Se indlæg
 Udskriv debat
Budget for en rejse
Harebell
Hejsa

Jeg er helt ny her inde, og forsøger at gøre det rigtigt... skulle det glip, så ha´ tålmodighed med mig Smile

Jeg står og skal 3 uger til Thailand. Jeg er ikke den mest velbevandrede ude omkring i verden, men har dog været afsted på ferie et par gange. Jeg tager min teenager datter med, så vi er altså to voksne, hvad angår budget....

Hvis vi gerne vil på et par ture der nede, ud og se vandfald, ud og sejle, se tigerne, spise ude til alle måltider, have rigeligt med tøj med hjem osv.... Sådan en ferie hvor man ikke mangler noget, hvor meget mener I så jeg skal beregne til lommepenge?

Hvad koster fx. et alm. godt måltid mad?

Hvad koster det at leje strandstole?

Hvad koster sådan noget som en sodavand?

Hvad koster det typisk at køre i taxi?

Hvad koster et hotelværelse, hvor der er RENT! Jeg har hørt at mange hoteller har de her små dyr som man skal kigge efter inden man går i seng!

Giver man drikkepenge til alle der yder en service lige som i nogle andre lande?

Er der tiggere i samme grad som der er i andre lande syd på?

Er der nogen grund til at være forsigtig hvis man går alene ud to piger om aftenen?

Det var lige en række spørgmål ... indtil videre.... jeg er rimelig usikker på at skulle der ud, men rejsen er betalt, så jeg må jo bare tage springet Wink

Håber I vil hjælpe mig og svare på spørgsmålene Pfft

Tusind tak!!

sabai sabai
Hej og velkommen til.

Her er en link samling som kan give svar og gode ideer på stort set alt

http://www.thaiwe...

[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung !

lilleper
hej og velkommen hvis det var mig der skulle afsted i 3 uger med en teenage datter ville jeg nok regne med at bruge 25-30000 kr.til hoteller ture shopping og mad 1 halv l. sodavand i en kiosk koster omkring 2,5 kr en halv kildevand 1,25 kr. et godt måltid mad med drikkevarer kommer an på om det er thai eller vestligt mad en god thairet med en cola koster omkring 15 kr vestligt fra omkring 50-100 pr person

Jeg kan prøve at svare så godt jeg kan.

Priserne afhænger meget efter hvor i thailand du vil hen, og hvordan i vil rejse. Om du kan spise mad på gaden (helt udemærket efter min smag) Eller om det er den fine resturant. Uden for turist stederne kan du sagtens spise billigt på en resturant, men i bangkok kan du hurtigt komme af med 1500 bath for et måltid på en god resturant. Til gengæld kan du jo så spise nuddel suppe på gaden til 20 bath.

Nu køber jeg ikke sodavand, drikker mere vand men konen MENER at en pepsi koster 12 bath, en eller anden ret mig vis jeg tager fejl.

Taxi.. Jeg syntes det er billigt, idag kørte vi over en time. fra busstationen til vores hotel, og det kostede 130 bath.

Hotel

Jeg har faktisk kun en gang været ude for at se noget som helst slags kryb på et hotel (måske er jeg bare heldig) og det var på et ikke helt billigt hotel. Lige nu bor jeg på et gammelt hotel til 1000 bath om dagen (i bangkok) som er helt fint.

Drikkepenge er vel en smagssag, men jeg giver aldrig over 20 bath. så skal der ihvertfald være sket noget helt ekstraordinært. men jeg giver til alle, undtagen når jeg checker ud fra et hotel.

Massere af tiggere, ihvertfald her i bangkok. Men man kan jo ikke hjælpe hele verden desværre. mit hjerte smelter dog vis jeg ser en mor med små børn sidde på gaden. men igen, det er jo helt op til en selv. et par bath og de er glade.

Der er altid en grund til at være forsigtig når man rejser i et fremmed land Wink Men holder i jer inden på turiststederne og ikke klæder jer alt for udfordrene har i intet at frygte. Ved godt der er skrevet meget i medierne om Thailand, men jeg syntes ikke her er værre end i danmark mht kriminalitet.

Du skal glæde dig, er sikker på i får jeres livs ferie. eneste minus ved thailand er at det liger 11 timer væk Grin

Håber du kunne bruge det her til noget

kanut
Når min kone og jeg er på tur i Thailand er vores budget ca. som jeg har beskrevet herunder, selfølgelig med afvigelser. det skal så siges at vi ikke går i byen og fulder os, men det er med mad og drikke i byen tre gange om dagen,

Hotel ca : 1600 bath pr døgn x 21 dage
kost ca : 1600 Bath pr døgn x 21 "
Lommepenge 1600 bath pr døgn x 21 " Total :100,800 B/16800 kr

Div udflugter ca : 1000 kr.
Taxa ca : 500 kr.

Og så kommer der så et beløb til mega-shopping i Bangkok Smile

MAN ARBEJDER FOR AT LEVE Cheers MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE Pibe

ebeth
Jeg har lige betalt regningen for 4 uger, vi er 2 voksne- og med alt kom jeg af med 12.000 kr. Vi tilbringer dog en del af tiden på landet, hvor vi så har udgift til bil, hvilket går nogenlunde op med et hotelværelse. Det kommer også, som ezal skriver, meget an på hvor i Thailand I har tænkt jer at være... turiststeder og Bangkok kan være ret dyre.
Velkommen til og vh

mattidk
Giver man drikkepenge til alle der yder en service lige som i nogle andre lande?

Nej, ikke nødendig men hvis du er tilfreds med service så det er også i orden at tips. det ikke har tips kultur som i US.

Er der tiggere i samme grad som der er i andre lande syd på?

Jeg føler slet ikke man bliver tigget så meget lige som f.x. i tyrkiet, folk er meget venlig og hjælpsom. Men nogle gange du får tilbud på alt muligt ting, kommer også an på hvor du rejser hen.

Er der nogen grund til at være forsigtig hvis man går alene ud to piger om aftenen?

General, det ikke er noget fare så langt I går på gade med lyst eller noget, I skal bare undgå at tage på nogle sted uden nogle mennesker eller helt mørk, alligevel det ikke er noget I skal være bekymet over.

Harebell
Hej alle sammen!

NU har jeg ENDELIG fundet ud af hvordan jeg kunne svare! Wink

Tusind tak alle sammen, det giver mig et godt indtryk af hvad pengene kommer til at gå til Grin

Tak for jeres hjælp!

Kram
Harebell

Spring til debat: