Se indlæg|
Thai Pas
|
|
| basse50 |
Lagt på d. 12/01-2009 18:58
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 94 |
Hej, ville lige om der er nogen der ved noget om fornyelse af konens pas. Eftersom vi er blevet gift, vil hun gerne have mit og hendes efternavn i passet. Vi skal til hellerup i næste måned, og have det fornyet, talte med en mand derovre, der fortalte at vielse attest, både på dansk, samt eng, ikke var nok, der skulle informeres til nogle kontore i Thailand om hun havde taget navneændring, er der nogen der hvem, eller hvor. På forhånd tak![]() |
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 12/01-2009 19:29
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
du kan få en vielses attest til brug i udlandet, som kan fås på enten vielses kontoret ( kommunen ) eller ved kirkekontoret alt efter hvor i er blevet gift. dette dokument skal så legaliseres både på udenrigsministeriet & den thailandske ambasade, pris henholdsvis 160,- & 120,- dkr. derefter skal dette så fremvisses på pasport division bangkok, sandsynligvis skal dette dokument oversættes til thai, men jeg er ikke 100 % sikker. en pas funktionær på pas kontoret i bangkok fortalte mig sidste sommer at hvis man ønskede et mellem navn i passet kunne det godt give nogle problemer, da det thailandske pas system ikke er gearet til mellem navne, men dette er dog udokumenteret over for mig. men rådspørg gerne på ambasaden i hellerup. quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
| basse50 |
Lagt på d. 12/01-2009 19:36
|
|
Tak for et godt svar ! Hvis det skulle volde problemer, kan hun jo bare beholde hendes gamle navn, også med hensyn til når der skal købes billetter, at det hele stemmer overens![]() ![]() |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 12/01-2009 21:53
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Hun kan ikke få dit efternavm i passet, som "qm" skriver! Der mangler lige en detalje i "qm"s indlæg, hun skal have nyt Thai Id-kort med dit efternavn, efter den procedure vi fulgte! Så ikke nok med Bkk, men skulle helt hjem til hjemme "amphure"
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| huratho |
Lagt på d. 12/01-2009 22:27
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 913 |
Hej Hvad Jesperfrb skriver er helt rigtigt, min kone skulle til Korat for at få hendes papire lavet om, det tog 3 dage. Til QM. Det er ikke rigtigt at man ikke kan få mellem-navn i passet, det har min kone lavet uden problemer. Hilsen Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
| kwan_nico |
Lagt på d. 13/01-2009 00:02
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 41 |
jesperfrb skrev: Hun kan ikke få dit efternavm i passet, som "qm" skriver! Der mangler lige en detalje i "qm"s indlæg, hun skal have nyt Thai Id-kort med dit efternavn, efter den procedure vi fulgte! Så ikke nok med Bkk, men skulle helt hjem til hjemme "amphure" ![]() Hejsa, det kan jeg godt bekræfte, da jeg har været det i gennem i nov. det er kun rejsen frem og tilbage. ![]() Mvh. nico |
|
|
|
| jpo |
Lagt på d. 13/01-2009 03:05
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 797 |
alt lige, tag nu hen til den thailandske ambassade, men det ville nok vaare smart at ringe forst, og sporge hvad i skal have med, har lige set konens id-kort der staar ikke mit efternavn men hendes familie navn i thailand, ja og hvorfor lige det, tja maaske andre kan svare paa det, maaske det har noget at gore med hus kob og jord kob. Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url] |
|
|
|
| basse50 |
Lagt på d. 13/01-2009 05:13
|
|
Hej igen ! Som tingene ser ud med alle de gode svar, tror jeg hun beholder det navn hun har i sit Thai id, nok en god ide siger hun selv, hvis hun skal købe noget i thailand i fremtiden ![]() ![]() |
|
|
|
| jpo |
Lagt på d. 13/01-2009 13:11
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 797 |
tror ogsaa det er det rigtige, det er 100% nemmerer hvis i skal kobe noget i thailand nok mest hus og jord. mvh jpo Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url] |
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 13/01-2009 20:20
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
jeg skal være den første til at beklage mine fejlagtige oplysninger. så jeg prøver lige igen. sidste sommer fik min kone lavet et nyt id kort ( lyseblåt med chip ) med hendes føde efternavn som mellem navn og mit efternavn som hendes efternavn, da hun er gift som sådan, havde vielses atester med til paskontoret i bangkok for at få lavet nyt pas til hende, det kunne ikke lade sig gøre da der manglede legaliseringer fra udenrigsministeriet & ambasaden i hellerup, de er nu foretaget, så nu håber vi at det lykkes at få et nyt pas til hende til sommer, ( hun rejse stadig på det gammle pas ). huratho skrev: Til QM. Det er ikke rigtigt at man ikke kan få mellem-navn i passet, det har min kone lavet uden problemer. Hilsen Hugo huratho som jeg skrev, var det osse noget der blev mig fortalt, uden dokumentation overfor mig, håber da ikke at vi får flere negative vibrationer til sommer på pas kontoret i bkk. et andet problem der nager mig mere, er at hvis hun får sit nye pas, hvad så med hendes indrejse visa til dk, gad vide om ambasaden er behjælpelig med dette, men det vil jeg lige undersøge. håber at der faldt lidt klarhed over mit første indlæg i tråden. quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
| The Missing Link |
Lagt på d. 14/01-2009 03:31
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 153 |
huratho skrev: Hej Hvad Jesperfrb skriver er helt rigtigt, min kone skulle til Korat for at få hendes papire lavet om, det tog 3 dage. Til QM. Det er ikke rigtigt at man ikke kan få mellem-navn i passet, det har min kone lavet uden problemer. Hilsen Hugo Da vi skulle navngive vores dreng til Djome Engelbrecht Larsen, fordi jeg også heder Engelbrecht til efternavn, fik vi den besked at man i Thailand kun kan have to (2) navne et fornavn og et efternavn. Min kone fik også kun lov til at hede Larsen da hun skiftede navn. Men af erfaring ved jeg at Thailand er jo Thailand og at nogle let kan få alt det, vi andre må stå i kø og framvise dokumenter fra Ambassade og imigrationen for at få, men 3 navne den tror jeg ikke på, der må være en binnestreg eller sådan noget mellem navnene ![]() ![]() ![]() vi skal pænt vente til vi kommer til Danmark så kan vi forandre fejlen. Redigeret af The Missing Link d. 14/01-2009 05:01 The Missing Link
fin dig i det eller rejs hjem ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 14/01-2009 10:32
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 966 |
I danmark har man osse kun fornavn(e) og efteranvn...... Kiggede lige på sønnens fødselsattest,og der er alle hans 3 navne med uden bindestreger kun med almindelige mellemrum... Da konen og jeg blev gift på amphur her i Thailand spurgte de om hun vile skifte efternavn eller beholde sit pigenavn,da hun gerne ville skifte ,skulle hun lige stille sig over i køen og få taget billede til nyt ID-kort,det tog ca 10 min ekstra,så var det klaret...... Claus |
|
|
|
|
Lagt på d. 14/01-2009 12:08
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
The missing link, min kone har da både mit mellemnavn og efternavn.. også i hendes thai pas/id. Så mon det kommer an på hvor man får ændret sit navn?! |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.