Se indlæg|
Ændring af returrejse, visa m.m.
|
|
| vandango |
Lagt på d. 03/09-2008 10:53
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Jeg rejser til Thailand den 30 september, ankommer den 1. Oktober og tager hjem den 31 oktober. Men jeg vil gerne blive 60 dage i Thailand, således at jeg tager hjem den 29 november, hvis ankomstdagen og afrejsedagen skal tælles med. Jeg har den 08.07.2008 købt en flybillet hos Supersaver, økonomibillet 6506 kr. Jeg flyver med SAS til München, og derfra med Thaiairways til Bangkok, retur er det Thaiairways direkte til københavn. Mht. ændring af returrejse tror jeg, at jeg kommer længst ved at gå ind i et af de mange rejsebureauer i Thailand og flytte min returrejse, vel og mærke hvis det er ok med Thaiairways. Mht. visa bør jeg lave et 2 måneders inden jeg rejser, eller skal jeg søge om forlængelse i Thailand. Det vigtigste er at jeg ikke får problemer i Bangkok Lufthavn, hvis jeg står med en flybillet der ikke svarer til min returrejse jf. visa m.m. Når vi ikke rejser rundt, bor jeg hos min kæreste i Pattaya. |
|
|
|
| Big-Viking |
Lagt på d. 03/09-2008 11:07
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 815 |
Ang det at lave sin returrejse om... Kommer helt an på hvilken billet du har købt, ikke alle billetter på økonomi-class kan laves om. Det er ulempen ved at købe for billigt. |
|
|
|
| tuktuk |
Lagt på d. 03/09-2008 11:10
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 540 |
du kan max forlænge med 7 dage i visa on arrival, så det ville være en god ide at få et tursitvisum inden du rejser, men hvordan har du tænkt dig at ændre returrejsen, for mig lyder det umuligt at ændre den, men det kan være du kan et trick ??
|
|
|
|
| Anders And |
Lagt på d. 03/09-2008 12:53
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 97 |
Angående billetten, så skal det være en såkaldt åben billet, ellers kan den ikke laves om. |
|
|
|
| Big-Viking |
Lagt på d. 03/09-2008 13:24
|
Eddie skrev: Angående billetten, så skal det være en såkaldt åben billet, ellers kan den ikke laves om. Ikke helt rigtigt.... Hos SAS økonomi........class: E,M, H, Q, W,U,K,L,T. 400 kr + gebyr pr. vej.. økonomisk ekstra:......class: Y,S,B...Skal laves om før udrejse. Business....................class. C,D.....Skal laves om før udrejse. Alt andet kan ikke laves om, incl: rabatrejser og bonuspointrejser. |
|
|
|
|
Lagt på d. 03/09-2008 14:34
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
såvidt jeg kan læse, så skal han flyve med Thai, og det kan give problemer,hvis det ikke er en åben billet. Og det ser det ikke umiddelbart ud til at være. |
|
|
|
| Big-Viking |
Lagt på d. 03/09-2008 14:40
|
Det samme gælder for Thai air. Behøves ikke være åben billet. Skal ligesom med SAS være en fuldpris billet for at kunne lave den om. |
|
|
|
| lols |
Lagt på d. 03/09-2008 15:12
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 454 |
Det nemmeste at gøre vil være at gribe knoglen og ringe til Thai Airways i DK og spørge om den kan ændres og hvad det evt. koster i gebyr. Kan den ændres, kan det gøres i tlf og du får måske en ny booking kode. I Thailand vil det også være nemmere om du kontakter et Thai Airways kontor per tlf i stedet for at møde evt. forvirring hos et rejsebureau, der måske ikke helt ved hvad de skal gøre og derfor blot siger nej uden at undersøge det. Mht til visa. Som tuk tuk skriver, få et 60 dages visum i DK (hvis du kan ændre billetten). Enten på konsulatet, Hvide Sande eller ambassaden, Hellerup. God ferie. Redigeret af lols d. 03/09-2008 15:16 |
|
|
|
| Anders And |
Lagt på d. 03/09-2008 15:18
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 97 |
Jeg har prøvet med både SAS og thai med billigbillet, og det har IKKE lade sig gøre. |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 03/09-2008 23:08
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Ja det er ærgeligt med den økonomibillet, det er jo ekstremt billigt for så lang en rejse, så det er vel fair nok med nogle restriktioner. Selvfølgelig kan jeg godt betale det dobbelte, men jeg lurer på billige flybilletter, på samme måde som jeg kigger efter gode tilbud i butikkerne. Jeg fløj direkte med SAS i maj måned og retur i juni måned for sølle 5529 kr - utroligt billigt, da stewardesserne så hvor høj jeg var, blev jeg placeret på pladserne ved de store nødudgange. Jeg tror at jeg får lavet et 2 måneders visa i Hellerup, prøver nu alligevel at spørge mig lidt frem når jeg nu er i Thailand. Ellers tager jeg nok hjem, har rigeligt arbejde i November og december, så kan jeg tage afsted igen. Nee vil ikke have at jeg tuller rundt i Pattaya i 2 måneder, det vil stresse hende for meget, så den hedder byerne i nordthailand, øer og landbyen i Sakon Nakhon. Har mødt en person der hedder Henrik den 13. og spurgte en anden hvorfor han hedder det, han havde ændret sin returbillet 13 gange før han tog hjem. Det var nok ikke en økonomibillet. Under alle omstændigheder skal jeg nok give en tilbagemelding fra Thailand. ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.