Se indlæg|
Thaipige søges
|
|
| maew1 |
Lagt på d. 02/11-2007 14:24
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 11 |
Thaipige søges til babysitter i hillerød vi har få en pige når vi er på job derfor søges vi en thaipige måske au-pige |
|
|
|
| maew1 |
Lagt på d. 02/11-2007 15:57
|
hvis i har en adr giv lyd |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 02/11-2007 20:48
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Og der kan jo så kun undre sig, hvorfor skal det partout være en thai pige? |
|
|
|
| yeya |
Lagt på d. 02/11-2007 21:01
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
Je vil nu ogsaa foretraekke en thai som au pair til mine boern, da de er halvt thai. De har dermed bedre mulighed for at tillaere sig det thailandske sprog, naar de har en thai talende barnepige. Der er vel intet forgjort i det. Rinpoche.... !! I don't see your point! Kom og besøg vores nye Thailandske restaurant i Odense.
[url]www.baanjoy.dk[/url |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 02/11-2007 21:12
|
|
Du mener en thai-talende au pair til danske børn? Mine børn er også thai/danske, men stadigvæk danske, og jeg og konen ville da personligt have de største betænkeligheder ved at have en kun thai talende au pair, hvad kan de da bruge det til.? Lære thai? Jamen, det er da fedt. øhhh.... OG rent bortset fra det, så står der da intetsteds i det oprindelige indlæg at der er tale om thai/danske børn. That is basically my point. Redigeret af rinpoche d. 02/11-2007 21:13 |
|
|
|
| yeya |
Lagt på d. 02/11-2007 21:37
|
|
Rinpoche skrev: Mine børn er også thai/danske, men stadigvæk danske, og jeg og konen ville da personligt have de største betænkeligheder ved at have en kun thai talende au pair, hvad kan de da bruge det til.? Lære thai? Jamen, det er da fedt. øhhh.... Hvilke betaenkeligheder? Du er maaske ogsaa en af dem som siger: Mine boern er danske og bor i Danmark, saa hvorfor laere thai! Det lyder til det. Paa samme maade ville det vaere godt med en dansk au pair hvis man bor i danmark med sine dansk/thailandske boern. Mange glemmer at boernen ogsaa har en familie i Thailand. Whatever!! Mine boern skal i hvert fald laere thai (kan det faktisk allerede ret godt). Det er en gave for dem at kunne flere sprog! Korrekt! Der staar ikke noget om at det er en dansk/thai familie, men naar man nu tager dette forums interesser i betragtning, saa formoder jeg at det er en dansk/thai familie. Maaske tager jeg fejl, men saa bliver jeg sikkert rettet af det rette medlem. Kom og besøg vores nye Thailandske restaurant i Odense.
|
|
|
| yeya |
Lagt på d. 02/11-2007 21:39
|
|
maew1 skrev: Thaipige søges til babysitter i hillerød vi har få en pige når vi er på job derfor søges vi en thaipige måske au-pige Jeg kender ikke lige nogen p.t. Men hvis I er interesseret i en au pair fra Thailand (og vil betale flybillet osv.) saa vil jeg gerne forhoere mig. Skriv eller send en PB hvis du er interesseret. Kom og besøg vores nye Thailandske restaurant i Odense.
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 02/11-2007 21:45
|
|
Jeg ville mene at det var forældrenes opgave, og ikke mindst den thai-talende forælder at lære børnene thai. Som jeg ser det, har hertil kommende indvandrere overordentlig stor succes med ihvertfald det, og jeg har svært ved at se hvorfor det samme ikke skulle være tilfældet med thailændere. Hvis forældrene ikke magter opgaven at lære børnene thai, jamen så kunne det måske være en ide at få en thai talende au pair, selvom dette kan risikere at sætte dem tilbage i deres indlæring af dansk. Du har så ganske ret i at det er en gave at kunne flere sprog! |
|
|
|
| rogne |
Lagt på d. 03/11-2007 12:13
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 39 |
en person stiller et helt almindelig spørgsmål og straks er der en der farer i det moralske blækhus hvofor dit og hvorfor dat rinpoche pas dit eget lille thaiunivers og lad andre spørge om hvad de vil uden at du skal komme med dine opstød |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 03/11-2007 12:24
|
|
Opstød? Du mener sådan et som du kommer med her? Jeg stillede hvad jeg stadig synes er et legitimt spørgsmål, som OP jo blot kunne have besvaret. |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 03/11-2007 16:20
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
Hvornår kommer spørgsmåls skriveren ind i debatten igen ? Jeg synes vi skal holde os til emnet !!!!! Dødsygt når alle tråde sporer ud !
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| maew1 |
Lagt på d. 09/11-2007 15:09
|
vi har få |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 09/11-2007 17:21
|
|
maew1 skrev: vi har få "Vi har få...." ? Kom igen - vi er nogle her som gerne vil hjælpe ! "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| Bjarne |
Lagt på d. 09/11-2007 17:36
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 699 |
Jeg tænker, at maew1 HAR fået en babysitter. Igen et fantastisk eksempel på, at et spørgsmål kan sætte fantasien i gang, uden at nogen rigtig véd noget. / Bjarne |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 09/11-2007 19:10
|
|
Bjarne skrev: Jeg tænker, at maew1 HAR fået en babysitter. Igen et fantastisk eksempel på, at et spørgsmål kan sætte fantasien i gang, uden at nogen rigtig véd noget. / Bjarne Bjarne - du fuldstændigt ret ! Endnu et exempel på de små misforståelser, som kan starte større ting. Godt set ! - Jeg fattede ikke en brik - "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.