Se indlæg|
VALUTA
|
|
| Thongthai |
Lagt på d. 30/12-2007 08:28
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 430 |
Så går turen til Thailand og spørgsmålet er, hvordan jeg får den højeste kurs. På Forex er kursen 6.42. kan man veksle på hovedbanegården? På bangkokbank er kursen 6,33 Hvad skal jeg gøre? |
|
|
|
| Thongthai |
Lagt på d. 30/12-2007 09:23
|
Eller skal jeg lave en normal bankoverførelsel |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 30/12-2007 09:38
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Du kan veksle paa HBG. Men hvad der er bedst, maa andre komme med et bud paa..Go' tur til Thailand :-)
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| yeya |
Lagt på d. 30/12-2007 10:09
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
Jeg ville veksle i Thailand. Der faar du ikke en daarligere kurs, men snarere lidt bedre. Bankoverfoersel er ogsaa godt. Giver den bedste kurs og tager kun ca. 3 dage med en oekonomioverf. God tur. Kom og besøg vores nye Thailandske restaurant i Odense.
[url]www.baanjoy.dk[/url |
|
|
|
| h |
Lagt på d. 30/12-2007 10:09
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 368 |
vent til bangkok og brug superrich (konkurent til forex) dagens kurs er 6,50 |
|
|
|
| Thongthai |
Lagt på d. 30/12-2007 10:13
|
Hos Forex kan jeg bestille om morgenen og hente om eftermiddagen, meget let. Har du en link til superrich(konkurent til forex) |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 30/12-2007 10:55
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
Kursen har da aldrig været dårligt synes jeg Fik kun 688kr for mine 5.000 baht hos Forex
|
|
|
|
|
Lagt på d. 30/12-2007 12:46
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
danbusk skrev: Så går turen til Thailand og spørgsmålet er, hvordan jeg får den højeste kurs. På Forex er kursen 6.42. kan man veksle på hovedbanegården? På bangkokbank er kursen 6,33 Hvad skal jeg gøre? Davser Danbusk Hvor skal du hen i thailand,det kan måske hjælpe lidt på et svar Hvios du skal i bangkok Så på hjørnet af soi 7/1 og sukhumwit De giver altid en kanon kurs,ligeså god som på overførsel mindst og i pattaya i soi metro der ligger dollar exchange de giver også en god kurs bamsen |
|
|
|
| phitsanulok |
Lagt på d. 30/12-2007 12:51
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1054 |
danbusk skrev: Hos Forex kan jeg bestille om morgenen og hente om eftermiddagen, meget let. Har du en link til superrich(konkurent til forex) http://www.superr...m/currency MEGET DÅRLIG KURS! 1 Danish Krone (DKK) = 5.9337 Thai Baht (TH
Redigeret af phitsanulok d. 30/12-2007 12:56 Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
Hus i Thailand??[url]husithailand.dk/[/url] Thai catering??[url]dinthaikok.dk[/url] |
|
|
|
|
Lagt på d. 30/12-2007 13:11
|
|
Hejsa Ja jeg satte 5000 kr fra min netbank over på min konto i korsikorn det var en torsdag, og jeg havde pengene over 32000 bath mandagen efter. Det jeg ikke forstår er at da jeg gik og så kurserne i de forskellige vekslesteder var de ikke særlig høje, ikke engang i tops var de så høje. Men kursen dengang var da rimelig for en bankoverførelse synes jeg, havde kun betalt de 20 kr. danske bank tager. |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 30/12-2007 13:20
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Jeg syntes altid at jeg faar en daarlig kurs, der er sjaeldent at jeg faar over 60 Thai grande for 10.2 Danske grande.....gu' ved om de tager roeven paa mig..hmmm..![]() Bruger maestro. Er der nogen der har et guldkorn eller to ?
Redigeret af Suk Rak Ning d. 30/12-2007 13:22 ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| Thongthai |
Lagt på d. 30/12-2007 14:15
|
Jeg køber på HBG i næste uge, kan jeg få 6.40 er jeg glad og skal ikke tænke mere på det. Ja Bamse nu er vi ved at være tæt på at skulle på flyveren her den 12 januar hjemrejse 1april. Så du kan se er det et billed af min lidt over 2mdr datter der er på min profil, og som du nok kan tænke dig til skal hele konens familie se den lille nye.Så vi starter i Bangkok derefter Phuket meget kort og så videre til Rayong hvor jeg har lejet et Townhouse et spøtklat fra stranden.Der skal vi være knap 2mdr hvor efter vi aflutter i Bangkok.Den sidste del af min kones familie i Songkla venter vi med at besøge til næstegang. Med jeg glæder mig til at gå op og ned af Hat Mae Ramphueng Beach i Rayong. Søren fra Rayong info her på danskthaiwebsite har hjulpet mig og min bror med at leje 2styk Towhouse med 3 etager i hver.50 meter fra vandet. Selvom vi ikke skal bruge alt den plads så kommer konens familie nok på besøg så er det godt med lidt ekstra plads. Alternativet var et hus 2km fra stranden til samme pris men meget mindre igennem noget udlejning, så jeg er meget til freds med det vi har lejet nede hos Søren. |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 30/12-2007 15:40
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
danbusk skrev: Jeg køber på HBG i næste uge, kan jeg få 6.40 er jeg glad og skal ikke tænke mere på det. Ja Bamse nu er vi ved at være tæt på at skulle på flyveren her den 12 januar hjemrejse 1april. Så du kan se er det et billed af min lidt over 2mdr datter der er på min profil, og som du nok kan tænke dig til skal hele konens familie se den lille nye.Så vi starter i Bangkok derefter Phuket meget kort og så videre til Rayong hvor jeg har lejet et Townhouse et spøtklat fra stranden.Der skal vi være knap 2mdr hvor efter vi aflutter i Bangkok.Den sidste del af min kones familie i Songkla venter vi med at besøge til næstegang. Med jeg glæder mig til at gå op og ned af Hat Mae Ramphueng Beach i Rayong. Søren fra Rayong info her på danskthaiwebsite har hjulpet mig og min bror med at leje 2styk Towhouse med 3 etager i hver.50 meter fra vandet. Selvom vi ikke skal bruge alt den plads så kommer konens familie nok på besøg så er det godt med lidt ekstra plads. Alternativet var et hus 2km fra stranden til samme pris men meget mindre igennem noget udlejning, så jeg er meget til freds med det vi har lejet nede hos Søren. Når I skal rejse i 2½ måned (og dermed skal veksle en pæn sum gætter jeg), medbringe midler i kontanter, og starte i Bangkok, så vil jeg anbefale, at I tager store danske sedler med og veksler på hjørnet af Sukhumvit soi 7/1 hos VASU. Kursen er 3-4 procent bedre end hos bankerne. Nu flere penge man skal veksle, nu mere attraktivt er det at slå en omvej dertil. |
|
|
|
| Thongthai |
Lagt på d. 30/12-2007 16:12
|
Har du et link. Hedder det Vasu på hjørnet soi 7/1 og sukhumwit. Min kone spørger om det er tæt på hotel pratoonam. |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 30/12-2007 16:20
|
|
Jeg er sikker på, at der ikke er noget link til stedet. Men det er umuligt at overse, når man ved, at det hedder VASU. Hvis du kommer fra den lave ende at Sukhumvit Road på den ulige side, så går du ad Sukhumvit Road forbi soi 7 og 50 m videre ad Sukhumvit Road til det soi 7/1. Her ligger VASU på hjørnet mellem Sukhumvit Road og soi 7/1. De lukker vist kl. 17.00. Sedler á kr. 200, 500 og 1.000 går fint! |
|
|
|
| h |
Lagt på d. 30/12-2007 17:31
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 368 |
phitsanulok skrev: danbusk skrev: Hos Forex kan jeg bestille om morgenen og hente om eftermiddagen, meget let. Har du en link til superrich(konkurent til forex) http://www.superr...m/currency MEGET DÅRLIG KURS! 1 Danish Krone (DKK) = 5.9337 Thai Baht (TH![]() Linken er rigtig nok men gnid lige øjene inden du læser dagens kurs står højt og tydelig på 6,50 baht pr danske krone Redigeret af h d. 30/12-2007 17:32 |
|
|
|
|
Lagt på d. 30/12-2007 17:42
|
|
danbusk skrev: Har du et link. Hedder det Vasu på hjørnet soi 7/1 og sukhumwit. Min kone spørger om det er tæt på hotel pratoonam. Davs Ja det hedder vasu og nej det ligger på sukhumwit,men det er 50 baht væk fra pratunam i tuk tuk bamsen |
|
|
|
| Thongthai |
Lagt på d. 30/12-2007 17:57
|
Det lyder godt.Vi tager en taxi fra min kones familen til adressen hjørnet soi 7/1 og sukhumwit så skulle det være klaret. Men hvad er forskellen precic 3-4% er meget. Lige nu hos Forex 6.42 Bangkok +4% 6.67 Jeg tror ikke helt det stemmer men 2% tror jeg på. Kan man ikke bare ringe til Vasu og spørge om kursen så ved man det med sikkerhed. Jeg prøver at finde et nummer, hvis i har det må i gerne skrive det. |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 30/12-2007 18:18
|
|
Da vi vekslede for en måneds tid siden, så blev det ordnet i et privat rum, idet vi skulle veksle et større beløb. Her blev manden (ejeren?) konstant ringet op. Spørgsmålet var hele tiden: Hvad er kursen på dollar, pund, .... Opkaldene tog hver max. 10 sekunder. Kurserne hos de omliggende banker og vekslesteder lå på mellem 6,39 og 6,41, da vi vekslede til kurs 6,63. Det svarede til en gevinst på 3,432%, hvilket for os gav en gevinst svarende knap bath 30.000. Nok til at flyve fra fx. Khon Kaen, tage taxa fra lufthavnen, lade den vente, ** :-) ! **, returnere til lufthavnen og flyve retur. Og stadig have vekslet lukrativt. ![]() |
|
|
|
| Thongthai |
Lagt på d. 30/12-2007 18:21
|
Gid jeg havde et kort så jeg kan se hvor vasu er.Tror det er tæt på Nana hotel. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Fik kun 688kr for mine 5.000 baht hos Forex 
1 Danish Krone (DKK) = 5.9337 Thai Baht (TH