Se indlæg|
Hvad laver Udlændingeservice - egentlig
|
|
| lakr |
Lagt på d. 04/03-2008 17:42
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 8 |
Hej i gruppen Et meget stort spørgsmål, hvad laver de egentlig i udlændingeservice, ved ansøgning om familiesammenføring, og hvorfor skal det tage op til 7 måneder at få et svar...???? Min hustru og jeg var inde den 28 januar 2008 og afleverer vores ansøgning om familiesammenføring i US. Vi medbragte korrekt udfyldt ansøgningsskemaer, alle bilag som huslejekontrakt, vielsespapir i DK, dokumentation for fælles forældremyndighed ved særbarn, kopier af vores tidligere telefonsamtaler, bilag med udtalelser fra fra familie og venner på vores forhold og ægteskab, alt sammen sat i en mappe, som er lige til at gå til. Vi fik dog et kvitteringsbrev den 11 februar, hvori de skriver at de forventer at sagen vil være færdigbehandlet inden den 29. august 2008 - altså i år....Tilmed som en offenlig myndighed tillader de at klippe og klistret i brevet, med afsnit hvor de gentager sig selv flere gange....flot klaret ![]() US skriver i brevet: [i]Vi har nu set på din sag. Det vil kræve en nærmere vudering at tage stilling til, om du og din ægtefælle opfylder betingelserne for, at du kan meddeles opholdstilladelse. Vi vil derfor nu gennemgå din sag nærmere og vil i den forbindelse måske bede dig og din ægtefælle om at besvare yderliegere spørgsmål eller indsende yderligere oplysninger eller dokumenter.[/i] Hvad mener US egentlig, når man allerede har afleveret alt i kopi..... Og hvad laver de egentlig nu med sagen i US...???? Måske er der nogen af jer som kan svare mig på spørgsmålet - og hvor lang tid man skal regne med at få et svar - vil vi blive glade.... P.s hvis jeg var 7 måneder om at behandle ordre fra mine kunder, tror jeg nok, at jeg meget hurtigt ikke mere havde noget arbejde ![]() P.s.s. min familie har boet i Danmark siden år 1536, så mon ikke jeg kan betragte mig som indfødt i landet ![]() Hilsen Lars |
|
|
|
|
Lagt på d. 04/03-2008 18:06
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
jo flere papire du kommer med, jo længere tager din sag, at i har et særbarn kan evt betyde at det tager længere tid, men generalt hvis i begger er over 24 og du er har dansk statsborgerskab, så tager det ca. 2 måneder til at i få passet med opholdtilladelsen. Du bør bruge tiden på at finde ud af, hvor du kan få bedst renteudbytte for dine ca.60.000kr. i 7 år. |
|
|
|
|
Lagt på d. 04/03-2008 22:57
|
|
Hej Lakr, Det er et standard brev helt på linie med det vi har fået - og ja, man kan undre sig meget over hvad de laver. Når man ringer til dem får man at vide, at tingene bliver behandlet i den rækkefølge de kommer ind i!!!! Hvis du har særbørn (som jeg) skal de spørge din ekskone om hvor meget du er sammen med dit barn - altså noget de kunne gøre i forbindelse med de har modtaget din ansøgning og umiddelbar kan se at her skal de spørge din eks. men næhhhh nej - så let går det ikke. Her 2½ måned efter de modtog vores ansøgning har de endnu ikke fået sendt et sølle spørgeskema. Føj for nogle sløve fjolser i udlændinge service, men de er jo ansat til at begrænse immigration selvom den offentlige holdning er anderledes (vi mangler arbejdskraft og bl.a. bla. Jeg kan berette, at jeg har klaget over US til Birthe Rønn Hornbech og kontaktet en journalist på Metro Express også for jeg er bare så sur over at nogle får løn for at lave ingenting ![]() ![]() |
|
|
|
| larsthai |
Lagt på d. 05/03-2008 00:20
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 2 |
Hej alle, Såvidt jeg husker hedder det Udlændinge Styrelsen (Service ville vist nok også være en totalt malplaceret betegnelse ) |
|
|
|
| larsthai |
Lagt på d. 05/03-2008 00:26
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 2 |
Oops - googlede lige på navnet, de hedder såmænd Udlændingeservice - pudsigt og - som nævnt - malplaceret navn til en administration for hvem service er, ja - et FREMMED-ord![]() Når det er sagt - har en god ven der blev gift med min hustrus lillesøster i august 2007, og de fik 1/2 2008 "meddelt opholdstilladelse" Redigeret af larsthai d. 05/03-2008 00:32 |
|
|
|
| taleofdk |
Lagt på d. 06/03-2008 00:20
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 348 |
bkk skrev: Du bør bruge tiden på at finde ud af, hvor du kan få bedst renteudbytte for dine ca.60.000kr. i 7 år. Skal han det når han har et barn i dk ? Han omtaler en fælles forældremyndighed, så går den igennem skal der vist ikke stilles garanti. It is amazing what a visit to Thailand can do www.holidaysinsiam.com
|
|
|
|
|
Lagt på d. 06/03-2008 11:59
|
|
taleofdk skrev: bkk skrev: Du bør bruge tiden på at finde ud af, hvor du kan få bedst renteudbytte for dine ca.60.000kr. i 7 år. Skal han det når han har et barn i dk ? Han omtaler en fælles forældremyndighed, så går den igennem skal der vist ikke stilles garanti. der skrev jeg hvis for hurtigt, du har helt ret ingen garanti, og han kan få FS med en, som endnu ikker er 24 år. |
|
|
|
| Tumut |
Lagt på d. 06/03-2008 14:47
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 283 |
vi var inde og søge den samme dag i bangkok og vi har fået opholdsrilladelse fra den 15 marts., men jeg havde speciel papir der udleveres i danmark som skulle forkorte ventetiden meget. fik kvittering brev den 15 feb. og modtog den 16 feb at hvis jeg stilte bankgaranti godkendt |
|
|
|
| Bo |
Lagt på d. 06/03-2008 17:25
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 95 |
Kan man se eller få et link til disse speciel papir du skriver om Tumut ?![]() |
|
|
|
| lakr |
Lagt på d. 07/03-2008 13:49
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 8 |
Hej Først tak til Leifkr, det ser ud som om vores familier er i samme båd - eller fedtefad, hvor nu en såkaldt offenlig myndighed "skalter og valter" om vores hustruer nu må få lov til at blive i Danmark.... Det vil også være spændende og høre om du får noget ud af jeres henvendelse til Birthe Rønn Hornbeck, eller jeres brev bare bliver besvaret med et eller andet standard svar fra ministeriet.... Nu vil jeg lige fortælle at vi begge er over 30 år og jeg har en søn på 12 år, hvor der er regelmæssig samvær og fælles forældremyndighed - faktisk bor vi kun 50 meter fra hinanden.Nu efter 6 uger, har US endnu ikke bare prøvet på at sende en tro og love erklæring til min søns mor, for at få bekræftet, at mit samvær med min søn, nu også er rigtigt. Så til Leifkr - vi er åbenbart kun nu en lille brik - sammen - så må gå og vente, vente, vente hver eneste dag, om der er et lille "pip" fra Ryesgade. Til Tumut, jeg vil meget gerne have at vide, og det tror jeg også mange andre vil.......den opskrift på at, du har kunne få familiesammenføring på under 7 uger, for det må være absolut ny rekord i sagbehandlingstid fra US. Go' weekend - vi skal bare ud til vores gode venner, de har kun ventet 4 måneder på forlængelse af min hustrus venindes opholdtilladelse...... Hilsen Lars ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
| kiml |
Lagt på d. 07/03-2008 14:42
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 686 |
har lige fået tilladelse til at gifte mig med min thai kærste, var på kommunen for en uge siden,og fik svar i dag fredag d. 7/3 men så skal det store slag altså til at starte efter bryllupet. men vi ser mvh kiml god weekend til alle: |
|
|
|
| phitsanulok |
Lagt på d. 07/03-2008 15:19
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1054 |
kiml skrev: har lige fået tilladelse til at gifte mig med min thai kærste, var på kommunen for en uge siden,og fik svar i dag fredag d. 7/3 men så skal det store slag altså til at starte efter bryllupet. men vi ser mvh kiml god weekend til alle: Tillykke med det :-) all the best for you too Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
Hus i Thailand??[url]husithailand.dk/[/url] Thai catering??[url]dinthaikok.dk[/url] |
|
|
|
| bruno |
Lagt på d. 07/03-2008 15:59
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 525 |
Hvis vi ikke tæller de røde dage med jul, nytår og vinterferie så fik vi FS på 5 uger. Jeg er også meget interesseret i de spicele papirer Tumut kender til for vi skal til at lave FS til børene her til sommer og hvis vi kunne få dem med til Danmark, med det samme, når vi nu er i Thailand for at lave papir og ikke skal der ned igen for at hente dem. |
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 08/03-2008 07:19
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
Hvad var det lige du skrev der BKK??????? kan jeg få familiesammenføring med min kone når jeg har en datter her i danmark fra et tidliger ægteskab selv om konen er under 24år?? prasat |
|
|
|
| Tumut |
Lagt på d. 10/03-2008 12:48
|
jeg hentede papir til at søge familiesamføring på lokal politi i dk inden afrejse til thailand. 1 dag i bangkok hentede papir på ambassaden så vi kunne blive gift. legaliseret papir og blev gift de næste 2 dage. ugen efter havde vi bestilt tid på ambassaden. der afleveret både hendes og mine papir, da de papir fra politiet har et jeg skal aflevere og hende(behøver ikke afleveres i samme land). de papir gør at der en garanti på sagen er afsluttet inden 3 mdr. vi aflevere papir på ambassaden den 29 januar. de sagde de sendte dem fredag den 1 feb. den 15 feb. modtog jeg brev at de var gået igang med sagen. den 18 feb. modtog jeg brev at hun havde fået opholdstilladelse fra den 15 marts, hvis der blev stillet bankgaranti. så der er sagen nu. vi mangler at få en tid på ambassaden for at visum i passet, |
|
|
|
| Stampe |
Lagt på d. 12/03-2008 05:14
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 305 |
Prasat den er god nok du kan få familiesammenføring med din kone selv om hun er under 24 år. Hvis du har et barn i Danmark som er under 18 år og du har samkvem med dit barn. jeg ved ikke hvordan de stiller sig når dit barn fylder 18 år hvis der ikke er gået 7 år og din kone har fået permanent opholdstilladelse, man kunne forstille sig hvis nu din kone har været i Dk i 5 år og dit barn fylder 18 år så opfylder du/i ikke længer kravet om fritagelse fra div. regler. men prøv at tale med dem i UDST. Nu ved jeg jo ikke hvor gammel dit bar er. forsat god dag til alle ![]() ![]()
![]() Hilsen Stampe |
|
|
|
| taleofdk |
Lagt på d. 12/03-2008 23:39
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 348 |
Tumut skrev: jeg hentede papir til at søge familiesamføring på lokal politi i dk inden afrejse til thailand. 1 dag i bangkok hentede papir på ambassaden så vi kunne blive gift. legaliseret papir og blev gift de næste 2 dage. ugen efter havde vi bestilt tid på ambassaden. der afleveret både hendes og mine papir, da de papir fra politiet har et jeg skal aflevere og hende(behøver ikke afleveres i samme land). de papir gør at der en garanti på sagen er afsluttet inden 3 mdr. vi aflevere papir på ambassaden den 29 januar. de sagde de sendte dem fredag den 1 feb. den 15 feb. modtog jeg brev at de var gået igang med sagen. den 18 feb. modtog jeg brev at hun havde fået opholdstilladelse fra den 15 marts, hvis der blev stillet bankgaranti. så der er sagen nu. vi mangler at få en tid på ambassaden for at visum i passet, ergo skal man hente disse papir på den lokale station, jeg troede det var de samme papir man fik udleveret uanset hvordan man end får fat i dem, kan det være sandt at der er garanteret en afklaring efter max 3 måneder bare man henvender sig hos det lokale politi ? den har jeg aldrig hørt før, men du er da et eksempel på at det virker
It is amazing what a visit to Thailand can do www.holidaysinsiam.com
|
|
|
|
| Tumut |
Lagt på d. 18/03-2008 13:22
|
hun lander i kastrup torsdag morgen, då super |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.