Se indlæg
 Udskriv debat
Thaiers forhold til prostitution???
MortenDue
Læste på et tidspunkt noget om 6-industrien i Th. Hæng mig ikke op på at jeg ikke kan huske hvor.

Men vedr. "den synlige" vs. "den usynlige" eller "farang-thai" og "thai-thai", var udsagnet at den synlige = farang-thai delen af 6-industrien kun udgjorde 10%. Der er alle de traditionelle massage-parlours, hvor de søde piger sidder bag en glasvæg med numre. Desto flottere desto dyrere - dvs. 90 % af de kvindelige thailandske pros. er thai-thai..... nå - endnu et sidespring i forhold til trådens egentlige oplæg.

Hvilken status har en bar-pige?
Snakkede med hustruen min.
Og som skrevet tidligere har familien 5 døtre, heraf har flere været på bar i BKK.
Svigermor var i første omgang meget genert og ked af det. Flere af venner/naboer så ned på familien... indtil der var status i at have penge.

Idag er alle hendes døtre gift, har børn, nogle gift for 2. gang, og har mulighed for at sende penge hjem.

Pengene betyder ALT. Pengene giver status.

Det laveste erhverv hvorved man kan tjene penge, er at være indsamler af skrald til salg. Det være tomme flasker, gammel mad til svineproduktion - skrald/affald - det lugter og det er det laveste job at have - iflg. Eiang.

Opfattelsen af en bar-piges (ikke studerende) er i dag ikke negativt. Selv rige, berømte piger sælger deres krop til sex for penge. Men kun en bar-pige kan være ærlig og åben om hendes erhverv. Forældrene (jungletrommer og hele landsbyen) ved godt hvad hun gør. En studerende eller berømthed kan ikke være åben om "bi-erhverv" - det giver dem penge, men ikke status.

Og jeg mener Signe Plambech beskrev pigernes forhold til miljøet som "vanedannende"? Hvem vil ikke være glad hver dag, have fest hver dag, smile hver dag, være sammen med ligesindede og venner........ og få penge for det.....??????

(og hvor er jeg glad for alle jeres indlæg Wink

www.mjdue.dk
mlh
Og jeg mener Signe Plambech beskrev pigernes forhold til miljøet som "vanedannende"? Hvem vil ikke være glad hver dag, have fest hver dag, smile hver dag, være sammen med ligesindede og venner........ og få penge for det.....??????

Vanedannede.....jeg tror mere det er fordi der ikke er andre muligheder for at skaffe penge.

Djengis
mlh skrev:

Vanedannede.....jeg tror mere det er fordi der ikke er andre muligheder for at skaffe penge.

Men en balast af at have arbejdet 10 år som bartender..
Nemme penge ER meget vanedannende.
Og ikke bare det - man glemmer hvordan man går ud som gæst på en bar - frem for at stå bag disken. Det tager meget lang tid at kommer over.

Siger ikke det er det samme som at arbejde i sex industrien, men de rutiner man kommer ind i med at smilet skal være der uanset hvad - og den evige fest.....

NB: Jeg havde alm fuldtids arbejde samtidigt.

En lille observation: Jeg var sidst i Pattaya i september. Og var der ude med nogle venner.
Vi var bla på en GOGO bar for at se et show. Vi var de eneste farangs der den aften.
Det der var mest fasinerende var ikke showet - men at alle drengene der ikke havde fundet en kunde sad og så showet - som de sikkert havde set 100 gange før - og morede sig soom at der ikke fantes nogle problemer i verden.

Ved ikke om det er specielt thai - men jeg bed mærke i at det var sådan på de fleste steder.

Men et er sikkert - det var en vane de havde - på godt og ondt - og som utvivltsomt vil være svær at komme væk fra.
Det gælder om at nyde livet mens man har det Smile

prasat
til mlh
jo det bliver vanedannene for pigerne, min kone har en veninde, hun er 19 år gammel og blev sidste sommer gift med en amerikansk soldat, han er nu udstationeret i irak og er det de næste 2 år.
hendes familie arbejder alle selv hun har fået sit hus og sin bil og den gode mand sender 30.000 bath til hende pr. måned, hun har ingen hun skal forsørge men tager alligevel til soi cowboy og arbejder ca 3 uger om måneden.
hendes begrundelse er at der er røv kedeligt i landsbyen og når hun tager ind og arbejder er der gang i den. hun har arbejdet siden hun var 16.
og jeg kan komme med flere historier af samme skuffe men jeg kan også de modsatte historier om piger der bliver tvunget der ind mod deres vilje og med truslen hængene over hovedet at familien vil slå hånden af hende, eller pigen der arbejder for at skaffe medicin til en syg far der har drukket leveren væk.
histoierne er forskellige fra pige til pige og for nogle piger er den altså at de ikke kan slippe miljøet selv om det ikke mere er af nød.

prasat

Thorleif
Det har været en interessant debat at følge hidtil. Måske det mest bemærkelsesværdige er den uenighed der hersker om prostitution bringer status med sig eller ej. Kan det være områdebestemt?

John
Thorleif skrev:
Det har været en interessant debat at følge hidtil. Måske det mest bemærkelsesværdige er den uenighed der hersker om prostitution bringer status med sig eller ej. Kan det være områdebestemt?

JA. Efter min mening er rigtig meget område bestemt i Thailand.

Formentlig også derfor at diskussionerne går højt her nogen gange.
Redigeret af John d. 21/02-2009 13:21
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
Anders Jensen Thailand
Jeg har en nutrition club i thailand, Korat med 2 veluddannede sygeplejesker ansat.
Den anden kom en af deres veninden på besøg sammen med dennes kæreste. De spurte om jeg ikke kendte en farang til denne pige !, jeg svarede hun har jo en kæreste, svaret kom hurtigt retur, han syndes det er en god ide hvis jeg også har en farang kæreste. Det er Thailand, kulturen i en nødeskald ??
Jeg har hørt at børnene i Esan bliver opdraget til at ønske en farang kæreste.
Det er lidt sørgeligt

dvh

anders

Her er en lille historie om en nordmand der blev fattig.

http://www.thaipi...log/?p=160

Man kan kun blive klogere hvis det er sandt

lindy

Suk Rak Ning
Jeg sidder og taenker paa, hvem af de 2 er mest tosset...Frown

Ang. Anders' indlaeg.

Danmark : Hvad oensker du dig naar du fylder 18...Et koerekort.

Thailand : Hvad oensker du dig naar du fylder 18...En Farang.

Har desvaerre moedt eksempler paa det, men det er ikke noget jeg vil komme ind paa her, da jeg jo ikke er anonym...........men hold da helt kaeft hvad jeg har hoert / oplevet her i Thailand...........
Redigeret af Suk Rak Ning d. 23/02-2009 08:28
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

Tænker du på Anders eller nordmandenGrinGrinGrin

Thorleif
mlh skrev:

Lidt off-topic.
Du har formodentlig bevidst sat vanedannende i anførelsestegn og sikkert med god grund. For hvad er det for en form for vane nogle af pigerne kommer ind i? I mine egne cirkler er der mindst et par stykker, hvor jeg synes at deres trang til miljøet ligner et regulært afhængighedsforhold. F. eks. har jeg bemærket at en nærmest magnetisk bliver trukket over mod en bar når hun bare er ude at gå tur. Hun går simpelthen skævt idé hun passerer barenSmile. Man kan se at baren trækker gevaldigt, at hun kæmper en indre kamp for at styre væk fra den. Andre gange hvor der er et vigtigt møde dagen efter, eller hun skal op tidligt på arbejde næste morgen, kan hun alligevel ikke undlade at gå på bar til sent på natten. Jeg tror det er for nemt at sige at det bare er alkoholen og de gratis drinks de går efter. Der er mere rus i det end bare det.

Johnson
jeg har en veninde fra Khaosan Road miljøet...hun er ikke prostitueret, men hun holder virkelig af at være sammen med sine veninder, høre god musik og møde sjove forskellige mennesker fra hele verden og dermed udvikle sit engelsk...hun fik engang et kontorjob med 2000 baht mere i løn...men hoppede tilbage til restuaranten efter 1 uge der...hehe..det er nok den samme slags afhængighed som menes....

Thorleif
Efter god debat synes jeg lige jeg skylder at knytte en hale på åbningsindlægget. Så langt som jeg forstår min ledsagerskes fortolkning af situationen var den hårdt kæmpende thaikvinde sat i en kattepine. Det viser sig nemlig at 9 ud af 10 af stamkunderne har haft hyrdetimer hos thaien. Havde thaien bekendt kulør i alles åsyn havde hun jo hængt det halve af baren ud som luderkunder. Måske ikke lige det smarteste at gøre. Så ud over thaiens tab af ansigt var der vist mere i spil den aften eller hvordan??

Saendaeng
Er det ikke logik at hun ikke vil indrømme at hun er luder. også selv om hun ikke havde haft omgang med haldelen af baren.
Tror sgu egentligt det er ligemeget om det er danske ,tyske spanske eller thaier , så stiller de fleste sig ikke frem og siger de er ludere.

I thailand er det ikke direkte dårligt at være luder , men normalt er der en facade som drink pige ,beer pige . Men der tales ikke direkte om det.

Ordet luder (gallie) er også et meget grimt for thaierne.
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
Anders Jensen Thailand
Jeg ville ikke have et skilt på ryggen hvis jeg var luder ! det tror jeg ikke der er mange der vil.

I gl dk og andre steder kendes disse jo også for glædes piger

rinpoche
Garii? Så falder der brænde ned.
De benytter omskrivninger a la Puuying Bar, Barkvinde, Puuying Klaang Kuen, lady of the night, Ying Borigaan, servicekvinde, ying haa gin osv.

Thorleif
Saendaeng skrev:
Er det ikke logik at hun ikke vil indrømme at hun er luder. også selv om hun ikke havde haft omgang med haldelen af baren.
Tror sgu egentligt det er ligemeget om det er danske ,tyske spanske eller thaier , så stiller de fleste sig ikke frem og siger de er ludere.

I thailand er det ikke direkte dårligt at være luder , men normalt er der en facade som drink pige ,beer pige . Men der tales ikke direkte om det.

Ordet luder (gallie) er også et meget grimt for thaierne.

Det tror jeg faktisk ikke. Hvis man ser på visse barer (i Kbh og andre steder) så er pigerne jo nærmest ludere per definition hvis de kommer der. Se f. eks. på en bar som ThaiCorner i Kbh.. Kommer en thai der to weekender i træk kan du være ganske sikker på hun har et "særligt ærinde" og det er nok ikke at flette pettirør, men hun kommer jo ikke kravlende langs murerne på vej derhen. Derudover skal man vist ikke have meget erfaring ud i bar(m)miljøet for at spotte en bitter-sulten hore.Wink

Saendaeng
Ja , det kan godt være hun er luder , men kan du få hende til at sige det direkte til dig , hvis du spørger hende ad.?
Fordi hun er der som luder , så tror jeg næppe hun reklamere med det..
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
Thorleif
Saendaeng skrev:
Ja , det kan godt være hun er luder , men kan du få hende til at sige det direkte til dig , hvis du spørger hende ad.?
Fordi hun er der som luder , så tror jeg næppe hun reklamere med det..

Nej, jeg tror ikke nogen glædespige sidder og siger ordret "Jeg er luder". Det er ordet "luder" simpelthen for negativt ladet til. Ellers er det min erfaring (omend den er meget begrænset) at de ikke holder sig tilbage med at præsentere sig som glædespige på 117 andre måder. Eksempler Er du horny - vil du med hjem - vil du købe en drink til mig - etc. etc.. Man er jo aldrig rigtig i tvivl vel?

For så vidt angår thaier synes jeg næsten ikke de kan lade være med at reklamere for at de barpiger eller tidligere barpiger. Det er så dybt indlejret i deres personlighed at det skinner igennem. Okay måske ikke lige for det totalt utrænede øje.

Thorleif skrev:

Thorleif... Jeg tror at der er noget der smutter for dig :-D

Det er ikke jobbet, men de penge hun kan bringe hjem til familien, som skaber anerkendelse.

Spring til debat: