Se indlæg
 Udskriv debat
Entry visa / blive munk
AsifK
Hey, jeg er ny her Smile

jeg er en fyr på 20 år, som regner med at blive munk i løbet af næste måned

jeg har hørt at visa reglerne i thailand er lidt specielle, så tænkte lige jeg ville gøre det lidt clear for mig selv Smile

hvis man rejser til thailand uden en visa, med dansk pas

så får man en turist visa på 30 dage right?

indenfor de 30 dage håber jeg at kunne finde et kloster som vil passe mig, men hvis det ikke blir gjort,så kan man rejse over til grænsen til feks malaysia? or få det ordnet der?

når jeg så har fundet et kloster, så skal man vidst finde en person som kan tage " ansvar " for ens ophold som munk i landet, det kan abbeden i klostret vidst hjælpe en med, og derefter får man vidst et års visum som munk, som self også kan fornyes?

så egentligt vil jeg vide om det jeg antager passer? og evt gode råd til en fremtidig munk er meget værdsat

kærlig hilsen

Asif Khan

xxxxxx
der ligger et tempel ude på amager ta ud og snak med dem de kan nok hjælpe dig med en masse så du har styr på sagerne før du rejser til Thailand

eller kig ind her www.buddhistiskfo...

ææ

AsifK
yindee skrev:
der ligger et tempel ude på amager ta ud og snak med dem de kan nok hjælpe dig med en masse så du har styr på sagerne før du rejser til Thailand

eller kig ind her www.buddhistiskfo...

ææ

oki takker, men en af mine hovedspørgsmål er om du ved om man stadig får en entry visa uden at have en visa i forvejen? fordi jeg blir nød til at rejse tidlist, i forhold til billetprisen er nede lige nu og øger senere

Berg
AsifK skrev:
oki takker, men en af mine hovedspørgsmål er om du ved om man stadig får en entry visa uden at have en visa i forvejen? fordi jeg blir nød til at rejse tidlist, i forhold til billetprisen er nede lige nu og øger senere

Når du lander i Thailand vil du få et gratis 30 dages turist visa og du behøver intet andet end dit danske pas.
Never argue with an idiot, they drag you down to their level, and beat you by experience

rogne
Dansk pas = 30 dages visa on arivel

Ja, men 30 dages visa ved indrejse er jo ikke det gutten spørger til venner! Det ved enhver da vist som er her på siden.

Han vil være munk og skal være i Thailand længere end 30 dage og som munk er der vist ikke penge til visa run Smile Jeg har en kammerat der nu bor i England, som har været munk i Thailand i 2 år, men jeg kan ikke få fat i ham i øjeblikket og det kan være reglerne er ændret siden dengang, men jeg ved han havde "en mor" som sikkert har været en slags sponsor for ham.

Hvis det lykkes mig at få fat i min kammerat, skal jeg gerne give viden videre.

mr tirak
Nej nej nej.

Man får ikke et visa når man ankommer, man får 30 dages transit tilladelse.

det er ikke et visa.

Hvad med at spørge på ambasaden hvis du vil have korekte oplysninger
Mr Tirak.
Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker

Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje.

Blue Top Coffee Shop
Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand.
Koh Pha Ngan.
Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak

WWW.thebeachhouse.asia
Payanak
Jeg har flere gange set hvide munke.
To meter høje og helt skaldede, med et vredt udtryk i deres kridvide ansigt. og klædt i moderne orange fashion rober, mens de småløber ned at gaden, for at undgå at høre de værste tilråb fra thaiteenage fyre i Fast and Furious biler med dunk dunk musik.

Jeg ønsker dig held og lykke!

rinpoche
Der er også vestlige munke der er højt respekterede med thai-kundskaber og indsigt i buddhisme, som andre kun kan drømme om.

Phra Peter Pannapadipo (englænder) har udgivet 2 bøger:
'Phra Farang: An English Monk in Thailand'
'Good Morning Buddha'

Og Ajarn Sumano (amerikaner) med bogen: Meeting the Monkey Halfway. Han har 25 år på bagen som munk.

De får ingen tilråb fra nogensomhelst.

Flere af deres "prædikener" ligger på youtube. Selv min kone har stor respekt for dem og anser dem for ligestillede med thailandske ajarns. Og hun er ellers ikke så nem at imponere Smile

AsifK
tak for svarene folkens

okay, jeg springer ud i det og starter med den entry/visitations papir på 30 dage, så hvis jeg ikke har fundet en sponsor inden da og evt andet der kræves for at ordineres, så må jeg sku hen på den danske ambassade i bangkok eller hvor den nu er , og få min tid længere ud

til dem som ønsker mig held og lykke mod kritik osv, så går det nok, tror sku det blir sværere at styre tanker om sex, mad osv enden af styre min vrede mod kommentar, det blir klart nemmere for mig Grin

regner med at starte min tur, med at lalle lidt rundt i thailand og få set landet lidt, har måske 6000kroner til rådighed, så jeg regner med at skulle bo på et slum hotel, og leve af gade mad Grin

rinpoche
Der er også muligheden for at overnatte gratis i mange templer. Selvom det ikke er særligt komfortabelt.
Held og lykke.

AsifK
rinpoche skrev:
Der er også muligheden for at overnatte gratis i mange templer. Selvom det ikke er særligt komfortabelt.
Held og lykke.

tak tak Smile

quickmouse
AsifK Skrev : til dem som ønsker mig held og lykke mod kritik osv, så går det nok, tror sku det blir sværere at styre tanker om sex, mad osv enden af styre min vrede mod kommentar, det blir klart nemmere for mig

hvis du bliver munk, så tror jeg ikke at du kommer til at gå sulten i seng, det er da min opfatelse hvergang vi har besøg min kones ældste søn som er munk på 3 år, de elsker at spise Wink
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

AsifK
quickmouse skrev:
AsifK Skrev : til dem som ønsker mig held og lykke mod kritik osv, så går det nok, tror sku det blir sværere at styre tanker om sex, mad osv enden af styre min vrede mod kommentar, det blir klart nemmere for mig

hvis du bliver munk, så tror jeg ikke at du kommer til at gå sulten i seng, det er da min opfatelse hvergang vi har besøg min kones ældste søn som er munk på 3 år, de elsker at spise Wink

hehe altså, ærlig talt så ville jeg skamme mig hvis jeg var munk og sad og glædet mig til at modtage deserter, det vil nok komme i vejen for min disciplin for at opnå selviskhed, og buddhaen lærte at det ville være bedre at sluge en hedgloende ild kugle end at at en " falsk munk " skulle spise noget mad som var tilbudt dem Smile

men jeg er ikke i nogen position til at sige hvem der er en ægte munk eller falsk, og var heller ikke ment sådan Smile

kærlig hilsen

Asif

sn
Du skal søge visa i.h.t. 7.12 (Police order) for at studere buddisme i Thailand. http://www.lawyer...t_2006.pdf
Her kan du se de øvrige krav du skal opfylde
sn

AsifK
sn skrev:
Du skal søge visa i.h.t. 7.12 (Police order) for at studere buddisme i Thailand. http://www.lawyer...t_2006.pdf
Her kan du se de øvrige krav du skal opfylde

yes tak for det mester Smile

jeg blev ærlig talt lidt bange for der kom nogle komplikationer

men det er vidst som jeg forventede, man skal finde ud af noget med sin abbed, og blive anerkendt hos den buddhistiske råd i thailand Smile

quickmouse
AsifK skrev:
quickmouse skrev:

hehe altså, ærlig talt så ville jeg skamme mig hvis jeg var munk og sad og glædet mig til at modtage deserter, det vil nok komme i vejen for min disciplin for at opnå selviskhed, og buddhaen lærte at det ville være bedre at sluge en hedgloende ild kugle end at at en " falsk munk " skulle spise noget mad som var tilbudt dem Smile

men jeg er ikke i nogen position til at sige hvem der er en ægte munk eller falsk, og var heller ikke ment sådan Smile

kærlig hilsen

Asif

i297.photobucket.com/albums/mm206/kimsomnic/thailand2008040.jpg

her har vi besøg af nogle munke fra templet ( der hvor den sønnen er ) det er sønnen nr 4 fra venstre, og de er lige blevet færdig med at spise Wink

Redigeret af quickmouse d. 26/11-2008 11:08
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

AsifK
sikke et dejligt billed

thanks for sharing Smile

Spring til debat: