Se indlæg
 Udskriv debat
Thaiers forhold til prostitution???
Thorleif
Var i Københavnstrup på besøg hos en gamle kollega forrige weekend. På vejen hjem fra restauranten vi havde spist på løb vi ind i et større skænderi på en bar på Vesterbro. Skænderiet stod mellem to stamkunder, en thaikvinde og en dansk mand, hvor så manden ville have kvinden til at indrømme, hvad tilsyneladende hele baren godt vidste i forvejen, at kvinden er prostitueret. Sjovt nok benægtede kvinden hårdnakket at det var tilfældet medens manden blev mere og mere ophidset over fornægtelsen af det oplagte. Det der undrede mig var at thaikvinden med næb og klør holdt fast i hun ikke er prostitueret medens man kunne se på hele baren at de godt vidste besked. Jeg troede at prostitution var et accepteret erhverv blandt thaier....så hvorfor insisterede thaikvinden på løgnen? Nogle bud. Har set masser af thaier med et afslappet forhold til deres lagengymnastik-mod-betaling. De fleste thaier ved vel også at mange af dem der kommer hertil har forbindelse til massagebranchen.

hvad ville manden opnå,

Johnson
set i lyset af thaiernes forhold til det "at tabe ansigt", så kan jeg godt forstå at hun forsvarer sig med næp og klør....

Iøvrigt lyder den mand temmelig usympatisk, hvad ligner det at råbe op om den slags, forstår ikke hvorfor der ikke var nogle som flettede næbbet på ham. Det siger mere om baren mandlige kunder end om damen....vatpikke..

Selv for den mest hardcore prostitueret, må det da være ubehageligt at blive udstillet på den måde,
især hvis hun allerede første gang afvidst det..så ligger det ligesom i kortene "end of discussion"...

Jeg tror aldrig rigtig at prostitution er accepteret som sådan at man bare går og åben fortæller alt og alle at man stolt sælger sin krop. Men for mange er det jo eneste mulighed og en forholdvis nem måde at komme til gode penge. Så internt mellem to veninder er det måske accepteret, men familien og resten af omverden behøves ikke vide det.

jeg har stor respekt for de piger og på samme tid utrolig ondt af dem. Kunne ikke finde på at købe deres ydelser, men ville ønske jeg havde midler til at hjælpe dem på andre punkter....

Jay

Rasmus
En Thaikvinde skal ikke have boet mange måneder her i Skandinavien, før hun finder ud af hvilken status en prostitueret har her - i modsætning til Thailand. Så man kan vel englelig ikke bebrejde Thaikvinden at hun prøver at fornægte dette.
På samme måde er det med mange af de mænd Thaikvinderne er gift med. Her er det ganske utroligt hvor mange Thaipiger - efter deres ægtemænds udsagn - som har div. højere uddannelser og som absolut ikke kommer fra bar miljøet i Thailand! Wink

Rasmus

mlh
Rasmus skrev:
En Thaikvinde skal ikke have boet mange måneder her i Skandinavien, før hun finder ud af hvilken status en prostitueret har her - i modsætning til Thailand. Så man kan vel englelig ikke bebrejde Thaikvinden at hun prøver at fornægte dette.
På samme måde er det med mange af de mænd Thaikvinderne er gift med. Her er det ganske utroligt hvor mange Thaipiger - efter deres ægtemænds udsagn - som har div. højere uddannelser og som absolut ikke kommer fra bar miljøet i Thailand! Wink

Rasmus

Jeg ved ikke lige om jeg forstår dit indlæg korrekt - men hvis du påstår at prostitution har høj status i Thailand - så er der noget du har misforstået!!!! Der er INTET erhverv/arbejde der har lavere status i Thailand - og såfremt familien ved hvad pigens egentlige arbejde er - så fortier de det!!!

Suk Rak Ning
Det er min opfattelse at de paene piger ser ned paa de prostituerede her i Thailand...

Hvis jeg moedte en luder i DK ville jeg jo heller ikke praesenstere hende for min famile og sige : hej det er saa min nye kaereste, hun hedder beton-Yrsa og er luder nede i Istedgade..........Frown
Redigeret af Suk Rak Ning d. 19/02-2009 02:26
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

Rasmus
Hej MLH

Du har til dels forstået mit indlæg korrekt!

Jeg påstår ikke at prostitution har høj status i Thailand - derimod postulere jeg at prostitution er langt mere accepteret i Thailand end her i Skandinavien.

MHL skrev:
Der er INTET erhverv/arbejde der har lavere status i Thailand - og såfremt familien ved hvad pigens egentlige arbejde er - så fortier de det!!!

Her er jeg overbevist om at du her tager grundig fejl!

Rigtig mange familier i de fattige landsbyer rundt om i Thailand, opretholder en tålelig eksistens gennem barpigernes indkomster via prostitution i Bangkok og Pattaya.

Når disse piger så lejlighedsvis beærer deres familier med et besøg hjemme i landsbyen ankommer de i taxi iført makeup, smarte Jeans og mobiltelefon. For så at indfri div. gældsposter som har hobet sig op siden deres sidste besøg.

Samtidig med at forælder i landsbyen til andre unge kønne piger i moden alder, bønfalder den besøgende barpige om at være behjælpelig med at tilvejebringe et lign. arrangement hvor hun arbejder.

Det virker ikke på mig som om at prostitutions erhvervet har en særlig lav status i Thailand - tværtimod.

Rasmus

FCKdk
Hvad pokker skal Thaikvinden lade sig udstille/hænge ud for????
De var jo ikke på det værtshus for at sælge den frække????
Det var sgu da en underlig ide!!!!Sad

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

Payanak
Det er også min opfattelse, at prostituerede i Thailand, er accepterede og måske endda mange gange bliver set op til. Dette gælder i den fattige del af befolkningen, og hovedsageligt i provinsen. Modsat så er samme ikke så lidet set i Bangkok og i særdeleshed i middel- og overklassen.

I Danmark bliver en prostitueret ofte set på som skidt. Især mange kvinder skærer ansigter over dette, og så meget at de til tider ligner en stor hvid rosin Grin

mr tirak
Ja og nej.

det er korrekt at mange forsørger fam. ved disse jobs, men det er ikke korrekt at det er accepteret, alle i fam. og måske byen ved hvad der foregår men ingen snakker om det, og da slet ikke indrømmer det.
Hvilken mor/far ville sidde med naboer og indrømme at min datter forsøger os ved at arbejde med farang.

Ang. dk, vi har selv oplevet flere gange de blik vi får når vi besøger Dk, og hverken min kone eller jeg bryder os om de spørgsmål, nå hvor har du mødt din kone, og hvad lavede hun så da du mødte hende.
Det er Dansker syn på Thai

Thai syn på sagen, i kan aldrig bilde mig ind at der findes nogle som er stolte af at arbejde som pros. de er nok stolte af det guld de bære om halsen, stolte af de farang de har på krogen som sender penge hver månede, eller at de ejer (massage) klinik i Dk men de fortæller da aldrig at de tjener bedst på Happy ending.
Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker

Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje.

Blue Top Coffee Shop
Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand.
Koh Pha Ngan.
Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak

WWW.thebeachhouse.asia
prasat
jeg ser ikke at pigerne og familierne holder det hemmeligt hvad de unge piger og drenge tager ind til storbyerne og laver. og det løber gennem landsbyen når en af dem har fået en farang på krogen.
det er egentligt først når pigerne kommer til danmark at de syntes de ikke kan vedkomme sig det de før har lavet eller nogle stadig praktisere.
her er det fordi der bliver set ned på dem, vi har før haft denne diskution omkring at 95% af pigerne der bor i danmark ikke har lavet noget snavs.
men jeg mener nu at de piger der bliver gift gennem en veninde eller kusine er lige så meget prostitueret som en hardcore gogo-girl. se på programmet fra thailand til thy, man skal da ikke sige pigerne giftede sig pga. kærlighed.
så når jeg ser alle de piger der ser ned på tidligere barpiger her i danmark, så kan jeg kun tænke mit.

prasat

Suk Rak Ning
Suk Rak Ning skrev:
Det er min opfattelse at de paene piger ser ned paa de prostituerede her i Thailand...

.Frown

Maa lige rette mit indlaeg en lille smule, har lige talt med min kone om det, hun syntes faktisk at det er synd for de piger der prostituere sig, men i samme aandedrag sige hun ogsaa at en del af de Pro. piger har haft eller faar en chance for et andet job, men de tager den ikke........

Min mening om Pro. piger er at selvfoelgelig tager de skade af det job som de har " valgt "..........og nej jeg har ikke noget imod ludere i Thailand, kunne dog ikke bo med en saadan pige..........
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

Johnson
tror din kone har ret Suk, mange af pigerne har faktisk et valg.

Fx få job på fabrik el. lign. Men lønnen ligger ikke på de 20.000 + som en prostitueret nemt tjener dernede.

Jeg snakkede engang med en thai pige som er prostitueret og karaoke bar pige i Bangkok. Hun sagde at hun faktisk foretrak dette job, frem for hårdt manuelt arbejde fx. på en fabrik til en lav løb. Hun viste mig billeder af hendes kæmpe hus i Roiet.

Og hun fortalte at pt. sender to mænd hende regelmæssigt penge fra Tyskland og Norge..hehehe mænd hun nok aldrig havde mødt ved samlebåndet på fabrikken..

De yngre piger som fx arbejder i prostitutions miljøet i Pattaya, Phuket og Bangkok. Jeg tror det er helt klart mindretallet som fortæller mor og far at de sælger kroppen. Mange arbejder nok bare på "fabrik" som de siger...om forældrene så køber den lille hvide løgn, det er forskelligt, men kunne ikke forestille mig at familien til disse piger har lyst til at sprede rygte om at deres pige er prostitueret, uanset hvor accepteret det er i Thailand...det er stadig mennesker vi taler om her.

Tror der hvor det er mest accepteret er selve stederne pigerne arbejder på....
Redigeret af Johnson d. 19/02-2009 07:23

prasat
jeg tror ikke du har ret johnson.

jeg har da oplevet mødre tage ind til bangkok og hanke pigerne op hvis de begynder at skulke fra arbejdet, så mødrene er helt klar over hvad deres piger laver.
og 6 måneder om året er det også for mange familiers vedkommende deres eneste indtægt.

prasat

Sarah
HELT sikkert at familien i langt langt de fleste tilfælde ved hvad pigen laver...man taler bare ikke om det. Med alt respekt for Thailand (som er et land jeg holder meget meget af) er Thaierne ikke vildt gode til at tale om negative og dårlige ting. Men hvis man er rejst ned for at arbejde i Pattaya...er det som regel ikke fabriksarbejde der er tale om.
I følge min erfaring starter mange af pigerne i prostitution fordi familien/manden evt. gar gæld. De tjener gode penge "let" og tanken om pludselig at tjene langt langt mindre på en fabrik...hm...!

maik
Pigerne i Pattaya og lignende steder omtaler aldrig sig selv som værende prostutierede. Hvis man spørger om deres arbejde, svare de, at de arbejder i bar eller de arbejder med farang. Det har en bedre klang end p-ordet.

http://www.maikjensen.dk
Thorleif
bkk skrev:
hvad ville manden opnå,

Svært at sige. Skulle jeg gætte tror jeg det var løgnen i sig selv det var galt med. Du ved, det der med at en kvinde spiller uskyldigheden selv over for alt og alle og så i virkeligheden er den største luder (bogstaveligt ment her) nord for alperne.

Thorleif
FCKdk skrev:
Hvad pokker skal Thaikvinden lade sig udstille/hænge ud for????
De var jo ikke på det værtshus for at sælge den frække????
Det var sgu da en underlig ide!!!!Sad

Måske? Hvem ved?

MortenDue
Har ikke oplevet at der åbent bliver talt om bar-pigernes "beskæftigelse". Men alle ser med åbenlys beundring/misundelse på det nye store hus i den lille landsby.

Ser det lidt som udvidelsen af "mia noi" - lille kone / elskerinde... kært..... mange navne.

Og set i det lys har "mia noi" en form for status. Om så hun har en eller flere thai/faranger som velgører er en udvikling - mest bragt af det idealiserende fjernsyn......

Smukke unge piger med rige kærester...... ikke noget hårdt arbejde osv. osv. Thai-Soaps hvor det at slå hinanden i arrigskab er accepteret. Hvor man ser ned på tjenestefolk, hvor den der råber højest får mest osv. osv.

Dem vil de gerne være!!!! Og det kræver penge. Med penge kan man købe sig respekt og misundelse. Med penge kan man købe sig "bun". Med penge kan man tage sig af mor og far (bun). Og de penge får man ikke ved arbejde på en mark eller fabrik.

Så er muligheden for at være "mia noi" i en eller anden form en kortere vej til ovenstående......

Heldigvis møder vi nogle som arbejder sig til tingene.

Og jeg har mødt begge typer i min egen thai-familie.

www.mjdue.dk
mlh
Rasmus skrev:
Hej MLH

Du har til dels forstået mit indlæg korrekt!

Jeg påstår ikke at prostitution har høj status i Thailand - derimod postulere jeg at prostitution er langt mere accepteret i Thailand end her i Skandinavien.

MHL skrev:
Der er INTET erhverv/arbejde der har lavere status i Thailand - og såfremt familien ved hvad pigens egentlige arbejde er - så fortier de det!!!

Her er jeg overbevist om at du her tager grundig fejl!

Rigtig mange familier i de fattige landsbyer rundt om i Thailand, opretholder en tålelig eksistens gennem barpigernes indkomster via prostitution i Bangkok og Pattaya.

Når disse piger så lejlighedsvis beærer deres familier med et besøg hjemme i landsbyen ankommer de i taxi iført makeup, smarte Jeans og mobiltelefon. For så at indfri div. gældsposter som har hobet sig op siden deres sidste besøg.

Samtidig med at forælder i landsbyen til andre unge kønne piger i moden alder, bønfalder den besøgende barpige om at være behjælpelig med at tilvejebringe et lign. arrangement hvor hun arbejder.

Det virker ikke på mig som om at prostitutions erhvervet har en særlig lav status i Thailand - tværtimod.

Rasmus

Hej Rasmus,

Du har helt ret i at det oftest er barpigens indkomst der danner grundlag for hele familiens eksistens, men det er bestemt ikke ensbetydende med at det er et anset erhverv - og det er altså meget meget sjældent at forældrene og øvrige familiemedlemer ved hvad pigen laver. Nu har jeg kun været i Thailand i 15 år, og kender udemærket til bar-pigernes "hjem-komst" til landbyerne.... :-) Det er dog vigtigt og væsentlig at huske på at familien meget sjælden er vidende om hvad pigens arbejde i enten BKk eller PT egentlig er. Oftest omtales jobbene som servetrice :-) Selvfølgelig vil de andre uvidende forældre også gerne sende deres døtre til storbyen - uvidende om hvad der venter! Pigerne selv fortæller yderst sjældent hvad de egentlig laver til deres familier. Til tider kommer der endda - ja hvad skal vi kalde dem - lakajer for prostituionsbagmændende - ud i landsbyerne og tilbyder forældrene "lån" med sikkerhed i at deres datter kommer med til storbyen for at "arbejde" på hvad forældrene tror er en fabrik, men i virkeligheden er en bar! Hvis vi tager udganspunkt i thai-kulturen, så vil en Thai-mand sjældent gifte sig med en pige der har haft et forhold, har et barn, eller for den sags skyld på anden måde ikke er "uskyldig" En thai-pige der har/arbejder i en bar, vil oftest have en omgangskreds der også er indenfor samme miljø - jeg har endnu aldrig mødt en thai-familie der ikke så ned på de piger der arbejdede i barene. Pudsigt nok - ser man ikke så meget ned på de piger der arbejder i de lokale karokee-barer (som udelukkende henvender sig til lystige thai-mænd).

Hvor ofte ser du en thai-mand i en bar på udkig efter en pige........NEJ vel. Det er bestemt ikke et anset erhverv. Det er desværre bare det eneste erhverv hvor ved pigen kan forsøger sin familie, og en thaier vil gøre hvad som helst for at kunne forsøge sin familie og ikke tabe ansigt.

Et andet punkt der ikke er uvæsentlig at tage med i denne debat, er sin sot - eller gifte-afgift, den sum man betaler til forældrene ved giftemål. En pige der har haft mange forhold vil aldrig kunne opnå noget særligt, hvis overhovedet noget. Har hun barn er det også udelukket. Har hun arbejdet i en bar......ja så er der heller ikke noget at hente. Selvfølgelig set udfra thai-kultur. At faranger så ikke har de samme "afregnings-regler" er jo en hel anden sag.

Jeg har selv yderst sjældent mødt en pige i en bar, der vil vedkende sig sit arbejde, de fleste er lige begyndt for et par dage siden :-) Dem jeg kender og har kendt i mange år, skammer sig over deres erhverv, og de thai-venner jeg har der har "normalt" arbejde - vil ikke være sammen med de piger jeg kender der arbejder/eller har arbejdet i bar.

På barene i BKK (nana eller soi cowboy) er mange af pigerne studerende der tjener til studiet.... og det er næppe noget de skilter med derhjemme i landsbyen.

Et sidste punkt er at man lige skal huske på at de fleste thaier er budister - og spørg du en budistisk munk om prostition er velanset :-)

Men alt andet lige, så synes jeg det er tankevækkende at vi har to forskellige opfattelser af emnet...... :-)
Redigeret af mlh d. 19/02-2009 22:30

Spring til debat: