Se indlæg|
VISA til Danmark i express fart!
|
|
| Djengis |
Lagt på d. 14/01-2009 20:30
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 293 |
Hvor lang tid det tager at få visa til Danmark... Det kan åbenbart gå meget hurtigt at få visa af og til. Jeg skal have min kæreste på besøg til sommer og derfor fik jeg ham til at bestille tid på ambassaden. Han ringede ind og bestilte tid d. 8 december og var d. 13 januar til samtalen. Han havde invitationen med fra mig, hvor det står på dansk og engelsk at vi er kærester, samt diverse andre dokumenter fra arbejdsgiver osv. Han fik på stedet information om at ja du kan få visa. Kom med flybillet og rejseforsikring og du får sat dit visa i dit pas. Er dette helt ualmindeligt, eller er går det ofte hurtigt? Jeg troede faktisk at US ville skrive til mig og at jeg så derefter skulle bekræfte noget? Jeg har intet hørt fra US eller andre, men har set det dokument han fik med fra ambassaden hvor der står at han har fået visa til Danmark. Jeg skal jo ikke klage – bare meget overrasket over det kan gå SÅ smidigt!Mvh Dennis Det gælder om at nyde livet mens man har det
![]() |
|
|
|
| Django |
Lagt på d. 14/01-2009 21:18
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 229 |
Du skal først høre fra US. Der er op til 12 ugers ventetid ved US. Så hvis din historie passer, så er det årtiders solstrålehistorie. Så tløk med det Henrik |
|
|
|
| Djengis |
Lagt på d. 14/01-2009 21:35
|
Hey Henrik, Er du sikker? Mener han gik fra ambasaden med info: Kom tilbage med billet og forsikring og vi sætter visa i passet. Han har et dokument der bekræftiger dette. Er det ikke kun i "tvivls" tilfælde at en ansøgning skal over US? Skal lige sigen han er 31 - fast job gennem 7 år i BKK lufthavn. Ejer bla bil mv. Og har kreditkort på 250.000 bath han kan trække på. Mvh Dennis Det gælder om at nyde livet mens man har det
![]() |
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 14/01-2009 22:23
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 789 |
Det kan jo også have noget med kønnet at gøre???? Jeg ved det ikke men et bud |
|
|
|
| kimkingo |
Lagt på d. 14/01-2009 22:30
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 252 |
Hvis det kun er i "tvivls" tilfælde at en ansøgning skal over US. Så må der være mange. For dette er da første gang, jeg har hørt (læst), om at det skulle være så nemt. Men tillykke med det ![]() Man kan jo kun håbe at der er nye tider på vej ![]() ![]() |
|
|
|
| Djengis |
Lagt på d. 14/01-2009 22:46
|
Hej, Jeg ved ikke om køn har noget at sige. Han er jo stadigt angivet som en kæreste. Jeg har selv overvejet om det er alderen der måske har en betydning? Ved ikke hvor mange andre der har kærester på over 30 de vil ha op? Har (og ved ikke om det er rigtigt) en ide om mange er langt under 30 af dem der søger om visa. Iøvrigt fra: http://www.nyidan...du_soeger/ Hvem træffer afgørelsen? De danske myndigheder behandler i alt ca. 80.000 visumansøgninger om året. Heraf afgøres ca. 20.000 ansøgninger i Udlændingeservice, mens resten afgøres på de danske repræsentationer i udlandet. Det er således på de danske repræsentationer, at langt de fleste ansøgninger om visum behandles. Repræsentationerne kan dog kun afgøre de sager, hvor der ikke er nogen tvivl om, at ansøgeren skal have et visum. Alle andre afgørelser, herunder alle afslag, skal træffes af Udlændingeservice. Hvis man indgiver sin ansøgning på en repræsentation fra et andet Schengen-land, fordi der ikke er nogen dansk repræsentation, behandles ansøgningen ud fra dette lands regler. Så de fleste må jo siges at være et klart ja til visa. Nu kunne jeg så ikke finden nogen statestik for thailand alene - men kunne da være interesseant at se om det også er 3/4 der bare får et ja til visa? Men om det er alder? Køn? Job situation? eller økonomisk formåen ved jeg ikke. Jeg vil prøve at få scannet et kopi af det dokument han fik fra ambasaden så jeg evt kan vise det her. Mvh Dennis Redigeret af Djengis d. 14/01-2009 22:47 Det gælder om at nyde livet mens man har det
![]() |
|
|
|
| bimmelim |
Lagt på d. 14/01-2009 23:01
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 571 |
Jeg er meget sikker på at det er din kærestes økonomiske situation samt job situationen der gør at han fik Visa med det samme. Hvis man har en kæreste der har været i Danmark mange gange uden brud på regler osv. så er det normalt at de også får visa med det samme også uden at stille sikkerhed osv. Min kærestes venninde fik besked på at komme og hente hendes visa efter der var gået 3 mdr. siden hun kom hjem uden det skulle in over US. |
|
|
|
| Django |
Lagt på d. 14/01-2009 23:02
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 229 |
Hvis man indgiver sin ansøgning på en repræsentation fra et andet Schengen-land, fordi der ikke er nogen dansk repræsentation, behandles ansøgningen ud fra dette lands regler. Nej ikke mere. De sender ansøgningen til US. |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 15/01-2009 05:08
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
Ok - Det er meget simpelt... Grunden til at mange her kender til at få brev fra US, er fordi at de piger/mænd der som regel skal på "besøg" i Danmark, skal understøttes af os. Dennis´ kæreste der, har fået et alm. turist visum, da han udemærket kan tage vare på sig selv, og US er dermed ikke nervøs for, om han skal ligge den danske stat til last, og dermed også sikre på at han nok skal rejse retur igen. Der er stor forskel på en barpige fra Pattaya eller en med uddannelse, job og god eksistensgrundlag i Thailand. Når US som nævnt ikke er i tvivl, er de ligeglade med om Dennis siger god for ham eller ej, om Dennis er kæreste eller ven, de giver bare turist visa. - I tror måske at alle de thaiere, kinesere, japanere mflr. der render rundt og blitzer med deres kamerare i københavn, alle er her på invitation? Nææh - Danmark er ikke så lukket for turisme, kun for suspekte lavtlønnede mennesker ![]() Håber han får en god tur i Danmark Dennis, og nu ved du hvorfor det gik så stærkt! |
|
|
|
| tuktuk |
Lagt på d. 15/01-2009 05:19
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 540 |
der er i DEN grad også forskel på om visummet er et 1 måneds visum eller 3 måneders visum, umiddelbart lyder det for mig som om, han kun skal være i DK i mindre end en måned, og så er det ikke så ualmindeligt at man kan få et visum hurtigt, men klart at han også flader udenfor gruppen af mennesker, som giver de fleste røde flag til at vejre højt !! Jeg har selv på et tidspunkt fået visum til konen på en dag, kom om formiddagen og hentede visummet om eftermiddagen så de kan godt hvis de vil ![]()
Redigeret af tuktuk d. 15/01-2009 05:22 |
|
|
|
|
Lagt på d. 15/01-2009 05:57
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Davs jeg tror det er fordi han har alle papirerne iorden fast godt arbejde og penge på kontoen. normalt så søger en pige,for at komme op til kæresten,men de har som regel ikke fast arbejde de kan bevise med papirer det er ikke godt at komme med et papir fra et gade køkken,bar eller ligenende, Men tillykke med det, bamsen |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

– bare meget overrasket over det kan gå SÅ smidigt!