Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Thaikærester og penge .. Skal der gives eller ej ??
|
|
| kwan_nico |
Lagt på d. 06/01-2009 03:05
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 41 |
Undskyld, men hvad er der galt en BARpige???? Mvh. Nico |
|
|
|
| mr tirak |
Lagt på d. 06/01-2009 04:30
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 345 |
Bar pige snakken var jo lige det vi ikke skulle snakke om i denne tråd. Giv en mand en fisk, og han kommer igen i morgen for at få en mere. Giv en mand en fiskestang og lær ham at bruge den. Mr Tirak Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker
Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje. Blue Top Coffee Shop Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand. Koh Pha Ngan. Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak |
|
|
|
| Yen-Yen |
Lagt på d. 06/01-2009 09:13
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 37 |
Det er dig der sætter grænsen,jeg syntes det flot af dig at hjælpe hendes famile..BARPIGE ELLER KONTORDAME. |
|
|
|
| Thorleif |
Lagt på d. 06/01-2009 18:48
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 137 |
Kan man egentlig betale for meget til sin Thai kæreste eller veninde? Og hvornår gør man det i så fald? |
|
|
|
| mlh |
Lagt på d. 07/01-2009 20:37
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 23 |
Thorleif skrev: Kan man egentlig betale for meget til sin Thai kæreste eller veninde? Og hvornår gør man det i så fald?JA....:-) når du en dag kommer hjem og hun er pist væk :-). . . . |
|
|
|
| Mitchell |
Lagt på d. 06/02-2009 03:36
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 86 |
det er nu spøjst hvad man ælser af debatindlæg her på DTW ind i mellem,for mig virker det en gang i mellem som at folk der ofte lægger indlæg ind, ikke aner hvad der foregår i det Thailandske samfund, her tænker jeg specielt på Manse. Når man bor og lever her i Thailand,er man nød til at tænke som en Thailænder,og ikke som en Dansker. Naturligvis skal kennys kærste da ud og arbejde,jeg har aldrig hørt en Thailandsk mand sige til sin kærste"ok honey, nu hvor du er arbejdsløs,får du 10.000 Baht af mig i stedet om måneden". Jeg kan godt forstå at Thaikvinder ønsker sig en farang,for en farangmand er blød i knæenen når det gælder penge. Her i huset hvor jeg bor i Sri Chieng Mai er der ikke så meget vrøvl,jeg har slået fast over for min kærste at jeg ikke er nogen ATM automat,og det har hun været nød til at respektet, eller var jeg skredet. Hun har en indtægt på 6000 Baht om måneden for en ejerlejlighed som hun fremlejer i Bangkok,og hvis det ikke er nok for hende, så må hun ud og arbejde,og det sagde jeg til hende i sidste uge. jeg bor sammen med hendes familie,og jeg betaler 5000Bath om måneden for i husholdning,samt at jeg naturligvid støtter familien, hvis der mangler et eller andet ud over det sædvanlige Min kærstes mor har sagt til min kærste,at hun ikke skal spørge mig om penge i tide og utide,da hends mor godt ved at jeg er typen der kan pakke mit lort og rejse. her i huset taler vi Thai,og jeg lever en ganske almenlig Thailandsk hverdag,her er der ikke noget med "sugerdaddy og omvandrene ATM card" for det respekter jeg ikke, og det ville en Thailandsk mand heller ikke respekter,man er nød til at tænke på Thailandsk her, på den måde bliver man også respekteret seriøst,-dansk tankegods og blødsødenhed er ubrugligt her. desværre er der rigtigt mange Thailands kvinder nu til dags der kun ser en farang som et ATM card,tiderne har forandret sig meget i Thailand,for 20 år siden kunne man finde kærlig her i Thailand slv om man var en fattig farang der levede på Thaibasis, man de tider er ved at være forbi,i der bor her i Thailand, prøv at sig til jeres koner at bankkontoen er tom...,så bliver der gang i den ! Flere Thailandske kvinder har spurgt mig om jeg ikke kender en sød dandk mand...,og mit svar er "nej det gør jeg ikke !",for jeg ved godt at det eneste de kvinder har i hovedet er PENGE ![]() Thailandske kvinder,specielt her fra Esan er ved at få et rigtigt dårligt ry ude i verden pgaaf deres evige pengejagt når det gælder farangmænd. hende jeg bor sammen med nu, bliver den sidste Thailandske kvinde i mit liv,forlader vi hinanden,så er det slut med mig og Thaikvinder ![]() |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 06/02-2009 06:29
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Det lyder ikke til at du er saerligt lykkelig... Jeg har proevet at vaere oekonomisk paa roeven her i Thailand, jeg moedte ingen sure miner, nae jeg moedte en hjaelpsom familie........ I mine oejne er det da noget vaas det meste af det du skriver.......det er da ligefoer man ser frem til at jeres forhold skal gaa i stykker, saa du kan blive lykkelig igen. ![]() Mener da heller ikke man KUN skal taenke paa Thai, man maa proeve at forstaa den Thailandske tankegang, samtidigt med at man bibeholder sin egen tankegang....... Jeg har moedt andre farang der taenker ligesom dig....de er heller ikke lykkelige. Du skrev ogsaa i replikboksen.. Mitchell 06/02-2009 kl. 09:48 Hvor danskerne holder til i Nong Khai...,hvad med at rejse hjem til Danmark i stedet for ........ Det kunne jo vaere at Scanca havde lyst til at tale lidt Dansk, og maaske indtage et Dansk maaltid mad. Spis du bare dine sure fisk og dit klistreris selv og saa lad os andre besoege de steder vi har lyst til........... Redigeret af Suk Rak Ning d. 06/02-2009 06:38 ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 06/02-2009 09:12
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
mr tirak skrev: Giv en mand en fisk, og han kommer igen i morgen for at få en mere. Giv en mand en fiskestang og lær ham at bruge den. Mr Tirak Og hvad gör man så, når han kommer tilbage efter en tid, og har solgt fiskestangen??? Ingolf |
|
|
|
| mlh |
Lagt på d. 06/02-2009 10:56
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 23 |
Mitchell skrev: det er nu spøjst hvad man ælser af debatindlæg her på DTW ind i mellem,for mig virker det en gang i mellem som at folk der ofte lægger indlæg ind, ikke aner hvad der foregår i det Thailandske samfund, her tænker jeg specielt på Manse. Når man bor og lever her i Thailand,er man nød til at tænke som en Thailænder,og ikke som en Dansker. Naturligvis skal kennys kærste da ud og arbejde,jeg har aldrig hørt en Thailandsk mand sige til sin kærste"ok honey, nu hvor du er arbejdsløs,får du 10.000 Baht af mig i stedet om måneden". Jeg kan godt forstå at Thaikvinder ønsker sig en farang,for en farangmand er blød i knæenen når det gælder penge. Her i huset hvor jeg bor i Sri Chieng Mai er der ikke så meget vrøvl,jeg har slået fast over for min kærste at jeg ikke er nogen ATM automat,og det har hun været nød til at respektet, eller var jeg skredet. Hun har en indtægt på 6000 Baht om måneden for en ejerlejlighed som hun fremlejer i Bangkok,og hvis det ikke er nok for hende, så må hun ud og arbejde,og det sagde jeg til hende i sidste uge. jeg bor sammen med hendes familie,og jeg betaler 5000Bath om måneden for i husholdning,samt at jeg naturligvid støtter familien, hvis der mangler et eller andet ud over det sædvanlige Min kærstes mor har sagt til min kærste,at hun ikke skal spørge mig om penge i tide og utide,da hends mor godt ved at jeg er typen der kan pakke mit lort og rejse. her i huset taler vi Thai,og jeg lever en ganske almenlig Thailandsk hverdag,her er der ikke noget med "sugerdaddy og omvandrene ATM card" for det respekter jeg ikke, og det ville en Thailandsk mand heller ikke respekter,man er nød til at tænke på Thailandsk her, på den måde bliver man også respekteret seriøst,-dansk tankegods og blødsødenhed er ubrugligt her. desværre er der rigtigt mange Thailands kvinder nu til dags der kun ser en farang som et ATM card,tiderne har forandret sig meget i Thailand,for 20 år siden kunne man finde kærlig her i Thailand slv om man var en fattig farang der levede på Thaibasis, man de tider er ved at være forbi,i der bor her i Thailand, prøv at sig til jeres koner at bankkontoen er tom...,så bliver der gang i den ! Flere Thailandske kvinder har spurgt mig om jeg ikke kender en sød dandk mand...,og mit svar er "nej det gør jeg ikke !",for jeg ved godt at det eneste de kvinder har i hovedet er PENGE ![]() Thailandske kvinder,specielt her fra Esan er ved at få et rigtigt dårligt ry ude i verden pgaaf deres evige pengejagt når det gælder farangmænd. hende jeg bor sammen med nu, bliver den sidste Thailandske kvinde i mit liv,forlader vi hinanden,så er det slut med mig og Thaikvinder ![]() Synes lige du burde overveje en ekstra gang om det du skriver er fornuftigt!!!! Du skriver man skal tænker som thaier.......JA - så er man da også sikker på at ende i en ond-cirkel i de fleste tilfælde. Du skriver samtidigt at du når thaierne spørger om du kender en sød dansk mand svarer du nej.....hvorfor - fordi du tænker på Dansk. Jeg mener man skal prøve at sætter sig ind i den aktuelle/konkrete situation mht om man skal hjælpe sin kæreste med penge eller ej. Det er fint du kan leve i et forhold hvor du mildest talt blot venter på din kæreste beder om penge - også er du skredet - det synes jeg så siger en del mere om dig end om thaierne. Jeg vil til dels give dig ret i at mange thai-kvinder både fra Eesan og det øvrige thailand ofte har fået et forkert billed af faranger uanset nationalitet. MEN prøv lige at sætte dig i deres sted (hvilket du jo efter eget udsagn er god til :-)) Hvis du så og oplevede hvordan største delen af faranger opfører sig når de er i Thailand - så ville du højst sandsynligt også får den opfattelse at de var omvandrende ATM´er. Og hvis man havde mulighed for at vælge mellem en ATM og en lokal thaimand - ja så er valget ikke så svært!!!!! De fleste faranger kommer til Thailand på ferie - af længere eller kortere ophold, og de færreste sparer på noget, det giver et billed af at der er penge nok - og flere hvor de kommer fra. Det er "os" faranger der selv har skabt vores image - og IKKE Thaierne. Synes iøvrigt at det er fint at man sætter regler op i et forhold vedr økonomi, men jeg synes at den måde du skriver at du lever i forhold på - så kan du da umuligt være særlig lykkelig i dit forhold. Du lyder mere som en bitter mand der er har haft nogen uheldige oplevelser med thai-kvinder..... MEN det berettiger ikke til at tage alle thaierover en kam. Redigeret af mlh d. 06/02-2009 11:00 |
|
|
|
| JackH |
Lagt på d. 06/02-2009 14:01
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 436 |
Suk skrev: Det lyder ikke til at du er saerligt lykkelig... Jeg har proevet at vaere oekonomisk paa roeven her i Thailand, jeg moedte ingen sure miner, nae jeg moedte en hjaelpsom familie........ I mine oejne er det da noget vaas det meste af det du skriver.......det er da ligefoer man ser frem til at jeres forhold skal gaa i stykker, saa du kan blive lykkelig igen. ![]() Mener da heller ikke man KUN skal taenke paa Thai, man maa proeve at forstaa den Thailandske tankegang, samtidigt med at man bibeholder sin egen tankegang....... Jeg har moedt andre farang der taenker ligesom dig....de er heller ikke lykkelige. Du skrev ogsaa i replikboksen.. Mitchell 06/02-2009 kl. 09:48 Hvor danskerne holder til i Nong Khai...,hvad med at rejse hjem til Danmark i stedet for ........ Det kunne jo vaere at Scanca havde lyst til at tale lidt Dansk, og maaske indtage et Dansk maaltid mad. Spis du bare dine sure fisk og dit klistreris selv og saa lad os andre besoege de steder vi har lyst til........... "Sure fisk og klistreris"??? Du sku' da ha' været manuskriptforfatter på en eller anden dødssyg revy i DK, sku' du ikke??? Vi VED godt at du er lykkelig mand deroppe i Den Gyldne Trekant (hedder det ikke sådan stadigvæk?). Det kan man da osse sagtens være med 100.000 THB til rådighed hver måned! Penge gør ikke lykkelig, men det hjælper godtnok på humøret, når man har så mange at man så selv kan vælge sine ulykker ![]() JH PS: JEG savner ikke "lykkelige manse" - ingen udstillende selvoptagethed længere på DTW, frisk luft og nye vinde, hurrahhh!!! |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 06/02-2009 14:11
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Du er stadig fraek.......Til din orientering bor jeg ikke i den gyldne trekant....det er jo i nord TH, nae jeg bor i nordoest isaan. Saa fik vi vidst lige det sat paa plads....... Frisk luft og nye vinde som du saa flot skriver....hmmm, du koere da stadig i samme spor........ Vaelge sine ulykker, ved ikke hvad du mener.....fornemmer jeg en orm der gnaver....hmmm. Kan dog fortaelle dig at jeg baade har boet i Bkk, Phuket, Phitsanulok og nu Nong khai........jeg har vaeret glad for alle steder og nyder at opleve saa meget som muligt af Thailand....den gyldne trekant, ja maaske naeste gang. Med hensyn til Manse, ser jeg ingen grund til at skrive negativt om ham, da han ikke har mulighed for at forsvare sig....... Redigeret af Suk Rak Ning d. 06/02-2009 14:32 ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
|
Lagt på d. 06/02-2009 18:52
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Mitchell skrev, jeg svarer i kursiv nede i teksten: det er nu spøjst hvad man ælser af debatindlæg her på DTW ind i mellem,for mig virker det en gang i mellem som at folk der ofte lægger indlæg ind, ikke aner hvad der foregår i det Thailandske samfund, her tænker jeg specielt på Manse. Når man bor og lever her i Thailand,er man nød til at tænke som en Thailænder,og ikke som en Dansker. Man skal bestemt ikke begynde at tænke som en thai, så skvatter hele fundamentet inden i os selv da totalt sammen. Naturligvis skal kennys kærste da ud og arbejde,jeg har aldrig hørt en Thailandsk mand sige til sin kærste"ok honey, nu hvor du er arbejdsløs,får du 10.000 Baht af mig i stedet om måneden". Hvis ikke de 10.000 Bath kom på bordet, vil den vest mand stå ene og forladt. det handler om penge. På godt og ondt. Og hvis pigen ikke selv kan finde ud af at droppe fyren som ikke slipper kroner, skal familien nok overbevise hende om at det skal nun. Men der er et problem: For nogen tid siden så jeg et sted, at Thailand er det sted i verden, hvor forskellen, lønkløften mellem uuddannede og det modsatte, er højest, intet anet land har så stor forskel. Det betyder at vest mandens kæreste vil kunne hente meget lidt ved at knokle numsen ud af bukserne, meget lidt, 12 timer dagligt, 7 dage om ugen. Og så vil vest køresten helle have at hun hygger omkring ham. |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Og hvornår gør man det i så fald?