Se indlæg|
Dyrere hvis man er gift???
|
|
| Thai madsen |
Lagt på d. 18/02-2009 19:33
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 73 |
Hej alle... Jeg vil gerne vide hvad der bedst kan betale sig vedr. At blive gift. Vi vil prøve være lidt på forkant med tingene så man ikke pludselig får sig nogle overraskelser. Min kæreste og jeg skal giftes. Men vi kan ikke rigtig finde ud af om det gør nogen forskel om vi bliver gift i DK eller Thailand. Jeg tænker på hvis vi Evt. På et senere tidspunkt ønsker at købe en grund eller andre større ting i Thailand. Jeg mindes at have læst et sted at hvis Thaien er gift med en europæer, så vil prisen stige hvis man ønsker at købe sammen. Hvis man bliver gift i Danmark bliver det så automatisk registreret i Thailand også? Håber nogle har erfaring med dette. Mvh. Madsen |
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 18/02-2009 19:53
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 789 |
Om du bliver i th. el dk. er juridisk det samme,hvis alle papier kommer over ambassaden. Når en thaipige er gift med falang,presses citronen noget mere både fra familie samt alle andre og de såkaldte offenligemyndigheder Men lad dig ikke afskrække men vær fornuftig |
|
|
|
|
Lagt på d. 18/02-2009 20:14
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
da du alligevel ikke kan eje noget land i thailand så er du over det problem, din kone må gerne købe, hvis hun selv har tjent pengene, |
|
|
|
| Thai madsen |
Lagt på d. 18/02-2009 20:44
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 73 |
SKAL alle papirer igennem ambasaden? Jeg er godt klar over at jeg ikke kan eje, men derimod leje! Men der er jo ingen grund til at blive gift i Thailand, hvis man ikke skal bo i Thailand, hvis at det fører til at min kommende kone skal betale overpris for et stykke jord. |
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 18/02-2009 20:49
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 789 |
bkk skrev: da du alligevel ikke kan eje noget land i thailand så er du over det problem, din kone må gerne købe, hvis hun selv har tjent pengene, Der blev jo ikke spurgt om land præcis,det vi alle jo du ikke kan eje, men f.eks en condo, tror du selv at prisen vil være den samme |
|
|
|
|
Lagt på d. 18/02-2009 20:51
|
|
Hvis det bare er efternavnet du er bange for så lad dog værre at skifte det, så skulle i ikke få problemer ved lejekontrakter. og så må du ellers holde lav profil, lade værre med at se på grunden. lad dig kone se på den for dig. |
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 19/02-2009 03:33
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
ang at blive gift i thailand hvad koster det med div oversættelser ja hvad løber det op i....
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
| kwan_nico |
Lagt på d. 19/02-2009 04:53
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 41 |
dutling68 skrev: ang at blive gift i thailand hvad koster det med div oversættelser ja hvad løber det op i.... Det bliver omkring ca. 7600 bt. hvis du skal have registeret dit ægteskab i dk. Mvh. Bjarne |
|
|
|
| mr tirak |
Lagt på d. 19/02-2009 05:15
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 345 |
Hvis i bliver gift i Thailand. Skal du hvis i køber land osv, skrive under på at du aldrig kan gøre krav på dette. Er det registret og hun kan ikke uden videre stikke af og gifte sig med en anden. Kan papire via ambasaden registreres i Dk og i er så også her lovligt gift. Jeg vil fraråde at hun tager dit efter navn, hvilket vi har gjort, alting bliver mere besværligt og dyrt her i Th ( efter hun har fået nyt pas id kort osv.) Skilsmisse loven bliver langsomt redigeret, tidliger kunne hun smutte og du mistede alt i Th, men der er ved at opstå forståelse og du kan med penge og en god advokat/forbindelser komme ud af det i dag med lidt skind på næsen. Hvis i bliver gift i Dk. Kan det også registreres i Th, lidt besværligt men kan lade sig gøre Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker
Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje. Blue Top Coffee Shop Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand. Koh Pha Ngan. Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak |
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 19/02-2009 12:39
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
mange tak for det Bjarne og så lige et spørgsmål mere ang ang få lavet pas til vores barn hun er født her i thailand hvad mon det løber op i er der nogle som har prøvet at få det lavet her i thailand og har en opskrift på hvordan man gør det
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
|
Lagt på d. 19/02-2009 14:29
|
|
når i er blevet gift, og har papir på det, tager i fødelsattesen med på ambassaden sammen med barnet og pasbillede. så kommer der et dansk pas i kan også lave et thai pas, så bruges det danske pas ved indrejse til danmark og det thailanske ved indrejse til thailand |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.