Se indlæg|
Hustlers i Bangkok lufthavn
|
|
| tuktuk |
Lagt på d. 20/02-2008 14:52
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 540 |
Hejsa Bare til information !! I øjeblikket i lufthavnen, er der folk som arbejder i lufthavnen med airportpas og walkier som tager fat i folk når de kommer gennem tolden FØR de kommer ud i ankomsthallen og viser dem vej ud gennem den forkerte vej, hvor der ikke står nogen og venter hvis man har bestilt transport hjemmefra, derefter tilbyder de deres hjælp (for de er SÅ hjælpsomme) og ringer fra deres egen mobil til det selskab som man har booket gennem, der får de af vide at bilen er brudt sammen men er på vej. I virkeligheden ringer de til en ven som fortæller dette. Imens tager de folk VÆK fra området hvor man kommer ud, og afventer den chauffør som ikke kommer, derefter giver de det et stykke tid og ringer derefter til selskabet igen og får afvide at bilen igen er brudt sammen, men at de bare kan tage en anden taxa og lægge pengene ud, så vil de få dem igen senere, og sjovt nok er manden der hele tiden har hjulpet i stand til at skaffe en bil hurtigt, som koster ca. 1.000 Baht i overpris, denne spriger folk så på, men de får ikke pengene tilbage eftersom dem der er ringet til er en kammerat (højest sansynligt ham som sidder og venter med taxaen) og ikke det selskab som man har booket igennem... Flot måde at blive modtaget på i Thailand, dette er lige sket for to af mine kunder, og jeg skriver dette for evt. at kunne hjælpe andre der evt. kommer ud for det samme !! Jeg har skrevet samme historie til Lufthavnen, hvis at de skriver tilbage skal jeg nok lige poste det herinde, så i kan se hvad de siger til det, de kan jo nok ikke se problemet !! ![]() Godt råd !! Aftal med dem der skal hente dig hvor i vil stå og vente, vi aftaler somregel altid en dør enten 4 eller 8 hvor vi vil stå, den kan folk finde efter vi sender lidt info om hvor denne dør er, og så sker dette sjældent men en gang skulle jo være den første, og det var så i går ![]() ![]() ![]() Magen til plattenslagere skal man lede længe efter !!! Gad vide om det måske var det samme der skete for ham der blev glemt af Apollo i går ?? |
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 20/02-2008 16:35
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
ja,plattenslager er der mange af, snart en på hvert gadehjørne. personligt så bruger jeg/famillien altid et kontakt nr. hvis der er noget der glipper. lufthavnen burde da svare dig på din henvendelse det er da alm. høflighed, og nu når de har kendsakab til problemet så gøre noget ved det. quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 21/02-2008 01:01
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Ikke noget nyt i den historie, desværre![]() ![]() Kender flere der har prøvet noget der ligner ![]() Men stadigvæk godt det bliver skrevet om det, så er folk da advaret
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| ubon lynge |
Lagt på d. 21/02-2008 01:33
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 858 |
Ja det er da en god oplysning at få, så man har det i baghovedet hvis man skulle komme ud for at møde sådan en plattenslager.
Ubon.
![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 21/02-2008 06:57
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
jeg går altid et par etager nedfra udenrigsterminalen og tager er cab derfra.... pludseliger priser faldet til det halve ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 21/02-2008 10:12
|
|
tak for den oplysning, rejser til thai i morgen og har ikke været i den nye lufthavn før, så hvad koster en bil til pattaya ?? kan man evt finde bussen?hvis mand går nogle etager ned kan man så evt finde de biler der kører folk TIL lufthavnen de kørte jo ellers tomme derfra i den gamle lufthavn |
|
|
|
| helge |
Lagt på d. 21/02-2008 10:27
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 187 |
Hej lung. Du kan google suvarnabhumi. Der kan du finde kort over lufthavnen(Terminal Map). Jeg har hørt herinde, at taxi koster fra 1500 baht. Mvh Helge |
|
|
|
| goldwing |
Lagt på d. 21/02-2008 10:56
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
lung skrev: tak for den oplysning, rejser til thai i morgen og har ikke været i den nye lufthavn før, så hvad koster en bil til pattaya ?? kan man evt finde bussen?hvis mand går nogle etager ned kan man så evt finde de biler der kører folk TIL lufthavnen de kørte jo ellers tomme derfra i den gamle lufthavn En limo koster ca. 2000-2500 Bt Men hvis du går udenfor og følger skiltene til Public Taxi, så tager de 1400 Bt. Pas på de mange pirat taxier som gerne kører for ca. 1000 Bt. God tur, bare det var mig der skulle afsted igen.... |
|
|
|
|
Lagt på d. 21/02-2008 11:14
|
|
hvis man går et par etager ned er det taxameter og ikke pirat taxaer... det har hver gang kostet mig mellem 1200 - 1500 bath. god tur bare det var mig... Redigeret af d. 21/02-2008 11:15 |
|
|
|
| ZxY |
Lagt på d. 21/02-2008 13:56
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 98 |
Kører altid med den samme chauffør fra bkk til patts.. Han er utrolig flink og hjælpsom, dog med et lidt begrænset engelsk. Han tar 1.000 for turen, og 600 hvis det passer med at han har sat en anden kunde af (han venter gerne nogle timer) Bilen er ren og pæn, og han kører efter de gængse færdselsregler.. Sku det ha nogen interresse, vil jeg gerne poste hans nummer når jeg engang kommer hjem fra job.. |
|
|
|
| tuktuk |
Lagt på d. 22/02-2008 05:16
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 540 |
Hejsa Ville bare lige fortælle at jeg stadigvæk ikke har hørt fra lufthavnen |
|
|
|
| John Thede |
Lagt på d. 27/04-2008 23:11
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 5 |
Hej. Jeg er lige kommet hjem efter en skøn tur til Thailand / Korat i 10 dage for at fejre Songkran der. Jeg fik mig vinket ud af terminalen uden at blive shanghajet af taxi hajerne men blev så tørret af de officielle uniformerede taxi dealere, de kendte lige en osv. 900 baht fra lufthavnen til bus terminalen Mo Chit i nord Bangkok incl. 2 gange motorvejs afgift, ca 60 Bath. På retur rejsen tog jeg en taxa meter taxi. 213 bath for turen, og 60 bath til motorvejen. En aircon bus til Korat, er 206 bath pr person. kører hver 20 minut men i songkran hvert 10 minut. |
|
|
|
| Jake |
Lagt på d. 27/04-2008 23:18
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 380 |
thordk skrev: hvis man går et par etager ned er det taxameter og ikke pirat taxaer... det har hver gang kostet mig mellem 1200 - 1500 bath. god tur bare det var mig... Man kan også tage rulletrappen op til afgangshallen og snuppe en af de taxier, der sætter folk af. Så slipper man får lufthavnsafgiften. Husk at bede dem om at sætte taxameteret til ;-) |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 28/04-2008 16:25
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
John Thede skrev: ....................................................... En aircon bus til Korat, er 206 bath pr person. kører hver 20 minut men i songkran hvert 10 minut. Og du glemmer bare at skrive at "i Songkran" tager turen 6-7 timer til Korat , mod de "normale 3½-4 timer. (medmindre at det var dit første tur til Korat. ).
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| sank |
Lagt på d. 28/04-2008 19:34
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Bus fra lufthavn level 1 dør 7 der sider en lille dame fra Bell Travel til Pattaya kl. 08 - 10 - 12 - 14 - 16 - 18 fra Nordlige terminal i pattaya blev vi kørt til bestemelse 150 bat ialt. kan du ikke lige finde hende så telf. 027474673 thai. og vi har også forbindelse med taxi telf.0865586779 han står klar i lufthavnen 1000 bat + motorvej mener jeg. god tur mvh |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 28/04-2008 20:19
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Jeg kører turen til Korat på 3 timer. Men sidste år op til nytårs aften tog det mig 11 timer , jeg siger jer lillemor var gnaven , og jeg fik at vide at jeg ikke skulle komme hjem så tæt på festdagene..
Michael B Kristensen
|
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 28/04-2008 22:31
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Hej Saendaeng, Det var nemlig det jeg mente, da jeg også den "udsøgte fornøjelse" for 2 år siden og det var ikke spor sjovt. Mange steder havde polititet "spæret" for sydgående trafic for at "låne" flere vognbaner til dem der rejste nordpå. Det gører jeg aldrig mere, men det kunne være at man skulle overveje at flyve dertil med Air Phoenix. http://www.air-ph... Det har ellers været et "kendt joke" at Korat var den eneste by i Thailand der havde 2 lufthavne og INGEN (civile) flyvninger
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 29/04-2008 00:41
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Det kunne da være rart at flyve istedet. men hvad er prisen og hvor flyver de fra.? Hvis jeg skal til at til Don muang og hvad kan jeg have i baggage. Så er det lige jeg kan nå hjem inden jeg når det med fly. ![]() Michael B Kristensen
|
|
|
|
| John Thede |
Lagt på d. 03/05-2008 23:37
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 5 |
Hejsa igen. turen til Korat, det var den 8. april, tog 3 timer og 15 minutter. Og ja det var til songkran men ikke i songkran dagene. Derimod kørte vi tilbage den 16 April, og det var midt i retur trafikken mod bangkok. trods enorme mængder af trafik tog turen nu ikke nær den tid du skriver om før. Det tog 4,5 timer trods køkørsel og flere stop med politikontrol poster. Skøn tur, så nu er turen booket i sommerferien, ungerne er med denne gang, og der er lejet en lejlighed i korat for en måned. Vi glæder os alle. John |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.