Se indlæg|
Hvad sker der i Thaiand idag? (26/10-07)
|
|
| Damm |
Lagt på d. 26/10-2007 13:33
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 24 |
Hej Jeg har lige snakket med min kone som er i thailand nu. hun havde ik meget tid til at snakke idag fordi der blev fyret fyrværkerig af. hun sagde hun skulle ud og lege. så er mit spørsmål Hvad sker der i Thaiand idag? er det en heligdag eller noget? ้ดัท
|
|
|
|
| nicefarang |
Lagt på d. 26/10-2007 14:28
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 420 |
http://www.thaibu...phansa.htm http://sunsite.au...index.html Redigeret af nicefarang d. 26/10-2007 14:29 |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 27/10-2007 01:32
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Ja det var Buddha dag og desværre så har forretningerne allerede fundet fyrværkeriet til Loykratong i næste mdr frem.. Så fra nu og til midt i November bruger børn og barlige sjæle deres lommepenge til det.... lesi |
|
|
|
| goldwing |
Lagt på d. 27/10-2007 02:13
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
Damm skrev: Hej Jeg har lige snakket med min kone som er i thailand nu. hun havde ik meget tid til at snakke idag fordi der blev fyret fyrværkerig af. hun sagde hun skulle ud og lege. så er mit spørsmål Hvad sker der i Thaiand idag? er det en heligdag eller noget? Hvis jeg havde snakket med min kone, og hun ikke havde tid, ...så ville jeg da spørge hende hvad årsagen var og hvad der skete i TH. ........ men ok, det er selvfølgelig nemmere at spørge vi andre her på DTW?.....altså undskyld min total forundring over dit spørgsmål. Men jeg håber da hun får en hyggelig aften. ( kan kun sige,... godt jeg ikke er gift, altså....hvis man ikke kan tale sammen) |
|
|
|
| Damm |
Lagt på d. 27/10-2007 11:44
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 24 |
goldwing tja nu er det sådan at vi sagtens kunde snakke da hun var i danmark med lidt engelsk lidt dansk og meget lidt thai og resten tegne sprog men det er ikke lige så nemt igennem en telefon så hun fortalte bare de havde bang same happy new year but its not happy new year og mere kunde hun ikke forklare så derfor spurgte jeg bare her. og nej det er bestemt ikke sjovt ikke at kunde snakke meget sammen og ikke kunde gøre sig forståelig men håber da på hun kommer meget snart igen. ้ดัท
|
|
|
|
| jpo |
Lagt på d. 27/10-2007 13:05
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 797 |
til goldwing, tja det kan du jo have ret i, men jeg tror nu der er mange der er blevet gift med en thai pige der kun kunne snakke thai, det blev jeg for snart 15 år siden, nemt var det ikke,det tog vel 1 års tid før vi kunne snakke sammen. man kan jo også spørge sig selv, de thai piger der kan snakke engelsk, hvor har de lært det, bare en tanke, ikke ment som en kritik, da jeg holder meget af thailand og det thailandske folk. tja det var bare lige det. kan i have en god week-end i danmark og thailand Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url] |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 27/10-2007 13:11
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
jpo skrev: til goldwing, tja det kan du jo have ret i, men jeg tror nu der er mange der er blevet gift med en thai pige der kun kunne snakke thai, det blev jeg for snart 15 år siden, nemt var det ikke,det tog vel 1 års tid før vi kunne snakke sammen. man kan jo også spørge sig selv, de thai piger der kan snakke engelsk, hvor har de lært det, bare en tanke, ikke ment som en kritik, da jeg holder meget af thailand og det thailandske folk. tja det var bare lige det. kan i have en god week-end i danmark og thailand Min " Kone " har laert Engelsk paa universitetet, jeg ved godt hvor du vil hen, men den holder ikke altid... ![]() Til Damm. Ja hvis det engelske ikke er helt paa plads kan det vaere vanskligt at tale sammen i tlf, det er trods alt nemmere face to face.... Mht. Buddha dagen igaar, saa er det afslutningen paa 3 md. hvor munkene for det meste holder sig inde, samt mange Thai'er har fastet mht. alkohol........saa vidt jeg er orienteret stammer det fra gamle dage, hvor der ikke var veje osv. og munkene blev inde paa deres omraade for at ikke at traede den kommende rishoest itu, der er sikkert mange andre grunde , men dem kender jeg ikke... Mvh. Suk.... Redigeret af Suk Rak Ning d. 27/10-2007 13:32 |
|
|
|
| jpo |
Lagt på d. 27/10-2007 13:31
|
|
hej suk, tja det er svært at sige,men tiderne ændre sig, men for år tilbage var det vel kun normalt at gå i skole i ca 5-6 år og de havde ikke engelsk i skolen, og familien havde ikke penge til universitetet, eller va. Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url] |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 27/10-2007 13:36
|
|
Jpo vi er enige. Min kone har dog vaeret saa heldig at komme paa Uni. da hendes moder ikke ville ha' at Ning skulle blive en klon af hende selv som hverken kan skrive eller laese....men ja, der skal penge til, saa vi er enige.. En lille sidebemaerkning : Ning's storesoester tog -natfabriksarbejde i Bkk ( SEAGATE ) , for at kunne betale sit UNI om dagen, saa er man villig til at slide i det, saa tror jeg det loenner sig til sidst.....Soesteren's uniforloeb tog jo saa ca. dobbelt saa lang tid som Ning's da hun jo kun kunne studere paa halv tid........Men jeg tager hatten af for saadan en styrke.... Suk.. Redigeret af Suk Rak Ning d. 27/10-2007 13:52 |
|
|
|
| jpo |
Lagt på d. 27/10-2007 13:54
|
|
fint nok suk, min kone gik hun 5 år i skole, så blev hun gift, flyttede til bangkok i en lille lejlighed meget lille, lavede mad hjemme og kørte med en lille vogn og solgte det hun havde lavet, havde ligeledes 2 små børn der hjemme, det må havde været hårdt, på et tidspunkt døde manden, af hvad kan du gætte dig til, så kom hun på ferie hos hendes søster i danmark,og så kom jeg til, for 15 år siden, og har lige siden haft nogle fede oplevelser når vi har været i thailand. lige et lille ps: billigt har det ikke været, men vi har jo ikke nogle lommer når livet er slut. tja det var det Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 27/10-2007 14:02
|
|
Hej Jpo. Vi er godt nok udenfor emne nu.......Men jeg kan laese af dit indlaeg, at det endte godt for din kone....og dig... ![]() Med venlig hilsen Suk.. |
|
|
|
| jpo |
Lagt på d. 27/10-2007 14:09
|
|
ja ok måske andre have lyst at skrive om det samme, det er jo dejligt når det går godt, slut fra mig. med venlig hilsen jpo. Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.