Se indlæg
 Udskriv debat
Fattige udlændinge
Payanak
Jeg har tit set dem, de fattige udlændinge, som render rundt i slidt tøj og ser noget forhutlede og uvaskede ud. Jeg gætter på at mange af dem er her på long stay, mens andre er her til de sætter de træsko, de havde med herned på enkeltbillet/retur delen solgt.

Men hvem er de?
Strandbumser, alkoholikere, sociale tabere af forskellige herkomster, tidligere skibumser og spedalske.
Hvor de end kommer fra, og hvad de end er, så lader det til at de har det fælles træk, at de har mistet forstanden. Andre er blot psykisk syge.
Og nu kommer det der for mig er den største gåde, nemlig at disse, på nudansk white trash, på trods af cash flow problems, stadig er istand til at holde sig en girlfriend. Men disse ladies kunne ikke erigere min misundelse, jeg mener de skræmmer jo fluerne væk. Det er bare fænomenet og gåden i sig selv jeg finder facinerende.

Et andet eksempel er de sorte arbejdere, som er fattigere end rotterne i Pratunam. Hvordan i Thai Elvis' navn kan de score en pige, selvom hun måske ikke stod forest i køen, da der blev delt ansigter ud? Og selvom hun måske minder lidt om en tempel hund, ja så fatter jeg stadig ikke hvad der kan have den STORE interesse, øh!
Måske de imponerer, når de smider rundt med små ting på størrelse med sofaer.

Nu hvor jeg er igang, så kan jeg da lige nævne arbejderne fra Myanmar. De lever normalt et liv i tilbagetrukkethed fra omverdenen. Alt respekt for det. De bor i årevis i blikskure klasket sammen på to minutter den første dag. Stierne imellem disse skure, er ofte belagt med affald af ubestemt herkomst. Under affaldet ligger et tykt lagt af mudder iblandet mere affald og usælgelige tyvekoster fra nabolaget.

Så er der de phillipinske maids og andre. Puha!
De er så absolut, en af de mest interessante grupper af fattige udlændinge i Thailand.
Man møder dem alle steder. På restauranten i form af livebands, på visa-runs, hos Somat nede på hjørnet og endelig på skolerne hvor de underviser i English. De lever et liv som minder meget om nybyggerne på prærien. De arbejder hårdt og de sender de fleste af deres mønter hjem til familien, som bor lidt som de burmesiske arbejdere i Thailand. Resten af pengene bruger de til visa-runs, hvor de almindeligvis udnytter tiden og prøver at score en rig farang.

vandango
cha-nok skrev:
Jeg har tit set dem, de fattige udlændinge, som render rundt i slidt tøj og ser noget forhutlede og uvaskede ud. Jeg gætter på at mange af dem er her på long stay, mens andre er her til de sætter de træsko, de havde med herned på enkeltbillet/retur delen solgt.

Men hvem er de?
Strandbumser, alkoholikere, sociale tabere af forskellige herkomster, tidligere skibumser og spedalske.
Hvor de end kommer fra, og hvad de end er, så lader det til at de har det fælles træk, at de har mistet forstanden. Andre er blot psykisk syge.
Og nu kommer det der for mig er den største gåde, nemlig at disse, på nudansk white trash, på trods af cash flow problems, stadig er istand til at holde sig en girlfriend. Men disse ladies kunne ikke erigere min misundelse, jeg mener de skræmmer jo fluerne væk. Det er bare fænomenet og gåden i sig selv jeg finder facinerende.

Det er sikkert kriminelle englændere, der er stukket af fra politiet i deres hjemland.

Læste om en englænder der havde voldtaget en svensk pige samt røvet en barpige, politiet fandt også ud af, at han havde opholdt sig i thailand ulovligt gennem en længere periode. Idioten havde sikkert lavet meget andet lort, og nåh ja -han var også efterlyst af politiet i england.

Men hvem er de? Det er sgu da englændere. Pfft

jeg tror det er rige Tyskere, der bare camoflerer sig som fattige og forhutlede Englændere, af den simple grund, at undgå at blive røvet af katoyerne.
det trick bruger jeg også nogen gange selv
Smile
Redigeret af d. 24/11-2008 19:56

Davs
Måske det er mig i har set,
sådan ser jeg altid ud.
I øjeblikket er jeg sgu blevet langhåret,
Så jeg hører til bumserne.Men jeg har det fint.
Og de har fundet ud af at de ikke kan røve mig,
der er ikke noget at hente.Smile

bumsebamsen

jep, den første gruppe er fattige danske folkepensionister, som må leve af grundbeløbet, så husk at spare op, mens tid er.

Jeg har gentagne gange prøvet at tale med nogen af disse sociale udskud/"tilfælde". Jeg husker specielt en jeg mødte i bkk som sad og tiggede på gaden i nærheden af mbk. Jeg spurgte bla hvordan han var havnet på gaden i bkk og fik af vide at han kom herned året tidligere for at arbejde som lærer, men mistede hurtigt jobbet pga for meget fest og farver om natten, kunne efterfølgende ikke få ambassadens hjælp til billet hjem, og til sidst endte han med at tigge alene på gaden for at skaffe til dagen af vejen. Tror stadig han sidder der.. Jeg kan ikke undgå at tænke samtidigt, at tjekker politiet pas osv, vil han evt oven i hatten få op til 2 års fængsel i bankwang (bkk fængsel) for ikke at forlade landet da visum udløb!. Sur røv + det løse.
Der er mange med tilsvarende historier og hver enkelt af dem syntes jeg er synd og skam og virkeligt fordeligt. Ang flygtningene/indvandrene fra burma, laos, osv tror jeg det er et simpelt valg, ligesom alle pattaya barpigerne tager et valg. Failien skal have penge til mad og de er deres bedste mulighed for at skaffe penge på den ene eller anden måde. Om de bor i papkasser tror jeg ikke betyder noget for dem så længe de ved at pengene går til deres familie i de respektive hjemlande. Familien er alt for fattige mennesker i div ulande, og på en måde tror jeg vi i de mere velbeslåede vestlige lande har glemt hvad familien reelt betyder/betød..

thaikurt1
Så skyldes det nok at han er blevet tage af røven af thaidame uden af lært noget af det Smile
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
Berg
Var fra ca et års tid siden en historie om et netop sådan "tilfælde" der sad og tiggede i Bangkok ved de store shopping centre, det var rent svindel manden sad med et skilt som skrev på thai og engelsk noget i retning af at han havde brug for penge til flybillet hjem, han tjente ca 10.000 bath om dagen på det og manglede ingen ting.

Var vist nok også en video om ham på youtube, mener også at videon har været "linket" herinde men kan ikke lige finde den.
Never argue with an idiot, they drag you down to their level, and beat you by experience

mek
Det er jo netop det som er sagen i en nøddeskal. En del af os smider vores identitet hjemme fra når vi kommer hertil. Og iklæder os vores Khao San uniform. Vores thailandske koner/kærster så gerne at vi klæder os som business mænd men vi er her jo for at stresse af fra det virkelige liv. Som de fleste af os her i dette forum allerede ved, viser dine klæder og din mobil tlf. din status her i Thailand. For os er det jo status at vi ikke nødvendigvis ( for nogle af os ) behøver at arbejde når vi er her. Og derfor klæder vi os mere casual end vi ville derhjemme. Prøv bare en gang at gå en tur op og ned af Khao San rd. Her er folk mere hippie en hippierne var i slutningen af tresserne;-)
Har også set ham hollænderen en del gange. Der blev lagt et video klip ud af ham på youtube. Det var han vist ikke så tilfreds medGrin

Spring til debat: