Se indlæg
 Udskriv debat
dansk pas
hamster01
hej.
jeg har søgt her om dansk pas men ikke fundet det jeg skal bruge
jeg kunde godt tænke mig at konen fik dansk pas og hun beholde
sit thailandske pas og statsborgerskab.
kan man det, jeg spørger fordi det bliver letter at rejse til lande som ikke er med i Schengen så man ikke skal søge om visa hver gang man skal til et nyt land (som ved en sørejse hvor man besøger mange lande)
mvh
hamster

www.lapetitbankok.dk
først skal hun kunne opfylde kravene for at kunne få dansk statsborgerskab, når hun kan det, og det er hård arbejde, det er ikke så nemt igen, må jeg have lov at spørge hvor mange år hun har værret her.

og så kommer lige den der med at danmark kun giver statsborgerskab hvis personer opgiver sit gamle statsborgerskab.

så i det store hele, glem det, at søge visa er meget nemmer end at skifte statsborgerskab.

sjovt nok er der folk fra en del forskellige muslimske lande som har dobbeltstatsborgerskab, men det kan vi jo takke de forskellige elendige regeringer som der har siddet igennem tiderne for.

jeres børn kan have dobbelstatsborgerskab til de fylder 22, hvor de skal vælge side...

dr_dem
Og så er der også noget om at når hun har fået dansk statsborger og mister thai statsbogerskab mister hun også rettighedderne til det hun har i Thailand

dr.dem

hamster01
hej.
tak for svarne .
hun vil beholde sit thailandske pas og statsborgerskab det er kun passet vi kunde tænke os.Cool
mvh
hamster
ps hun har boet i landet siden 1989

www.lapetitbankok.dk
ost22
Det er kun danske statsborger der kan få dansk pas (ja jeg ved godt der er undtagelser for vise statsløse)

OlaflaCour
OG som dansk statsborger kan hun ikke længere eje jord i Thailand..Sad

http://www.la-cour.eu
hamster01
hej
tak igen for svarne .
nyt spørstmål hvis hun får dansk pas hvad med den jord hun har nu
mvh
mvh
hamster

www.lapetitbankok.dk
Klovn
Man kan ikke få i pose og i sæk! man mister sit statsborgerskab i Thailand vis man får dansk statsborgerskab,ved naturalation i folketinget som er over 3 behandlinger som en ver lov er her i landet,
jeg mener dog at man opnår visse fordele ved at blive Dansker,her
tænker jeg på pension når man når en vis alder-eller skulle man blive syg,kan din kone kun søge om førtidspension vis hun har dansk stats-
borgerskab!

Samme pligter samme retigheder.Wink

Personlig synes jeg det er en dum ide at få dansk pas, fordelene ved at bevare sit thailandske pas mod et dansk er ret store.
Køb af jord, bolig m.m.
Længere ferie i Thailand-kun den ene part skal søge visa.
Rejseforsikring er kun nødvendig for den med dansk pas, da en thai stadig kan have sit thailanske sygesikringsbevis- 30 baht.

Så derfor behold dit thailandske PAS!!

mvh
povl erik

Klovn
Shock
girobank skrev:
Personlig synes jeg det er en dum ide at få dansk pas, fordelene ved at bevare sit thailandske pas mod et dansk er ret store.
Køb af jord, bolig m.m.
Længere ferie i Thailand-kun den ene part skal søge visa.
Rejseforsikring er kun nødvendig for den med dansk pas, da en thai stadig kan have sit thailanske sygesikringsbevis- 30 baht.

Så derfor behold dit thailandske PAS!!

mvh
povl erik

hmm sygesikringsbevis 30 THB har du været på offenligt hospital i
Thailand,vis ikke ,skulle du prøve at slå et smut forbi næste gang
du er på ferie! Cool købe jord/bolig/kun søge visum til den ene part
jeg må sige du har fundet nogle temmelige store fordele! og når din
kone så har boet næsten hele sit liv her kan i jo leve af din folkepesion får hun får INGEN Grin

Frank. Det er ikk rigtig det du siger.
Sidste år var min hustru indlagt på det store hospital i TRAT.
Blev opereret for blindtarmsbetændelse og var indlagt i 3 døgn. PRIS 900 BAHT, så ja vi har prøvet de offentlige hospitalssystem- det virker perfekt- hun havde nemlig det billige sygesikringsbevis til 30 baht.
Perfelt berhandling og dygtig personale!
Derfor kan jeg udtale mig om det - har prøvet det selv.
M.h.t. ti pensioner, så tror jeg du er lidt forkert på den- men jeg har ikke selv prøvet din påstand af, men det har du vel , når du kan udtale dig om emnet?!
mvh
povl erik
Bo Rai nord for TRAT.
Thailand siden 1993

MaxC
En thailænder som bor i Danmark, har samme muligheder for at få pension, som alle danskere, den bliver bare ikke lige så stor, da den beregnes i forhold til den tid, de har været i Danmark ved pensionstidspunktet, i forhold til en teoretisk længede. De skal have været her i 40 år, efter det fyldte 15 år, for at få fuld pension. De kan derfor også få førtidspension.
Hvis de som gamle vælger at flytte til Thailand, mister de deres pension og opholdstilladelse, hvis de er thailandske statsboger.
Hvis de er blevet danske statsboger, kan de tage pensionen med til Thailand, lige som mange andre gør.
Min kone er på førtidspension, så jeg har været igennem hele bunken af regler, og det håber jeg ikke at det bliver nødvendig for nogle af jer.

Max C.

Klovn
MaxC skrev:
En thailænder som bor i Danmark, har samme muligheder for at få pension, som alle danskere, den bliver bare ikke lige så stor, da den beregnes i forhold til den tid, de har været i Danmark ved pensionstidspunktet, i forhold til en teoretisk længede. De skal have været her i 40 år, efter det fyldte 15 år, for at få fuld pension. De kan derfor også få førtidspension.
Hvis de som gamle vælger at flytte til Thailand, mister de deres pension og opholdstilladelse, hvis de er thailandske statsboger.
Hvis de er blevet danske statsboger, kan de tage pensionen med til Thailand, lige som mange andre gør.
Min kone er på førtidspension, så jeg har været igennem hele bunken af regler, og det håber jeg ikke at det bliver nødvendig for nogle af jer.

Max C.
fuldstændig korekt ! Pfft

Hamster01

Kik på [url]www.statsborger.dk[/url] der er måske noget du kan bruge

lindy

Suk Rak Ning
MaxC skrev:

Max C.

Det kaldes en broekpension............Ca. 13 aar i DK og du kan faa ca. 4000 DKK hvis du flytter til TH, men stadig er DK borger..
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

Hej suk dig som ved alt om th. og førtidspensionWinkWinkWink

hvor meget kan en førtidspensinist få udbetalt efter den nye ordning.

lindy

Det var dejlig med det indlæg om pension, havde ørt noget om det, men ville ikke sige noget,da jeg ikke var sikket.
Men jeg kan oplyse følgende, men kammerats thaikone for et par år siden blev tilkendt invalidepansion. Kun kom til DK december 1992.
Det er fakta - beløbets størrelse kan jo være ligegyldigt.
Så om du har dansk pas eller ej, det er ikke det afgørende!
Derfor kære thailændere i DK, overvej fordele/ulemper ved at skifte passet ud. Sjovt nok kan en thai i DK godt beholde sit thailandske ID-kort samt Thai-sygesikringsbeviset.
¨åsan er der jo så meget mærkeligt, ikke?

hamster01
hej.
jeg siger igen tak for svarne dem vil jeg fin studer
mvh
hamster

www.lapetitbankok.dk
Suk Rak Ning
lindyras skrev:

Hej suk dig som ved alt om th. og førtidspensionWinkWinkWink

hvor meget kan en førtidspensinist få udbetalt efter den nye ordning.

lindy

Ca, 40.000 THB.Sad
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

Tak tak så kan man jo godt begynde at fintænke lidtWinkWink

lindy

Spring til debat: