Se indlæg|
Phuket
|
|
| nyherinde |
Lagt på d. 22/07-2008 19:44
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 14 |
Hej Jeg vil høre om der er nogen der ved en del om Phuket 1 Er Stedet værd at besøge? Sammenlignet med Koh Samui og lignende steder 2 Hvordan er pris niveauet pr. overnatning i god standard? Og bør man booke hjemmefra eller blot købe fly billetten 3 Hvad koster tingene i 2008 ex. en god middag, en øl på en bar o.lign 4 Er der specielle seværdigheder på Phuket eller i nærheden der er et besøg værd 5 Er der Dykkervenligt? 6 Hvad er mest smart blot at medbringe Visa kortet, rejsecheck, kontanter eller lign.? Problemer ifht til lomme tyve og lign? Bør man bruge safe boks på hotellet? Gerne øvrige relevante informationer om Phuket På forhånd Mange Tak |
|
|
|
|
Lagt på d. 22/07-2008 20:20
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Phuket er en rigtig flot ø thailands største ø, der er dyre der end næsten alle steder. Jov den er værd og besøge en enkel gang eller 2 måske, men det er jo smag og behag, der er nogle der siger det er blevet thailansk mallorca. Men det kan jeg så ikke udtale mig om for jeg gider ikke mallorca, men helt sikkert er det da værd og prøve phuket. Lej en bil eller en knallert, så kan i da komme let omkring. Tag en tur til james bond øen i phang nang bugten det må i ikke gå glib af og når i er derude så skal i også til den der landsby ude på bugten, kan ikke huske hvad den hedder lige nu hæ hæ. Så der phuket fantasea det meget sjovt. En ting vil jeg fraråde jer og tage til er phuket zoo hold kæft det var godt nok noget af det mest dødsyge zoo jeg noglesinde har set. Jeg vil næsten sige det mest ophisende der var deres duer hæ hæ. Ok priserne ved jeg ikke hvordan de er i dag men jeg kan ikke forestille mig de er blevet billigere end dengang jeg var der for ca 8 år siden. Og dengang var alt bare dyrere end alle andre steder. Kontanter eller visa kort går fint i thailand. Men ellers må i have en rigtig god tur. |
|
|
|
| buzzer |
Lagt på d. 22/07-2008 20:39
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 36 |
Hej Nyherinde.. Jeg vil på bedste vis prøve at besvare dine spørgsmål. 1. Det er bestemt værd at besøge. Også i sammenligning med Samui. 2. Prisniveauet er jo lidt bestemt af hvornår du tager afsted på året. Men kig på Sawadee.com, der står priserne på mange af hotellerne på Phuket. Med hensyn til booking hjemmefra, så kan der vøre fordele ved det. Nogle kører med nogle rabatter via Sawadee, som feks. kan være, at du får 12 nætter men betaler for feks. 9. (Dog kun i lavsæsonen) 3. Prisen på en god middag varierer selvfølgelig fra restaurent til restaurent. Men en god steak med vand eller øl til, fås til priser fra 250-700 baht (40-105 dkr.) Disse er ca priser. En pilsner fås til alt fra 50-250 baht. De fleste priser ligger på ca 50-80 baht. 4. Af seværdigheder kan jeg nævne, Phuket fantasy, Simons caboret. Hvis du er til sejlture er der jo et hav af muligheder. Feks. Phi-Phi, James bond Island, Coral Island osv.. 5. Der er masser af muligheder for dykning omkring Phuket. Dog skal det siges, at jeg aldrig har prøvet andet end snorkling selv. Men har mødt en del der siger det skulle være super duper. 6. Et visa kort er jo rart at have i baghånden (eller baglommen) Men jeg foretrækker kontanter, da det jo ikke er gratis at hæve på visa. En anden grund er, at du kun kan hæve 2000 dkr om dagen i automaterne. Skal man bruge mere skal man i banken (Husk pas) Men det er jo meget individuelt hvad man mest er til. Mht. lommetyve, så findes de vist i hele verden. Jeg har ikke indtryk af, at det er værre på Phuket end alle andre steder på jorden. Men selvfølgelig går man ikke ud og bader mens ens ting ikke er under opsyn. (Gør jeg heller ikke i Dk) Ikke ens betydende med at man ikke skal være "vågen" ![]() Brug af safetybox er klart at foretrække. Dog skal man være klar over, at hvis uheldet er ude, så dækker hotellet ikke. I hvertfald ikke hvad jeg ved af.. Håber i kunne bruge mine svar Hey hey herfra |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.