeg mener jeg har betalt nok i skat vil jeg også have noget ud af det nu. Men jeg kan da også godt se det fra Jeppes side det er da træls og have arbejdet i 50 år og kun få 9000kr, men jeg tror de 9000 kr du skriver om , det er ikke en førtidspension men en folke pension den er nemlig lavere..
Ubon.
![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 22/02-2007 23:22
|
|
rigtig ubon , men en pension er en pension , det er jo en nedgørelse af folkepensionister |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

bamsen
ension..