Se indlæg
 Udskriv debat
visum
lols
Vi har nok ikke brug for pap, men 7 tommer søm. Og dem har jeg heller ikke. Giver JPO ret i at reglerne ikke er så ligefremme.

Til Claus: Der findes en del forskellige non imm visa.

Får du f.eks. et non imm B visum, der gælder i et år og som er tilknyttet en arbejdstilladelse vil du kunne være i Thailand i 1 år uden at skulle hverken forlænge eller ud af landet. Da skal man så rapportere hver 90. dag på et immigrationskontor.

For "mimre" visum ser det ud til der er to forskellige typer visum? Men kun udfra hvad jeg har set. Det der udstedes fra DK og så det "rigtige" der er forlængelsen. Og der ser ud til at ved det fra DK skal man ud hver 3 mdr og efter forlængelsen skal man blot rapportere hver 90 dag.

Gifte visum - der må jeg melde pas.

JPO: 90 dages rapporteringen kan du læse lidt mere om her
http://www.thaigu...90dage.htm

Det vil kun komme på tale hvis du har et visum der giver lov til ophold i et år i træk og dit stempel i passet således giver udrejsedato senere end 90 dage efter du kom ind. Ellers er det ud og ind af Thailand.

Tror dog du kan gøre turen til Laos lidt billigere selv næste gang. Tag bilen eller bussen til Nong Khai. Parker evt. bilen få hundrede meter fra grænsen. Grænse bus frem og tilbage til Thailand over broen til 40 baht eller lign. Visumet til Laos koster 35 dollars, det er alt. Og det er kun to formularer, der skal udfyldes og ventetiden på visum er få minutter. Konen kan gratis gå med over grænsen. (drop shopping næste gang, det tager al for lang tid Smile)

goldwing
Ja de visumregler er ikke nemme at forstå altid.

Jeg sidder pt. og skal have visum til 67 dage, og gider ikke visarun denne gang, så derfor ønskede jeg et 3 mdr. visum.

Jeg kontaktede konsulen i dag og han oplyste mig om at jeg ikke kunne få et 3 mdr. uden jeg var 55 år eller derover, samt sendte pensionsbevis på indkomt, eller havde hvad der svarer til 800.000 baht. Altså et Non imm O visum

Men kunne få 60 dage turistvisum og så tage visarun.

Om det er nye regler aner jeg ikke, for jeg læser jo om mange der har 3 mdr. visum.

Men heldigvis er der ikke nogen problemer for mig personligt ved et 3mdr. Non O imm

lols
Giver JPO ret i at reglerne ikke er så ligefremme.

Til Claus' indlæg: Der findes forskellige non imm visa og jeg er ikke klar over om de alle har samme regler.

Får du f.eks. et non imm B visum, der gælder i et år og som er tilknyttet en arbejdstilladelse vil du kunne være i Thailand i 1 år uden at skulle hverken forlænge eller ud af landet. Da skal man så rapportere hver 90. dag på et immigrationskontor.

For "mimre" visum ser det ud til der er to forskellige typer visum? Men kun udfra hvad jeg har set skrevet her. Det der udstedes fra DK og så det "rigtige" der er forlængelsen. Og der ser ud til at ved det fra DK skal man ud hver 3 mdr og efter forlængelsen skal man blot rapportere hver 90 dag.

Gifte visum - der må jeg melde pas.

JPO: 90 dages rapporteringen kan du læse lidt mere om her
http://www.thaigu...90dage.htm

jpo
fine svar, men er jeg blevet kloger, nul putte
jeg synes des du mere man laaser desnu mere forvirret bliver man,er det kun mig.
Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url]

http://www.nonsunghomestay.webs.com
sn
jpo skrev:
fine svar, men er jeg blevet kloger, nul putte
jeg synes des du mere man laaser desnu mere forvirret bliver man,er det kun mig.

JPO

Nedenstående finder du et svar jeg sendte til dig 29/4-2008 samt en liste over de forskellige muligheder for visum. Men kort fortalt: jeg går ud fra du har fået et 1-årig non-imm. 0 visum hos Ib Thomsen - (første non-imm. visum skal altid oprettes udenfor Thailand) du skriver heller ikke om det er et multi entry eller single entry du har fået, derfor bl.a. nogle svævende svar. Hvis du kun havde et single entry og ikke har været på immigrationskontoret og fået en indrejsetilladelse, får du kun 30 dage ved indrejse og skal starte forfra, dog kan du så få ny non-o på immigrationskontoret. Hvis du har multi entry som jeg tror du har, får du et stempel i passet som gælder i 3 mdr. Du skal så ud igen, nye 3 mdr. osv indtil dit 1-årige visum ophører. Ca. 7 dage før det ophører henvender du dig på immigrationskontoret og søger 1-årig forlængelse (afhængig om dit visum er baseret på retirement eller marriage skal du opfylde krav som er beskrevet nedenfor). Når du har fået din forlængelse, skal du ikke ud af landet hver 3. mdr. men kun melde dig på NÆRMESTE immigrationskontor og udfylde en formular der hedder TM 47, de kan hjælpe dig med at udfylde ! -

Police order for visum

Nomenclature for types of visa and permissions to stay for Thailand.

The basic entry/visa types of interest to most readers are listed below. For full information you may want to read the Ministry of Foreign Affairs Website

Initially, we will attempt to explain the differences between visas and ‘permission to stay’ stamps. These are often confused.

A visa is fundamentally a document (affixed into the passport) issued to a foreigner by the Thai government allowing said foreigner to travel to the Kingdom and normally be granted permission to stay for a prescribed period. Visas can only be obtained outside of the Kingdom from a Royal Thai Embassy/Consulate (usually). A visa has a validity period which denotes the period within which the visa may be used to apply for entry. The validity period is NOT the length of time you will be permitted to stay in the Kingdom using said visa.

A ‘permission to stay’ stamp is entered into your passport upon arrival into the Kingdom. Whatever visa you hold, you will always receive this stamp. It will include the date of entry and date when you MUST leave the Kingdom or make alternative arrangements. The ‘length of stay’ will be dependent on what type of visa one holds. Once inside the Kingdom, this stamp is sacrosanct, your visa is now effectively irrelevant until you re-enter the country.

30 day entry stamp : for the majority of passport holders, this is a 'permission to stay 30 days' stamp only obtained (free of charge) at a port of entry into the Kingdom and is issued without the need for a visa. At the discretion of the immigration officer this may be extended for up to 7-15 days at an immigration office after which time the holder must leave the Kingdom. This is NOT a visa.

3 month validity, single entry tourist visa: pre-obtained at a Royal Thai Embassy/Consulate and will result in the holder obtaining a 60 day 'permission to stay' stamp upon entry. If required, this type of visa may be extended by 30 days at an immigration office, but after that time the holder must leave the country. After one entry, the visa is “used”.

6 month validity, 2 to 4 entry tourist visa: pre-obtained at a Royal Thai Embassy/Consulate and will result in the holder obtaining a 60 day 'permission to stay' stamp upon entry if from a 30 day visa exempt entry country (listed below) or 30 days if not. If required, this type of visa may normally be extended by 30 days at an immigration office, but after that time the holder must leave the country. The holder may then return to the Kingdom and will obtain a second 60 day 'permission to stay' stamp which can also be extended as previous and then the holder must leave. After the stipulated number of entries the visa is “used”.

3 month validity, single entry non-immigrant visa: pre-obtained at a Royal Thai Embassy/Consulate and will result in the holder obtaining a 90 day 'permission to stay' stamp. This visa can be extended up to one year for specific reasons and with the required documentation (see 12 month extensions).

12 month validity, multi entry non-immigrant visa: pre-obtained at a Royal Thai Embassy/Consulate (usually) in your home country and will result in the holder obtaining a 90 day 'permission to stay' stamp upon entry. Each time the holder enters the Kingdom whilst the visa is valid, he/she will obtain a further 90 day 'permission to stay stamp'. Such visas can be issued for students/work/family etc. but normally require supporting documentation. This visa can also be extended up to one year for specific reasons and with the required documentation (see 12 month extensions).

Note: a 12 month validity, multi entry non-immigrant visa may also be obtained from some Royal Thai embassies outside your home country if you can provide evidence of your marriage to a Thai citizen (marriage certificate).

12 month extension to a non-immigrant visa: If you are holding a non-immigrant visa, you have the option of extending this by 12 months based on either retirement (50 years old or over) or support to a Thai citizen, work, education and such. This may only be accomplished at an immigration office inside the Kingdom and certain criteria have to be met. Such extensions consist of a stamp in your passport detailing “issue date” and “permitted to stay until” date.

Note 1: If you are residing in the Kingdom under an extension to a non-immigrant visa and wish to leave the Kingdom at any time, then you will need to obtain a “re-entry permit” to avoid losing the extension and the subsequent need to re-apply (i.e. applying for a new non-immigrant visa and then extension of stay).

Note 2: If you are residing in the Kingdom under an extension to a non-immigrant visa it is a legal requirement that the holder reports current address to an immigration office using form TM.47 (in person or by registered mail) every 90 days. Re-entering the Kingdom is the equivalent of a 90 day report.

Note 3: If you are in possession of a valid tourist visa or a 30 day visa exempt entry stamp and qualify for extension of stay and plan on doing so, you may be permitted to change to a non-immigrant visa at an immigration office inside Thailand. This change of 'status' has certain restrictions depending on your particular circumstances therefore you should check with an immigration officer first.

The information given above is for guideline purposes only. Each individual’s circumstances may differ to such an extent that a definitive description of the procedures involved is virtually impossible to present. And, the final decision on visa application/issue or entry into the Kingdom will always be at the discretion of the immigration officer.

List of visa exempt countries (September 2007):

Australia, Austria, Bahrain, Brunei, Belgium, Canada, Denmark, Finland, France, Germany, Greece, Iceland, Indonesia, Ireland, Israel, Italy, Japan, Kuwait, Luxembourg, Malaysia, Netherlands, Norway, New Zealand, Oman, Philippines, Portugal, Qatar, Singapore, South Africa, Spain, Sweden, Switzerland, Turkey, United Arab Emirates, United States of America, United Kingdom.

Forlængelse

List of documents for extension of stay in case of Retirement
Application Form ( TM 7) with one photograph (size 4x6 cm.)
Passport and its photocopy with certified true copy by the alien
Application fee: 1,900 Baht
Documents required are as follows;
The account deposit with the bank in Thailand of not less than 800,000 Baht.
The proof of such evidence is the updated bank passbook with the certified letter from the bank showing the money in the account of not less than 800,000 Baht which has been deposited in the account for the previous 3 months. OR

Income from pension/social welfare of not less than 65,000 Baht per month.
The proof of such evidence is a letter from the applicant's Embassy or Consulate in Thailand to certify that the applicant receives pension or other income of not less than 65,000 Baht per month. OR
A combination of the account deposite in the bank plus income (from pension or other source per yearX witha combined total of not less than 800,000 Baht

List of documents for extension Thai spouse visa Application form T.M. 7 with one photograph size 4x6 cm. and Visa Fee 1900.-Baht
Copy of passport ( with certified true copy )
Required documentation for applying visa in case of
For supporting Thai wife
Marriage Certificate
Child's birth certificate (if any)
Wife’s house registration
Wife’s identity card
Incase of Working
A copy of work permit or receiving work permit form ( WP.2 )
The letter from the applicant’s company to certify salary that the applicant receives not less than 40,000 baht per month (identifier position and salary) or husband or wife working has Income including at least 40,000 baht/month
Personal Corporation income Tax (PND.1) in latest 3 months and personal income tax for previous year with receipt
Recording interviewing the husband and wife for confirming status of husband and wife
House’s map
Other such as Registration Company
Picture of house and family
To be supported from Thai husband
Marriage certificate
Child’s Birth certificate
Husband’s house registration
Husband’s identity card
Recording interviewing the husband and wife for confirming status of husband and wife
House’s map, picture of House’s and family

[i]Jeg skrev følgende til dig 29/4
JPO 29/4

Hvis det er dit første 3 mdr. eller 1-årig multi entry non-O visum, så skal du søge det udenfor Thailand, normalt hos konsulatet i Hvide Sande (tager kun 1-2 dage), her kan du søge et marriage (thai-gift) eller retirement visa(min. 50 år) krav som jeg kan forstå du opfylder..I den første visa periode skal du ud af Thailand hver 90 dage. Når det første visa udløber, tager du på nærmeste immigrationskontor i Thailand og får en folængelse på 1 år, når du har den, skal du ikke ud af Thailand, men kun melde dig på imm. kontoret hver 90 dage. Som Lung Yao skriver skal du have 400K på bankbog eller indkomst på total 40K pr. mdr tilsammen, hvis det er marriage visa du går efter. Hvis du ikke har brug for work permit, vil jeg dog foreslå retirement visa 800K, da immigrationen normalt vil kunne lave det samme dag, især hvis du medbringer din kone og alle relevante papirer. Hvis du VIL have marriage visa tager det minimum 1 måned og en masse bøvl med papirer de første par år.
Info.:Forlængelse af 1-årig non-O multi entry visa koster idag 3900 THB[/i]
sn

claus31130
Har hørt dette før....
Jeg har feks...
et Non Immigrant "O" visa i mit pas......med et "S" på der hvor der "no. of entry",dette betyder at jeg mår rejse ind i thailand 1 gang på det visa....
Så er der et sted der står "enter before" det er så "sidste holdbarheds dato" på visaet....i mit tilfælde 26 jan 2009....det betyder ganske enkelt at man skal være rejst ind i landet før den pågældende dato....og ikke andet......
Nå nu kommer det der tæller....
På den side hvor de har clipset "departure card" fast i passet er der et nyt stempel der er firkantet(kan være der er flere på samme side men det er jo den nyeste der tæller)
I det stempel står der er en del info....hvor du er rejst ind landet øvest...i mit tilfælde her "Immigration Nong Khai Thailand"
, så står der "visaclass" med plads til at skrive i mit tilfælde stemplet "Non O" ,
så er der et dato stempel i mit eksem. "28 oct 2008" det er så indrejse datoen....
så ude i siden der nedenunder står der "admitted"
"until" er det næste der står og referer til dato stempel som faktisk er det vigtigste af det hele....det er det stempel der tæller hvor lang tid du må være i Thailand i mit eks står der "24 jan 2009" altså 90 dage.....nederst står der så "signed" hvilket betyder underskrevet og henviser til underskriften fra immigrations officeren....
Det er altid det sidst omtalte stempel der afgør hvor længe man har lov at opholde sig i Thailand....medmindre man har været hos Immigrations myndighederne og ansøgt om og fået godkendt "extension" på det ene eller andet grundlag....så har de stemplet i ens pas et andet sted.....
erfaringer fra typer som business visa og den slags har jeg desværre ikke

Claus

http://www.cs-web.in.th/
Stone
Hej.
Nu bliver jeg mere og mere forvirret.
Har selv et Non.imm.o visa(retire-
ment),immigration Bangkok har
kraevet baade pensionbevis samt
bankgaranti,mener selv at det er
enten eller,er dette rigtig kan jeg
jo spare 1000,-baht oversaettelse
ambassaden.
Endvidere efterlyses add.website
Thai immigration.
Mange tak Stone
Cool

John
Kan du bruge denne: http://www.mfa.go...web/12.php

john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
sn
Stone, glem alt om John's henvisning til Udenrigsministeriet i Thailand, den er smækfyldt med fejl, du kan gå ind www.immigration.c... eller bruge dette link http://www.immigr...p606EN.pdf - du har ret, det er enten eller og ikke begge dele, dog kun hvis du vil dele en evnt. pension med et indestående på en bankbog i Thailand, så har de ret, men hvis du bruger de 800.000 THB på bankbog så har de IKKE ret. Du er under reglen 7.21 som du kan henvise til hvis der er en eller anden imm. officer som siger dette. Håber det hjælper dig.
sn

Peter Jakobsen
Jeg har nu fået et: Tourist TR 3 Visa, og som jeg forstår det vil jeg ved indrejse få 60 dage hvorefter jeg skal ud af landet ( evt.Burma vi bor i nærheden af Sattahip) og vil ved indrejse få endnu 60 dage. Det vil jeg kunne gøre tre gange dvs. jeg får ialt ca. 6 måneder, og hvad så, skal jeg så til Danmark for at søge et nyt visa eller er der andre muligheder?

På forhånd Tak for hjælpen.

Venlig hilsen

Peter

Spring til debat: