Se indlæg|
Dansk mad
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 30/05-2005 16:29
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Hej til alle !! Jeg har nu boet i Samutprakan i 5 md. og er ved at blive vandvittig over at jeg ikke kan opdrive et stykke rugbrød, er der nogen der ved hvor der er en Dansk resteaurant i Bkk, jeg er jo kun 20 min. kørsel fra Don Muang. Med venlig hilsen den sultne Suk............
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| taleofdk |
Lagt på d. 30/05-2005 17:01
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 348 |
Hej Suk du kender vel den her Stable Lodge 39 Sukhumvit Road Soi 8 Bangkok 10110 Thailand Tel: (66) 02 653 0017-9, (66) 02 253 3410 It is amazing what a visit to Thailand can do www.holidaysinsiam.com
|
|
|
|
| h |
Lagt på d. 30/05-2005 17:03
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 368 |
hej suk her er den [url]www.stablelodge.com[/url] |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 30/05-2005 19:12
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Mange tak, jeg er nu blevet mere sulte, men tager derhen imorgen og ÆDER...................Khrap. Hilsen Suk & Ning ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| h |
Lagt på d. 30/05-2005 19:17
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 368 |
velbekommen og god tur ![]() |
|
|
|
| kresten |
Lagt på d. 01/06-2005 07:06
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 19 |
Hejsa Du kan købe rugbrød, smør osv i foodland. soi 5 Sukhumwit. |
|
|
|
| surin999 |
Lagt på d. 01/06-2005 08:35
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 298 |
og du skal være forberet på stable logde uhyrlige priser som så tillægges 7 % skat og en service charge jeg huske ikke hvor stor den er men sidst vi var der talte vi med serveringspersonalet og de fik ikke en krone af service chargen og da den nu var der så fik de heller ikke længere drikke penge forde gæsterne troede at de fik service chargen som drikke penge
Surin er død længe leve Surin999 |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 03/06-2005 17:13
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Hej. Jeg kommer med mit første indlæg her på web siden. Jeg er ikke selv vild med Stable lodge................ Det er for dyrt og for dårligt. Men alle har lov til sin egen mening ![]() Kan varmt anbefale Admiralen oppe ved Rembrand Hotellet. Det er nok ikke billigere, men bedre. |
|
|
|
| Rasmus |
Lagt på d. 04/06-2005 01:31
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 772 |
At diskuterer Dansk mad i Thailand er efter min opfattelse et subjektiv begreb – alt efter hvor længe men har været derude. Forstået på den måde: desto længere tid derude – desto mindre fordringsfuld bliver man. Vi er alle ganske på det rene med hvordan flæskesteg, andesteg, fiskefile og frikadeller skal smage efter vores egen smag. Men når vi er Thailand stille tingene sig noget anderledes. For det første er det rimeligt svært at finde en leverandør, som kan levere svinekød udskåret på den måde som vi gør det hjemme i Danmark. For det andet er lokale svin mere magrer end de Danske, der er næsten ingen fedt på dem. Man kan købe blandingsraser af Europæiske / Asiatiske svin i Thailand, men de er efter min opfattelse for fede - og uden smag. Så man må forstå at det er lidt af et problem, når Dansk eget restauranter i Thailand lancere Dansk mad derude. Der er dog en del Danske restauranter i Thailand, som har formået at tilpasse sig de lokale forhold ganske godt. Uden at skulle gøre direkte reklame for disse mener jeg dog at restaurant ”Christian den 4” hos Jørgen, og ”Kongens Bar” hos Henrik samt ”Kronborg” hos Bjarne er ganske gode spise steder i Pattaya. Hov! Jeg glemte lige ”Hotel Danmark” hos Harry i Jomtien. Her kan man få gode Danske retter til fornuftige priser. Der er givetvis andre både i Pattaya og Bangkok som serverer dejlige Danske retter. Måske er der andre her på denne Web som kan bidrage med andre gode Danske spisesteder i Thailand. Kom med dem! - og lad det komme and på en prøve. God appetit! Hilsen madglade Rasmus Rettelse: Hardy heder naturligvis ikke Harry Redigeret af Rasmus d. 05/06-2005 13:29 |
|
|
|
| Bjarne |
Lagt på d. 04/06-2005 12:45
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 699 |
Ta' en hyggetur til Bangsaen og kig ind til Bjørn og Nuan på Nuans Corner. Der er både bøffer, frikadeller, smørrebrød og andet godt på kortet. Efter mine begreber den bedste danske mad, jeg har mødt i Thailand. /bjarne |
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 04/06-2005 23:00
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1075 |
Hi Folks, Finn, Henrik og Pa Tip, serverede* fortrinligt dansk mad, på Cafe' Europa i Krabi, enten om det var smørrebrød, lune eller varme retter. * ved serverede(datid) skyldes det, at det er måske snart en saga blot og at fremover i stedet for frikadeller vil man få "mammas køtbullar", "pyttipana" og "knækbrøt "(istedet for rugbrød) idet, der er nogle svensker som er inde på banen m.h.t. køb og videreførsel af Cafeen m.m. M.v.h., M. Rasmussen
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 07/06-2005 17:42
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
falang yao skrev: Hi Folks, Finn, Henrik og Pa Tip, serverede* fortrinligt dansk mad, på Cafe' Europa i Krabi, enten om det var smørrebrød, lune eller varme retter. * ved serverede(datid) skyldes det, at det er måske snart en saga blot og at fremover i stedet for frikadeller vil man få "mammas køtbullar", "pyttipana" og "knækbrøt "(istedet for rugbrød) idet, der er nogle svensker som er inde på banen m.h.t. køb og videreførsel af Cafeen m.m. M.v.h., M. Rasmussen ![]() Hej FY, Nå, så er det måske alvor denne gang. Den har da været til salg lige siden jeg flyttede derfra for 5 år siden, hvor prisen var 6,5M. Selvom jeg har boet i Krabi i en årrække, har jeg aldrig været derinde, men jeg kunne godt tænke mig at vide noget omkring klientellet, er det dit indtryk at også thailændere kommer og spiser dansk mad dernede eller er det udelukkende skandinaver eller europæere i det hele taget? mvh rinpoche |
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 07/06-2005 17:49
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1075 |
Hej Rinpoche, De gange , jeg var der, var det hovedsaligt skandinavisk klientel. De thai som kommer , var enten dem som er "skandinavisk gift/kæreste" og nogle fra nabo baren . M.v.h., M. Rasmussen
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.