Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Thailandsk mad i Danmark og dansk mad i Thailand » Butikker, ingredienser og redskaber
 Udskriv debat
Flaske/dåse pant i Th.
skoge
Hej
Måske et underligt/mærkeligt spørgsmål, men skal der betales flaske/dåse pant ved køb af drikkevarer i supermarkeder m.v. ????
Nu kun 5 dage til Phuket - yeah Grin

http://www.skoge.dk
skoge skrev:
Hej
Måske et underligt/mærkeligt spørgsmål, men skal der betales flaske/dåse pant ved køb af drikkevarer i supermarkeder m.v. ????
Nu kun 5 dage til Phuket - yeah Grin

NEJ

Suk Rak Ning
Jo, visse steder betaler du faktisk pant og kan selvfoelgelig faa den reur........................

Men jeg plejer at gi' mine tomme daaser til en der koere rundt og samler alt muligt skrammel.........men 1 daase er faktisk 50 satang vaerd, men med det lille oelforbrug jeg har, ja saa faar de dem sq.....Wink
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

xxxx
Hejsa

det korrekte svar er JA..
men det er indregnet i prisen, så det hjælper ikke at komme med tomme flasker.. De skal sælges til opkøberne som kører rundt.

Øl flasker .
Beer Chang og Arca koster 0,50 thb stykket
andre 0,25 thb pr styk.

sodavand får man kun plastik flasker med og det er kilo pris ved salg.
medmindre man køber glas flaskerne men de koster mere end indholdet. Derfor altid cola i plastik pose.

Fiskevand, eddike, ketchup og flere andre koster 1 thb stykket.

le si

xxxx
ja ok jeg glemte dåserne.. men det svarede Suk lige på.. Grin

Davs
Ja jeg vidste godt at der lår pant i prisen
Jeg troede at han mente om man betalte pant oveni prisen.
Og det gør man ikke,eller jeg har aldrig gjort det nogen steder

bamsen

skoge
Hej igen

Tak for svarene - og Bamsen du har lige netop forstået mit spørgsmål rigtigt - men slipper så heldigvis for at slæbe tomme flasker/dåser med retur til købestederne - er der så rimelighed i at la´ dem stå "fremme" således rengøringspersonalet evt. kan tjene en skilling eller vil det blive opfattet forkert ?
Wink

jesperfrb
De fylder for meget i papirkurven alligevel, så lad dem stå fremme, plus at så er der større sandsynlighed for at de bliver genbrugt, som er godt for naturen og os alleGrin
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

skoge
Hyggehejsa

Ja, så sker det. Imorgen (15.11.2007) skal jeg (vi) til Thailand, Phuket, Kata Beach for 1. gang - ENDELIG. Glem Mallorca, Gran Canaria, Tyrkiet osv. - dette bliver garanteret den ultimative ferie/oplevelse. Sådan ca. 10 års netsurfing og computertravelling bliver en realitet. Års søgen om viden og fakta bliver til virkelighed. Flere års gennemgang af diverse hjemmesider og fora bærer omsider frugt. JEG (vi) skal til Thailand (juhuuuue). En ganske ordinær badeferie, men hvilket sted !!!!!! Paradis - njae jo, det bliver det - helt sikkert. Jeg vil her bare lige sige tak for diverse info igennem de sidste par år (sådan lidt på sidelinien), men for pokker hvor kan man blive "klog" på Jeres viden om landet.
Jeps, lidt undskyld fra min side, men kunne ikke lade være. Ærger mig stadig over ikke at kunne møde SUK og Ning til en lille en til halsen og et par dybfrosne røde pølser (suk ved hvad jeg tænker på),
Jeg giver tilbagemelding på selve turen/Startours Boing/og sidst men ikke mindst Thel Little Mermaids Resort´s fortræffeligheder i begyndelsen af december når vi forhåbentlig kommer solbrune hjem til det kolde nord igen.
Pfft
Undskyld forstyrrelsen.......Cool

tuktuk
Husk dine egne høretelefoner til turen så sparer du 40 kr hver vej !!!!

god tur !!!

www.tuktours.dk
pdrhan
tuktuk skrev:
Husk dine egne høretelefoner til turen så sparer du 40 kr hver vej !!!!

god tur !!!

Kommer da an på hvem man flyver med... ;-)
Redigeret af pdrhan d. 15/11-2007 09:05
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

laodenmark
Skoge flyver jo med Charter/ Startours derfor blev reminderen om høretelefoner sikkert fyret af.
I Ruteflyene (alle ?) er headset incl.

Spring til debat: