Se indlæg|
TV2: Dansker blev dræbt i Thailand
|
|
|
Lagt på d. 11/02-2008 21:59
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Henrik Rasmussens død i Thailand efterforskes nu som en drabssag. Den 47-årige Henrik Rasmussens død i Thailand efterforskes nu som en drabssag. Henrik Rasmussen forlod 28. januar Royal Paradise Hotel på ferieøen Phuket og forsvandt. 8. februar blev han fundet død i en kanal bag hotellet. Thailandsk politi fik i dag resultatet af obduktionen, og den afslører to sår i nakken og et i armhulen. De stammer fra en skarp genstand, og derfor betragter politiet dødsfaldet som et drab. Henrik Rasmussen, der led af Downs Syndrom, var på ferie med sin kusine. http://nyhederne....ml?forside |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 12/02-2008 04:48
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Ja det var så næste i rækken... af Danskere... + alle dem fra andre lande vi ikke hører om. ![]() ![]() ![]() Smilets land.. kaldes det også...... så kan loc - Suk og jeg jo bare glæde os over vi stadig er i live..... Jeg gik egentlig i den tro at, tiden hvor man ikke går ud efter mørkets frembrud var forbi.. Men meget tyder på den er kommet tilbage.. 12 timers liv i dejligt klima og flotte omgivelser / 12 timers hus arrest. Men ok det er jo nok os som er lidt for naive, for thaier stopper heller ikke op på vejen om natten / åbner døren hvis de ikke er sikker på hvem der står udenfor. Og færdes næsten altid 2 sammen. |
|
|
|
| roald |
Lagt på d. 12/02-2008 21:00
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 873 |
Ekstra bladet bruger i dag næsten 2 hele sider på sagen![]() ![]() ![]() |
|
|
|
| Jake |
Lagt på d. 12/02-2008 21:42
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 380 |
Jeg vil stadig påstå, at det ikke er farligere at rende rundt på gader og stræder i BKK eller Phuket end det er i KBH, hvor der hver uge er etniske knivindslag.... |
|
|
|
| Nixon |
Lagt på d. 12/02-2008 22:11
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 189 |
Jake skrev: hvor der hver uge er etniske knivindslag.... Hver uge. Du mener vel hver dag. |
|
|
|
| ncmohr |
Lagt på d. 12/02-2008 22:41
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 127 |
Jeg er aldrig bange når jeg fiser rundt i mørket i Bangkok men i københavn er sagen noget andet. Jeg ved godt hvor jeg helst vil går i en brandert. Helt sikkert Bangkok.
Har rejst i afrika, europa og 6 gange i thailand. Alle gangene til aonang og krabi og Chiang mai. Skal til thailand igen i 2010 til Oktober. Der skal vi også vietnam for første gang.
|
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 13/02-2008 06:06
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
En trist sag, men at myndighederne tilbageholder liget er der vel ikke noget at sige til, havde myndighederne bare udleveret liget uden yderligere undersoegelser, ja saa havde det da vaeret katastrofalt.. Haaber da paa en hurtig afslutning, saa familien kan komme vaek fra " lortebyen " som de saa smukt kalder Patong.......(ifoelge avisen) Redigeret af Suk Rak Ning d. 13/02-2008 06:12 ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| helge |
Lagt på d. 13/02-2008 08:33
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 187 |
Hej Jake. Jeg har samme følelse ang sikkerhed som du. Men det er nok kun en følelse. Jeg har prøvet med lidt amatør-statistik. Jeg har ikke ledt efter tal+ jeg er altså kun maler! ![]() Men altså: Danmark=5500000 indbyggere og ca. 70 mord pr år. Det er et mord pr. 78571 indbyggere. Danskere i Thailand pr år= ca. 150000. lad os sige de bliver ca 3 uger. !50000 delt med 52 gange 3=8653 Dvs. at efter bare et mord om året på en dansker i Thailand, er sandsynligheden, 9 gange større i Thailand. Er det helt hen i skoven? Gad vide hvad trafikken i Thailand sluger af danske turister ? Mvh Helge Redigeret af helge d. 13/02-2008 08:35 |
|
|
|
| Henrik N B |
Lagt på d. 13/02-2008 09:07
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 69 |
Udregnigen er vist mere simpel end som så: Du forudsætter at der sker 1 mord i Thailand per år på en dansker. Du har ret i, at 5.500.000 personer / 70 mord = 78.571 personer per mord i Danmark på samme måde med turisterne 150.000 personer / 1 mord = 150.000 personer per mord i Thailand Såvidt jeg kan se, er det farligere at opholde sig i Danmark, næsten dobbelt så stor chance for at blive myrdet i Danmark, uha uha
MVH
Henrik *Lykken er hverken gods eller guld, men den ligner, for den som er fattig græder og den som har røven fuld går og griner. Lykken er ikke til salg, men umulig at få hvis du er flad, så hvis lykken hverken er gods eller guld så følges de oftest ad* |
|
|
|
| helge |
Lagt på d. 13/02-2008 09:19
|
Hej Henrik. De 150000 er indrejste danskere. Der befinder sig jo aldrig så mange danskere i Thailand ad gangen. De fleste rejser hjem efter 2 uger. Jeg har sat det højt med 3 uger, for at kompensere for fastboende osv. Det er som jeg skrev, ikke noget andet end amatør-statistik. Mvh Helge |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 13/02-2008 13:31
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Dansker / udlænding. For det er jo nok lidt tilfældigt om det rammer en Dansker eller tysker. Men der dør gennemsnitlig 3 udlændinge i Thailand om dagen Nogen selvfølgelig af naturlige årsager / andre i traffikken osv. Tager man mord alene.. så snakker vi omkring 12.000 pr år Dertil kommer så de mange tusinde som er skrevet som noget andet.. ægtefælle mord alene udgør godt 1000 pr år. etc. En falsk døds attest koster ikke mere end ca 20.000 thb Så vi kan roligt regne med 15.000 pr år. 65 millioner mennesker = et mord pr 4.300 mennesker ca. Altså skulle der være ca 1200 mord om året i dk , for at svare til Thailand.. eller sagt på en anden måde. 3½ pr dag... Nogen husker måske Danskeren fra Udon.. første døds attaest lød på naturlig død indtil en bekendt var forbi hospitalet og så han havde et hul i hovedet. Så vidt jeg husker var det konen og hendes 2 sønner som havde myrdet ham. Pga af lån/spillegæld. Det er da muligt at Danmark er blevet så ødelagt de 4½ år jeg har været væk at man ikke uden at tænke på det går sin aften tur. Som jeg skrev før jeg troede egentlig det var ovre den tid, men da jeg kom her ude for ca 20 år siden, var noget af det første jeg blev belært om.. Du går ikke alene ud om aftenen / natten.. Men som det er gået, ja så er det nok stadig sådan, hvis man vil bo her ude på landet.. Mit hovede minder mig i hvert fald dagligt om det. I bangkok andre store byer,, det ved jeg ikke, men risikoen er nok mindre. |
|
|
|
| Sabel |
Lagt på d. 13/02-2008 16:31
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 185 |
Jeg vil nok føle mig mere utryg i København end i Thailand. København er blevet til det gammel Chicago!! Så mange knive i nattelivet. Det ligner jo den kolde krig mellem rocker og indvandrerbander!! Det jo sygt!!1 ![]() ![]()
|
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 13/02-2008 16:35
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Der er nu mange steder jeg heller ikke vil bevæge mig ud i mørke i Bkk. Tror nu at det drejer sig om fornuft og omtanke. Der er mange ting i Bkk som man ikke hører om
Michael B Kristensen
|
|
|
|
| Sabel |
Lagt på d. 13/02-2008 17:07
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 185 |
le-si skrev: Dansker / udlænding. For det er jo nok lidt tilfældigt om det rammer en Dansker eller tysker. Men der dør gennemsnitlig 3 udlændinge i Thailand om dagen Nogen selvfølgelig af naturlige årsager / andre i traffikken osv. Tager man mord alene.. så snakker vi omkring 12.000 pr år Dertil kommer så de mange tusinde som er skrevet som noget andet.. ægtefælle mord alene udgør godt 1000 pr år. etc. En falsk døds attest koster ikke mere end ca 20.000 thb Så vi kan roligt regne med 15.000 pr år. 65 millioner mennesker = et mord pr 4.300 mennesker ca. Altså skulle der være ca 1200 mord om året i dk , for at svare til Thailand.. eller sagt på en anden måde. 3½ pr dag... Nogen husker måske Danskeren fra Udon.. første døds attaest lød på naturlig død indtil en bekendt var forbi hospitalet og så han havde et hul i hovedet. Så vidt jeg husker var det konen og hendes 2 sønner som havde myrdet ham. Pga af lån/spillegæld. Det er da muligt at Danmark er blevet så ødelagt de 4½ år jeg har været væk at man ikke uden at tænke på det går sin aften tur. Som jeg skrev før jeg troede egentlig det var ovre den tid, men da jeg kom her ude for ca 20 år siden, var noget af det første jeg blev belært om.. Du går ikke alene ud om aftenen / natten.. Men som det er gået, ja så er det nok stadig sådan, hvis man vil bo her ude på landet.. Mit hovede minder mig i hvert fald dagligt om det. I bangkok andre store byer,, det ved jeg ikke, men risikoen er nok mindre. Vil det sige at folk spiller døde selvom de ikke er det? Det jo sindsygt!!! |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 13/02-2008 17:20
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Nej Sabel , Le-si mener at de bliver ikke skrevet som mord , men som andre ting . Feks selvmord , sygdom eller lign. At skrive selvmord er meget velkendt i Thailand. Michael B Kristensen
|
|
|
|
| Jake |
Lagt på d. 13/02-2008 19:32
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 380 |
Når man laver statistik på den måde, er der meget at tage hensyn til. Fx når man er på ferie, er man måske i byen (hvor jeg formoder en del overfald sker) hver dag gennem hele ferien, hvor man derimod i Danmark måske kun er det 1 eller 2 dage om måneden. Dvs at man i DK ikke er udsat på samme måde 365 dage om året. Andre forbehold skal også tages. Og hvordan står det til med generelle overfald og knivstikkeri i Thailand? Jeg har fx kun en enkelt gang set slagsmål i Thailand (ml Thaier) men ser slagsmål eller optræk hertil i KBH mindst hver anden gang jeg er i byen. Måske har jeg bare været uheldig i DK og heldig i TH.... |
|
|
|
| helge |
Lagt på d. 13/02-2008 20:04
|
Hej Jake. Du har sikkert helt ret. Jeg har kun oplevet optræk til ballade een gang i Bangkok, da jeg vaklede hjem ud på morgenen. Og i Dk har jeg prøvet noget mere end det. Men jeg har så også tilbragt mere tid i Dk. Men Le-si giver mig det indtryk, at der er farligere på landet, hvilket overrasker mig. Men hvorfor ikke. Jeg kender ikke noget til de thailandske statistikker. Jeg ved derimod, at i Dk, er du ikke længere så meget i skudlinjen, når du har rundet de 30, med hensyn til vold. Simpelthen, fordi som du skriver, at man ikke opholder sig de forkerte steder. Det triste er så, at bliver man myrdet, er det med stor sandsynlighed, familie eller bekendte, som står bag. Slagsmål i Thailand?. Det ved jeg ikke. Jeg er blevet bedt pænt(beordret), om ikke at drikke mig fuld sammen med thaimænd. For min egen skyld. Lad os håbe, der ikke bliver dræbt flere danskere i år. Mvh Helge |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 14/02-2008 05:32
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Wednesday, February 13, 2008 Danish tourist believed murdered: police PATONG: Kathu Police are now treating as a murder case the death of Danish tourist Henrik Rasmussen, 47, whose body was discovered in a canal behind the Royal Paradise Hotel on February 7. Citing information from doctors at Patong Hospital who examined the body, Kathu Police Investigations Inspector Pol Capt Pratuang Pholmana told the Gazette he now believes Mr Rasmussen died seven to 10 days before his body was discovered. Capt Pratuang speculated that Mr Rasmussen died from two wounds caused by a sharp object: a five-centimeter laceration down to the bone on the back of the neck and a wound about 10cm long to the right arm pit. The body has been sent to Police General Hospital in Bangkok for autopsy. “We have questioned Mr Rasmussen’s cousin and nephew and I am satisfied that neither of them have anything to do with the death,” said Capt Pratuang. “We believe that he died on the hotel’s property, but need more time to investigate the case,” he added. Mr Rasmussen’s body was found more than 100 meters from the hotel grounds, but a wall about 1.7 meters high separates the property from the area where it was discovered. Although widely reported in the Thai media to have been a real estate developer in Denmark who traveled to Thailand every year on his own, in fact Mr Rasmussen suffered from Down’s syndrome and had traveled to Thailand with his cousin who kept a close watch on him, the Gazette has learned. The family launched a search effort and contacted the police and the media soon after they realized he was missing on the morning of January 28. The body was found by Thanapong Sriwisut, 34, at a time when the reward money offered by Rasmussen’s family had just been doubled to 20,000 baht. The reward money was on February 12 paid to K. Thanapong, who works as a handyman at Royal Paradise Hotel. K. Thanapong told the Gazette he scaled the wall, without a ladder, to retrieve some papaya growing from a tree behind it when he noticed a foul odor and then noticed the body floating in the klong, the surface of which was choked with aquatic vegetation. “Not many people are ever in the place where Mr Rasmussen was found. I will question staff at the hotel, including security guards, handymen and anyone else who may have been in that area,” said Capt Pratuang. Police have been unable to draw any leads from CCTV-camera footage in the hotel because all recorded data is automatically deleted after three days. http://www.phuket...sp?id=6274 |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.