Se indlæg|
Hvorfor er du i Thailand ?
|
|
| Boes |
Lagt på d. 13/10-2007 16:55
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
Dumt spørgsmål måske. Men alligevel relevant synes jeg. Et er at være her som turist 2-3 uger, hvor man oplever "level 1" LOS = land of smiles. Level 2 er når man er her 3 måneder + Når man så bor her permanent , med thai familje - ja så bliver det straks en helt anden historie.( level 3) Selv gik jeg på alvorlige problemer de første 2 år med forrædderiske advokater og thaikvinder - det er nu afklaret og livet leger for mig og min nye dejlige thaikone ( barn - dreng på vej til januar) Trods alle initiale problemer kører nu mit hotel og bar. Hvad er din story ? "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| xxxxxx |
Lagt på d. 13/10-2007 17:25
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 281 |
ja hvorfor er vi her svert at sige kom i 1965 til bangkok og har svert ved at koobe en billet hjem |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 14/10-2007 01:01
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Jeg startede med at komme her i 1995 , Fik så et i arbejde for et dansk firma i 1999. Mødte min kone ved en tilfældighed.. Jeg kørte forkert på jobbet .Idag har jeg så base i Th , men tager ud at arbejde i vindmølleindustrien, rundt omkring i verden, mest asien. Nu har vi også to skønne børn og kunne ikke forestille mig at de skulle vokse op andre steder i verden end Th.
Michael B Kristensen
|
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 14/10-2007 04:19
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Derfor er jeg i Thailand....... ![]() ![]() ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| larsen99 |
Lagt på d. 14/10-2007 10:43
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 372 |
Suk skrev: På grund af et sæt grønne havemøbler? Derfor er jeg i Thailand....... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 14/10-2007 10:57
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
![]() ![]() ![]() Elsker den hysteriske groenne farve.. ![]() ![]() ![]()
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| mgj |
Lagt på d. 14/10-2007 11:42
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 68 |
Boes skrev: Dumt spørgsmål måske. Men alligevel relevant synes jeg. Et er at være her som turist 2-3 uger, hvor man oplever "level 1" LOS = land of smiles. Level 2 er når man er her 3 måneder + Når man så bor her permanent , med thai familje - ja så bliver det straks en helt anden historie.( level 3) Selv gik jeg på alvorlige problemer de første 2 år med forrædderiske advokater og thaikvinder - det er nu afklaret og livet leger for mig og min nye dejlige thaikone ( barn - dreng på vej til januar) Trods alle initiale problemer kører nu mit hotel og bar. Hvad er din story ? Kom til Thailand første gang for 24 år siden, mens jeg stadig var gift med min (H)eks, glemte aldrig skønheden i både landet og kvinderne, og lovede mig selv at vende tilbage så snart jeg kunne. På min tredie tur tilbagefor 4 år siden, fandt jeg jordens dejligste pipfugl, som jeg nu er gift med og bor desværre i DK, hvor hun klør på med krum hals for at lære dansk og blive integreret. Så vi er på kombineret familie- og ferietur når vi er i Thailand. Og ingen tvivl om hvor pensionen skal nydes om ca 20 år!!!!! Hilsen Martin Nogen gange er det bedst at betragte det hele i sikker afstand
|
|
|
|
| Kimpil |
Lagt på d. 14/10-2007 16:55
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 161 |
Jeg er her fordi jeg mødte min fantastiske kone for næsten 2 år siden på min første tur til Thailand. Jeg flyttede herud i marts 2006 og har boet i Bangkok siden. Jeg holder virkelig af byen og elsker stadig min kone og kan ikke se mig selv tilbage i Danmark. Arbejder som engelsk lærer på en af de bedre offentlige skoler i Bangkok så jeg overlever uden at skulle låne penge af familien derhjemme og skal til at købe hus tæt på Don Muang
Det er ikke hvad du gør - det er måden du gør det på
|
|
|
|
| thaihans |
Lagt på d. 14/10-2007 18:59
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 1 |
Martins historie kunne lige så godt være skrevet af mig, - bortset fra at der kun er 8 år til vi flytter tilbage til Thailand. Hans |
|
|
|
| bimmelim |
Lagt på d. 14/10-2007 20:38
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 571 |
Ja jeg bor desværre heller ikke i Thailand endnu. Regner også med at min pensionist tilværelse skal leves i Thailand da det er noget af det smukkeste land og med mange dejlige mennesker især pigerne .Rejser meget til Taiwan så hver gang jeg mellemlander i BKK så er der dømt ferie i Thailand ![]() Min pipfugl kommer også fra Thailand og kommer til Danmark om ca. 10 dage. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 14/10-2007 21:27
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Vi flyttede fra Thailand, da børnene skulle til at gå i skole. Kunne ikke drømme om at lade dem gå i en thai skole og samtidig stod vores indtægt i Thailand ikke i forhold til hvad det kostede for dem at gå i en international skole. Og iøvrigt er vi i langt højere grad tilfredse med at bo i dk og det gælder en lang række forhold. Pensionist tilværelse i Thailand? Ja, nu er det jo godt nok lang tid til, og forholdene kan ændre sig dramatisk mht. politik, visa, kriminalitet og økonomi, så det vil nok være lidt uovervejet at satse udelukkende på det. Derfor er jeg IKKE i thailand ![]() |
|
|
|
| juj |
Lagt på d. 15/10-2007 11:24
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 352 |
Jeg flytter til Thailand d.29-11 permanent, af helbredsmæsige årsager, og fordi pengene rækker længere der (førtids pension). Jeg har boet på Sri Lanka og i Malysia og haft en Thai inregistreret sejlbåd, så er ikke ukendt med Østen, og er ret vild med deres indstiling til tingene Glæder mig til at skal tilbage til varmen og den lækre mad.![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

.