Se indlæg
 Udskriv debat
Faren i Bangkok
BJ
Da jeg rejser til Thailand her den 10 April kunne jeg godt tænke mig
en vuderring fra de af jer der er bosat i Bangkok
om hvor stor chancerne/Risikoen er for ny uro i Bangkok mellem PAD og DAAD
grunden til jeg spør er at jeg pga. noget medecin jeg for, ville komme i en gevaldig knibe
hvis jeg skulle blive fanget af en fly-lammelse og besettelse af Suvarnabhumi Airport lige som sist.
MVH.BJShock

Jeg har boet 8 år i Bangkok, der er ingen fare for at du overhovedet ser hverken UDD eller PAD hvis du holder dig væk fra parlamentskvarterene, og hvadi alverden skulle du der. Kom du bare til Bangkok.

lols
Fuldstændig enig med Abekatten.

Ved demonstrationerne sidste år har der ikke været nogen udlændinge, der har været i fare eller lidt overlast, udover forsinkelser i hjemrejse. Det har været i meget lokale områder og alle uroligheder var thai og thai imellem.

Mht medicin tror jeg du kan være helt rolig. Thailand er velforsynet med alverdens internationale typer medicin, enten i håndkøb på et af de utallige apoteker eller på hospitalerne. Med mindre selvfølgelig det er meget speciel medicin.

Mht belejring af lufthavne eller lign har jeg svært ved at tro det kan gentage sig. Dertil var omkostningerne sidste år for store for Thailand.

Men det er selvfølgelig svært at spå om hvad der sker i april. Som at spørge, om der i april vil være skyderier på åben gade i Esbjerg?

Så ja, kom endelig herover.

Bor selv i Bangkok og har ikke følt mig utryg.

bimmelim
Jeg kan så sige at der desværre nok 99% sikkert kommer mere skyderi i Esbjerg.
Sorry lidt uden for tråden.

www.kgi.dk
jesperfrb
Der kommer ikke flere blokader af lufthavnen i den nærmeste fremtid, Thaierne har lært det på den dyre måde!
Så tag du rogligt afsted!Wink
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Chancen er meget lille for det, men jeg kan næsten garantere dig at hvis du bevæger dig de forkerte steder hen i de første mange dage, efter du er landet, så vil der sår thaier på lur på gadehjørner, med iskoldt vand som de vil hælde ned af ryggen på dig.

jesperfrb
55555555555555555555!Grin

Ja, der er stor chance for at blive våd på det tidspunktGrin
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Payanak
Værre endnu bkk!
Nogle steder kommer det - koldt vand og isterninger - også ned i underbukserne..brrrrrr Shock

ingolf
Lidt penge i en plastikpose--og lad tegnebok, mobil og alt andet som ikke kan tåle vand blive på hotellet Smile

Ingolf

BJ
Hvor lang tid varer den fest egentlig???.......
Jeg var godt klar over at de havde sådan en festlighed med vand en gang om året
men det er da deres nytår de fejre IK???........
jeg har også læst at det er noget med at de tilber vejrguderne
fordi på det tidspunt af året(April) sætter varmen for alvor ind i Thailand
så derfor skulle det også have noget at gør med at de tilber om regn til afgrøderne
efter den varme periode
MVH.BJ

songkran, fejres på forskellige tidspunkter, rundt om i landet, men 12-15 april. er der mest gang i den på landsplan, transport er farliger i den periode, jeg mener at det er den 19 april i pattaya/jomtien

Mitchell
Med den nye regering der er kommet til nu(PAD),er det slut med blokade af lufthavnen ,selv om det komisk nok var PADs egne folk der bestate lufthavnen i December sidste år .
PAD er militærets forlængede arm,og PAD bruger militæret nu ,i stedet for politiet, når at "de røde" demonstrer ,alle ved jo at militæret ikke er til at spøge med,så der bliver helt sikkert ikke flere blokader af lufthavnen i bangkok,det tør "de røde " ikkeSmile

filihankat
jesperfrb skrev:
Der kommer ikke flere blokader af lufthavnen i den nærmeste fremtid, Thaierne har lært det på den dyre måde!

Øv, jeg har ellers gået og håbet på en god lang blokade af lufthavnen sådan cirka midt i maj og et par måneder frem, så jeg ikke kan komme hjem igen Grin

mvh. filihankat

kwan_nico
filihankat skrev:
jesperfrb skrev:

Øv, jeg har ellers gået og håbet på en god lang blokade af lufthavnen sådan cirka midt i maj og et par måneder frem, så jeg ikke kan komme hjem igen Grin

mvh. filihankat

Ja man fik en hel uge ex. i nov, men det overlevet man da, så det gjorde ikke så meget.
Mvh. bjarne

Spring til debat: