Se indlæg
 Udskriv debat
Tag på juleindkøb i Østen

http://ekstrablad...097925.ece

Jubiiii
det er lykkedes ekstrabladet at skrive noget
uden at skrive om gamle fede mænd og børnesex
Nu går det sgu fremad for journalisterne,
de har fundet ud af at der er andet i thailand.

bamsen

Her finder du alt: Med Thai Airways er du hurtigt og nemt på shopping i Bangkok i næste weekend og kan foretage de sidste juleindkøb
Print Send Lars Bang - 08:01 - 15. dec. 2008

Tusindvis af små lyspærer fra hundreder af juledekorationer og pynt,
glimter i Bangkoks shopping-arkader.
Det er ti dage før juleaften her i én af verdens mest hektiske indkøbs-metropoler.

Overalt er der gave-emner til at bringe med hjem og lægge under træet - både dekorative håndarbejder, tingel-tangel, mærkevarer og ikke-mærkevarer.

Herude er det alene et spørgsmål om at vælge fra, kigge ned i pungen af og til og erkende at selv om det hele kan købes til priser, der ligger en hel del under de hjemlige, så ryger de thailandske bat i hastigt tempo.

Men hvorfor ikke få en på opleveren ud af juleræset!?

Ekstra Bladet tog af sted med Thai Airways fra København en eftermiddag klokken 14.30. Vi valgte selskabet, fordi Thai Airways har rigtig god service, og så er der plads i de brede sæder - også på økonomiklasse.

Fra flyet letter i Kastrup, har du godt og vel ti timer til at lade dig servicere og eventuelt sove og vågne frisk og udhvilet op, når flyet igen lander i Bangkok lufthavn næste morgen klokken syv.

En time tager det at svæve ind over byen i en taxi på en motorvej, der praktisk talt er bygget på betonsøjler ind over Bangkoks forstæder, og direkte ind i centrum.

Øverst på julelisten
Hotellet, Plaza Athénée, har fem stjerner og gode restauranter. Kvaliteten var sublim. Det samme var spa- og wellness-afdelingen på hotel Plaza Athénée.

Hele personalet yder deres ypperste, og det hjælper naturligvis at tippe.

Det gør det blandt andet til hotellets dørmand, der fløjter efter en taxi og med min pengeseddel i den ene hånd, stikker han en anden lille seddel ind til taxichaufføren med nøje instrukser om at køre den direkte vej til Siam Square og det enorme indkøbs-center Siam Paragon.

I stueplan finder jeg et supermarked på størrelse med en fodboldbane. Oppe på mezzaninen, der er etagen mellem madvarerne i stuen og lingeriet på første sal, finder jeg parfume, cremer og make-up. Alt sammen i mængder som selv lufthavne må give op overfor.

På en anden etage er det biler, som er udstillet. Her står mærker som Ferrari, Maserati og Lamborghini.

Det er også i Siam Paragon, at du finder Kinokuniya Bookstore med snesevis af hyldemeter bøger på adskillige sprog - naturligvis også engelsk. Allerede nu er mange af mine julegaver i hus, og cremer og gode bøger ligger pænt pakket ind med bånd og sløjfer i eksklusive poser.

Mere shopping
Fra Siam Paragon som jeg kommer til via det 'flyvende tog', som er et skinnetog, der i tredje sals højde kører tværs ind over centrale dele af Bangkok by, kører jeg til Chidlom Station.

Herfra er der ikke langt til Asiens største shoppingcenter, Central World Plaza. Omkring 500 butikker og et halvt hundrede caféer og restauranter under ét tag.

Her fyldes nye poser med lange snørehåndtag med silkeskjorter af ægte Thai-silke samt trøjer og bluser med navne som Versace, Hermes, Escada og Burberry.

Hvis du fortsat har mere shopping-energi, så spring på Sky Train fra Chidlom og kør fire stationer frem til Phrom Phong station. Herfra kan du træde ind i Emporium Shoppingcenter.

Her kan du boltre dig i bl.a. Louis Vuitton, Cartier og Christian Dior.

Nu vil jeg kun anbefale ét mere af de talrige centre, nemlig MBK der er ét af Bangkoks ældre, traditionsrige steder med alt fra billige smykker, tasker og lædervarer til modetøj og elektronik. Det hele fordelt over 2000 butikker i otte etager.

Stedet er mere end 20 år gammelt og har måske derfor bevaret sin orientalske identitet. Bælter, tasker, sko og smykker og et par iPods ryger lige ned i poserne.

Temposkift
På andendagen går jeg ind i en skrædderforretning på et gadestrøg tæt på den store Sukhumvit Road og ikke langt fra Nana station. Her står en meget høflig og behagelig mand med turban.

Han er inder og hedder Sam. Det tager ham ikke længe at få mig til at kigge på nogle smukke stoffer og mønstre, og kort efter står både Sam og hans assistent og tager mål af mig til et ternet jakkesæt med sølveffekt.

På tredjedagen spiser jeg morgenmad, som også tæller for frokost. Bagefter går turen til spaen og en energifyldt massage, som langsomt, men sikkert trækker de sidste myoser ud af kroppen.

Kuffert-problemer
Inden hjemrejsen kigger jeg forbi hos min skrædder, Sam, og prøver jakkesættet og får alle mål efterjusteret.

Jeg tog nu højbanen til de små labyrinter og gader ved Siam Square og sikrede mig endnu en pose gaver.

Jeg erkender, at det ikke var uden problemer, da jeg prøvede at lukke kufferten på hotellet før taxi-turen ud af byen til det ventede fly.

Locturian
Jeg læste også artiklen, og selvom jeg værdsætter den positive artikel omkring Thailand, og forsøget på at få flere turister hertil (Thailand er desperat efter det) så er det lidt langt at tage væk, for at handle julegaver. Dertil, er der nok ikke mange besparelser, når man skal lægge 6-8000kr oven i hatten for en flybillet Smile
Thailand - Et land med kontroverser, dejlige kvinder, skønt vejr, og et landt fyldt med bedrevidende udenlandske tosser...

[img]http://www.dansk-thai.dk/images/links/www.huahin-online.com.gif[/img] is not a valid Image.
http://www.huahin...

http://www.huahin-online.com
xxxx
He he Loc..
ødelæg nu ikke en positiv historie om Thailand.. Angry

men du har ret... Nok ikke nemt at spare så meget at både rejse og ophold er tjent hjem..
Gad vide hvem der har sponsoreret den historie..

tuktuk
se på hvor personen har shoppet, ikke lige frem for alle og enhver at handle alle julegaverne der, Paragon er opreklameret og dyrt af h... til, emporium er bare dyrt, og Central World er bare ikke til at finde rundt i....

Men fred være med det, det kunne jo være det inspirerede nogle til at handle inden de tog hjem....

Og Loc SÅ desperate er Thailand heller ikke endnu for at få flere turister, alle jeg har snakket med inden for branchen siger at de ikke har oplevet nogle aflysninger endnu, men nye bookinger kniber det med nok også på grund af den krise der raserer lige for tiden !! :S

med venlig hilsen

Martin Kaiser-Nielsen
Tuk Tours - Thailand

http://www.tuktou...

www.tuktours.dk
Lung Yao
LOC,
Og journalisten har nok i sin "begejstring" glemte (ud fra de steder som han besøgte: ikke just de billigste) at :

http://www.skat.d...0=Thailand

TRIN 3 :
<<Du kan også tage andre varer med til privat forbrug uden at betale told og afgifter af dem. Den samlede værdi af dine andre varer må dog ikke overstige 3.250 kr. hvis du kommer med fly eller skib >>

God Jul, alligevel Pfft Grin Grin Grin

Så hellere til England :

[url]http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=333165&vId=0&p0=Storbritanien uden De Britiske Kanaløer & Gibraltar[/url]

Cigaretter 800 stk.

Cigarer 200 stk.
Cerutter og cigarillos 400 stk.

Røgtobak 1 kg
Spiritus over 22 pct. og drikkevarer tilsat spiritus 10 liter Shock Grin

Hedvin (fx portvin, sherry og madeira) på eller under 22 pct. alkohol 20 liter
Bordvin (fx rød-, hvid- og rosévin, heraf højst 60 liter
mousserende vin, som fx champagne) 90 liter
Øl 110 liter [/b
] Grin Grin Grin

[b]TRIN 3

<<Du kan frit medtage varer købt i andre EU-lande, såfremt de er købt til dit eget brug.>>

Ærgeligt at man er medlem af Bamsefarr's Zero klubGrin Grin Grin
Redigeret af Lung Yao d. 15/12-2008 13:56
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

kanut
Mon ikke det var noget for gutterne på IT-Factory Grin
MAN ARBEJDER FOR AT LEVE Cheers MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE Pibe

mattidk
synes ikke det er billigt lægere i Thailand for 1 DKK får ca. 6 BAHT, så...

Spring til debat: