Se indlæg
 Udskriv debat
Priser - udflugter - destination ??
Harebell
Hej - håber at I kan hjælpe Smile

Jeg læste i en anden tråd at priserne er steget meget på Phuket... så derfor er vi nu kommet i tvivl om hvor vi skal bo.....

Vi har planer om at bo på Phuket i en uges tid fra på onsdag - d. 01.05.08.....

Jeg har lidt svært ved at forstå størrelsen på landet - og når man snakker Phuket, er det så hele Phuket eller snakker vi bare byen Phuket? Hvor meget billigere er det andre steder?
Er der andre steder der er lige så gode?
Vi vil gerne bo sådan ca. i mellem klasse, dase det meste af dagen, spise ude, shoppe en del og på nogle udflugter...
Jeg har hørt en del forskellige ting fra folk jeg kender der har været der flere gange..... at fra Phuket er det nemmest at komme ud til de forskellige øer osv....
Jeg er kommet lidt i tvivl om hvor det er klogest at tage hen. Indtil videre er vores billet til Bangkok bestilt og betalt, og så ville vi tage til Phuket der fra, men er meget interesseret i at høre jeres meninger om hvor vi ellers ville kunne få en rigtig god ferie...

Det er meningen at jeg skal opereres i Bangkok efter en uge, og der efter vil vi rejse videre til Hua Hin, fordi det skulle være et roligt og rart sted, hvor jeg kan komme mig lidt inden vi tager hjem efter ca. 11 dage der. Hvad er jeres mening om Hua Hin... Vi er 2 voksne og en pige på 15 år, vi er ikke pyldrede som forældre og hun må gerne komme med ud i nattelivet og se kulturen osv...
Det skal helst ikke være FOR vildt, da jeg gerne skulle komme mig lidt - men nu er vi heller ikke skinddøde og vil stadig gerne have noget ud af ferien... shoppe, se på flot kultur osv...
Vi vil desuden gerne tatoveres - er der nogle de kan anbefale nogle gode tatovører? Jeg vil have en tegning som er meget meget fin i stregerne, og ønsker derfor en tatovør der er god til den slags ting... netop for at få noget der er anderledes.... end det man kan få her hjemme Smile

Håber at I vil komme med jeres bud

- Og tusind tak fordi du gad og læse det lange indlæg Wink

Knus
Harebell

Saendaeng
For en familie som jer vil det værer en god ide at vælge noget på Kata beach , det er stille og roligt , derfra er det nemt at komme på udflugter. Bare rolig ,,udflugterne kommer til jer og der er masser af muligheder at vælge imellem. Bare gå en tur langs stranden eller gå ind til de utallige udflugts arrangører der ligger rundt omkring.

Angående Hua Hin , tror jeg i kan kontakte Martin fra Tuk tours.
Jeg tror han har rimelig styr på det omr. [url]www.tuktours.dk[/url]

Tatovør , Dem er der masser af i Thailand . Jeg er selv blevet tatoveret et par gange , men det er oppe omkring hvor jeg bor , så kender desværre ikke til nogle i disse områder i skal til.

Men håber da i får en god ferie..Smile
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
mattidk
hel Phuket ø er ret stor... ca. 15km x 40 km, og transport i turist område er ret dyrt efter min mening, så det er ret vigtigt at vælge hvor I skal bo.
jeg vil nok også anbefale Karon eller Kata som er mere roligt end Patong som er lidt for vildt og kaotisk. Karon ligger lige syd på Patong, og Kata ligger længere syd.

Pris på forskellige ting på Phuket især omkring turist område er meget højere end andre steder i Thailand.

Fra Phuket I kan fx tage tur til forskellige øer rundt omkring, nogle øer har mulighed til overnatninger. I kan stille og rolig måske book kun de første par natter på Phuket, og finde ud mere når I er derned.
Prøve tjekke AirAsia/NokAir/one2go airline som har lav pris flybilletter fra Bkk til Phuket.

Priserne er vel steget overalt i thailand, men phuket har jo altid været dyrest så det er nok derfor det også er der det stiger mest.

Phuket er stor? Tror man kan bruge et par dage, så har man set alt hvad der er at se på øen. Jov der er flot på øen især hvis man tager til phang nang bugten, jeg ved ikke om man kan kalde det phuket, men det er da næsten et must når man er på de kanter.

Men kata eller karon beach er et stille og roligt område, et rigtig godt sted at tage til hvis man skal slappe af. Der er også som du selv skriver hua hin, der er ikke så lang transporttid som der er til phuket, hvis man altså ikke flyver til phuket.

Der kan man også slappe godt af, en stille og rolig by med lidt gang i den alligevel.

God tur herfra og hav nu en god operation.
Redigeret af d. 28/04-2008 09:34

Spring til debat: