Se indlæg|
Ny dejlig kæreste fra Thailand men hvad gør jeg?
|
|
| Kokken4 |
Lagt på d. 03/09-2007 15:25
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 2 |
Hej på sitet. Er kommet i den heldige situation at møde super sød pige fra Thailand, hun er på besøg i DK (på 3 md.) udløber 21/10-07. Vil meget gerne blive hos mig, men efter hvad jeg har undersøgt her på siden og div. andre steder, bliver det vist ikke helt nemt.... Så lidt hjælp fra jer herinde, hvad jeg skal gøre ville være meget velkomment Tak. Hun er 20 År (fylder 21. 10/12-07), er her som nævnt på 3 måneders visa. Hvilke muligheder har vi, jeg har bopæl og firma i kbh. Pfh. Tak |
|
|
|
|
Lagt på d. 03/09-2007 15:29
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
hej kokken Må desværre sige det bliver nok svært da hun er under 24 år. Det kan være i skulle flytte til malmø, ved det ikke om det kan lade sig gøre. Men efter alt det man har læst herinde bl. a. kan i ikke bare flytte sammen før hun er over 24 år. Men ellers held og lykke med din nye kæreste. ![]() ![]() |
|
|
|
| yeya |
Lagt på d. 03/09-2007 15:31
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
Er det ikke en mulighed at ansaette hende i dit firma? Saa smutter man vist lidt uden om reglerne. |
|
|
|
|
Lagt på d. 03/09-2007 15:41
|
|
yeya skrev: Er det ikke en mulighed at ansaette hende i dit firma? Saa smutter man vist lidt uden om reglerne. Det var da en mulighed som aupair måske, det er da mange der bliver ved jeg. |
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 03/09-2007 16:05
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 789 |
Jeg går ikke ud fra at yeya er samlevende med hjemmeboende børn som alenemand kan du ikke få en aupair, så det ser desværre umuligt ud med en opholdstilladelse, så vidt jeg ved. Men held og lykke til jer Kylling |
|
|
|
|
Lagt på d. 03/09-2007 16:57
|
|
Davs Kokken Jo din eneste mulighed er da sverige, Hvis de acceptere at i ikke er gift,men prøv at se sveriges løsningen Jeg har lige lagt noget ind til dig her, se om der er noget du eventuelt kan bruge. Held og lykke bamsen http://www.migrat...verket.se/ http://www.dansk-...p?cat_id=5 |
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 03/09-2007 17:11
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 789 |
I indlæg nr.4 mente jeg kokken ikke yeya sorry Kylling |
|
|
|
| Kokken4 |
Lagt på d. 03/09-2007 21:40
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 2 |
Tak for alle de hurtige svar, ser ud til der kun er Sverige løsningen. Så er mit spørgsmål så hvordan man griber det bedst an. Skal man gifte sig først i DK eller i Sverige, og hvad så Hilsen Kokken... |
|
|
|
| yeya |
Lagt på d. 04/09-2007 10:36
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
Citat kylling: Jeg går ikke ud fra at yeya er samlevende med hjemmeboende børn som alenemand kan du ikke få en aupair, så det ser desværre umuligt ud med en opholdstilladelse, så vidt jeg ved. 1. Man kan ikke faa au pair hvis man ikke har hjemmeboende boern. 2. Man kan godt faa au pair hvis man er alenefar med hjemmeboende boern. Naar det er slaaet fast, mente jeg at hvis kokken4 har eget firma kan han muligvis give hende en ansaettelseskontrakt og dermed soege opholds-/arbejdstilladelse paa den maade. Jeg er dog lidt i tvivl om det er muligt hvis jobbet ikke er paa US positivliste. MVH Henrik ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 04/09-2007 10:45
|
|
Kokken4 skrev: Tak for alle de hurtige svar, ser ud til der kun er Sverige løsningen. Så er mit spørgsmål så hvordan man griber det bedst an. Skal man gifte sig først i DK eller i Sverige, og hvad så Hilsen Kokken... Kig lidt på dette link http://www.dansk-...verige.pdf |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.