Se indlæg
 Udskriv debat
Transport BKK-Hua Hin & retur
Volando
Jeg har endelig fået bestilt mine biletter, fra den 4 juli til 25 juli, men når jeg ankommer til Bkk skal jeg jo til hua hin.
Jeg har ledt og ledt overalt på nettet, og jeg kan desværre ikke finde noget omkring transport fra Bkk til hua hin? (kun omkring busser og tog, søger efter taxi)

Jeg kan sagtens finde sider hvor de beskriver hvordan man evt. kunne gøre, men ikke nogle der direkte sælger denne service.
Måske er jeg bare snotdum eller blind, men under alle omstændigheder, kunne jeg godt bruge lidt hjælp. Cool

vedr. hvordan og hvornår, priser osv.

mange tak for hælpen.

Mvh
Paco
Tilbage til Hua Hin fra D. 18 okt til den 10 nov.

quickmouse
Volando skrev:
Jeg har endelig fået bestilt mine biletter, fra den 4 juli til 25 juli, men når jeg ankommer til Bkk skal jeg jo til hua hin.
Jeg har ledt og ledt overalt på nettet, og jeg kan desværre ikke finde noget omkring transport fra Bkk til hua hin? (kun omkring busser og tog, søger efter taxi)

Jeg kan sagtens finde sider hvor de beskriver hvordan man evt. kunne gøre, men ikke nogle der direkte sælger denne service.
Måske er jeg bare snotdum eller blind, men under alle omstændigheder, kunne jeg godt bruge lidt hjælp. Cool

vedr. hvordan og hvornår, priser osv.

mange tak for hælpen.

Mvh
Paco

prøv at sende en mail til nedenstående han er dansker han kan med garanti hjælpe dig, ( mod betalning selfølgelig Wink ).

http://www.huahin...

quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

Du finder bare en taxa og siger hua hin wupti så er du på vej, men selvfølgelig skal du lige få den rigtige pris.

quickmouse
jsh71 skrev:
Du finder bare en taxa og siger hua hin wupti så er du på vej, men selvfølgelig skal du lige få den rigtige pris.

ja det er jo ikke så svært Wink Wink Wink
quickmouse

John
Uanset hvad du gør så pas på piraterne som overfalder dig såsnart du sætter dine ben i ankomsthallen, de er ikke blege for at dobble prisen op.

Fandt lige denne side, tror det er sådan noget du efterspørger:

http://www.thaila...ahin-taxi/

john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
Volando
Haha ja, hvis jeg bare skulle finde den første taxi, så var den nemt, men nok også en del dyrere, end hvis jeg havde undersøgt det lidt..Pfft

Men hua-hun-online, det er jo bare en hjemme siden, ikke en enkelt person som sådan.?

Volando
John:

Tak for dit link, jeg kigger lige på det, men det ligner, noget som jeg godt kunne bruge. Cool

Volando
Kan læse mig til at det vil koste mig ca. 6000 THB,
fra Bangkok-hua hin , tur-retur, hvis jeg vælger:

Er dette en "normal" og fair pris?

Mvh
Paco

ingolf
Når du kommer ud i ankomsthallen, skal du en trappe ned (lad de andre väre, de er skide dyre) der har du almindelig taxa. Bed dem om at slå taxameteret på, vil de ikke, ta näste, Om du har en ca pris hvor du skal hen, og ved hvad det ca koster, så gör op om prisen. De pröver nästen antid med dobbelt pris i begyndelsen.
Välkommen til TH. De tar röven på dig, det spiller ingen rolle hvad du laver. Men hellere blive snydt for 20 kroner sedler(ca 70bath), ellers tar de röven på dig for 1000kr sedler

Ingolf
Redigeret af ingolf d. 02/06-2008 20:04

Volando
ingolf:

Du syntes simpelthen ikke jeg skal bestille én hjemme fra.?

lols
Hej Volando,
En taxa er nok billigere fra lufthavnen end de bestilte. Men der kan også være forskel i den service du får. Jeg vil tro en taxa fra lufthavnen vil koste omkring 2.000 Baht, Bangkok-Hua-Hin, men måske andre har prøvet for nylig?

Tager du en taxa i lufthavnen, så se efter om den er ny, så den ikke larmer fra udstødningen, fjedrene er færdige, aircon mindre god, lugter fælt osv. Du skal trods alt side der 3-4 timer.

Tager du en af de bestilte taxaer, vil bilerne næsten altid være i god stand.

Udover det har de fleste taxa chauffører i Bangkok en ide om at pedalen kun er til enten at have helt i bund eller helt sluppet, så du vil få en tur hvor hastigheden hele tiden er op og ned og du bliver vugget frem og tilbage.

Mine erfaringer er at chaufførerne i de bestilte biler, dem der er vant til de lange ture, kører mere roligt og du får en mere behagelig tur.

Så er det jo op til temperament, hvilken du vælger.

God tur til den tid.

Lols

jens
Volando skrev:
Kan læse mig til at det vil koste mig ca. 6000 THB,
fra Bangkok-hua hin , tur-retur, hvis jeg vælger:

Er dette en "normal" og fair pris?

Mvh
Paco

Det er da rasende dyrt, man kan flyve for samme pris
Nokair flyver 3 gange dagligt fra den nye lufthavn til HuaHin
Kl 8.30 12.30 og 17.30 pris 6200baht/retur alt incl

Flight Details
Depart : Bangkok (Suvarnabhumi) To Hua Hin
Date : Friday July 04 , 2008
Time : 08:30
Flight : DD901
THB 2,053.74 (Per Passenger)

Return : Hua Hin To Bangkok (Suvarnabhumi)
Date : Friday July 25 , 2008
Time : 09:40
Flight : DD902
THB 2,100.47(Per Passenger )

Departure
THB
1 Fare (Adult(s))
2,053.74
1 Tax, Fee and Surcharge (Adult(s)) Click for detail
1,046.26
Airport Tax 100.00
Insurance 50.00
Administration Fee 50.00
Fuel Surcharge 650.00
VAT 196.26
Total (Adult(s)) 3,100.00
Departure Total
3,100.00

Return
1 Fare (Adult(s))
2,100.47
1 Tax, Fee and Surcharge (Adult(s)) Click for detail
999.53
Airport Tax 50.00
Insurance 50.00
Administration Fee 50.00
Fuel Surcharge 650.00
VAT 199.53
Total (Adult(s)) 3,100.00
Return Total
3,100.00
ATM Payment Fee1.4 20.00
Counter Service Fee2.1 30.00

Trip Total 6,200.00

En rimelig pris for en Taxa(meter) er 1500-2000baht hver vej.
Læs lidt info her.

http://www.lengho...ansfer.htm

Mvh
Jens

Volando
jens:

Jah, hvis jeg var én person ville det være biligere, men jeg er jo to. PfftCool Så er det pludselig ikke billigere længere.

Skulle havde været afsted alene for første gang, men fik overtalt en veninde til at tage med. Wink

Men hvad er normal prisen for sådan en tur retur med taxi?

Frankie-boy
Hej Volando.

Prisen for BKK-Hua-hin var i marts 08 2500 bath (der kostede 1 liter ca. 31 bath) idag ca. 36 bath så jeg vil tro at det ligger ml. 2500-2800 bath nu, kan ringe i denne uge til vores "faste chauffør" og spørge ham ang. pris hvis du er int....?Cool
Hilsen Frankie-boy.

"Do it my way"

Volando
Frankie-boy:

Det lyder bare rigtig godt, ville være super skønt..Cool
men du kan da lige få min mail:

Mvh
Paco

tuktuk
i marts 08 2500 bath (der kostede 1 liter ca. 31 bath) idag ca. 36 bath

Prøv 42.16 baht Grin 95 blyfri
Redigeret af tuktuk d. 03/06-2008 04:47
med venlig hilsen

Martin Kaiser-Nielsen
Tuk Tours - Thailand

http://www.tuktou...

www.tuktours.dk
quickmouse
Volando skrev:
Men hua-hun-online, det er jo bare en hjemme siden, ikke en enkelt person som sådan.?

ja ganske vist en hjemmeside, men der alle link vel osse som du efterspørger....det jeg mente var at du kunne rette en forespørgsel på lidt hjælp Wink
quickmouse

Volando
quickmouse:

Har skam skrevet til 'siden', søren hedder han, vældig flink. Cool
Så mange tak for linket. Wink

AndersM
Den billigestemåde at komme til Hua-Hin på er at tage en minni bus fra lufthavnen og til busterminalen...(70 bath) Derfra tager du/i en bus til Hua-Hin.
Pris under 500 bath

God turWink

Davs Anders M

Ja en minibus er billigst
men så skal man også sidde sammen med folk,
som stinker af tobaks rygning,
og det er bestemt ikke særligt sjovt.

bamsen

Spring til debat: