Se indlæg|
hvordan kan ens kone få opholdstilladelse i danmark
|
|
| kungjik |
Lagt på d. 15/10-2007 16:50
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 23 |
når man er blevet gift hvordan er muligheden så for at hun kan blive i danmark når hun kun er kommet herop på et turist visum? jeg har eget hus og fast arbejde men ikke penge som jeg kan smide med |
|
|
|
| Hep |
Lagt på d. 15/10-2007 17:53
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 510 |
Hun kan sagtens blive her - no problem, men så koster det dig de 50.000 kroner som du har stillet i garanti for hendes turistvisum. Kort og godt: Har i stillet garanti for hendes turistvisum og søger i FS her i Danmark tager de pengene (men hun kan blive her mens de behandler sagen). Har i ikke stillet garanti for hendes turistvisum (f.eks p.g.a særbørn eller andre uforklarlige grunde) kan i søge herfra uden at de kan tage nogle penge fra dig. Nu ved jeg ikke om i har søgt eller har fået visum allerede. Ellers er alternativet at blive gift i Thailand først og derefter søge et visum - man skal ikke stille garanti for ægtefæller. Når så hun er i DK på visum kan i gå ind i Udlændingeservice og søge om familiesammenføring - så kan hun blive her mens de behandler sagen. Alternativt hvis i har fået visum allerede kan i gifte jer i DK - sende hende hjem til Thailand - enten søge om et nyt visum som ægtefælle (hvis i altså ikke har fået et 3 måneders visum nu) eller søge om FS direkte fra Thailand. Hvis i søger om visum kan hun komme tilbage til DK på det og så kan i søge FS herfra (så kan hun i det mindste være her mens de behandler sagen). Hvis i søger om FS fra Thailand må i vente på at opholdstilladelsen går igennem før hun kan komme til DK igen. Hvis jeres sag er enkel (du overholder alle krav) bør det ikke tage mere end 3-4 måneder. |
|
|
|
| Henrik N B |
Lagt på d. 15/10-2007 22:38
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 69 |
Hvis du ikke har stillet nogen garanti for hendes visum, skal I blot udfylde dette "lille" skema fra linket her: http://www.nyidan...230107.pdf Husk alle bilag. Derefter tager I til Udlændingeservice: Udlændingeservice - Ryesgade 53 - DK 2100 København Ø Åbningstider mandag til fredag 8:30 - 12:00 torsdag 15:30 - 17:30 Fra det øjeblik I aflevere ansøgningen om familiesammenføring, får hun et stempel i sit pas med ret til at blive i Danmark, mens sagen behandles, blot må hun ikke arbejde og du skal også huske at forlænge hendes incoming health insurrance. MVH
Henrik *Lykken er hverken gods eller guld, men den ligner, for den som er fattig græder og den som har røven fuld går og griner. Lykken er ikke til salg, men umulig at få hvis du er flad, så hvis lykken hverken er gods eller guld så følges de oftest ad* |
|
|
|
| Henrik N B |
Lagt på d. 15/10-2007 22:42
|
|
Om min egen situation kan jeg fortælle, at vi heller iike vil have en eneste ekstra krone til andet end transport og mad indtil Tee finder arbejde, men det betyder ikke noget for, om I kan få familiesammenføring/opholdstilladelse. Det vigtigste er, at du er over 28 år, at hun er over 24 år og at du ikke har modtaget kontanthjælp eller anden overføselsindkomst fra kommunen inden for det sidste år. (Man må gerne have fået dagpenge, da det ikke er en kommunal ydelse). Derudover skal du også finde en bank, som vil garantere, 56.000 kr for dig til kommunen. Jeg havde ingen problemer med det, det koster kun 1% per år i gebyr dvs. 5-600 kr. MVH
Henrik *Lykken er hverken gods eller guld, men den ligner, for den som er fattig græder og den som har røven fuld går og griner. Lykken er ikke til salg, men umulig at få hvis du er flad, så hvis lykken hverken er gods eller guld så følges de oftest ad* |
|
|
|
| phitsanulok |
Lagt på d. 16/10-2007 00:06
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1054 |
Henrik N B skrev: Om min egen situation kan jeg fortælle, at vi heller iike vil have en eneste ekstra krone til andet end transport og mad indtil Tee finder arbejde, men det betyder ikke noget for, om I kan få familiesammenføring/opholdstilladelse. Det vigtigste er, at du er over 28 år, at hun er over 24 år og at du ikke har modtaget kontanthjælp eller anden overføselsindkomst fra kommunen inden for det sidste år. (Man må gerne have fået dagpenge, da det ikke er en kommunal ydelse). Derudover skal du også finde en bank, som vil garantere, 56.000 kr for dig til kommunen. Jeg havde ingen problemer med det, det koster kun 1% per år i gebyr dvs. 5-600 kr. Det er da ikke et krav at man skal være over 28... 24 gælder for begge parter så vidt jeg er orienteret. mens man søger om FS kan man så forlade landet.. på ferie? |
|
|
|
| phitsanulok |
Lagt på d. 16/10-2007 00:19
|
|
en an den ting er . Hvis man skal søge om FS til sin kone og hendes barn, hvilken blanket skal man vælge? http://www.nyidan...tilladelse |
|
|
|
| Henrik N B |
Lagt på d. 16/10-2007 00:39
|
|
Jo, Pith, det er rigtigt, at man for at kunne få normal familiesammenføring skal være 24, men når jeg siger at den danske part helst skal være 28, er det fordi, at så bortfalder tilknytningskravet også og så har man da en ting mindre at tænke på. Hvis man skal søge om familiesammenføring både til kone og barn bruges skema FA2 Ansøgning om ægtefællesammenføring med børn Jeg tror ikke man kan forlade landet mens man søger om familiesammenføring, vedkommende har jo ingen visum til at komme ind i Danmark igen, kun et lille stempel om, at man har ansøgt om FS. MVH
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 16/10-2007 01:26
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Jo, man kan godt forlade DK, man skal bare søge om tilbagerejsetilladelse, det bliver så indført i passet på samme måde som visaet i sin tid blev. MEN HUSK OG SØG I GOD TID
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| nicefarang |
Lagt på d. 16/10-2007 01:29
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 420 |
Hep skrev: Nu ved jeg ikke om i har søgt eller har fået visum allerede. Ellers er alternativet at blive gift i Thailand først og derefter søge et visum - man skal ikke stille garanti for ægtefæller. Når så hun er i DK på visum kan i gå ind i Udlændingeservice og søge om familiesammenføring - så kan hun blive her mens de behandler sagen. Der skal ikke garanti ved turistvisum til ægtefælle, men der skal stadigvæk garanti når i søger familiesammenføring. Sådan har jeg forstået det. |
|
|
|
| phitsanulok |
Lagt på d. 16/10-2007 08:23
|
|
hej igen, hvor søger man om tilbagerejsetilladelse? |
|
|
|
| Hep |
Lagt på d. 16/10-2007 08:31
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 510 |
nicefarang skrev: Hep skrev: Nu ved jeg ikke om i har søgt eller har fået visum allerede. Ellers er alternativet at blive gift i Thailand først og derefter søge et visum - man skal ikke stille garanti for ægtefæller. Når så hun er i DK på visum kan i gå ind i Udlændingeservice og søge om familiesammenføring - så kan hun blive her mens de behandler sagen. Der skal ikke garanti ved turistvisum til ægtefælle, men der skal stadigvæk garanti når i søger familiesammenføring. Sådan har jeg forstået det. Helt korrekt - det er også det som jeg har skrevet. |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 16/10-2007 10:55
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Hej Phitsanulok Tilbagerejsetilladelse søges på den lokalepolitistation udenfor storkøbenhavn, eller hos US i storkøbenhavn! Et enkelt ansøgnings skema, hvor man bare angiver hvorfor (eks ferie) samt hvilken periode! Søher iøjeblikket til datteren, da det var menningen vi skulle rejse på søndag, og hun har "mistet" sit opholdskort ![]() ![]() IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| phitsanulok |
Lagt på d. 16/10-2007 16:56
|
|
FA2 er det ikke kun for barnet, hvad med moren? er det en anden der skal udfyldes? |
|
|
|
| phitsanulok |
Lagt på d. 16/10-2007 22:43
|
|
hvis man skal søge FS til sin kone og hendes barn er det så ikke FA1 og FA2 der skal udfyldes? |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.