Se indlæg|
Flaske/dåse pant i Th.
|
|
| skoge |
Lagt på d. 10/11-2007 14:22
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 113 |
Hej Måske et underligt/mærkeligt spørgsmål, men skal der betales flaske/dåse pant ved køb af drikkevarer i supermarkeder m.v. ???? Nu kun 5 dage til Phuket - yeah ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 10/11-2007 14:31
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
skoge skrev: Hej Måske et underligt/mærkeligt spørgsmål, men skal der betales flaske/dåse pant ved køb af drikkevarer i supermarkeder m.v. ???? Nu kun 5 dage til Phuket - yeah ![]() NEJ |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 10/11-2007 14:37
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Jo, visse steder betaler du faktisk pant og kan selvfoelgelig faa den reur........................ Men jeg plejer at gi' mine tomme daaser til en der koere rundt og samler alt muligt skrammel.........men 1 daase er faktisk 50 satang vaerd, men med det lille oelforbrug jeg har, ja saa faar de dem sq.....
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 10/11-2007 14:42
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Hejsa det korrekte svar er JA.. men det er indregnet i prisen, så det hjælper ikke at komme med tomme flasker.. De skal sælges til opkøberne som kører rundt. Øl flasker . Beer Chang og Arca koster 0,50 thb stykket andre 0,25 thb pr styk. sodavand får man kun plastik flasker med og det er kilo pris ved salg. medmindre man køber glas flaskerne men de koster mere end indholdet. Derfor altid cola i plastik pose. Fiskevand, eddike, ketchup og flere andre koster 1 thb stykket. le si |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 10/11-2007 15:00
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
ja ok jeg glemte dåserne.. men det svarede Suk lige på.. ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 10/11-2007 16:33
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Davs Ja jeg vidste godt at der lår pant i prisen Jeg troede at han mente om man betalte pant oveni prisen. Og det gør man ikke,eller jeg har aldrig gjort det nogen steder bamsen |
|
|
|
| skoge |
Lagt på d. 10/11-2007 19:23
|
Hej igen Tak for svarene - og Bamsen du har lige netop forstået mit spørgsmål rigtigt - men slipper så heldigvis for at slæbe tomme flasker/dåser med retur til købestederne - er der så rimelighed i at la´ dem stå "fremme" således rengøringspersonalet evt. kan tjene en skilling eller vil det blive opfattet forkert ? ![]() |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 10/11-2007 19:32
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
De fylder for meget i papirkurven alligevel, så lad dem stå fremme, plus at så er der større sandsynlighed for at de bliver genbrugt, som er godt for naturen og os alle
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| skoge |
Lagt på d. 14/11-2007 23:02
|
Hyggehejsa Ja, så sker det. Imorgen (15.11.2007) skal jeg (vi) til Thailand, Phuket, Kata Beach for 1. gang - ENDELIG. Glem Mallorca, Gran Canaria, Tyrkiet osv. - dette bliver garanteret den ultimative ferie/oplevelse. Sådan ca. 10 års netsurfing og computertravelling bliver en realitet. Års søgen om viden og fakta bliver til virkelighed. Flere års gennemgang af diverse hjemmesider og fora bærer omsider frugt. JEG (vi) skal til Thailand (juhuuuue). En ganske ordinær badeferie, men hvilket sted !!!!!! Paradis - njae jo, det bliver det - helt sikkert. Jeg vil her bare lige sige tak for diverse info igennem de sidste par år (sådan lidt på sidelinien), men for pokker hvor kan man blive "klog" på Jeres viden om landet. Jeps, lidt undskyld fra min side, men kunne ikke lade være. Ærger mig stadig over ikke at kunne møde SUK og Ning til en lille en til halsen og et par dybfrosne røde pølser (suk ved hvad jeg tænker på), Jeg giver tilbagemelding på selve turen/Startours Boing/og sidst men ikke mindst Thel Little Mermaids Resort´s fortræffeligheder i begyndelsen af december når vi forhåbentlig kommer solbrune hjem til det kolde nord igen. ![]() Undskyld forstyrrelsen....... ![]() |
|
|
|
| tuktuk |
Lagt på d. 15/11-2007 04:25
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 540 |
Husk dine egne høretelefoner til turen så sparer du 40 kr hver vej !!!! god tur !!! |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 15/11-2007 09:05
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
tuktuk skrev: Husk dine egne høretelefoner til turen så sparer du 40 kr hver vej !!!! god tur !!! Kommer da an på hvem man flyver med... ;-) Redigeret af pdrhan d. 15/11-2007 09:05 Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| laodenmark |
Lagt på d. 15/11-2007 09:53
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 405 |
Skoge flyver jo med Charter/ Startours derfor blev reminderen om høretelefoner sikkert fyret af. I Ruteflyene (alle ?) er headset incl. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.