Se indlæg|
Gode råd søges
|
|
| anita n |
Lagt på d. 05/08-2008 07:13
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 4 |
Jeg er så heldig at være blevet inviteret på rejse med min familie i Thailand til næste sommer. Men hvad nu med sommer vejret i Thailand?? vi skal afsted i juli måned...hvor er bedst. Hvor ofte/længe regner det når det regner fx i Phuket? er der andre familie venlige strandområder der kan anbefales??altså om sommeren?? håber nogen har et godt råd til mig .. på forhånd tak! |
|
|
|
| Fido |
Lagt på d. 05/08-2008 08:08
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 994 |
Der er ingen steder i Thailand hvor man ikke kan holde ferie hele året, men man skal selvfølgelig være forberedt på lidt regn. Hvis i tager til Phuket i Juli kan i forvente en dagligt regnskylle - og det kan godt regne meget på de kanter ![]() Som tommelfingerregel (ihvertfald hvis man kommer for at dykke)kan man sige at bedste tid er fra November til April. I Juli ville jeg personligt foretrække at blive inde i bugten hvor der er læ for monsunen f.eks Koh Samui eller endnu bedre Koh Tao.
One man's ceiling is another man's floor |
|
|
|
| ben |
Lagt på d. 05/08-2008 08:22
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 438 |
Haft familie og venner mange gange i juli/august og de har uden undtagelse altid vaeret meget glade for vejret. En graa dag her og der vil der nok vaere - og en byge eller 2(det regner haardt men kort her), men vejret skifter saa hurtigt her at det kan vaere sol 5 min efter. Faktisk noed mine venner mange gange de "graa" dage - temperaturen er lidt rarere og huden for en chance for at komme sig over forbraendingerne - samtidig med at man ikke foeler sig skyldig over at sidde med en oel i baren ![]() Skaal! |
|
|
|
| cesse |
Lagt på d. 05/08-2008 12:42
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 408 |
Du kunne jo prøver at kikke på dmi s hjemmeside da regntiden falder forskelligt hvor du er i Thailand [url]www.dmi.dk/dmi/index/verden/verdensvejr.htm?city=800066003&country=Thailand[/url] Hilsen Cesse |
|
|
|
| anita n |
Lagt på d. 05/08-2008 21:36
|
tusind tak for jeres svar. DMI har vi prøvet, men det ser ud som om der er konstant regn. Det vi havde hørt var at det nok regnede, men at der også var sol. Vi har god tid til at finde ud af en masse, så mon ikke vi finder et godt sted inden juli næste sommer! ![]() er der mon nok at tage sig til på fx Koh Samui?? for unge mennesker på 12, 14, 17, 20?og gamle nisser som os?? |
|
|
|
|
Lagt på d. 05/08-2008 21:52
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Regntiden er faktisk den bedste tid efter min opfattelse som Bangkok-borger, med ofte afstikkere til Jomtien. Regnen er ikke slem, den renser luften, jeg synes mere at overskyet vejr er fremtrædende, men pas på, du kan sagtens blive solskoldet i gråvejr. Det er korrekt, at der er store forskelle på områderne i Thailand, og glem ikke, at Phuket ofter har rødt flag ude med hensyn til badning, grundet høje bølger. God ferie |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 06/08-2008 02:36
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Kan varnt anbefale denne hjemmeside fra Thailandsmeterologosike institut. http://www.tmd.go.../index.php Kræver at man kan læse engelsk, samt satelitbilleder og radar billeder. Men har også gode prognoser
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| anita n |
Lagt på d. 07/08-2008 20:47
|
Hvad med det sted som hedder hua hin??Kender I det? jeg har nemlig lige læst at der ikke sker så meget på Koh samui ... Godt der er god tid til vi skal bestille...jeg synes nemlig det er en svær opgave at finde et rejsemål som passer til 8 både unge og halv/hel gamle ![]() |
|
|
|
| Fido |
Lagt på d. 08/08-2008 07:04
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 994 |
Så bliver du nok nødt til at fortælle lidt om hvilke forventninger og interesser i har. Hvad havde i tænk jer at der skulle foregå i ferien?
One man's ceiling is another man's floor |
|
|
|
| anita n |
Lagt på d. 08/08-2008 08:43
|
nå..ja det er selvfølgelig en god ide![]() Vi vil gerne bade, både i hav og pool. Der vil være nogle som læser bøger i en liggestol, men også nogle som vil have mulighed for sports aktiviteter fx fitness og styrketræning, vi vil på marked, og et par udflugter(gerne elefant), tænker at kombinere med 2 dage i bangkok, vi skal ud og spise, og have en drink.Ja det er nok det, men vi er ikke nogle som behøver at være vildt aktive hverdag! der skal slappes af og opleves. ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 08/08-2008 09:02
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
hvad med cha-am http://www.methav... og det ligger 20 meter fra stranden og det tager ikke mere end 5 min på motorbike til fitness og styrketræning og det koster 150 baht per dag og hvis du køber flere dage bliver det billiger....og der er et stort marked om ondsdagen og et midre om fredagen og hvis man vil på den store shopping tur hvorfor så ikke tage et smut til i bangkok i 3 dage det tager kun 2 timer fra cha-am, så hvis i tager til bkk så tag til pratunam det er et mekka for shoppere og ang elefandt så er der ikke langt til hua hin, og efter min mening er stranden bedre i cha-am......men ellers god tur
Redigeret af dutling68 d. 08/08-2008 09:13 Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
| huratho |
Lagt på d. 08/08-2008 09:04
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 913 |
Hej Anita Når i skal til at bestille, vil jeg råde jer til at forhøre jer hos Quyen Nguyen www.QT-Rejser.dk +45 7242 1808 Hun er rar, ærlig og billig, men vent nu ikke for længe. Hilsen Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

og ang elefandt så er der ikke langt til hua hin, og efter min mening er stranden bedre i cha-am......men ellers god tur