Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Visa efter 22. maj 2008...
|
|
| AP7100 |
Lagt på d. 27/04-2008 14:18
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 161 |
Hejsa dèr ![]() Jeg synes jeg er ved at vare rigtig godt paa den.........problemer er i farvandet, selvom jeg har anet dette i et stykke tid (men maaske lidt naivt haabet paa en eller anden form for losning)...... jeg er paa turist-visa nu, har lige gjorde det 3. af slagsen og dermed UD af Thailand den 22. maj !! Hvad skal jeg gore ? Nu har jeg efterhaanden lart at "money talks" herude, har levet i Thailand i mere end 2 aar allerede og er GIFT MED THAI...men op til 2 gange har immigrations-myndighederne (sidste gang var i Maesai), meldt KRAV : indkom 40.000 baht HVER maaned ![]() ![]() Dette har vi IKKE og slet ikke i narheden af....hvis I vidste vores maanedlige indkomst, ville I sikkert faa et chok hehe....vi er ikke som "normale farang"....vi lever, 2 personer, for under 10.000 baht pr. maaned og er okay med vores indkomst - men det er immigrationsmyndighederne bare ikke!!!En mulighed er at tage til Australien horer jeg, og soge om Thai visa der, men jeg har IKKE 40.000 - ej heller 30.000, til at rejse derned og tilbage igen og betale gebyrer for visa og alt det der. Med andre ord, er jeg helt paa spanden eller hvad ? Er det bare ud af Thailand den 22. maj - selvom jeg ALDRIG har gjort noget kriminelt, solgt narko, tyveri eller overtradt diverse love her i landet, eneste "forbrydelse" er; at jeg ikke har en indkomst paa 40.000 baht pr. maaned! Hvis nogen har et eller andet input og gode raad, saa mere end velkommen, for jeg har hovedpine af at spekulere over det her og ingen som helst losninger ![]() Hilsener fra Chiang Rai |
|
|
|
| kvindemin |
Lagt på d. 27/04-2008 15:30
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 555 |
i må være meget forelsket, tillykke med det men med budget på 10.000 baht om måneden, vil jeg mene i osse lever lidt uden for lov og ret? og ikke har har det store samkvem med venner naboer, osv. så min løsning er, bliv i landet, og glem alt om visa og diverse, overstay er steget til 500 baht pr.dag, men det højeste beløb er vist stadigvæk 20.000 baht, selv efter flere år, og du vil stadigvæk være velkommen i thailand, måske ikke det bedste forslag, men det er da en mulighed,jeg kender 2-3 personer der gør det, selv her i hektiske patong (phuket) har selv boet her i lange perioder siden 94, og har aldrig nogensinde måtte vise opholdstilladelse til diverse myndigheder, jeg tænker på hospital, kørekort, anmeldelse af tyveri og osv. |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 27/04-2008 16:28
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
kvindemin skrev: bliv i landet, og glem alt om visa og diverse, overstay er steget til 500 baht pr.dag, men det højeste beløb er vist stadigvæk 20.000 baht, selv efter flere år, og du vil stadigvæk være velkommen i thailand, måske ikke det bedste forslag, men det er da en mulighed. Det er så afgjort en mulighed. Men vær opmærksom på at det er ulovligt og du kan ricikerer at komme i problemer med den Thailandske lovgivning, og som følge deraf i fængsel. john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 27/04-2008 18:27
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
En tur på ambassaden i Vientiana, for at få en ny 90 dages visa, som efter 60 dage skal fornyes på emigration... Med vielses attest / copy at konens papirer, 90 dages non "o" eller er der lavet om på det,??? der må være nogen der lige har været på visa run...... selvfølgelig er der forskel på hvad man bruger, men skrive man bor uden for lov og ret.. Det var da en dum kommentar. Vores faste budget. El.. 1.000,- / i-net 530,- inkl en weekend øl bruger vi 6 - 9.000 thb pr mdr. 2 personer og en hund der spiser for 1½ Gad jeg spise ris morgen/middag/aften og drikke vand, ja så blev det endnu billigere, for brød / pålæg / kaffe er forholdsvis dyrt.. Ok vi har lidt jord og jeg dyrker selv stort set alle grøntsager og har høns / æg.. Vi render ikke i byen og spiser / drikker hver dag, men det sker da og der er også plads til at købe et par pølser etc når pølsedamen kommer forbi.. Jeg laver altid mindst 2 retter mad om aftenen.. Det er såmænd ikke dyrere hvis man selv / eller konen ved hvad et køkken bruges til. ![]() |
|
|
|
| kvindemin |
Lagt på d. 27/04-2008 19:27
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 555 |
le-si det er er ingen skam, hvis man ingen penge har, men at blæse det op til noget, som selv stalin ville havde billiget, er sgu for meget, jeg har mere at gøre med en dig, så er den den faktisk ikke længere |
|
|
|
| jpo |
Lagt på d. 28/04-2008 01:40
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 797 |
er man thai gift og har ca 800.000 baht på en konto i thailand kan man få et 1 års visa, bankbogen skal være opdateret, hvad siger i andre. Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url] |
|
|
|
| Inger og Kim |
Lagt på d. 28/04-2008 02:51
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 42 |
glem nu det med at i skal have en konto i thailand med et vis antal kr og øre gå på den danske ambasade og vis at i har en intægt på jeeres 14346 dk kr i førtids pension og hvis i er fyldt 50 så er der et retryedment visa og det var sådan ca hvis i gør det rigtigt 15 mdr og så må jeg lige komentere til den person som beklager sig over han kun har 10000 bhat at leve for om mdr hvor kommer de penge fra og hvorfor har du kun dem hvor gammel er du det lyder sq lidt usansynligt at du fra dk ikke skulle få mere hilsen kim og inger ![]() |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 28/04-2008 04:40
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
kvindemin skrev: le-si det er er ingen skam, hvis man ingen penge har, men at blæse det op til noget, som selv stalin ville havde billiget, er sgu for meget, jeg har mere at gøre med en dig, så er den den faktisk ikke længere ja ja så siger vi bare jeg bruger sgu også 40 - 50k pr mdr.. Det skulle jo nødig være sådan at jeg får nogen til at gå og tænke på om der måske er et lille hul i bunden af husholdnings kassen, eller får det til at se ud som de smider om sig med penge. ![]() Det har da ikke en skid at gøre med hvem der har hvad.. det handler om at man lever et ganske alm. liv som millioner andre i denne verden, der ikke skal have fest og farver hver dag for at holde sig selv ud.. Der findes noget som hedder fritids interesser, mange meget billige , nogen giver endda mad på bordet. der findes noget som kaldes slappe af og nyde livet, høre fuglene synge f.eks. alle de små værdier som ligger til fri afbenyttelse. hvis alle skulle leve som mange her tilsyneladende gør, så skal der dæleme opføres nogle flere turist paradis - beerbar - restauranter i denne verden.. æh forresten, hvem skulle så betjene os ?? Men det er da rigtig, hvis man ikke kan se det sjove i de naturlige værdier, så er man nød til at betale sig fra det og nej så kan man ikke leve her ude for 10.000 pr mdr. ........... Inger og Kim Ja men han har da ikke skrevet noget som helst om at pengene kommer fra dk, så måske lever de af de penge de kan tjene her ude....... Du får det til at lyde som om det kun er folke / førtids pensionister der flytter til Thailand.. Det er det ikke... |
|
|
|
| AP7100 |
Lagt på d. 28/04-2008 07:50
|
|
Takker for alle svarene, selvom jeg synes debatten tog en anden drejning end paatankt!! ![]() For det forste beklagede jeg mig IKKE - jeg skrev faktisk at vi "er okay med vores indkomst" ![]() "Overstay" synes jeg er et temmelig daarligt forslag, da det er 500 baht per maaned!!! Til en eller andens kommentar om at vi er meget forelsket, saa ved jeg ikke hvad der menes med det, ja det er vi maaske, men der er jo HELDIGVIS saa meget mere i tilvarelsen end penge, jeg synes det er et meget pengefokuseret holdning der kommer frem der ![]() Og du tager ogsaa fejl i dine andre betragtninger, for vi HAR faktisk ganske MANGE venner og naboer herude......og er stort set hver dag sammen med en hel stribe af mennesker ![]() Og igen forkert - vi lever IKKE uden for "lov og ret" hvad det saa end betyder.... Jeg er 36 aaar og dermed IKKE pensionist eller noget.....hvor pengene kommer fra ? Synes jeg er en privat sag, men kan oplyse at de IKKE kommer fra DK og der foregaar absolut INTET ulovligt her!! Jeg gentager, jeg har IKKE et Visa "o", men er paa tourist-visa og har IKKE den navnte penge.....det synes jeg ikke er at "klage", det er saamand bare en foresporgsel om gode raad, jeg troede faktisk det var det der var meningen med denne side ![]() Hygge! |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 28/04-2008 08:01
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Der må næsten , hver nogle herinde der kender til samme situation. Jeg har desværre ingen løsning til dig , men forstår godt du har en enorm hovdetpine. Har du været inde at kigge på .[url]www.thaivisa.com[/url] måske der er nogle der har en ide der. Håber du finder en løsning. Lavede lige dit link aktivt John Redigeret af John d. 28/04-2008 16:46 Michael B Kristensen
|
|
|
|
| xxxxxx |
Lagt på d. 28/04-2008 08:24
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 281 |
hej ap 7100 læs nu hvad le-si skrev ....... En tur på ambassaden i Vientiana, for at få en ny 90 dages visa, som efter 60 dage skal fornyes på emigration... Med vielses attest / copy at konens papirer, 90 dages non "o" da du er thai gift kan du få et non "o" visa du skal ikke søge om turist visa men non "o"visa dette visa gives til personer der er gift med thai og eller har familie i landet du kan få et 90 dages non "o" visa uden problemer |
|
|
|
| AP7100 |
Lagt på d. 28/04-2008 09:01
|
|
Hejsa Le-Si og Yindee ![]() Takker for Jeres raad !!! Haaber I er helt 100 % sikre paa dette ?? Se, jeg var i Laos i December og fik et 3 maaenders visa dèr (Savannakhet), men de siger jo noget med en bank-garanti og kan ikke faa et 3 maaneders visa inden for 12 maaneder ??? Ikke fordi jeg ikke tror paa Jeres raad, men er I virkelig sikre paa at det er SAA simpelt ? Enhver kan se i mit pas, at de 90 dage (3 x 30 udlober den 22. maj) saa jeg kan jo ikke "snyde" nogen med dette.... Hygge fra Chiang Rai (i dag kom der et lille smil paa....maaske er der alligevel et eller andet haab derude.....) |
|
|
|
| Draaben |
Lagt på d. 28/04-2008 09:13
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 177 |
Ikke fordi jeg ikke tror paa Jeres raad, men er I virkelig sikre paa at det er SAA simpelt ? Enhver kan se i mit pas, at de 90 dage (3 x 30 udlober den 22. maj) saa jeg kan jo ikke "snyde" nogen med dette.... Le-Si og Yindee har 100% ret, så simpelt er det ![]() Nyd dagen og vejen....Frank Beer is proof that God loves us, and want us to be happy. |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 28/04-2008 10:15
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Det skulle værer rigtigt , det Yindee og Le-si skriver , har bare aldrig selv tænkt over det , da jeg aldrig er hjemme i 3 mdr af gangen. Men kører selv på et multi entry , baseret på at jeg er gift og har 3 børn her... Michael B Kristensen
|
|
|
|
| AP7100 |
Lagt på d. 28/04-2008 11:29
|
|
Takker 1000 gange !!!! - hvis 4 mennesker mener dette, ja, saa maa der da vaere noget om det.... ![]() Haaber I har ret, for det vil da godt nok vaere surt for mig om en 3-4 uger og staa i Vientiane (har aldrig vaaret der !!!) og saa ikke kan komme ind i Thailand igen, til konen og alt det....... Jeg undrer mig bare over, hvad det er vi har hort, fra immigrationsmyndighederne, om at man kun kan faa 1 stempel (3 maaneders, visa "0", marriage, inden for 12 maaneder) da vi jo fik et saadant i december 2007, altsaa 4 maaender siden nu. Hygge-hejsa fra Chiang Rai ![]() |
|
|
|
| jpo |
Lagt på d. 28/04-2008 18:00
|
|
da vi skal snart flytte til thailand, og jeg får kun en lille pension, fra danmark, vil jeg sætte 800.000 baht ind på min konto i thailand, og kan så få et 1 års visa, er thai gift og har familie i thailand, det var det jeg mente i mit tidliger indlæg. har jeg ikke ret i dette. er der nogle der har prøvet dette, vil jeg meget gere køre om det. Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url] |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 28/04-2008 22:48
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
JPO, Kun 400.000B når du er thai gift eller HUSTANDS månedlig indkomst på 40.000B (Du kan "nøjes" med en pension svarende til 25.000B., HVIS konen har en indkomst på 15.000, eller 30-10). Redigeret af Lung Yao d. 28/04-2008 22:51 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| sn |
Lagt på d. 29/04-2008 09:35
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 92 |
JPO Hvis det er dit første 3 mdr. eller 1-årig multi entry non-O visum, så skal du søge det udenfor Thailand, normalt hos konsulatet i Hvide Sande (tager kun 1-2 dage), her kan du søge et marriage (thai-gift) eller retirement visa(min. 50 år) krav som jeg kan forstå du opfylder..I den første visa periode skal du ud af Thailand hver 90 dage. Når det første visa udløber, tager du på nærmeste immigrationskontor i Thailand og får en folængelse på 1 år, når du har den, skal du ikke ud af Thailand, men kun melde dig på imm. kontoret hver 90 dage. Som Lung Yao skriver skal du have 400K på bankbog eller indkomst på total 40K pr. mdr tilsammen, hvis det er marriage visa du går efter. Hvis du ikke har brug for work permit, vil jeg dog foreslå retirement visa 800K, da immigrationen normalt vil kunne lave det samme dag, især hvis du medbringer din kone og alle relevante papirer. Hvis du VIL have marriage visa tager det minimum 1 måned og en masse bøvl med papirer de første par år. Info.:Forlængelse af 1-årig non-O multi entry visa koster idag 3900 THB sn
|
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 29/04-2008 10:18
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
den skal jeg lige have en gang til da mit 1-årig multi entry non-O visum er ved at udløbe jeg er ikke gift eller over 50 år....vil det sige at jeg kan tage op det nærmeste immigrationskontor og få et nyt 1-årig multi entry non-O visum ved at betale 3900 thb eller er det mig der ikke forstår det.......
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
| jpo |
Lagt på d. 29/04-2008 15:24
|
|
sn. det vil sige jeg starter med at få et multi entry non-o-visum, i danmark- 1 års, hvornår sætter man så de 800 k ind på min konto i thailand, og så hver 90 dage tager man en tur til laos, hvor mange dage i laos,og så efter det første år søger man så et retirement visum i thailand, hvad for nogle papirer skal man have, jeg er thai gift og er 60 år, kunne du skrive lidt mere. tak for de gode svar. mvh jpo Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

men med budget på 10.000 baht om måneden, vil jeg mene i osse lever lidt uden for lov og ret? og ikke har har det store samkvem med venner naboer, osv. 

ja ja så siger vi bare jeg bruger sgu også 40 - 50k pr mdr..