Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Thai air overbooket
|
|
| prasat |
Lagt på d. 04/03-2008 02:44
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
jeg havde den fornøjelige oplevelse i aftes at min lille ferie blev forlænget med 1 dag. Jeg har for 8 måneder siden købt min billet på premium økonomi, og da jeg så skulle tjekke ind i aftes fik jeg den besked at de beklagede men de var overbooket. hmmmm. nu måtte jeg så forklarre denne søde dame at jeg havde et arbejde som jeg skulle møde ind på om morgenen, og at jeg nu var en rimelig god fast kunde hos thai air da jeg jo har guldkort, derfor mente jeg da selvfølgelig at dette kort gjorde at de blev nød til at pille en anden passeger ud af flyveren. efter et kvarters tid blev den søde dame nu nød til at kalde på sin maneger. Jeg havde på dette tidspunkt indset at hjem kom jeg nok ikke men hvad kunne man så få istedet. så nu begyndte forhandlingen, manegeren tilbød mig 2 ting enten at de tog 1 ud fra turistklassen eller en billet hjem over Madrid på business, så ville jeg lande i københavn kl. 14.20. ingen af disse ting kunne jeg bruge, den ene pga. jeg havde givet 30.000 bath mere for min billet og dette ville/kunne de ikke betale. den anden over Madrid så mistede jeg jo min arbejdsdag alligevel. jeg tilbød dem nu at jeg selvfølgelig godt kunne blive i BKK 1 dag mere hvis de kom til lommerne. det hele endte med at jeg fik 10.000 bath i hånden og dobbelt mils på mit kort for rejsen. jeg må sige at jeg er ikke tilfreds med denne deal men kunne ikke få det jeg nu helst ville, min plads hjem til danmark. jeg syntes det er utroligt at Thai air overbooker premium økonomi og stiller deres kunder i denne situation. vi taler om en billet til 12.500 kr. Nu vil jeg prøve at tage ind til dem på rådhuspladsen lige så snart jeg er i danmark igen, for jeg mener ikke jeg har fået kompensation nok for dette. men de er sikkert kolde et vist sted. prasat |
|
|
|
| yeya |
Lagt på d. 04/03-2008 07:22
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
Det er gamle nyheder at flyselskaberne overbooker flyene. Jeg er helt enig i, at de skal straffes for det og komme til lommerne, fordi jeg synes at det er noget forfaerdeligt svineri at overbooke. Derfor maa det vaere rimeligt at slippe en god portion sedler og et 5 stjernet hotel med fuld pension til naeste fly. Jeg bliver ogsaa godt tosset hvis det er mig en dag. Det kan jo blive katastrofalt for nogle mennesker. Det burde forbydes at overbooke. Kom og besøg vores nye Thailandske restaurant i Odense.
[url]www.baanjoy.dk[/url |
|
|
|
| jc |
Lagt på d. 04/03-2008 11:17
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 597 |
Thai flyver med 2 versioner af 747-400 (50 eller 40 sæder på Premium Economy) og den de normalt benytter på København har flest PE-sæder (50). Man kunne jo forestille sig, at det blot var en flyombytning, som var skyld i det og ikke en bevidst overbooking. Det er sket før. Behøver man nødvendigvis at tro det værste om Thai? mvh jc Boet i Bangkok 1980-1983.
|
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 04/03-2008 11:50
|
|
jeg kunne ikke forestille mig at det var en ombytning da de ville stå med 20 passegere der var i det røde felt. de fortalte mig at det var ren og skær overbookning. jeg kan forstå de overbooker turistklassen med et par sæder da der altid er nogle der ikke møder op. men ikke premium økonomi. og så at de ville da gerne nedgradere billetten men kun give 10.000 for en nedgradering der koster 15.000 ekstra pr. vej. det er ¤#%¤&// dårlig service. havde de været oppe med pungen og betalt en fair nedgraderingspris så var jeg da taget med hjem, men hvorfor gå så langt så til at tabe penge fordi de har lavet lort i den. for 2 måneder siden var jeg inde hos thai og få sat sæde nummer på min plads da jeg helst vil sidde nede under, jeg fik så allerede mit bording kort til i dag i går, så hvis alle kommer står thai med samme problem som i går. men idag tager jeg ikke en dag mere hernede i los selv om her er dejligt. men om det så er overbookning eller et andet fly så har thai da bare at betale for deres egne dumheder og det gør de jo ikke vel. prasat |
|
|
|
| jens |
Lagt på d. 04/03-2008 14:56
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 810 |
Ja det harmonerer jo ikke ret godt med det de selv lover når man har guldkort. Royal Orchid Plus Gold: - 5000 ekstra bonuspoint ved opnåelse og fornyelse af guldkortsstatus. - 1 gratis opgraderingscertifikat til næste højere klasse ved køb af billet med THAI. - højeste prioritet ved ventelistereservationer på THAI og Star Alliance partnere. - højeste prioritet ved check-in, boarding og bagageudlevering på Star Alliance partnere. - ekstra 20 kgs bagage på THAI og Star Alliance partnere. Det skulle være mærkeligt hvis alle de andre på PE også havde guldkort. Så de må til lommerne, men til en anden gang benyt e-checkin 24 timer før for så havde de jo måttet afvise en anden. Mvh Jens |
|
|
|
|
Lagt på d. 04/03-2008 14:57
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
de fleste ville værre glade for en ekstra dag, med lommepenge som var det en uge. på den anden side hvis du skal hjem på arbejde, så kan du naturligvis ikke glæde dig over det. hvorfor kom du ikke op på 1 kl. det har jeg da prøvet tidligere. |
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 05/03-2008 17:50
|
|
bkk hmmmmmmmmmm |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 05/03-2008 19:08
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Overbookingsproblemet er affødt af no-show passagererne. Rutefly kalkulerer med op til 5 % no-show, nogle gange bliver de skuffet og andre gange ikke. Med den konkurrence der hersker idag, er det essentielt at få fyldt flyet op ikke mindst på oversøiske ruter for at være et konkurrencedygtigt og rentabelt firma. Hvis nu flyselskaberne sagde til alle de skvaddernosser, der kommer for sent til afgangen: "Det var trist, køb en ny billet", så var problemet ang. overbooking løst, og vi skulle istedet høre piv og klynk fra dem der ikke kunne finde lufthavnen i tide. Ovenstående er selvfølgelig ikke møntet på dig prasat, jeg forsøger blot at illustrere at det rent faktisk er et passagerskabt problem. mvh Redigeret af rinpoche d. 05/03-2008 19:28 |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 05/03-2008 19:17
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
prasat skrev: bkk hmmmmmmmmmm Prasat - kig lige her og tag denne med ind til TG når du er hjemme.... http://europa.eu/...l24173.htm Se nederst på denne side: http://www.thai-a...spx?id=117 henviser til denne: http://ec.europa....ir_portal/ Bare gå til dem - de skal IKKE dø i synden! Du har krav på meget meget mere end de 10000THB!!!!!! Lad os høre udfaldet! Held og lykke! Redigeret af pdrhan d. 05/03-2008 19:24 Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| Hep |
Lagt på d. 05/03-2008 20:31
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 510 |
EU's regler gælder ikke for afrejse foretaget med Thai Aiways ud af Bangkok lufthavn, da de der henholder sig til "lokale regler". Sakset fra Thai airways danske side. Denied boarding I det tilfælde at en passager bliver afvist på grund af et overbooket fly udbetales en eventuel erstatning i lufthavnen i København. I Bangkok udbetales ingen erstatning idet regler og love i det pågældende land styrer dette! Jeg har selv stået i Bangkok med et lignende problem med Thai, da jeg skulle flyve til Mumbai i Indien. Jeg havde en premium economy billet, men de havde ingen pladser. De kunne tilbyde mig en plads på economy eller vente til i morgen. Jeg skulle til et vigtigt møde så jeg kunne ikke vente. Da jeg spurgte hvilken form for kompensation jeg ville få var svaret "ingen ting". Efter at have snakket med en supervisor endte det dog med en opgradering til 1. klasse i stedet for, men det var udelukkende fordi jeg havde guldkort på det tidspunkt. EDIT: Og som Rinpoche helt rigtigt skriver er overbooking et problem skabt af passagererne selv. Jeg har adskellige gange stået og ventet i gaten på en opgradering til f.eks business class p.g.a guldkort, men fået at vide at business class var overbooket. I langt de fleste tilfælde er jeg alligevel blevet opgraderet og så har der været mindst 10 tomme sæder p.g.a no-show passagerer. Hvis flyselskaberne ikke overbookede kunne vi andre se frem til dyrere billetpriser. Redigeret af Hep d. 05/03-2008 20:34 |
|
|
|
| kiml |
Lagt på d. 05/03-2008 20:43
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 686 |
Hvis du havde fløjet med sas havde stået med 4000.kr plus hotel, hvis du flyver økonomi ved ikke hvad de giver til 1 klasse |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 05/03-2008 21:29
|
|
Sakset fra Thai Air´s hjemmeside: DENIED BOARDING BY OVERBOOKING In those countries where Denied Boarding Compensation regulations are in force, carriers operate compensation plans for passengers with confirmed reservations who are denied boarding because of non-availability of seats caused by overbooking. Details of these plans are available at the airlines’ offices. ---- Han skal simpelthen ikke finde sig i dette - TAG nu kontakt til Thai Air ved hjemkomsten - det koster ihvertfald ikke noget....de skal IKKE slippe så billigt , da de er med i den EU aftale mht passager rettigheder..... Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 05/03-2008 21:31
|
|
kiml skrev: Hvis du havde fløjet med sas havde stået med 4000.kr plus hotel, hvis du flyver økonomi ved ikke hvad de giver til 1 klasse Jeps! Det er netop noget i den størrelses orden...TG skulle have givet hotel + forplejning mm samt en kompensation økonomist omkring 700 euro...... Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| kanut |
Lagt på d. 06/03-2008 05:29
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 601 |
Sidste år fik min konen, sønnen, og jeg en dejlig overnatning i københavn med 4500 kr pr person i r...n, og for at det ikke skal være løgn, skulle vi med Thai næste eftermiddag, og hjemrejsen blev også lavet om så vi også der skulle med Thai, billetterne havde jeg kun givet 4800 kr. pr styk. så vi hyggede os. så vi prøver igen i år med SAS.
MAN ARBEJDER FOR AT LEVE
MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE ![]() |
|
|
|
| yeya |
Lagt på d. 06/03-2008 07:26
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
Vi skal afsted den 21. og hvis der er overbokked, ja, saa skal jeg gerne vente en dag med at tage afsted. ca. 4500 pr. person + hotel. Det vil jeg gerne finde mig i. ![]() ![]()
Kom og besøg vores nye Thailandske restaurant i Odense.
[url]www.baanjoy.dk[/url |
|
|
|
| Hep |
Lagt på d. 06/03-2008 09:09
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 510 |
pdrhan skrev: Sakset fra Thai Air´s hjemmeside: DENIED BOARDING BY OVERBOOKING In those countries where Denied Boarding Compensation regulations are in force, carriers operate compensation plans for passengers with confirmed reservations who are denied boarding because of non-availability of seats caused by overbooking. Details of these plans are available at the airlines’ offices. ---- Han skal simpelthen ikke finde sig i dette - TAG nu kontakt til Thai Air ved hjemkomsten - det koster ihvertfald ikke noget....de skal IKKE slippe så billigt , da de er med i den EU aftale mht passager rettigheder..... Jeg er helt enig i at han skal kontakte Thai Airways her i DK og brokke sig, men desværre har Thai Airways ikke brudt de regler i omtaler. Alle henvisningerne er til EU lovgivningen på området, som gælder for flyselskaber i EU eller flyselskaber som flyver til destinationer i EU. Mange ikke-EU selskaber fortolker dog reglerne som om at de skal flyve UD fra en EU destination og det derfor ikke gælder når man flyver TIL en EU destination. Langt de fleste amerikanske flyselskaber "fortolker" reglerne på samme måde, så hvis skal flyve fra USA og bliver denied boarding får man en kop kaffe, et happy meal og en tudekiks. Ydermere var der jo reelt ikke tale om Denied Boarding, men om "Downgrading". Der blev jo tilbudt et sæde på økonomiklasse, så det var et bevidst valg fra Prasat ikke at gå ombord på flyet. Misforstå mig ikke - jeg ville have gjort nøjagtigt det samme som Prasat, men Thai Airways har mange gode argumenter på hånden. Selvfølgelig kan de vælge at udbetale lidt ekstra kompensation p.g.a. at Prasat har guldkort, men det kommer ikke til at nærme sig de beløb der er nævnt i EU lovgivningen. |
|
|
|
| kiml |
Lagt på d. 06/03-2008 12:05
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 686 |
Ja prasat ind til Thai og klag din nød.hvis det ikke hjælper må du bruge sas fremover. der for du kompentation for det har givet for billeten |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 06/03-2008 16:06
|
|
Rigtigt...så ligenu at han selv nægtede at flyve hjem på økonomiklasse...så er sagen helt anderledes...så er der ikke noget at komme efter...sory mine øjne var ikke helt åbne igår.....
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 06/03-2008 17:46
|
|
nui er der jo en grund til at jeg køber PE billet, da det er den eneste måde jeg kan få hvil og klare min arbejdsdag som begynder når jeg lander. jeg ser ikke hvorfor jeg skulle godtage en kompensation der var lavere end billetten kostede det hænger jo ikke sammen, jo for thai gør det det er da en skide god forretning. havde jeg taget hjem på den billet de tilbød mig havde jeg ikke fået søvn og ikke klaret m,in arbejdsdag, så det jeg har mistet er ca 3000 kr i løn taxa frem og tilbage til lufthavnen mad og logi i 1 dag. maden skulle jeg godt nok have købt i danmark alligevel + genen ved at miste billetten. det har nok kostet mig samlet 4000-til 4500 og fået 1600 kr. retur prasat |
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 03/04-2008 21:37
|
|
jeg var hos thai i dag har desværre ikke kunnet nå det før, grundet arbejdee. de var dybt rystet da men aldrig overbooker premium økonomi. eller business class. de råede mig til at skrive en klage på dansk som de ville få oversat og sendt til thailand. de kan ikke gøre ret meget herhjemme. men er fuldstænd enige i at dette skal og må thai bøde for. thai ville finde ud af om alle 50 på premium havde guldkort for hvis de ikke havde det skal erstatningen være endnu større da de så skulle have pillet en anden passeger af. de beklagede selvfølgelig mange gange det skete og kunne også fortælle at det er første gang de har oplevet at en guld kunde er pillet af. de har oplevet før at man har sat en maskine på med 14 pladser mindre, og derved har man måtte pille passegere af men aldrig en guldkunde. så i morgen vil jeg skrive min klage og se om det hjælper. hmmm gør det sikkert ikke. prasat |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.