Se indlæg|
Lehman Brothers bankruptcy
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 15/09-2008 21:53
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
http://edition.cn...index.html Lad os håbe at dollaren ville rutch ned til 3-4 kr. Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
|
Lagt på d. 15/09-2008 23:10
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
hvad har dette emne egentlig med Thailand at gøre? Undskyld jeg spørger bare |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 15/09-2008 23:50
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
girobank skrev: hvad har dette emne egentlig med Thailand at gøre? Undskyld jeg spørger bare Ja, det kan man jo faktisk undre. Det skal da lige väre, at en svag $ giver en svag bath. Kan ikke se hvad en svag $ skal väre godt for. Det betyder i praktiken, at alt andet stiger, såsom olie, guld, ris, korn, kaffe og alt andet som kan ivesteres i, eller som betales med $. Og hvem er det godt for?? Om man bare tänker på sig selv, og er glad over lidt flere bath for sine kroner, så skal man jo også lige tage i betraktning, at flyvebilletten derud stiger et par tusinde. Jeg tror ikke de fattige Thaier er glade over, at de kun har råd til lidt ris og grönsager. Når pengene er små, ryger fisk, fjärkrä og alt andet köd jo först. Ingolf |
|
|
|
| Dann |
Lagt på d. 16/09-2008 02:18
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 4 |
En svag dollar giver ikke prisstigninger på olie - guld, m.v. - tvert i mod - det giver fald.Jeg er bange for, at A.P. Møller - Mærsk - vil græde sig i søvn, hvis det sker og Danmark med for den sags skyld - hele Danmarks betalingsoverskud overfor udlandet er basseret på vor nordsøolie. Det ville tillige være en katastrofe for vor konkurenceevne -, så du har ret i ikke at kunne se, hvad vi skal med en svag dollor - det er blot dine argumenter, som halter. Dann Dann
|
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 16/09-2008 05:53
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
Jeg ønsker; Et sundt og fornuftigt Amerika. Et land der ikke går i krig, men benytter sin størrelse og viden til at hjælpe andre. Jeg ønsker dem en sund økonomi der kan bære sig selv - Det er godt for dem, og godt for resten af verden der har været så naive og sætte alt op imod $. Jeg ønsker at flybilleterne falder så det er billigere at rejse frem og tilbage, og sidst med ikke mindst ønsker jeg mere i løn og mere kærlighed ![]() Tadaaa - Ja, man kunne håbe at verden ville oppe sig... Btw; Hvis i kunne, så skulle i stemme på Barack Obama som den næste præsident i USA. McCain ville være dødsstødet for den amerikanske befolkning... |
|
|
|
| JackH |
Lagt på d. 16/09-2008 08:28
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 436 |
En sort præsident? Come on! Det vil adrig ske i USA. Han vil være død inden han når det Hvide Hus. McCain bliver næste præsident, det er garanteret afgjort bag kulisserne (Illuminati, Rockefeller osv.). Bemærk den film der "helt tilfældigt" er fundet og offentliggjort, der viser en ung McCain der løslades som krigsfange Nordvietnam. En PR-gevinst af dimensioner: Krigshelten der blev tortureret i årevis uden at røbe noget af betydning. JH PS: Lehman Brothers er ikke de sidste, og dollaren vil garanteret falde yderligere. Godt eller skidt? Tjah, vel en nødvendig udrensning og oprydning efter grådige og arrogante finansfolks tåbelige handlinger. (Se Roskilde Bank i DK, det er åbenbart en verdens-epidemi) Redigeret af JackH d. 16/09-2008 08:31 |
|
|
|
| Big-Viking |
Lagt på d. 16/09-2008 08:33
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 815 |
Jh. Tror at jeg vil give dig ret i at Amerika ikke er klar til en sort præsident. Har også en fornemmelse der siger mig at han ikke holder tiden ud. Der er for meget racisme i USA til at Obama holder. Kunne ellers være OK hvis Obama blev præsident i mine øjne, kunne jo være der kom en forandring. En McCain er i mine øjne bare en ny Bush. |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 16/09-2008 10:31
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
Dann skriver. En svag dollar giver ikke prisstigninger på olie - guld, m.v. - tvert i mod - det giver fald. Nu er det jo sådan, at de sidste måneder, hvor vi har haft en svag $, har vi vel aldrig haft så höje priser på olie, ris, korn, guld mm mm. Når dolleren bliver svag, flytter investererne deres penge til noget,som ikke fölger med dolleren ned, og det bliver mange gange råvarer. Og når mange efterspörger råvarer, stiger prisen, og mange gange meget mere end $ falder. Idag kan til og med småsparere, hvor let som helst, gå ind og köbe for f.ex. 10.000kr ris, og når man synes at risprisen er höj, sälger man. Presis som med aktier. Den sidste måned har $ steget igen, og så sälger investererne ud af råvarerne, og köber $ igen. Så falder prisen igen på olie, ris, guld mm mm, som vi ser nu. JH skrev. Lehman Brothers er ikke de sidste, og dollaren vil garanteret falde yderligere. ÖÖh, nu ved jeg ikke lige hvor du har det fra, men det er nu sådan, at $ har steget ca 13% mod kronen den sidste måned. Ingolf |
|
|
|
| Big-Viking |
Lagt på d. 16/09-2008 10:47
|
ingolf. Den væsentligste faktor bag de historisk høje råolie og gaspriser har været, at den internationale økonomi siden 2005 er fortsat med at køre i højeste gear. Prisstigningerne på råolien skyldes primært, at verdens store efterspørgsel efter olie var tæt på at overskride grænsen for, hvad der kunne ”pumpes” op fra oliefelterne over hele kloden. Har intet med $ at gøre. |
|
|
|
| Fido |
Lagt på d. 16/09-2008 11:11
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 994 |
Måske det var på sin plads at få lidt facts på bordet: http://bp2.blogge...SnP500.png Siden omkring medio 2003 har tendensen været ret klart. Faldende USD og stigende oliepriser.
One man's ceiling is another man's floor |
|
|
|
| Big-Viking |
Lagt på d. 16/09-2008 12:35
|
Fido. Hvor er de facts.???? Siger jo bare at det ene gik den vej og den anden den vej.. Alle ved at al international handel foregår med $$$$$. I mine øjne var det ikke $$$ der fik råolien op på de priser men den store efterspørgelse, grundet den store økonomiske fremgang på verdensplan.. Rigtigt i mine øjne, men sikkert ikke i de flestes. |
|
|
|
| Fido |
Lagt på d. 16/09-2008 13:01
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 994 |
Big-Viking skrev: Fido. Hvor er de facts.???? Siger jo bare at det ene gik den vej og den anden den vej.. Ja, nogle gange kan det være svært at se skoven for bare træer ![]() Vi taler netop om en sammenhæng (korrelation) mellem kursen på den amerikanske dollar og prisen på olie: http://borsen.dk/...ed/139199/
One man's ceiling is another man's floor |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

En svag dollar giver ikke prisstigninger på olie - guld, m.v. - tvert i mod - det giver fald.