Se indlæg|
Brug for hjælp til visumansøgning
|
|
| MadsC |
Lagt på d. 22/10-2008 19:34
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 13 |
Hej Alle Da jeg er 27 år og vi dermed ikke opfylder tilknytningskravet skal vi nu søge et visum til min kone. Vi har fået at vide fra US, at vi opfylder tilknytningskravet når min kone er i Danmark, så derfor skal vi igang med at søge visum. Når min kone så er i Danmark søger vi naturligsvis om FS. Jeg har nogle spørgsmål angående udfyldelsen af blanketterne. Tror og håber at der er nogen som har lidt erfaring herinde :-) I Application for Schengen visa Hvad skriver man i punkt 22. Type of visa: Er et visa på 90 dage short stay eller long stay? I Invitationen Hvor vigtigt er det at ankomsttiden/afgangstiden er korrekt? og er der nogen tommelfingerregel for hvordan det ca. passer? Hvad skriver I nederst, hvor der spørges om faxnummer i Thailand. US vil åbenbart sende en fax i tilfælde af at de har yderligere spørgsmål. Kan man få det sendt til ambassaden? _________________ Er der andet vi skal være opmærksomme på i forbindelse med at vi udfylder de forskellige dokumenter? Vi vil jo helst undgå mere besvær end højst nødvendigt. Venlig hilsen Mads |
|
|
|
| fjelle123 |
Lagt på d. 22/10-2008 21:56
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 283 |
1. 90 dage er short stay http://www.ambban...uristVisa/ General information regarding applications for visa (short stays of max. 90 days per 6 months). mht til invitationen skal i skrive de dage i regner med at hun skal være her altså max 90 dage, selve datoerne i visaet kommer til at afspejle den aktuelle flybillet. selvfølgelig skal man ikke skrive fra 1.nov-2008 - 28-02-2008 hvis man påtænker at rejse i juni hvis du forstår.mht til faxnummeret i thailand er så vidt jeg ved kun hvis du har planer om at opholde dig i thailand inden for de næste 8-12 uger hvor US normalt vil sende et brev hjem til dig. Har hun ikke været på besøg i danmark før nu? andet i skal være opmærksomme på.... i skal kunne stille en bankgaranti på ~55.000 - i skal huske at have bestilt tid på ambassaden (ca. 1½ måneds ventetid på at få lov til at afleverer papierne) ellers ville jeg læse det link jeg har sendt til dig... Good luck
Redigeret af fjelle123 d. 22/10-2008 21:57 |
|
|
|
| MadsC |
Lagt på d. 22/10-2008 22:41
|
Hej Fjelle Det er første gang hun skal til Danmark. Mange tak for hjælpen. |
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 23/10-2008 05:20
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
når i engang er sammen i danmark og søger fs vil du miste garantien på de 55000 kr. prasat |
|
|
|
| MadsC |
Lagt på d. 23/10-2008 08:19
|
Prasat: Vi er gift, så ifølge hvad US har fortalt mig skal jeg ikke stille garanti. Håber det er korrekt? Da vi blev gift fik min kone mit efternavn, men vi har ikke ændret pas og id-kort. Jeg har læst i andre tråde herinde, at det ikke skulle betyde noget i forbindelse med visum. Men hvad når vi søger FS i Danmark, kan det give problemer med forkert efternavn i pas? |
|
|
|
| MadsC |
Lagt på d. 23/10-2008 09:14
|
Nu kan jeg selv svare på mit eget spørgsmål, jeg har lige talt med US og de siger at det ikke har nogen betydning mht. navnet i passet i fobindelse med FS :-) |
|
|
|
| kwan_nico |
Lagt på d. 23/10-2008 11:04
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 41 |
MadsC skrev: Nu kan jeg selv svare på mit eget spørgsmål, jeg har lige talt med US og de siger at det ikke har nogen betydning mht. navnet i passet i fobindelse med FS :-) For hele immigrations-landegruppen gælder det, at udlændingemyndighederne kan betinge et visum af en økonomisk garanti på 54.813 kr. (2008-niveau). Der stilles dog ikke krav om økonomisk sikkerhedsstillelse i forbindelse med visumansøgninger fra ægtefæller/registrerede partnere/faste samlevere, børn under 18 samt forældre. Det er taget fra NY I DANMARK under privatbesøg og turist besøg (VISUM) Så du kommer ikke til at stille nogen garanti Hel og lykke Mvh. Bjarne |
|
|
|
| MadsC |
Lagt på d. 23/10-2008 11:27
|
Tak Kwan_nico Lyder godt :-) |
|
|
|
| L |
Lagt på d. 07/02-2009 15:51
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 511 |
Skal det forståes sådan at hvis man er gift i Thailand så slipper man for bankgarantien...? Eller skal man være gift i Danmark...? |
|
|
|
| kimkingo |
Lagt på d. 07/02-2009 18:17
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 252 |
Du skal giftet i Thailand. Og så skal du søge familiesammenføring. Så skal du ikke stille garanti, når hun kommer til Danmark.![]() |
|
|
|
| moerk5002 |
Lagt på d. 07/02-2009 20:34
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 384 |
Alle første gangs søgende om visa til Danmark SKAL stille garanti..... Om du er gift eller ej er ligegyldigt! Skal du søge fs eller permanent opholds tilladelse SKAL du også stille garanti og den skal stå i 7 år......! Har selv været i lign situation og ligegyldigt hvad de skriver på deres hjemme side, så kan du ikke komme uden om garantien. Anden gang der søges visa, eller tredie for den sags skyld, er reglerne anderledes. Sorry men det er fact......!!! |
|
|
|
| Djengis |
Lagt på d. 07/02-2009 21:14
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 293 |
Hejsa Hvis det er et ALMINDELIGT VISA er det ikke et krav at der skal stilles sikkerhed hvis den der ansøger har rigtigt job (et bar job tæller ikke), ejer noget af værdi, har en erklæring om at man kan få orlov fra arbejde og et arbejde at komme tilbage til. Og Ambasaden vuderer at ansøgeren uden tvivl vil vende tilbage til sit hjemland. Der behandles 80.000 ansøgninger af ambasaderne - ca 20.000 giver ambasaderne visa med det samme - de resterende skal forbi US - og der er det normalt man skal stille sikkerhed. Ambasaden må IKKE selv afvise en visa ansøgning. Kun US kan gøre dette. Det er korekt at det er 100% underordnet om man er gift eller ej. Ligeledes om man er blevet gift i DK eller i Thailand. Når man søger om ægtefælle sammenføring (permanent visa/opholdstilladelse) skal der stilles en sikkerhed på : 60.011,- DKK se evt: http://www.nyidan...hForms.htm Vær opmærksom på at denne ikke skal stilles med det samme når man søger, men først når US beder om den. Garantien skal ikke nødvendigvis stå i 7 år. Men skal som udgangspunkt være uopsigelig i 7 år. 1: Man kan søge om nedsættelse når Dansk kurset er bestået 2: Hvis ens partner får permanent opholdstilladelse 3: Hvis kommunen har hævet hele summen bortfalder den. NB: Dette er naturligvis baseret på man opfylder de krav Kongeriget Danmark stiller for sammenføring/visa. Søger man at gøre noget via EU reglerne (altså man ikke lever op til de danske krav) er det ikke helt det sammen dog vil der i mange tilfælde stadigt skulle stilles sikkerhed, men kravet om tilhørsforhold mv kan fortfalde. Med gode aften hilsener. Redigeret af Djengis d. 07/02-2009 21:17 Det gælder om at nyde livet mens man har det
![]() |
|
|
|
| bejohansen |
Lagt på d. 07/02-2009 21:57
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 14 |
hejsa. Nu ved jeg godt at MadsC ikke er i den samme situation som jeg er i. Jeg ringede til US. og spurgte om der skulle stilles en garanti når jeg står som ene forsørger til fire børn ( min kone døde sidste år ), den ellers rimelige flinke dame, svarede at jeg på nuværende og fremtidige tidspunkt vil blive fritstillet for at stille en garanti, det syntes jeg selvfølgelig er bonus. Men det kan lade sig gøre at slippe. Men lige nu glæder jeg mig bare som en vanvittig til min kæreste kommer til DK. bejohansen. |
|
|
|
| kimkingo |
Lagt på d. 07/02-2009 23:28
|
|
Så er jeg åbenbart heldig, for jeg kom uden om fact.... Skal ikke stille garanti for min kone som kommer til Danmark for første gang. |
|
|
|
| Djengis |
Lagt på d. 08/02-2009 08:13
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 293 |
Hej Kimkingo, Det er vist ikke held - det er ene og alene din kones situation der afgører dette. Opfylder hun de krav der er til almindeligt turist visa - så er det jo nemt nok. Har hun penge, kreditkort med god kredit på, ejer noget i Thailand og ikke mindst et rigtigt job kan hun jo få alm turist visa til DK - og dermed kan ambasaden give visa til hende og da slipper du jo for at stille garanti. Min kæreste kommer også op 1. gangs visa uden jeg skal stille sikkerhed. Men efter vi bliver gift og søger om ægtefælle sammenføring vil jeg meget sansynligt skulle stille de der famøse 60.011 DKK i sikkerhed. Det gælder om at nyde livet mens man har det
![]() |
|
|
|
| kimkingo |
Lagt på d. 08/02-2009 10:26
|
|
Hej Djengis. Ikke fordi vi skal trække det i langdrag. Men vi er gift, og min kone kommer for at bo i Danmark. Og jeg skal ikke stille garanti![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

hvis du forstår.