Se indlæg
 Udskriv debat
Paradiset- Den Aller Største Myte Af Dem Alle
Fifidong
Åh, endnu et lille DTW slagsmålSad

Så er dagens gode gerning gjort folkens!

Er der andre end Nixon der hopper i fælden???

Fifidong

Frank
Fifidong skrev:
Åh, endnu et lille DTW slagsmålSad

Så er dagens gode gerning gjort folkens!

Er der andre end Nixon der hopper i fælden???

Fifidong

Jepper: Fifidong.

rinpoche
Jeg synes nu aaby starter udmærkede tråd uden at lide af den berøringsangst der nogle gange er kendetegnet for indlæg her på dtw, blot fordi vi har thai partnere og alt skal være så rosenrødt.

Jeg forstår så ikke rigtigt hans indlæg omkring John om at han skulle "hænge i bremsen". John har jeg da aldrig oplevet bakket ud af nogensomhelst debat, og han har altid anskueliggjort sin holdning på må jeg tilføje forbilledlig vis. (personlig observation her selvfølgelig)

mvh
rinpoche

styrt3 skrev:
der er mennesker med dårlige intentioner overalt i verdenen, i fattige lande er der såklart flere der tænker på lette løsninger ! hustler tendenser er på ingen måde nationalt relateret !

Hej Styrt. Hvad med den type kvinder, som faranger typisk (oftest) gifter sig med i Thailand? Er det heller ikke nationalt relateret?

Ok, der er også nogle som gifter sig med russere, bulgarere, og brasilianere, men har du hørt om danskere som har gift sig med en australsk prostitueret, eller med en fra NZ, eller fra Norge?

Så sent som i aftes, hørte jeg af en af de danskere i Pattaya, som ellers har mange tanker om, h v o r store idioter andre danskere er, også er hoppet i fælden.
Jeg grinte majet, majet længe,
han mister mange pænge.

Venligt, lommefilosoffen med en fortid som skomager. Ha ha.

rinpoche skrev:
Jeg forstår så ikke rigtigt hans indlæg omkring John om at han skulle "hænge i bremsen". John har jeg da aldrig oplevet bakket ud af nogensomhelst debat, og han har altid anskueliggjort sin holdning på må jeg tilføje forbilledlig vis. (personlig observation her selvfølgelig)

mvh
rinpoche

Hejsa, jeg kan sagtens have været for følsom, overfor Johns korte kommentar. vis det er tilfældet, beklager jeg det meget.

SKÅL.

rinpoche
Hej aaby,

men har du hørt om danskere som har gift sig med en australsk prostitueret, eller med en fra NZ, eller fra Norge?

Nej, ikke specifikt, men vi læser jo jævnligt om et dansk/dansk forhold der vist opfylder dine kriterier: Erik Damsgård og Anne Brinch Cool

styrt3
aaby----> tjaa de kvinders situation er nationalt relateret, de er blevet prostitueret pgr. af den situation de er i (som regel et barn med en thai der smutter og efterlader forsøgerpligten til pigen) men det at de går efter at få en farrang til at forælske sig og smide al sit hjordige gods efter dem, tror jeg ikke på er et thai fenomen. det er der sq os piger i australien og danmark der gør ! thai´re er måske bare bedre til det Smile men det er deres økonomiske situation der tvinger dem til den slags arbejde, ka de så få en farrang til at købe sig ud af det gør de det jo såklart ! min kæreste som også er tidligere barpige lagde fra dag 1 ikke skjul på at hun var kommet til pattaya for at finde kærligheden med en farrang, thai mænd var ikke hver at spilde sin tid på ! hvem ved måske er jeg bed at ryge i fælden Grin men min pointe står jeg ved ! der er hustlere overalt på kloden !

http://www.yeha.dk/

Frank
aaby skrev:
styrt3 skrev:
der er mennesker med dårlige intentioner overalt i verdenen, i fattige lande er der såklart flere der tænker på lette løsninger ! hustler tendenser er på ingen måde nationalt relateret !

Hej Styrt. Hvad med den type kvinder, som faranger typisk (oftest) gifter sig med i Thailand? Er det heller ikke nationalt relateret?

Ok, der er også nogle som gifter sig med russere, bulgarere, og brasilianere, men har du hørt om danskere som har gift sig med en australsk prostitueret, eller med en fra NZ, eller fra Norge?

Så sent som i aftes, hørte jeg af en af de danskere i Pattaya, som ellers har mange tanker om, h v o r store idioter andre danskere er, også er hoppet i fælden.
Jeg grinte majet, majet længe,
han mister mange pænge.

Venligt, lommefilosoffen med en fortid som skomager. Ha ha.

Jeg synes dine indlæg bliver mere og mere modbydelige.

OK - så bliver det hele mere forståeligt.

Saendaeng
Jeg syntes at hvis folk har så mange fordomme mod Thailand , så skulle man ikke opholde sig der.

Hvis man ikke kan tage lugten i bageriet , så kan man jo bare fise af.Wink
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
Suk Rak Ning
Forstaar ikke at mange farang ikke kan gennemskue fra start af, om det er en grib de har faaet fat i, eller om det er den aegte kaerlighed.........ja jeg fatter det simpelthen ikke...jeg har enda proevet at fintaenke...

saendaeng

Er fuldstaendig enig, hvis der er saa meget i vejen med Thailand og dens befolkning, saa burde man da holde sig vaek...

Personlig bryder jeg mig generelt ikke om Tyskere, derfor kunne jeg aldrig finde paa at bosaette mig i Tyskland....hvor svaert kan det dog vaere.

Jeg holder meget af Thailand og dens befolkning og derfor er Thailand blevet mit PARADIS....Wink

God dag til alle.........Wink
Redigeret af Suk Rak Ning d. 13/07-2008 05:10
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

styrt3
jeg er helt enig ! jeg er blevet forælsket i thailand og arbejder alt hvad jeg kan for at ku rive mine rødder op og bosætte mig der resten af mine dage ! men jeg vil til en hver tid lytte til folk med erfaring, så ka man jo altid sortere Wink
http://www.yeha.dk/

Jeg synes dine indlæg bliver mere og mere modbydelige.

OK - så bliver det hele mere forståeligt.
[/quote]

Goddag Frank. Det indlæg dy omtaler, med mit smukke digt, handler om en mand, der dels har underholdt alle der ville høre på det, om hvor mange penge hans kæreste havde, og dels har fortalt, med løftet pegefinger, hvordan vi andre skulle opføre os.

Nu har denne styrtende rige kvinde så gjort det igen. Fået penge fra en farang. Nemlig fra den omtalte herre, temmelig mange penge endda. Og det griner jeg af. Indvendig, og så her på denne hjemmeside.

Hvad vil du have at jeg skal gøre? Begynde at græde? Den gråd der skal leveres vedr. den sag, må manden der nu bliver snydt, selv finde tårer til.

:-D

saendaeng skrev:
Jeg syntes at hvis folk har så mange fordomme mod Thailand , så skulle man ikke opholde sig der.

Michael, det ville være smart, hvis du var konkret i dine bemærkninger. Hvis det er mig, du hentyder til, kan jeg fortælle dig, at jeg faktisk elsker hele Thailand. De fine, alle de andre, klimaet, osv. Jeg holder af Thailand, har været her længe, og har brugt mine øjne, ører, og min næse, plus hjernen også.

Og ud fra det jeg ser, gentagelse efter gentagelse, laver jeg en tråd om det eftertragtede paradis.

Får de folk som går efter paradiset i Thailand, får de det paradis.

Eller er det romantik med en revolver under hovedpuden?

Eller er det en romatik hvor man mister to biler, eller endnu mere?

Fortæl os noget om dine egne erfaringer, Michael, kom med i debatten, giv kollektivet her det du kan, og lad os så møde over en bajer en dag.

Ha en god dag der hvor du er, var det sydkorea lige nu, eller?

Hvad med at prøve at komme tilbage til trådens udgangspunkt?

Er det muligt at skabe sig et paradis i Thailand?

Hvad blev du selv overrasket over, da du prøvede?

Hvad gik bedre end forventet?

Og hvad gik helt ad helvede til?

Hvordan påvirker thaipigens familie og omgangskreds dit om din thaisamlevers tilværelse?

Osv. Osv.

En god dag til alle.

Suk Rak Ning
aaby skrev:

Hvordan påvirker thaipigens familie og omgangskreds dit om din thaisamlevers tilværelse?

Osv. Osv.

En god dag til alle.

Ja det er det, hvis man kan taenke med andet end sit lem.

Alt den positivitet jeg moedte paa min vej.

Faktisk det hele, efter jeg lige havde fundet mig til rette.

Efter man havde sorteret lidt i bla. Danske "venner " intet

Positivt.
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

Fifidong... tka skal du have for dette link, det er utroligt spændende og ørlig læsning.

Tænk hvis vi kunne få den samme åbenhed og ærlighed frem her, hvor romantikerne og ignoranterne helt tydeligt dominerer .-D

http://www.stickm...

savasava

Paradis er jo i udgangspunktet en dröm, men det er muligt at skabe sig en lige så god tilvaerelse, eller bedre, som i hjemlandet, så helt klart ja.

Hvor nemt der var for hele familien at falde til.

Ingenting.

Ingenting.

Påvirker os slet aldeles ikke, synes dog, det er godt, at börnene får kendskab til Thai familie.

Planen er/var at flytte tilbage til Faeröerne en dag.

Saendaeng
aaby skrev:
saendaeng skrev:

Michael, det ville være smart, hvis du var konkret i dine bemærkninger. Hvis det er mig, du hentyder til, kan jeg fortælle dig, at jeg faktisk elsker hele Thailand. De fine, alle de andre, klimaet, osv. Jeg holder af Thailand, har været her længe, og har brugt mine øjne, ører, og min næse, plus hjernen også.

Og ud fra det jeg ser, gentagelse efter gentagelse, laver jeg en tråd om det eftertragtede paradis.

Får de folk som går efter paradiset i Thailand, får de det paradis.

Eller er det romantik med en revolver under hovedpuden?

Eller er det en romatik hvor man mister to biler, eller endnu mere?

Fortæl os noget om dine egne erfaringer, Michael, kom med i debatten, giv kollektivet her det du kan, og lad os så møde over en bajer en dag.

Ha en god dag der hvor du er, var det sydkorea lige nu, eller?

Yes pt er jeg i Syd Korea , men på vej hjem til Th i næste uge.

Jeg fik et job for Siemens i Thailand som 24 årig , i kraft af min uddannelse og mit thaisprog , har lært at tale sproget siden jeg var 7-8 år gammel.

Kom herud som en ung knægt og nu skulle jeg bare hygge mig.Wink

Men Thailand er noget helt andet , ikke bare ligetil , hvis man ikke allerede har indstillet sig på hjemmefra at de har en anden kultur.

Har set og hørt om en del forliste forhold , men mange gange har det været guttens egen skyld.
Hvis man starter ud med at værer rundhåndet , så bliver det utrolig svært at komme ned på jorden igen , da thaierne simpelhen vil prøve at få deres del af kagen.

Men hvem ville ikke prøve dette , hvis du tjente 4500 bath om mdr.Frown

Mener at hvis man ville have et paradis i Thailand , kan det sagtens lade sig gøre , også for få penge. Men du skal være opmærksom på at der er faldgrupper overalt i dette dejlige land , med de så smilende piger.Smile

Jeg er selv gift på 8 år , og har da selvfølgelig haft op og nedture , har også haft mine ture med familie , der tror jeg bare hjælper når de har haft brug for noget.
Men min kone og børn er det mest ærebare jeg har i mit liv , og dette ville jeg aldrig bytte ud for alverdens guld eller søde damer.Smile

Et godt råd her i Thailand.

Hav begge ben i næsen , og ikke spille rig eller smart , logisk sans .

Så tror jeg samt godt at du/i kan få det paradis i ønsker.

Aaby , jeg er da klar til en bajer eller to en dag..forsat god dag til alle herind ligeså.Smile
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
[/quote]
Yes pt er jeg i Syd Korea , men på vej hjem til Th i næste uge.
...
Aaby , jeg er da klar til en bajer eller to en dag..forsat god dag til alle herind ligeså.Smile[/quote]

Michael, kom godt hjem, og lad os holde kontakten, så vi kan få knækker 2, 4, eller 6 øl over på midten. Sammen.

( år i ægteskab, med op og nedture. det lyder da vist meget normalt. Godt at du sætter dine kære højt.

Cxxxxsxxr
Jeg tilslutter mig dem, der har fundet paradiset i Thailand. Ingen garanti for ay paradiset varer evigt, men allerede nu er "investeringen" fuldt ud dækket. Uanset hvad der måtte være ske i fremtiden så har det været det værd.

Kan iøvrigt kun tilslutte mig Suks besvarelse af aabys stereotype spørgsmål.

Og nej, jeg er ikke romantiker!

Spring til debat: