Se indlæg|
hej vil godt hvide mere om jord
|
|
| bornholmer |
Lagt på d. 11/04-2008 14:45
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 8 |
hej vi er nogle fyr som at tænke på at købe jord og laver er ris i thailand.min ven har en thailand damme som har jord og hus i thailand,vi har tænk på at flytte der ned og prøver at leve på at lave ris kan nogle hjæpe os med det |
|
|
|
|
Lagt på d. 12/04-2008 03:12
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Prøv lige at tænke dig om. Nu har thailændere og andre folkeslag fra fjernøsten i årtusinder avlet og høstet ris, med større eller mindre udbytte. Lige nu er det hele enten oversvømmet eller som visse steder må flyvevåbenet op og skyde med kemikalier for at prøve at skaffe regn. Hvordan kan du forestille dig at I sammen med en tilfældig dame kan få en forretning op at stå. Er hun opvokset med at dyrke ris, så behøver hun ikke nogen råd fra Bornholm. Kan af egen erfaring fortælle dig at de marker min kone har giver ikke så meget i overskud i disse år at der bliver noget til overs til at sælge. Kan ikke engang brødføde familien, men vi må på markedet og købe ris. Og har du en gang prøvet at stå krumbøjet med røven i vand i dagevis for at plante ris og i bagende sol og 45 grader at høste med segl og tærske med gammeldags plejl. så går romantikken hurtig fløjten. Hvis du skal hyre mandskab, så er prisen i dag omkring 200 Baht om dagen. Næh du, jeres penge ville gøre større gavn i mine tørre lommer. I kan ikke købe så meget som 1 kvm. land. Den omtalte dame kan, i hendes navn, og så farvel med dig Bornholmer. Regn du trygt med det. Skeptikeren |
|
|
|
| birkedhoj |
Lagt på d. 12/04-2008 21:13
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 738 |
Jeg synes du giver et rigtig godt svar skeptiker. Jeg går ud fra du ved, hvad du taler om. Hilsen ole. |
|
|
|
| risbaronen |
Lagt på d. 12/04-2008 22:55
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 169 |
du kunne jo prøve at snakke med nogen af de andre udlændinge der lever fedt af at dyrke ris i thailand
|
|
|
|
| Jake |
Lagt på d. 13/04-2008 00:15
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 380 |
Hej Bornholmer Med al respekt for at have en ide til at få noget at leve af i Thailand, er ris ikke vejen. I vil kun tabe penge på det. Som det nævnes i tråden, kan thaierne selv det fag til fulde. I skal finde på noget, hvor I kan drage nytte af de erfaringer, I allerede har fra Danmark og kombinere det med noget, der kan give en indtægt i Thailand. Det er vigtigt at I tænker jeg jer grundigt om, inden I investerer, så det ikke sker forgæves... Redigeret af Jake d. 13/04-2008 00:16 |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.