Se indlæg|
Hvor i Thailand kan man købe ris?
|
|
| Hr Hansen |
Lagt på d. 18/12-2008 14:09
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 6 |
altså grødris til risengrød? |
|
|
|
| Top High Class Fashion |
Lagt på d. 18/12-2008 14:32
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 398 |
Har ikke kunne finde det i 10 aar faar dem fra Danmark
|
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 18/12-2008 15:23
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 966 |
Hehe.... Kig i Tesco Lotus Kig efter noget der hedder "King Elephant Japanese Round Grain Rice" ....og hvis konen skal spørge efter dem "kao jipun" de sælges i 1 kg poser for lige rundt 60 baht (posen er domineret af blå farver) Claus |
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 18/12-2008 15:53
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
hvor finder vi så kanelen henne
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
|
Lagt på d. 18/12-2008 16:00
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Dutling Jamen de bruger jo selv kanel thaierne. men du skal nok selv støde det til pulver da man kåber det i stænger. Så ind i lotus og kig bamsen |
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 18/12-2008 16:51
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
jo tak bamse det prøver jeg er der nogle som evt ved hvad det hedder på thai ![]() og så ville jeg gerne sende dig et julekram med alt den hygge som du spreder her på tdw det fortjener du, så god jul til dig og dine kære
Redigeret af dutling68 d. 18/12-2008 16:57 Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
| John |
Lagt på d. 18/12-2008 16:58
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Hej Dutling68 Kanel hedder "ohp cheeuy" john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| bangkoknielsen |
Lagt på d. 18/12-2008 17:00
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 435 |
Hr. Hansen - fuldstændigt rigtigt som Claus fortæller - den japanske "Round Grain Rice" kan nemt "erstatte" det vi kalder grødris - og ristypen kan købes i mange, mange supermarkeder... Dutling spørger om Kanel - Stødt kanel, Chinnamon powder, kan købes samme steder - sværere bliver det når det drejer sig om vanilje og vaniljesukker, men er der tale om indkøb i Bangkok, så kan det købes såvel hos "Bei Otto" og hos Villa supermarket på Sukumvit... Rødkål, rødbeder, asier - ja, selv grønkål og kartofler på glas fås også her - desuden har "Foodland" og "Carrefour" et stort udvalg af europæiske specialiteter... - men, naturligvis koster det jo nok lidt mere, end vi plejer at gi´i Danmark... - rigtig god jul til jer alle... |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 18/12-2008 17:05
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
dutling68 skrev: hvor finder vi så kanelen henne ![]() Det får du ikke problemer med, kanel er et madkrydderi, det er kun os i norden der ikke har fantasi til andet end at smide det ovenpå risengrøden og sneglene. Var forleden på nattevagt med en Iransk kvinde, hun lavede en pragtfuld varm natte-ret, hvor netop kanel blev brugt. mmmmm. Hvis du steger lammekød med gurkemeje og kanel, får du også denne særlige smag af arabisk lammekød. mmmmm |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 18/12-2008 17:28
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Jeg har smagt kanel bla. både i the og tyggegummi (især populært i Canada).
Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
|
Lagt på d. 18/12-2008 17:39
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
der er også kanel i den der ret der hedder "paloo muu" det er vist stavet forkert. man får det bla på spisesteder på tankstationer rundt omkring. der er hele kogte æg og grisekød i. aløjsa ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

det prøver jeg er der nogle som evt ved hvad det hedder på thai