Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Max. 5 min.=30 folk.
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 02/01-2008 17:27
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Sidder paa en karaokee bar og faar en stille pils med ejeren, har glemt min telefon hjemme, baren's ejer's telefon ringer, det er Ning, jeg skal komme hjem NU, Ning havde hoert lidt tumult bag ved huset, hundene goede agresivt, Ning aabner bagdoeren og ser skyggen af 2 til 3 mand forsvinde................Jeg starter bilen og koere hjem med alt hvad den kan traekke, efter ca. 2 min. koersel er jeg hjemme, indkoerslen er fuld af naboer, politi, samt andet godtfolk, alt bliver gransket, men banditerne er vaek, ja selv bar-ejeren og hans venner kom............Intet skete, men det var en grim oplevelse for Ning..................Om det er fordi at jeg er farang og bilen ikke var hjemme, jeg ved det ikke, Ning siger ja, da de regner med at der er flere vaerdier i et hus hvor en farang bor........ Polititet som vi kender vil nu patruljere i omraaedet et stykke tid.....samt alle naboer er paa stikkerne........... ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| bimmelim |
Lagt på d. 02/01-2008 17:57
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 571 |
Det er dejligt at høre at du har så god opbakning i Thailand med venner og naboer osv. Håber ikke der kommer flere på besøg af den slags hos dig igen. |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 02/01-2008 18:03
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Ja suk, det er godt du er på god fod med politi og naboer![]() Håber ikke det sker for jer igen
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 02/01-2008 18:09
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Lader til at du har etableret et godt netværk dernede OG har hunde. Det er det der duer. Kedelig oplevelse for Ning og dig, håber hun er okay. Det kan være temmeligt traumatisk. Mon ikke det opbud af personer der indfandt sig så hurtigt vil sende et signal ud om at det ikke er her man skal forsøge sig næste gang. mvh rinpoche |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 02/01-2008 19:45
|
|
Tak for de paene ord :-) Ja vi holder sammen her i vores lille by.......... Netvaerket har jeg faaet ved at vaere mig selv, dvs. udvise hoeflighed og alm. respekt over for dem jeg moeder paa min vej. Rinpoche, jeg haaber og tror at du har ret ang. banditerne ikke vil komme her igen...........Ning er okay igen, men har det selvfoelgelig i baghovdet, som hun sagde til mig, hva' nu hvis du var kommet hjem og de havde draebt mig for lidt guld....
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| taleofdk |
Lagt på d. 02/01-2008 20:49
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 348 |
Suk skrev: Tak for de paene ord :-) Ja vi holder sammen her i vores lille by.......... Netvaerket har jeg faaet ved at vaere mig selv, dvs. udvise hoeflighed og alm. respekt over for dem jeg moeder paa min vej. Rinpoche, jeg haaber og tror at du har ret ang. banditerne ikke vil komme her igen...........Ning er okay igen, men har det selvfoelgelig i baghovdet, som hun sagde til mig, hva' nu hvis du var kommet hjem og de havde draebt mig for lidt guld.... ![]() Har hun (Ning) ikke et lille hånd våben, min kone har snakket om at vi skal have et våben, af samme årsag som du beskriver, da hun er Thai kan hun jo erhverve sig et våben, mig bekendt kan vi farang ikke eje en pistol, men konen kan ..... nå bare et lille tip så hun evt. føler hun har noget hun kan bruge hvis det skulle ske igen (men det gør det ikke) fedt at høre du har et godt netværk der suk, det er "guld" værd. |
|
|
|
| bimmelim |
Lagt på d. 02/01-2008 21:03
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 571 |
Ville nok spørge mine politi venner hvis jeg var suk inden jeg fik et våben ind i mit hus. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 02/01-2008 21:19
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Der er godt nok kommet nogle kedelige historier fra de fastboende danskere her i den sidste tid. Både fra Le-Si, Loc og nu også fra Suk. ![]() Meget trist læsning. |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 03/01-2008 02:47
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Ja det er en trist side af Thailand og jeg er desværre bange for at vi bliver endnu mere udsat for der har været / sker en voldsom pris stigning.. mange ting op til 30% dyrere de sidste måneder. Om det er blevet værre end det altid har været, jeg ved det ikke.. Det er nu nok mere at vi får focus på det via en side som denne. / Internet. De 3 tilfælde her er i den grove ende af skalaen, men hvad så med alle de små, de kommer som regelen aldrig frem. Og ja Ning har desværre ret, de slår altså ihjel for lidt guld. Jeg har da alvorlig overvejet at få en Rootweiler mere, som så skal lære at sove ude, ikke i sengen som den dengse jeg har nu. ![]() Men hvad sker der hvis der kommer røvhuller på besøg, 60 - 80 kg hund kan altså nem lægge en mand ned.. Er farang så på herrens mark ? |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 03/01-2008 03:17
|
|
Hej Le-Si. Hvis dine kommende Rotweiler flaar en bad-man inde paa DIT omraade, er je sikker paa at din hund/hunde bliver udraabt som helte, har selv taenkt at opdrage mine to nye hvalpe lidt grovere end dem vi har nu... Redigeret af Suk Rak Ning d. 03/01-2008 03:21 ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| huratho |
Lagt på d. 03/01-2008 04:51
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 913 |
Hej Ejeren af huset her, som vi har lejet, er ved politiet. Jeg har spurgt ham, hvad der ville ske, hvis nogen forsøgte at komme ind og blev bidt af een af mine hunde. Svaret var ganske klart, hvis nogen kommer ind uden tilladelse fra een af os, konen eller mig, er det vedkommendes egen skyld, altså ingen erstatning. Derimod hvis vi tillader at personen må komme ind og bliver bidt er det 100% vores skyld. Noget andet, hvorfor sover jeres hunde inde, de har det bedst ude. Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 03/01-2008 08:17
|
Hej Hugo.. prøv du lige at spørge dengsen her i huset, hvor det er bedst at sove.. Hvis den kunne tale ville den garanteret sige den mand er tosset...Sove ude , huh det er jo koldt og ensomt man er slet ikke i tvivl hvis døren bliver lukket og hun ikke er kommet ind. ![]() Her til morgen lå hun med tæppe på henne i sofaen, der var kun 16c.. Nå ok seriøst, en hund kan sagtens sove ude, hvis den er vant til det om den har bedre af det, det må være fordi du mener det.. En hund er et flok dyr og derfor vil den helst være hvor vi er, eller hvis man har flere, så er det noget andet.. Det er også kun nu hvor gulvet bliver så koldt den vil sove i sengen.. Normalt ligger den ved siden af. |
|
|
|
| huratho |
Lagt på d. 03/01-2008 08:46
|
|
Hej Le.si Jeg kan kun svare ja, på spørgsmålet, at hunde er flokdyr, jeg har 7 af slagsen. Dernæst vil jeg påstå at dyr i al altmindelighed har best ved at sove ude. Da jeg boede i DK havde jeg frilands-grise. De trivedes fantastisk ude. Dyr er skabt sådan at de smider pelsen, hvis der er varmt og lade pelsen gro når der er koldt. Bare vi andre kunne det samme. Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
| HotShot |
Lagt på d. 03/01-2008 11:17
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 27 |
Kender i til den racisme som mange danskere har overfor thai´ere? Mine venner ser ned på mig når jeg snakker om søde thai piger.. ok dog er der 1 min bedste ven han er på min side,men ofre ikke sine ord for at beskytte mig .. fair nok. Når man kender til et godt netværk i Thailand så føler jeg at mange pølsedanskere ikke ved hvad de snakker om. I dag er jeg skilt da udlæningestyrelsen ikke mente at mit forhold var ægte.Hun måtte rejse hjem og jeg er lidt sorget over vores behandling. Jeg tænder ikke rigtig på farang kvinder så ja livet er lidt ensomt som singel... Hvis nogen kender en sød og smuk thaipige så send mig lige hendes e-mail. |
|
|
|
| ebeth |
Lagt på d. 03/01-2008 11:58
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 586 |
Vander hvad i al verden har det du skriver med indbrud og hunde at gøre? D Hunde ude eller inde; i Thailand holder man jo hund på en anden måde end i DK, for Thaierne er hundene der for at holde vagt, gø hvis der kommer fremmede ind i haven! Hunde der skal bide, vil jeg tro bider en gang! Den næste dag er den mærkværdigvis blevet syg, meget syg... |
|
|
|
| huratho |
Lagt på d. 03/01-2008 12:17
|
|
Hej Ebeth Hunde behøver nødvendigvis ikke at bide for at kontroler et område. Jeg har en meget sjov historie om een af mine gode venner her i Chiang Mai. Han troede han bare kunne gå ind, selv om jeg ikke var til stede, jeg kiggede DVD film. Han gik bare ind, med det resultat at 2 af mine hunde fik ham væltet og fik en bænk placeret over ham og så satte de sig på bænken, 160 kg. Vores nabo, som er en ældre dame skreg af grin, hun kunne jo intet gøre. Først da filmen var færdig og jeg gik ud blev han befriet, uden men. Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
| ebeth |
Lagt på d. 03/01-2008 13:01
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 586 |
Hej Huratho Jeg ved godt at hunde ikke behøver at bide for at stoppe folk, der er hvor de ikke har noget at gøre! Du misser pointen som er at visse racer ikke passer til klimaet, hvor du bor. En af dem er New Foundlændere! vh |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 03/01-2008 13:06
|
Hejsa Ebeth Ja det er en underlig uvane hunde har med at blive syge og få fråde om munden her ude, for 5 min senere at ligge helt stille. Og det skide gift kan alle gå ind og købe. Næh men hunden behøver ikke at bide, bare en eller anden ser sig sur på den / ejeren, så er risikoen for at der bliver lagt gift ud ret stor. Var det ikke kurt der fik en aflivet.. Hæ hæ hugo min har 2 gange fået nogen til at sidde oppe på ladet af deres pickup og vente på jeg kom.. Og den ene gang gik jeg og arbejdede omme bagved, så hun var godt træt af det da jeg opdagede at hunden havde det sjovt.. ![]() Og det hjælper ikke ret meget at sige til folk, at den ikke bider når jeg er her, de tror ikke rigtig på det.... Ok hun er stor, men man kan nu godt se på en hund om den er sur eller vil snakke. Og så bare for lige at jokke i det.. hvorfor mener du en hund har bedst af at sove ude.. Det er ikke helt logisk, for mig i hvert fald. I det fri / vildt ville de finde en grotte eller lignende, det kan man da godt sammenligne med at sove inde. Temperatur mæssigt, ja så vil der ofte også være bedre forhold inde.. når det er meget varmt er der ofte køligere i huset og omvendt når det er pisse koldt som i morges.. hæ hæ ja nu er jeg også gammel bonde, men en gris med pels.. det nærmeste vi kan komme det er vist med vildsvin.. |
|
|
|
| huratho |
Lagt på d. 03/01-2008 13:22
|
|
Hej Først Ebeth. Jeg ved udmærket at en New Foundlænder ikke passer til klimaet her i Thailand, men det gør vel heller ikke en Sct. Bernard, for den sags skyld heller ikke en Golden Retriver. Det jeg mener er at hvis de er født herude, er der jo en eller anden som køber den, så hvorfon ikke mig. Så til Le-si Nogle gange sker det at vores hunde får lov til at komme, når vi sidder og ser tv. For mig at se har de det ikke godt med det, men de vil jo gerne være i nærheden af os. Når så vi gør klar til natten, beder de selv om at komme ud. Grise med pels, jeg skal se om jeg kan finde nogle billeder af dem, både med og uden pels. M.V.H. Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 03/01-2008 16:07
|
|
Vi har aabenbart forskellige maader, at holde hund paa.
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

man er slet ikke i tvivl hvis døren bliver lukket og hun ikke er kommet ind.